|
Скачати 92.96 Kb.
|
Класна година «“Герої живуть доти, поки про них пам’ятають” Мета заходу: - знайомство з героїчними сторінками історії нашої країни, міста, - формування в учнів почуття патріотизму, любові до свого народу, його історії та героїчного минулого; виховання громадянських почуттів, свідомої соціальної активності та відповідальності; - формування й розвиток мотивації, спрямованої на підготовку до захисту Вітчизни, на прикладі подвигу людей старшого віку та дітей війни. Обладнання: комп'ютер, мультимедійний проектор, екран, запис пісень: «День Перемоги», «Священна війна», "Катюша", хроніка-відеоролики. Хід уроку: 1-й учень: Чем дальше мы уходим от войны, Тем тяжелей нести по жизни раны, Тем реже в парках города видны Заросшие рубцами ветераны. Чем дальше мы уходим от войны, Тем меньше незабудок на могилах. Тем чаще мы в минуты тишины Держать слезу соленую не в силах. Вчитель: Все далі в історію відходять жорстокі битви Великої Вітчизняної війни, в яких наш народ проявив справді героїчну мужність, відстояв честь і незалежність Батьківщини. Уже давно на місці руїн і попелищ виросли світлі квартали міст, нові заводи і фабрики, здається, ніщо не нагадує про війну. Але ніколи не будуть забуті імена тих, хто в тяжкий для нашої країни час здійснив неповторні подвиги, хто не пощадив самого життя, заради щастя нинішніх поколінь. Подумайте тільки, яке величезне щастя випало наступним покоління – шістдесят шість років мирного життя. Так, саме 66 років над нами тихе, мирне небо. Ми радіємо, що можна спокійно навчатися, мріяти, жити. Але потрібно завжди пам’ятати, якою дорогою ціною завойоване наше щастя. 2-й учень: Дед, расскажи мне о прошлой войне. Прости, что прошу тебя снова и снова. Я знаю по ранней твоей седине, Как было безжалостно там и сурово. Дед, расскажи мне о друге своем. Мы с ним уже больше не встретимся в мае. Я помню, как в праздник вы пели вдвоем Военные песни притихнувшей маме.. Дед, я их знаю давно наизусть, Те песни, что были твоею судьбою. И если тебе в подголоски гожусь, Давай мы споем эти песни-с тобою. Я часто ловлю твой внимательный взгляд, Когда ты глядишь на друзей моих шумных, А годы, как старые раны, болят, С которых в войну началась твой юность. Дед, раздели со мной память и грусть, Как тихие радости с нами ты делишь. Позволь, в День Победы я рядом пройдусь, Когда ордена ты, волнуясь, наденешь. Війна … Вам, діти, це слово відомо лише з історії, розповідей ветеранів-фронтовиків, зі спогадів про суворі минувші дні.
Давайте й ми з вами на нашому уроці згадаємо ті страшні події, ті незвичайні подвиги, щоб потім пам’ятати про них усе життя Вчитель: Був літній недільний день 22 червня. Ласкаво світило сонце, зігріваючи землю своїми променями. Шептався один з одним очерет. Птахи співали на всі голоси. Люди прокидалися, будували плани на вихідний день. Ніщо не передвіщало біди. І раптом – війна. Ранкову тишу розірвали залпи тисячі знарядь. Саме в цю чарівну ніч ворожі бомби і снаряди впали на мирну землю. Україна стала ареною жорстоких смертельних боїв: 57 дивізій, 1500 літаків, 1200 танків були направлені на неї…... З репродуктора донесла страшна звістка… (Лунає аудіо запис) 3-й учень: Все починалося з грому небесного, Такого жорстокого, такого нечесного. Із ненависного, злісного грому, Який на світанку вигнав із дому… А небо світле закрили чорні хрести! Господи! Боже! Якщо ти є, захисти!.. Крізь руки у двір гусенята малі… І кров на травиці…І кров на землі… І шипить у ставку гаряче залізо, І полум’я дике шугає над лісом… І мамо мовчазно-бліді, мов стіна… І тато поволеньки кажуть: «Війна…» Вчитель: Почався активний супротив, все населення пішло на війну, захищати свою землю. 4-й учень: Сп’янілі від воєнних успіхів, окупанти нестримно рвались до Москви. На заклик „Відстоїмо Москву” піднялися майже всі, хто міг тримати в руках зброю. 900 днів тривала блокада Ленінграду. Його захист – це один із самих видатних масових подвигів народу і армії в історії Великої Вітчизняної війни. За всю свою історію не бачив сивий Дніпро такої битви, яка розгорнулася на підступах нашої столиці - міста Києва. Оборона Києва тривала 73 дні. Вона зіграла велику роль в зриві гітлерівського плану „блискавичної війни”.Київ нагороджено великим званням „Міста-героя”. За мужність і героїзм м. Керч і Одеса були удостоєні честі найвищої нагороди „Місто-герой”, 250 днів тривала оборона Севастополя. Втрати України дуже великі: зруйновано 714 міст , 28тис. сіл , 9 мільйонів українців загинуло в роки війни. Мільйони людей залишились без житла. Звичайні хлопці і дівчата ціною власного життя захищали свою Батьківщину! Не став виключенням і Михайло Іванович, який теж приймав участь у ВВ війні. Виступ ветерана Глинського М.І. Вчитель: Діти війни… Війна забрала в них отчий дім, материнську ласку, батьківську турботу, безхмарне дитинство і юність, а найголовніше – позбавила права жити. Не можна забути сповнені тугою їхні очі, опухлі від голоду животики, опущені в німому відчаї головки і маленькі рученята, які міцно тримали свою єдину іграшку. А скільки останків дітей, їхніх іграшок було розкопано після війни на подвір’ях шкіл, чи знайдено в попелі згорілих будинків. Гнів перехоплює подих при згадці про ці страшні звірства фашистів. Разом з дорослими в партизанських загонах, у ворожому підпіллі боролися юні герої. Більшість школярів зайняли робочі місця батьків, що пішли на фронт, доглядали за пораненими в госпіталях, працювали на колгоспних полях. У країні виник і поширивсь рух "Молодь - на виробництво". Після уроків вони працювали на швейних фабриках, у взуттєвих майстернях, брали замовлення на будинок і виготовляли ложки, рукавички, шкарпетки, шарфи, шили кисет, тобто все для фронту. Перегляд відео «Война и дети» Вчитель: Фашисти хотіли зруйнувати все, що було створено розумом та працею людей. А що вони хотіли зробити з самим українським народом? Частину його знищити, а частину перетворити в рабів. Так людей гнали на роботи до Німеччини, створювали концтабори. Не описати ті жахіття, що коїлись там. Перегляд відео про концтабір Освенцим -А що вам відомо про окупацію нашого міста і його звільнення в роки війни? (Розповідь про рідне місто в роки війни) 5-й учень: Особливою сторінкою увійшли в історії Шостки роки війни. 27 серпня 1941 року фашисти захопили місто і хазяйнували в ньому 2 роки. Вони майже повністю зруйнували промислові підприємства, житловий фонд, пограбували медичні та учбові заклади, вивозили у Німеччину худобу, цукор, ліс. У будинку на перетині вулиць Леніна і К. Маркса знаходилось гестапо. У гуртожитку хімтехнікума розташувалася жандармерія, а учбовий корпус технікуму було перетворено на в'язницю. Але найбільш великою втратою була загибель мирних людей. За роки окупації загарбники розстріляли, повісили, або поховали живцем чи спалили 2217 ні в чому не повинних мирних жителів. На території коледжу є могила, де поховано 750 шосткинців, яких розстріляли фашисти. 20 000 синів і доньок міста билися на всіх фронтах Великої Вітчизняної війни, у партизанських загонах, у підпіллі. За мужність і відвагу та бойові заслуги в роки війни 10952 наших земляки нагороджені орденами та медалями, а 13 удостоєні звання Героя Радянського Союзу. 6-й учень: 2 вересня 1943 року прийшла жадана свобода. Воїни 6-ої Гвардійської Ордену Леніна Червонопрапорної Ордену Суворова стрілецької дивізії під керівництвом генерала Д. П. Онупрієнка визволила Шостку від фашистів. На честь 35-річчя визволення Шостки було встановлено пам'ятний знак воїнам 6-ої Гвардійської дивізії. Іменами визволителів було названо вулиці міста. - Імена яких людей, що героїчно захищали наші землі вам відомі? Вчитель: Спочатку були поразки, але потім сталися блискавичні перемоги біля Москви і Сталінградом, Курська дуга і форсування Дніпра, звільнення Європи і битва за Берлін, сотні і тисячі інших безіменних боїв. 7-й учень: Шли бои на море и на суше, Грохотали выстрелы кругом. Распевали песенку "Катюша" Под Киевом, Курском и Орлом. Дух солдат советских поднимала, Пела марш победный, боевой. (Виконується пісня «Катюша») Расцветали яблони и груши, Поплыли туманы над рекой; Выходила на берег Катюша, На высокий берег на крутой. Выходила, песню заводила Про степного, сизого орла, Про того, которого любила, Про того, чьи письма берегла. Ой, ты песня, песенка девичья, Ты лети за ясным солнцем вслед, И бойцу на дальнем пограничье От Катюши передай привет. Пусть он вспомнит девушку простую, Пусть услышит, как она поёт, Пусть он землю бережёт родную, А любовь Катюша сбережёт. Расцветали яблони и груши, Поплыли туманы над рекой; Выходила на берег Катюша, На высокий берег на крутой. Вчитель: День Перемоги! З нетерпінням чекали на тебе! Травень 1945 року. Хіба можна це забути? На площі і в будівлі йшли бої, а на даху Рейхстага, на самому верху, над переможеним Берліном вже розвивався Прапор Перемоги. 30 квітня 1945 року два радянських воїна встановили його як символ непереможності радянського народу. 8-й учень: Майже чотири роки вирувало полум'я Великої Вітчизняної війни (1941-1945 рр.). Важкий і довгий був шлях до перемоги. Головним підсумком Великої Вітчизняної війни стала перемога над фашизмом, в якій вирішальну роль відіграв Радянський Союз. Ця війна для нас була визвольною. СРСР вийшов переможцем із смертельного поєдинку. Німеччина була розгромлена. Нацизм був переможений. Радянський Союз вніс у досягнення цієї перемоги найбільший внесок кров'ю і військовими зусиллями. Цього свята люди чекали 1418 днів. Стільки днів тривала Велика Вітчизняна війна. Вчитель: Дорогою ціною дісталася нам Перемога. Я знаю, що пройдуть роки, змінюватимуться люди, покоління і настане той час, коли зовсім не залишиться живих свідків того страшного лихоліття, але я впевнена, залишиться пам’ять про них, про їхні подвиги, про ту жорстоку і бездушну війну, яка забрала життя мільйонів людей, принесла лихо і горе на нашу українську землю. І від нас усіх залежить, щоб це залишилося у пам’яті наступних поколінь. Бо без пам’яті немає майбутнього. Уклонімося ж тим, хто поліг у бою… Хто покрив рідну землю собою. 9-й учень: Хвилина мовчання, хвилина мовчання Пекуча й терпка, як сльоза. Хвилина мовчання – в ній наша любов і гроза Як подвиг полеглих, Священна хвилина мовчання. (Оголошується хвилина мовчання) Вчитель: Перемога у Великій Вітчизняній війні - подвиг і слава нашого народу. Як би не змінювалися за останні роки оцінки і навіть факти нашої історії, 9 травня - День Перемоги - залишається незмінним. Вічна слава переможцям! Сьогодні у нас ще є можливість сказати спасибі ветеранам, які живуть в Україні та за її межами. 10-й учень: Майский праздник- День Победы, Отмечает вся страна. Надевают наши деды Боевые ордена. Их с утра зовет дорога На торжественный парад. И задумчиво с порога Вслед им бабушки глядят. Читає власний вірш «Спасибо» Мельник К. Дрожит земля От севера до юга, Гремит война, В которой погибают люди. Отец и сын Оставили свой дом, И чтоб потом всегда Царило счастье в нём. Они ушли на фронт, Ушли туда, где враг, И чтоб победы день Стал ближе к нам на шаг. Отдали свою жизнь, Пролили море крови, Погибли ради нас Во имя нашей воли. Сегодня, в День Победы, Спустя десятки лет, Хотим сказать «спасибо» За мир, за жизнь без бед. За небо, что над нами, За землю под ногами, За смелость и отвагу Мы Вас благодарим. Вчитель: Наші прадіди віддали своє життя для того, щоб ми жили і навчалися спокійно. Мені стає страшно, коли в новинах розповідають про війну Іраку та інших військових конфліктах в світі. Я не хочу, щоб гинули люди, плакали жінки і діти. Я мрію про життя в такому світі, де люди будуть доброзичливі один до одного, незалежно від кольору шкіри і походження. Ми - спадкоємці перемоги! Ми повинні оберігати мир. Ми не повинні забути цей страшний урок історії. Як тільки люди забудуть жахи війни, вона знову розпочнеться на нашій землі. 11-й учень: Еще тогда нас не было на свете, Когда гремел салют из края в край. Солдаты, подарили вы планете Великий май, победный май! Салют и слава Победе Навеки памятного дня! Салют её Героям павшим и живым. Салют! Лунає пісня «День Победы» |
«Доти буде Україна, поки будуть козаки» Мета Мета: розширити уявлення учнів із теми виникнення козацтва,допомогти їм зрозуміти явище Запорозької Січі як державно-політичного... |
Позакласного заходу з мови Мета: вшанувати пам’ять славнозвісних просвітителів слов’ян – Кирила та Мефодія |
Жаби живуть в озерах, болотах, у лісах, і навіть у пустелях скрізь,... Жаби можуть забиратися на дерева і здійснювати триметрові стрибки. Вони не тільки стрибають, скакають, плавають, деякі з них ще й... |
Задачі обласної олімпіади з фізики ( 8 клас) Наші герої звернули увагу на те, що головні вагони електричок порівнялися один з одним якраз навпроти них. Чебурашка здивувався,... |
«Розмова з молодогвардійцями», «Вони захищали Батьківщину», «Юні... Леніна, 25 смт. Теофіполь Хмельницької області, 30600 E-mail: код ЄДРПОУ 02146877 |
Вони живуть у пам’яті народу, вони – нескорені Мета Ці слова присвячуються молодим юнакам, такого віку як ви, (наймолодшому було 14 років), які в роки Великої Вітчизняної війни створили... |
Мета проведення позакласного заходу «Байка у світовій літературі», згадати особливості байки як літературного жанру; показати вміння та навички виразного читання; прищеплювати... |
І ІгорТКАЛЕНКО, Київ ПОВІСИТИ ПЕТРА СИМОНЕНКА* У той час, як пан Омельченко по кілька разів на рік приходить до цього хрестика, який є пам'ятним знаком про Голодомор і його багатомільйонні... |
Виховна година реквієм: «Пам'ять серця» Мета Мета: На основі історичних знань про голодомор 1932-1933рр в Україні визначити масштаби трагедії українського народу та уроки історичної... |
Мета. Познайомити дітей з міфами та легендами про гончарство; виховувати... Мета. Познайомити дітей з міфами та легендами про гончарство; виховувати повагу до нелегкої праці народних майстрів; почуття гордості... |