Практичні роботи (завдання), демон­страційні досліди, дослідження, сн остереження


Скачати 164.87 Kb.
Назва Практичні роботи (завдання), демон­страційні досліди, дослідження, сн остереження
Дата 06.04.2013
Розмір 164.87 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Туризм > Документи



Назва теми

Ключові питання уроку

Практичні роботи (завдання), демон­страційні досліди, дослідження, сн остереження

Дата

Примітка

ВСТУП (1 година)

1.

Для чого ми вивчаємо при­родознавство

Що вивчає природо­знавство. Природа та її значення для лю­дини. Для чого ви­вчати природознавс­тво. Хто такий при­рододослідник










ТЕМА І. СВІТ, У ЯКОМУ ТИ ЖИВЕШ (14 годин)

2.

Що треба зна­ти про приро­ду. Жива і нежива при­рода

Що треба знати про природу. Поняття «тіла». Тіла живої природи. Тіла нежи­вої природи

Завдання. Групу­вання тіл живої і неживої природи







3.

Як людина пізнає світ

Органи чуття, за до­помогою яких люди­на пізнає навколиш­ній світ

Завдання. Визна­чення за допомо­гою органів чуття ознак різних тіл







4.

Спостережен­ня, і досліди

Спостереження та їх роль у вивченні природи.

Прилади, які допома­гають досліджувати природу.

Дотримання правил безпеки при прове­денні дослідів

Завдання на спо­стережливість. Демонстрація приладів, які до­помагають дослі­джувати природу.

Демонстраційний дослід (на вибір учителя, або описа­ний у підручнику)







5.

Природні та

рукотворні

тіла

Природні тіла. Рукотворні тіла. їх відмінності

Завдання. Порів­няння і групуван­ня природних і рукотворних тіл







6.

Екскурсія. Ознайомлення з тілами живої та неживої природи

Жива і нежива при­рода, їх відмінності

Спостереження за тілами природи під час екскурсії







7.

Дослідження дрібних час­тин предмета

Збільшувані прилади. Лупа, її будова. Пра­вила користування лупою. Розпізнаван­ня дрібних частин предметів за допомо­гою лупи

Практична робо­та. Розгляд за допомогою лупи тіл живої (листя, яблуко у розрізі тощо) і неживої природи (каміння)







8.

Організми

Хто такі організми. Характерні- ознаки організмів. Особли­вості організмів

Завдання. Порів­няння організмів і тіл неживої при­роди; порівняння живих організмів за суттєвими ознаками







9.

Що потрібно організмам для життя

Що потрібно органі­змам для життя. Людина - організм. Що необхідно люди­ні для життя

Завдання. Дослі­дження рослин, які зростали в різних умовах (без достатньої кількості вологи (забули полити), що зростали без достатньої кіль­кості світла (сто­ять у шкільному коридорі), без достатнього теп­ла; ростуть у ви­снаженому ґрунті (грунт давно не міняли)







10

Різноманіт­ність рослин

Рослини своєї місце­вості. Рослини лісу, луків, водойм. Рос­лини, які ростуть на клумбі (городі)

Завдання. Впізна­вання рослин, що ростуть у лісі, на луці, біля водо­йми й у водоймі, на клумбі (городі) за малюнками. Демонстрація гербаріїв (малюн­ків) рослин







11

Різноманіт­ність тварин

Різноманітність тва­рин: звірі, птахи, комахи, риби. Домашні тварини (розповіді)

Завдання. Групу­вання тварин (птахи, звірі, ко­махи, риби): Де­монстрація ма­люнків тварин







12

Із чого люди­на виготовляє предмети вжитку

3 чого люди виготов­ляють рукотворні тіла. Природні мате­ріали

Дослідницький практикум. Із чого це виготов­лено?







13

Значення при­роди для лю­дини

Що дає природа лю­дям.

Як природа вчить людей бути добрими.

Моє улюблене місце відпочинку у

природі

Завдання. Розви­ток емоційного сприйняття й оці­нки природи(на­малювати улюб­лену рослину, тварину); розпо­вісти про власні відчуття, коли граєшся з домаш­ньою твариною, дивишся на квіти в саду тощо.







14

Бережливе ставлення до природи

Як люди піклуються про природу. Прави­ла поведінки в при­роді

Завдання. Розви­ток емоційнооці-ночного ставлен­ня до природи (програвання уяв­них ситуацій:







15-16

Урок узагаль­нення. Екску­рсія.

Спостережен­ня за осінніми змінами у жи­вій та неживій природі

Розпізнавання тіл живої та неживої природи.

Розпізнавання рос­лин і тварин свого краю.

Які зміни відбува­ються у живій і не­живій природі восени

Спостереження за осінніми змі­нами у живій та неживій природі







ТЕМА II. СВІТ НЕЖИВОЇ ПРИРДИ (7 годин)

17.

Сонце в на­шому житті

Сонце - тіло неживої природи.Значення Сонця для живої природи. Модель Сонця

Завдання. Про­гравання уявної ситуації: уяви й намалюй, що було б довкола, якби Сонце зникло і завжди була ніч







18.

Які властиво­сті має вода

Властивості води: безбарвна, прозора, без смаку, запаху, тече, набуває форми посудини). Куди зни­кає вода з калюжі?' Дотримання правил безпеки при прове­денні дослідів

Демонстрація

властивостей

води.

Дослідницький практикум. Куди зникає вода з калюжі?







19.

Вода в приро­ді та житті людини

Вода в природі. Зна­чення води. Використання (еко­номне) води люди­ною

Завдання: Форму­вання емоційно-оціночного став­лення до води, на­приклад, розповіс­ти «Чому потрібно економно викорис­товувати воду? Як твоя родина еконо­мить воду?» Про­гравати уявну си­туацію: «Уявіть, що було б якби на Землі не стало води>







20.

Повітря

Значення повітря

Властивості повітря: існує навколо нас, не має кольору, без запаху, прозоре, займає увесь доступ­ний простір. Вітер - рух повітря

Демонстрація властивостей по­вітря.

Дослідження чис­тоти повітря







21.

Ґрунт

Що таке грунт. 3 чого складається ґрунт. Чому ґрунт має темне забарвлення. Значення ґрунту для живої природи і господарської діяльності людини

Демонстрація дослідів щодо вивчення складу ґрунту







22.

Гірські поро­ди

Гірські породи. Використання гірсь­ких порід людиною. Хто такі геологи

Демонстрація колекції гірських порід







23.

Ознайомлення з колекцією гірських порід рідного краю

Гірські породи рід­ного краю. Як видобувають гір­ські породи. Як люди використо­вують гірські породи

Практична робо­та.

Ознайомлення і розпізнавання (2-3) гірських порід рідного краю







24.

Урок узагальнення










ТЕМА III. СВІТ ЖИВОЇ ПРИРОДИ (17 годин)




25.

Яку будову має рослина

Будова рослини. Органи рослин: ко­рінь, квітка, стебло, листки, плоди.

Практична робо­та. Будова рос­лини







27.

Листяні та хвойні росли­ни

Листяні рослини. Хвойні рослини. Розпізнавання хвой­них і листяних рослин

Завдання. Групу­вання рослин на листяні та хвойні (за малюнками, гербарними зраз­ками)







28.

Дикорослі та культурні ро­слини

Дикорослі рослини. Культурні рослини

Завдання. Групу­вання рослин на дикорослі і куль­турні (за малюн­ками)







29.

Кімнатні рос­лини

Кімнатні рослини, їх різноманітність. Значення кімнатних рослин

Завдання. Розпі­знавання за сут­тєвими ознаками кімнатних рос­лин, що ростуть у класі; найпоши­реніших кімнат­них рослин за малюнками







ЗО.

Правила до­гляду за кімнатними рослинами

Правила догляду за кімнатними росли­нами. Вирощування кімнатних рослин

Практична робо­та. Догляд за кімнатними рос­линами







31.

Дикі І'свійські тварини

Тварини, які живуть у дикій природі. Свійські тварини. Значення свійських тварин для людини

Завдання. Групування свійських і диких тварин за малюн­ками; що дає лю­дям конкретна тварина (за ма­люнками)







32.

Хто такі ко­махи

Комахи та їх різно­маніття. Значення комах

Завдання. Розпі­знавання найпо­ширеніших комах за малюнками. Дослідницький практикум. Як живуть мурахи?

-




33.

Риби

Різноманітність риб. Особливості будови

Завдання. Розпі­знавання найпо­ширеніших риб за малюнками







34,

Птахи

Птахи, їх різноманіт­тя. Зовнішній вигляд птахів. Осілі і перелі­тні птахи. Значення птахів для природи

Завдання. Розпі­знавання і групу­вання птахів на осілі, перелітні (за малюнками)







35.

Звірі

Звірі, їх різноманіття. Зовнішній вигляд звірів

Завдання. Розпі­знавання звірів за картинками







36.

Тварини жи­вого куточка

Тварини шкільного живого куточка. Тварини домашнього живого куточка

Завдання. Розпі­знавання найпо­ширеніших аква­ріумних рибок за малюнками







37.

Домашні улюбленці

Різновиди котів. Різ­новиди собак. Догляд за домашніми твари­нами

Завдання. Емо­ційно-оціночне ставлення до до­машніх тварин (намалюй домаш­нього улюбленця, намалюй, за що він тобі вдячний, за що ображаєть­ся тощо).







38-39

Екскурсія у сад (парк, сквер, ліс). Правила по­ведінки у при­роді

Дерева, кущі, тра­в'янисті рослини у природі. Тварини у природі (комахи, птахи, звірі)

Завдання. Розпі­знавання дерев, кущів, трав'яни­стих рослин у природі. Спосте­реження за тва­ринами у природі







40-41

Екскурсія у краєзнавчий музей, шкіль­ний живий ку­точок, зоопарк (на вибір)

Різноманіття дерев, кущів, трав. Різнома­ніття тварин (комахи, риби, птахи, звірі) у природі

Ознайомлення з різноманітним рослинним і тва­ринним світом







42.

Урок узагал ьнення










Тема IV. Рідний край (10 годин)

43.

Місце, де я живу

Що називають рід­ним краєм. Моя ад­реса. Головна вулиця мого міста (села). Улюблене місце від­починку у населено­му пункті

Дослідницький практикум. Чим славиться моє місто (село). Міні-проект. «Моє улюблене місце відпочин­ку»







44.

Водойми рід­ного краю

Що відноситься до водойм. Водойми свого краю, їх назва. Значення водойм. Бережливе ставлення до водойм

Завдання. Фор­мування емоцій­но-оціночного ставлення до природи, напри­клад, скласти розповідь «Чому люди люблять відпочивати біля водойм?»







45.

Які рослини ростуть у лі­сах мого краю

Ліси моєї місцевості. Рослини хвойних і листяних лісів моєї місцевості. Гриби.

Відмінності листяних і хвойних лісів. Рослини хвойних і листяних лісів, гриби

Завдання. Розпі­знавання найпо­ширеніших рос­лин хвойних і листяних лісів свого краю (за малюнками, гер­барними зразка­ми); розпізнаван­ня їстівних і от­руйних грибів (за малюнками, му­ляжами)







46.

Які рослини

називають

лікарськими

Лікарські рослини своєї місцевості. Лі­кувальні властивості рослин

Завдання. Розпі­знавання найпо­ширеніших лікар­ських рослин сво­го краю (за малю­нками, гербарни­ми зразками)







47.

Для чого створено Чер­вону книгу України

Чому зникають ди­корослі рослини: Що таке Червона книга. Червонокнижні рос­лини свого краю

Завдання. Розпізнавання Червонокнижних рослин свого краю за малюн­ками; формування емоційно-оціночного став­лення до природи (намалювати зна­ки, які забороня­ють знищувати гарні квітучі рос­лини)







48.

Які культурні рослини ви­рощують у рідному краї

Культурні рослини. Овочеві рослини. Плодово-ягідні рос­лини. Зернові росли­ни

Завдання. Розпізнавання овочевих, плодо­во-ягідних, зер­нових рослин за малюнками; гру­пування овоче­вих, плодово-ягідних, зернових рослин за малюн­ками







49.

Тварини рід­ного краю

Групи тварин. Тварини своєї місце­вості.

Тварини лук

Завдання. Розпізнавання найпоширеніших тварин своєї міс­цевості (комах, риб, птахів, зві­рів) за малюн­ками







50.

Свійські тва­рини рідного краю

Свійські тварини, їх значення для людей.

Які свійські тварини вирощують у нашій місцевості

Завдання. Харак­теристика свійсь­кої тварини за планом, поданим у підручнику стор. 83







51.

Охорона тва­рин

Чому потрібно охо­роняти тварин. Чер­вонокнижні тварини своєї місцевості

Завдання. Форму­вання емоційного ставлення до при­роди (намалюй знаки, які заборо­няють знищувати тварин)







52-53

Екскурсія до водойми (до лісу)

Водойми мого краю. Рослини і тварини водойм (лісу). Пра­вила поведінки по­близу водойми (у лісі)

Розпізнавання. Найпоширеніші рослини (дерева, кущі, трав'янисті рослини) лісу; найпоширеніші трав'янисті рос­лини лук своєї місцевості. Спостереження за тваринами лісу, луки; станом во­дойми; діяльніс­тю людей на луці, біля водойм







54.

Урок узагальнення










Тема V. Моя країна - Україна (8 год.)

55.

Наша країна -Україна

Україна - країна, де ми живемо. Київ -столиця України

Завдання. Форму­вання емоційно-оціночного став­лення, наприклад, придумати і роз­повісти «Чому люди люблять і гордяться своєю Батьківщиною?»







56.

Карта України

Карта України. Позначення на карті гір, рівнин і водойм (річок, озер, морів). Київ на карті України

Практичне за­вдання Робота з картою (знахо­дження на карті гір, рівнин і водойм; м. Києва)







57.

Водойми України

Водойми на карті. Дніпро - найбільша річка України. Дніс­тер на карті України. Значення водойм для людей. Як люди обе­рігають водойми

Завдання. Розпі­знавання найпо­ширеніших риб водойм своєї міс­цевості (за малюн­ками). Міні-про-ект. «Як облаш-тувати джерело»







58.

Чорне й Азов­ське моря

Чорне та Азовське моря на карті України.

Тваринний світ мо­рів.

Значення морів для людей

Практичне за­вдання. Робота з картою (знахо­дження Чорного і Азовського морів). Завдання. Розпі­знавання найпо­ширеніших риб Чорного і Азов­ського морів за малюнками







59.

Карпати

Карпати — найвищі гори України. Рослини і тварини Карпат.

Чому потрібно охо­роняти Карпати

Практичне за­вдання. Робота з картою (знаходже­ння гір Карпати). Завдання. Розпі­знавання рослин, що зростають ли­ше в Карпатах за малюнками (у під­ручнику, з інших джерел інформа­ції); тварин, що мешкають у Кар­патах.

Завдання. Форму­вання емоційного ставлення до при­роди: придумати колективну розпо­відь «Чому цікаво побувати в Карпа­тах?»







60.

Кримські гори

Кримські гори на карті України. Рос­лини і тварини Кримських гір. Чому потрібно охороняти Кримські гори

Практичне за­вдання.

Робота з картою (знаходження Кримських гір)

Завдання. Розпі­знавання рослин, що зростають лише в Кримсь­ких горах за ма­люнками (у під­ручнику, з інших джерел інформа­ції'); тварин, що мешкають у Кримських горах; формуван­ня . емоційного ставлення до при­роди: придумати колективну роз­повідь «Чому ці­каво побувати в Кримських го­рах?»







61.

Омріяна ман­дрівка Украї­ною

Мальовничі куточки України

Дослідницький практикум. Омріяна подорож Україною







62.

Урок узагальнення










Тема. ЗАПИТАННЯ ДО ПРИРОДИ (за вибором) (5 годин)

63.

Із чого виго­товляють па­пір?

Значення рослин. Як виготовляють папір.

3 чого можна виготовляти папір, щоб зберегти рослини










65.

За що нам вдячні дома­шні улюблен­ці (рослини і тварини)?

Які у тебе є вдома рослини, тварини? Як ти доглядаєш за ними?

Що треба робити, щоб рослини і твари­ни були тобі вдячні?

За що нам вдячні домашні улюбле­нці (рослини і тварини)?







66.

Як економно використову­вати воду вдо­ма?

Значення води. Чому потрібно бере­жливо ставитися до води?

Економне викорис­тання води у побуті

Як економно ви­користовувати воду вдома?







67.

Чи розуміють тварини одне одного?

Різноманітність тва­рин.

Тварини, як і люди, розуміють одне од­ного.

Які ти знаєш розпо­віді про спілкування тварин?

Чи розуміють тварини одне од­ного?







68.

Чим живиться їжак?

їжак - звір. Характерні ознаки їжака.

Чому їжак потрібен природі?

Чим живиться їжак?







Схожі:

“ Створення форм та робота з ними Access”, де вміло поєднала і застосувала...
Згідно плану роботи ВМВПУ адміністрацією, методистом училища, членами методичного об’єднання в 2008 2009 навчальному році вивчався...
2. Зміст семестрового завдання для самостійної роботи студента
«Інформатика», і придбати достатні практичні навички по розробці блок-схем алгоритмів і відповідних їм Паскаль-програм., а також...
ДНЗ «Уманський професійний аграрний ліцей» Лабораторно-практичні роботи
Методичний посібник: Лабораторно-практичні роботи «Системи та агрегати двигуна тракторів та автомобілів»
В.І. Завдання 1-8 передбачають виконання вправ, що засвідчать практичні...

Практичні заняття, їх тематика та обсяг
Методи дослідження спілкування та міжособистісної взаємодії. Вивчення особистісно-комунікативних властивостей. Методика діагностики...
Реферат на одну із запропонованих тем. ІІІ. Підготуватися до практичних...
Соколов А. В. Общая теория социальной коммуникации: Учеб пособ. / А. В. Соколов. – СПб. Издво Михайлова В. А., 2002
Тема уроку. Розв’язування задач з теми “Двовимірні масиви” Мета уроку....
Лу проходить у формі самостійної роботи. Для її проведення розроблено 11 варіантів контрольних завдань у вигляді текстових файлів...
ІНСТРУКЦІЯ З ТЕХНІКИ БЕЗПЕКИ ПІД ЧАС ПРАКТИЧНИХ ЗАНЯТЬ З ХІМІЇ
Знання цих правил є обов'язковою умовою для всіх осіб, які виконують прак­тичні роботи та лабораторні досліди з хімії
В. І. Завдання 1-8 передбачають виконання вправ, що засвідчать практичні...

Тема. Дослідження зворотних зв’язків (ЗЗ) в підсилювачах
Мета роботи: дослідження впливу негативного ЗЗ на характеристики і параметри підсилювачів
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка