ЗАТВЕРДЖЕНО


Скачати 100.91 Kb.
Назва ЗАТВЕРДЖЕНО
Дата 12.11.2013
Розмір 100.91 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Психологія > Документи
ПОГОДЖЕНО ЗАТВЕРДЖЕНО

____________ ________________

Методист відділу освіти Директор школи

Мкртчян О. Г. Кудлай В. В.
«___»__________2013року «___»_________2013року


Чорнянська загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів

Відділу освіти, молоді та спорту

Каховської районної державної адміністрації


ПРОГРАМА

ІНДИВІДУАЛЬНИХ

КОРЕКЦІЙНО – РОЗВИВАЛЬНИХ

ЗАНЯТЬ

ДЛЯ РОБОТИ З

ученицею 1 - го класу

Ліфінцевою Богданою

на 2013 – 2014 навчальний рік
практичний психолог

Кудлай Ірина Борисівна


Пояснювальна записка

Одною з головних функцій сучасної освіти є підготовка підростаючого покоління до самостійного життя. Для дітей, що мають особливі освітні потреби створюються адаптовані програми, проводяться корекційно – розвивальні заняття, щоб підготувати до самостійного життя та діяльності в соціальному оточенні в відповідності до суспільних норм.

Навчання та виховання дітей з особливими освітніми потребами вимагає індивідуального підходу. Тому в загальноосвітніх навчальних закладах впроваджується інклюзивна освіта. Саме інклюзивна освіта забезпечує навчання і виховання дітей з особливими освітніми потребами разом з однолітками. Таким чином реалізовується право кожної дитини на освіту в доступній для неї формі. Школа дає дітям необхідні знання та формує життєво важливі вміння. Фахівці проводять корекційнуроботу з учнями з метою розвитку компенсаторних механізмів, відновлення порушення психічних функцій, стимулювання подальшого розвитку. Таким чином педагогічні працівники допомагають таким дітям повноцінно соціалізуватись.

Тож не випадково навчально – методична проблема, над вирішенням якої працює колектив Чорнянської загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів в 2013 – 2014 навчальному році, це «Інноваційна діяльність педагога – крок до соціалізації дітей та учнівської молоді».

Діяльність практичного психолога також спрямована на розв’язання даної проблеми. Тому що одним з основних напрямків його роботи є психологічний супровід навчально – виховного процесу.

Постійна стимуляція пізнавальної активності та створення умов для пізнавальної діяльності дітей з порушеннями інтелектуального розвитку сприяє зменшенню різниці між відхиленнями та нормою, що забезпечує в подальшому успішну адаптацію та інтеграцію дітей з особливими освітніми потребами в суспільстві.
Мета програми:

  • Корекція та розвиток пізнавальних психічних процесів: відчуттів, сприймання, уваги, памяті;

  • Корекція, активізація та вдосконалення розумових операція: узагальнення, абстрагування, аналіз, синтез, порівняння, гнучкість, критичність;

  • Корекція та розвиток комунікативних вмінь та навичок;

  • Корекція та розвиток загальної та дрібної моторики рук;

  • Покращання психоемоційного стану, зняття емоційного напруження учнів.

Форми та методи корекційно – розвивальної роботи:

  • Ігри на розвиток комунікативної сфери;

  • Рухливі ігри;

  • Вправи, направлені на розвиток дрібної моторики4

  • Арт – терапевтичні прийоми;

  • Вправи на релаксацію;

  • Вправи на розвиток когнітивних процесів.

Принцип корекційно – розвивальної роботи за даною програмо:

  • Індивідуальний (особистісно орієнтований) та диференційований підхід;

  • Систематичність та регулярність занять;

  • Комплексний вплив.

Цільова аудиторія (група): діти першого року навчання(молодші школярі) в інклюзивному класі з особливими освітніми потребами (потребують корекції інтелектуального розвитку).

Прогнозовані результати:

  • Зняття психоемоційного напруження, отримання задоволення від гри та спілкування,

  • Підвищення пізнавальної активності,

  • Позитивне ставлення до оточуючих,

  • Підвищення розвитку когнітивних процесів та загальних інтелектуальних процесів,

  • Покращання стану загальної та дрібної моторики,

  • Покращання навичок комунікативної взаємодії.

Організація корекційно – розвивальної роботи:

  1. Форма роботи – індивідуальна,

  2. Кількість занять – 30 занять на рік, 1 раз на тиждень, тривалість заняття – 35 хвилин).

Структура заняття:

  1. Привітання.

  2. Ігри на розвиток комунікації, зняття емоційного напруження.

  3. Вправи на розвиток пізнавальної діяльності, вдосконалення розумових операцій, розвиток моторики.

  4. Рефлексивно – релаксаційні вправи.

  5. Традиційне прощання.


*** Заняття ідуть попарно (1 – 2 і т.д.), що пов*язано з особливостями розвитку дітей, до того ж саме попарність занять, велика насиченість та щільність дає можливість (в залежності від підбору дітей, індивідуальних особливостей) вносити поточні корективи.
Отже, основний принцип роботи з дітьми, що мають особливі освітні потреби та потребують корекції, є систематичне та багаторазове повторення, індивідуалізація та диференціація в підборі матеріалу. Необхідно уникати примусу, якщо діти відволікаються, помиляються, потрібно дати можливість відпочити. Не забувайте постійно проявляти увагу та любов до кожної дитини.

НАВЧАЛЬНО – ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН

ТА СТРУКТУРА ЗАНЯТЬ

заняття


Кількісні годин


Дата проведення


Зміст корекційно – розвивальної роботи


Сфера впливу запропонованої вправи

1 -2







Привітання «Долоньки».

Вправа «Давайте познайомимось!»

Вправа – гра «Що чути7»

Гра «Чарівна торбина».

Вправа «Сховані малюнки».

Цікаві вправи для «слухняних пальчиків».

Рефлексія. Релаксація «У лісі».

Прощання «Подаруй усмішку».

Емоційна

Комунікативна
Увага

Відчуття, сприймання

Моторика
Емоційна сфера

  • // -

3-4







Привітання «Привіт!»

Вправа «Давайте познайомимось!»

Вправа – гра «Що чути?»

Вправа – гра «Що в тебе в руці?»

Вправа «Сховані малюнки»

Цікаві вправи для «слухняних пальчиків».

Рефлексія. Релаксація «Сонечко»

Традиційне прощання

Емоційна

Комунікативна

Увага

Відчуття

Сприймання

Моторика
Емоційна

  • // -

5-6







Привітання «Долоньки»

Вправа «Давайте познайомимось»

Вправа «Дзеркало»

Вправа – гра «Впізнай на дотик»

Вправа «Накладені малюнки»

Цікаві вправи для «слухняних пальчиків».

Рефлексія. Релаксація «Квіти»

Традиційне прощання

Емоційна сфера

Комунікативна

Увага

Відчуття

Сприймання

Моторика
Емоційна сфера

  • // -

7-8







Привітання «Привіт!»

Вправа «Давайте познайомимось!»

Вправа – гра «Чарівна торбинка»

Вправа – гра «Слухай сигнал»

Вправа «Порівняй»

Цікаві завдання «для слухняних пальчиків»

Рефлексія. Релаксація «Небо»

Традиційне прощання

Емоційна

Комунікативна

Відчуття

Увага

Сприймання

Моторика
Емоційна сфера

  • // -

9-10







Привітання

Гра «Паровозик»

Вправа «Що хотів намалювати художник?

Вправа «Сіли - встали»

Вправа – гра «Чарівна торбинка»

Цікаві вправи «для слухняних пальчиків»

Рефлексія. Релаксація «Хмаринки»

прощання

Емоційна

Комунікативна

Сприймання

Увага

Моторика
Емоційна

  • // -

11-12







Привітання «Привіт!» двома руками

Гра «Паровозик»

Вправи «Дошки Сегена»

Гра «Що змінилося?»

Вправа «Знайди відмінності»

Цікаві завдання «для слухняних пальчиків»

Рефлексія. Релаксація «Дерево»

Прощання «Дзеркало»

Емоційна

Комунікативна

Сприймання

Увага
Моторика
Емоційна

  • // -

13-14







Привітання «Долоньки» з хлопком

Гра «Серце»

Гра «Тополя - верба»

Вправа «Запамятай слова»

Вправа «Розсипана абетка»

Цікаві завдання «для слухняних пальчиків»

Рефлексія. Релаксація «Птахи»

Традиційне прощання

Емоційна

Комунікативна

Увага

Пам'ять

Сприймання

Моторика
Емоційна сфера

15-16







Привітання

Гра «Намисто»

Гра «Чотири стихії»

Вправа «Згадай, що намальовано»

Вправа «Хто що любить їсти?»

Цікаві вправи «для слухняних пальчиків»

Рефлексія. Релаксація «Море»

Традиційне прощання

Емоційна

Комунікативна

Увага

Пам'ять

Мислення

Моторика
Емоційна сфера

17-18







Привітання «Долоньки»

Гра «Мереживо»

Вправа «Впізнай букву на дотик»

Вправа «Добери пару»

Вправа «Чи так буває»

Цікаві вправи «для слухняних пальчиків»

Рефлексія. Релаксація «Метелик»

Прощання «Дзеркало»

Емоційна

Комунікативна

Відчуття

Мислення

Пам'ять

Моторика
Емоційна

19-20







Привітання «Привіт!»

Гра «Зайчик»

Вправа «Одним словом»

Вправа «Чим схожі» чим відрізняються?»

Гра «Знайди колір»

Вправа «для слухняних пальчиків»

Рефлексія. Релаксація «У полі»

Прощання «Портрет»

Емоційна

Комунікативна

Мислення

Пам'ять
Увага

Моторика

Емоційна

21-22







Привітання «Кивок»

Гра «Мій котик»

Вправа «Добери пару»

Гра «Електричний струм»

Завдання «для слухняних пальчиків»

Рефлексія. Релаксація «На лузі»

Традиційне прощання

Емоційна

Комунікативна

Мислення

Увага

Моторика

Емоційна

23-24







Привітання «Потиск»

Гра «Впізнай по голосу»

Вправа «Знайди таку, як у мене»

Вправа «Четвертий зайвий»

Вправа «Слухай і виконуй»

Індивідуальні завдання

Рефлексія. Релаксація «Біля річки»

Прощання «Подаруй веселику»

Емоційна сфера

Комунікативна

Увага

Мислення
Моторика

Емоційна сфера

25-26







Привітання «Вітаю!»

Гра «Жучок»

Вправа «Добери пару»

Вправа «Що росте?»

Гра «Знайди за вказівкою»

Індивідуальні завдання

Рефлексія. Релаксація «Дощик»

Прощання «Подаруй радість»

Емоційна сфера

Комунікативна

Мислення
Пам'ять
Емоційна сфера

27-28







Привітання «Замочок»

Гра «Знайди пару»

Гра «Що плаває, а що ні?»

Вправа «Оживи картину»

Гра «Розвідники»

Образотворча діяльність

Рефлексія. Релаксація «Вітерець»

Прощання «Подаруй любов»

Емоційна сфера

Комунікативна

Мислення
Пам'ять
Емоційна сфера



29-30








Привітання «Ланцюжок»

Гра «Гості»

Гра «Що подарували?»

Гра «Підкажи, що треба купити?»

Вправа «Куди підеш?»

Образотворча діяльність

Рефлексія. Релаксація «На галявині»

Прощання «Подаруй доброту»

Емоційна сфера

Комунікативна

Мислення

Пам'ять

Емоційна сфера


*** За адаптованою програмою «Комплексна корекційна програма для роботи з першокласниками з вадами розумового розвитку» 2012 року, затверджено рішенням обласної Експертної комісії науково – методичного Центру практичної психології і соціальної роботи інституту післядипломної педагогічної освіти Чернівецької області 16 лютого 2012 року Протокол № 20, укладачі: Колесник А. І. методист Глибоцького РАЙВО, Каменюк в. В. соціальний педагог, Суслова Н. О. практичний психолог Старововчинецького ліцею Глибоцького району.

Схожі:

ВИПУСК ТРИДЦЯТИЙ
Збірник наукових праць ДДПУ ім. Івана Франка “Людинознавчі студії” є фаховим виданням з педагогіки (перереєстровано і затверджено...
Затверджено список спортсменів-кандидатів на участь в Олімпійських іграх в Лондоні
Затверджено список спортсменів, які включені до числа кандидатів на участь у Іграх ХХX Олімпіади у Лондоні (Великобританія) 2012...
КА ЛЮДИНОЗНАВЧI СТУДII ЗБІРНИК НАУКОВИХ ПРАЦЬ ДДПУ ВИПУСК ДВАДЦЯТЬ...
Збірник наукових праць ДДПУ ім. Івана Франка “Людинознавчі студії” є фаховим виданням з педагогіки (перереєстровано і затверджено...
Франка Серія “Педагогіка” ВИПУСК ТРИДЦЯТЬ ПЕРШИЙ ДРОГОБИЧ ВИДАВНИЧИЙ...
Людинознавчі студії” є фаховим виданням з педагогіки (перереєстровано і затверджено постановою президії ВАК №1-05/5 від 1 липня 2010...
М. Тодики доктора юридичних і політичних наук, професора В. С. Журавського...
Затверджено Міністерством освіти і науки України як підручник для студентів вищих навчальних закладів
СТУДI¯ ЗБІРНИК НАУКОВИХ ПРАЦЬ ДДПУ ВИПУСК ДВАДЦЯТЬ ДЕВ’ЯТИЙ ЧАСТИНА...
Збірник наукових праць ДДПУ ім. Івана Франка “Людинознавчі студії” є фаховим виданням з педагогіки (перереєстровано і затверджено...
СТУДI¯ ЗБІРНИК НАУКОВИХ ПРАЦЬ ДДПУ ВИПУСК ДВАДЦЯТЬ ДЕВ’ЯТИЙ ЧАСТИНА...
Збірник наукових праць ДДПУ ім. Івана Франка “Людинознавчі студії” є фаховим виданням з педагогіки (перереєстровано і затверджено...
СТУДI¯ ЗБІРНИК НАУКОВИХ ПРАЦЬ ДДПУ ВИПУСК ДВАДЦЯТЬ ДЕВ’ЯТИЙ ЧАСТИНА...
Збірник наукових праць ДДПУ ім. Івана Франка “Людинознавчі студії” є фаховим виданням з педагогіки (перереєстровано і затверджено...
ЗАТВЕРДЖЕНО

ЗАТВЕРДЖЕНО

Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка