Intel® навчання для майбутнього
План навчального проекту
«Бути чи не бути Україні?»
Автор навчального проекту:
|
Прізвище, ім’я та по-батькові:
|
Вознюк Лілія Олександрівна
|
Місце роботи / Назва навчального закладу:
|
Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського
|
Місце проживання автора проекту:
|
Вінницька область Мурованокуриловецький район с. Конищів вул. Правди, 4
|
Відомості про тренінг:
|
Прізвище, ім’я та по-батькові тренера (тренерів):
|
Шахіна Ірина Юріївна
|
Місце проведення тренінгу:
|
Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського
|
Дати проведення тренінгу:
|
7.02.2013 - 30.04.2013
|
Якщо ваш навчальний проект виберуть для збереження у базі даних програми „Intel® Навчання для майбутнього”, чи бажаєте ви, щоб було вказане ваше ім’я як автора проекту?
|
Так Ні
|
Опис проекту
|
Назва проекту:
|
Бути чи не бути Україні?
|
Основні питання:
|
Ключове питання:
|
Яка Україна потрібна світу?
|
Тематичні питання:
|
Перша світова війна: закономірність чи випадковість?
Як виборювалося право на свободу?
Скільки коштує людське життя?
Чи є переможці у війні?
|
Змістові питання:
|
Коли розпочалася Перша світова війна?
Якими були плани країн Антанти і Троїстого союзу щодо України?
На чиєму боці воювали українські солдати?
Хто такі УСС?
З якою метою створювалися стрілецькі загони?
Які ви знаєте найвідоміші битви за участю усусів?
Якою була кількість української армії на фронтах війни?
Які території України було охоплено бойовими діями?
Що таке Брусиловський прорив?
Якими були матеріальні та людські втрати українців у війні?
Що отримала Україна внаслідок завершення Першої світової війни?
|
Стислий опис:
|
Навчальний проект «Бути чи не бути Україні?» розрахований для виконання учнями 10 класу.
Основна мета проекту полягає у розкритті становища українських земель на початку ХХ ст. та з’ясуванні, яким чином відсутність незалежної держави впливала на розігрування української карти великими державами.
Під час роботи над проектом учні:
проаналізують становище України у складі Росії та Австро-Угорщини;
схарактеризують геополітичні плани країн Антанти і центральних держав щодо України;
з’ясують географію воєнних дій Першої світової війни;
встановлять хронологічну послідовність перебігу військових кампаній на українських теренах;
дадуть оцінку діяльності УСС;
спробують визначити цінність людини та її життя в умовах війни.
На основі опрацьованих джерел інформації та відповідних досліджень учні успішно зможуть дати відповідь на основні і змістові питання.
Результати досліджень будуть викладені учнями на сторінках презентації, публікації та веб - сайту.
|
Навчальні предмет(и): відмітити предмети, з якими пов’язаний ваш навчальний проект
|
Основи економіки
Українська мова і література
Зарубіжна література
Музика, образотворче мистецтво
Інформатика
Всесвітня історія
Іноземна мова
|
Людина і суспільство/Основи філософії
Я і Україна/Довкілля/ Природознавство
Фізика, астрономія
Математика
Фізична культура, ОБЖ, ДПЮ
Біологія
|
Географія
Хімія
Історія України
Основи правознавства
Трудове навчання
Інше:
Інше:
інше:
|
Класи: відмітити класи, яких стосується ваш навчальний проект
|
1–4
5-7
Інше:
|
8-9
10-11
Інше:
|
Державні освітні стандарти та навчальні програми:
|
Освітня галузь «Суспільствознавство»
Метою освітньої галузі «Суспільствознавство» є забезпечення розвитку особистості, яка, керуючись гуманістичними нормами і цінностями, усвідомлює себе громадянином і патріотом України та успішно самореалізується в сучасному українському суспільстві.
Через зміст освітньої галузі розкривається сутність соціальних явищ і процесів, що відбуваються в ході історичного розвитку людства загалом і українського народу зокрема.
Змістове наповнення галузі базується на українознавчих засадах.
Основна навчальна і виховна мета освітньої галузі “Суспільствознавство" у старшій школі полягає у створенні умов для свідомої орієнтації учнів у сучасному світі, суспільстві, формування у них відповідної активної соціальної та громадянської позиції, підвищенні рівня духовної культури школярів, культури спілкування і діяльності, для сприяння їх соціалізації, активному включенню в соціально-політичне та економічне життя суспільства, свідомому вибору та підготовці до майбутньої професійної діяльності.
Інформатика
Формування умінь і навичок ефективного використання сучасних комп'ютерно-інформаційних технологій у своїй діяльності, що має забезпечити формування у старшокласників основ інформаційної культури та інформативних компетентностей.
Правильне стильове оформлення документів різних типів.
Робота з електронними посібниками та іншими програмними засобами навчання.
Поняття комп’ютерної презентації. Огляд програмних і технічних засобів, призначених для створення і демонстрації презентацій. Створення текстових написів і вставлення графічних зображень на слайдах презентації.
Поняття комп’ютерної публікації. 3асоби створення публікацій. Особливості роботи з графічними об’єктами під час створення комп’ютерних публікацій.. Створення, збереження, відкриття та друк публікацій.
Поняття електронної таблиці. Засоби опрацювання електронних таблиць.
Поняття про засоби автоматизованої розробки веб-сайтів, редактор веб-сайтів з графічним інтерфейсом. Структура веб-сайтів, різновиди веб-сайтів. Етапи створення веб-сайтів. Наповнення веб-сторінки текстом та графічними даними, завантаження файлів.
Історія України
Уявлення про світові війни; розвиток людства на межі століть; знання причин, основних подій та наслідків світових війн для держав та їх громадян, основних подій боротьби України за державну незалежність на початку XX ст.
Набуття учнями системи знань та предметних компетентностей, які допоможуть засвоїти найважливіші сторінки історії України та розвинути вміння застосовувати набуті знання.
Критерієм оцінки навчальної діяльності учнів є не стільки обсяг матеріалу, скільки вміння його аналізувати, узагальнювати, активно використовувати в нестандартній (позанавчальній) ситуації, вміння самостійно добувати знання, вести пошуково-дослідницьку роботу.
Процеси, події і явища вітчизняної історії висвітлюються у контексті загальноєвропейської та світової історії. Це стосується, зокрема, історії міжнародних відносин і зовнішньої політики ХХ ст., історії Першої світової війни.
Програму побудовано на поєднанні особистісно-орієнтованого та розвивального підходів до навчання.
Всесвітня історія
Розвиток інтелекту дитини, її критичного та творчого мислення, визначення нею власної ідентичності як особистості, громадянина країни, члена етнічної, регіональної та локальної спільнот.
Формування в учнів почуття власної гідності, гуманістичних традицій та загальнолюдських цінностей, здатності сформувати власну активну позицію.
Завдання галузі - забезпечення умов для набуття учнями ключових, зокрема соціальної та громадянської компетентностей, та системи предметних компетентностей, серед яких історична, правова, етична.
Учні повинні називати країни-учасниці військово-політичних блоків, характеризувати міжнародні кризи та конфлікти на початку ХХ ст., а також визначати стратегічні плани противників. Старшокласники повинні показувати на карті основні театри військових дій та основні битви 1914 – 1918 рр.
Людина і світ
Мета - формування у молодих громадян України поваги до прав людини, здатності реалізувати свої права і свободи, поважаючи при цьому права і свободи інших громадян, а також діяти у відповідності до власних переконань і цінностей на принципах плюралізму і демократії.
Набуття учнями узагальнених знань про процеси та явища суспільного буття, про політико-правові та соціально-економічні основи життя суспільства.
Соціалізація учнівської молоді та активне включення її в суспільне життя, виховування в учнів таких громадянських рис як правова відповідальність, толерантність, громадянська активність, національна самосвідомість.
Географія
Формування у школярів географічної картини світу.
розкриття ролі географії країни у вирішенні економічних, соціальних та політичних проблем суспільства;
розвиток у школярів геопросторового мислення та вміння логічно викладати свої думки, що співвідносяться з реально пізнаваними географічними об’єктами;
формування картографічної грамотності й культури;
вироблення в учнів умінь практично застосовувати здобуті географічні знання, користуватися джерелами географічної інформації, самостійно шукати, аналізувати і передавати її.
|
Навчальні цілі та очікувані результати навчання:
|
Діяльність учнів:
|
Під час роботи над проектом учні повинні:
вдосконалити вміння планувати свою діяльність;
розвивати навички роботи в групі;
детальніше ознайомитися з становищем України на початку ХХ ст.;
з’ясувати поняття «українське питання» та його роль у розгортанні світової війни;
критично підходити до історичних джерел та робити висновки;
висловлювати власні роздуми про цінність людського життя, патріотизм;
відбирати найяскравіші переконливі факти для аргументації думок;
під час розробки та створення мультимедійних презентації, публікації та веб-сайту навчитися чітко і стисло висловлювати свою думку, цікаво та доступно представляти результати досліджень;
сформувати вміння виступати перед аудиторією.
|
Перед початком роботи учні ознайомлюються з презентацією вчителя, Ключовим та Тематичними питаннями.
Наступний етап – проходження тестування та робота зі схемами, запропонованими учителем.
Після закріплення знань та отримання позитивної оцінки, учні можуть перейти до наступного етапу – групової роботи.
Десятикласники об’єднуються у три групи для виконання наступних завдань:
перша група характеризує історичні, соціально-економічні та політичні умови світового розвитку на початку ХХ ст., місце України у ньому та аналізує плани військово-політичних блоків щодо України напередодні війни;
друга група досліджує становище України безпосередньо в умовах війни, перебіг військових дій та їх географію;
третя група аналізує здобутки і втрати України у війні.
Результати своїх досліджень учні оформляють у вигляді презентації («Українське питання напередодні війни»), публікації («Як виборювалося право на свободу?») та веб-сайту («Перша світова війна: український вимір»).
Заключним етапом проектної діяльності є захист учнями своїх робіт та аналіз результатів спільної діяльності.
|
|
|
Приблизний час, необхідний для реалізації навчального проекту:
|
12 тижнів
|
Вхідні знання та навички:
|
Учні повинні знати матеріал з історії України та всесвітньої історії, зокрема про розвиток України і світу на початку ХХ ст.
Учні повинні вміти працювати з історичними джерелами, навчальною та додатковою літературою, розуміти прочитане, вміти аналізувати інформацію, знаходити та систематизувати статистичний матеріал.
Школярі повинні мати навички роботи з комп’ютером.
Під час роботи над проектом учні мають бути старанними, наполегливими і прагнути нових знань.
|
Матеріали та ресурси:
|
Обладнання (відмітити необхідні прилади):
|
Фотоапарат
Принтер
Цифровий фотоапарат
Програвач DVD-дисків
Засоби для зв’язку з Інтернетом
|
Лазерний диск
Відеокамера
Проектор
Сканер
Телевізор
|
Комп’ютер(и)
Відеомагнітофон
Обладнання для проведення відеоконференцій
Інше:
|
Програмне забезпечення (відмітити необхідні програми):
|
Бази даних
Табличний процесор
Видавничі системи
Програми для підтримки роботи з електронною поштою
Енциклопедія на компакт-диску
|
Програми опрацювання зображень
Веб-браузер для перегляду веб-сайтів
Програми для створення мультимедійних презентацій
|
Програми для створення веб-сайтів
Текстовий редактор
Програми для створення публікацій
Архіватори
Інше:
|
Друковані матеріали:
|
1. Вільшанська О. Повсякденне життя населення України під час Першої світової війни // Український історичний журнал. – 2004. - № 4. – С. 56 – 70.
2. Волковинський В., Реєнт О. Україна в період Великої війни // Історія України. – 2004. – Серпень. – С. 4 – 90.
3. Кульчицький С. Головна подія століття: місце України в історичному контексті Першої світової війни // Хочу все знати. – 1998. – 11 листопада. – С. 2.
4. Нагаєвський І. Історія Української держави двадцятого століття. – Львів: Український письменник, 1993. – 413 с.
5. Реєнт О., Янишин Б. Україна в період Першої світової війни // Український історичний журнал. – 2004. - № 4. – С. 3 – 33.
6. Україна: перша половина ХХ століття: Нариси політичної історії / Тарас Гунчак. – К.: Либідь, 1993. – 288 с.
7. Українські Січові Стрільці / За ред. Б. Гнаткевича. - Львів: Слово, 1991. – 160 с.
|
Додаткове приладдя та витратні матеріали:
|
Папір для друку, ватман, фарби, пензлі, олівці
|
Ресурси Інтернету:
|
http://www.google.com.ua
http://uk.wikipedia.org
http://history house.ru
http://ukrmap.su/uk-uh10/260.html
http://mestectvo.com/istoriya-ukraini/1-st-war.html
http://buklib.net/component/option,com_jbook/task,view/Itemid,36/catid,179/id,7595/
|
Диференціація навчання:
|
Обдаровані учні:
робота з історичними джерелами, зіставлення відомостей з вітчизняних та зарубіжних джерел;
пошук довідкової інформації в бібліотеках (звичайних та електронних);
допомога іншим учням під час роботи над створенням презентації, публікації та веб-сайту;
організація конкурсу соціальних проектів та випуск учнівської газети за підсумками проектної діяльності.
|
Оцінювання знань та вмінь учнів:
|
Знання і вміння учнів будуть оцінюватися за допомогою спеціально розроблених форм оцінювання у Word, за якими перевіряються знання історичного матеріалу, вміння представити його в доступній формі, привабливе оформлення робіт та групова діяльність.
За кожен вид робіт учні матимуть змогу отримати від 0 до 45 балів, які будуть переведені в оцінки.
|
Ключові слова:
|
Українське питання, світова війна, УСС, Брусиловський прорив.
|
©2007 Intel. Всі права захищені
|