|
Скачати 207.77 Kb.
|
Міністерство транспорту та зв'язку України Міністерство освіти і науки України Державний університет інформаційно-комунікаційних технологій СМЕСТРОВЕ ЗАВДАННЯ ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ СТУДЕНТА з дисципліни "Інформатика" Методичні вказівки Київ 2008Міністерство транспорту та зв'язку України Міністерство освіти і науки України Державний університет інформаційно-комунікаційних технологій "ЗАТВЕРДЖУЮ" Проректор університету з навчально-наукової роботи проф. ________ В.М.Богуш “___“ __________2007 р. СМЕСТРОВЕ ЗАВДАННЯ ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ СТУДЕНТА з дисципліни "Інформатика" Методичні вказівки Завідувач кафедри ОТ К.т.н. __________О.В.Бушма Київ 2008Міністерство транспорту та зв'язку України Міністерство освіти і науки України Державний університет інформаційно-комунікаційних технологій Кафедра ОБЧИСЛЮВАЛЬНОЇ ТЕХНІКИ ЗАТВЕРДЖУЮ Завідуючий кафедри К.т.н. __________О.В.Бушма СМЕСТРОВЕ ЗАВДАННЯ ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ СТУДЕНТА з навчальної дисципліни «Інформатика» (Методичні вказівки) 1 Мета комплексного завдання для самостійної роботи студента Мета семестрового завдання для самостійної роботи студента належить у тому, щоб закріпити на практиці знання, які надаються у курсі лекцій, практичних та лабораторних занять з дисципліни «Інформатика», і придбати достатні практичні навички по розробці блок-схем алгоритмів і відповідних їм Паскаль-програм., а також роботи на ПЕОМ. 2. Зміст семестрового завдання для самостійної роботи студента1. По заданої умові виконати перетворення одномірного масиву. 2. Обчислити значення заданої функції u. 3. Для кожного пункту розробити блок-схему алгоритму в графічних символах і з дотриманням синтаксису системи АЛГОРИТМ і відповідну Паскаль-програму. 3. Загальні методичні вказівки 1.Призначення семестрового завдання для самостійної роботи студента належить у тому, щоб: - закріпити на практиці знання, які надаються у курсі лекцій, на практичних і лабораторних заняттях з дисципліни «Інформатика»; - придбати практичні навички самостійної творчої роботи по створенню алгоритмів та Паскаль-програм відповідно до конкретного варіанту; - придбати певні навички оформлення і захисту особистого продукту; - підготуватись до виконання курсової роботи; - придбати достатні практичні навички роботи на ПЕОМ. 2. Завдання на роботу видається після проведення лекційних, практичних і лабораторних занять, які пов’язані з питаннями побудови, аналізу і реалізації алгоритмів різноманітних структур та створенням Паскаль-програм. 3. Варіант визначається відповідно з номером студентського квітка (дві останні. цифри). 4. Правило вибору варіанту наводиться в конкретних пунктах методичних вказівок {див. Табл. №1,2,3.} 5. Семестрова робота оформлюється на окремих аркушах формату А4 з використанням сучасних комп’ютерних технологій і повинна містити: - титульний аркуш; - індивідуальне завдання; - зміст; -блок-схему алгоритму; -Паскаль-програму; - результати ручного і програмного розрахунків; - пояснювальний текст; - висновки; - перелік використаної літератури. 6. Окремі вимоги до оформлення: - відповідно до поставленої задачі побудувати блок-схему алгоритму, дотримуючись всіх прийнятих для системи АЛГОРИТМ графічних і синтаксичних положень при накресленні блоків, опису операторів і написанні коментарів; - окремим пунктом описати модель даних, тобто пойменувати дані і визначити їхній тип та функціональне призначення; - для першого завдання передбачити виведення початкового і результуючого масивів у такому вигляді: - текстове повідомлення по центрі екрана монітора окремим рядком "Вихідний масив X"; наступним окремим рядком елементи масиву у форматі x[1]=… ,x[2]=…, x[3]=… і т.д.; - текстове повідомлення по центрі екрана монітора окремим рядком "Результуючий масив Y"; - наступним окремим рядком елементи масиву у форматі y[1]=…,y[2]=…, y[3]=… і т.д.. 7. Зразок оформлення комплексної роботи додається. 4. Варіанти індивідуальних завдань і правило їх вибору Завдання №1 Таблиця №2
Завдання №2 Скласти структурну схему алгоритму обчислення значення функції у для будь-яких значень х та n і реалізувати її в системі АЛГОРИТМ Таблиця 3
Ручний розрахунок виконати для х=0,5 та n=4. Продовження таблиці 3
, Правило вибору варіанту1.В таблиці № 1 в стовпчику «№ п/п» знайти рядок, номер якого відповідає номеру залікової книжки. 2. У цьому рядку знайти стовпчик, у якому є символ +. 3. Звернутися до табл.2 і 3 і знайти рядок, якій відповідає номеру стовпчика з символом + у табл.1 і взяти варіант з цього рядка. Наприклад. Хай номер залікової книжки є 43, тоді у даному випадку в табл.№1 символ + буде у стовпчику 10, тобто варіант вектору є такий : Дано масив {X} розмірністю n. Потрібно: Перетворити його так, щоб на початку масиву знаходилися додатні елементи в порядку їхній проходження у вихідному масиві, а після них від’ємні елементи також у порядку їхній проходження у вихідному масиві, якщо добуток мінімального елемента та його номера менше числа L. У противному випадку: перетворити його так, щоб на початку масиву знаходилися додатні елементи в порядку їхній проходження у вихідному масиві. Обмеження: створення допоміжного масиву не дозволяється, а варіант функції буде . Зразок оформлення завдання Міністерство транспорту та зв'язку України Міністерство освіти і науки України Державний університет інформаційно - комунікаційних технологій СЕМЕСТРОВЕ ЗАВДАННЯ ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ СТУДЕНТА з дисципліни «Інформатика». КАФЕДРАОБЧИСЛЮВАЛЬНОЇ ТЕХНІКИСтудента (тки) I курсу, групи …… Спеціальність ……….. Пр-ще, ім’я, по батькові (повністю)…. Студентський квиток № (повністю)…. Перевірив: доцент Качанов П.Т. Оцінка: Дата: Київ 2008 ЗАВДАННЯ №1Постановка задачі. Дано: одновимірний масив X розмірністю n, елементи якого упорядковані по убуванню їхніх значень, тобто x1 >x2 >x3 >…>xi>…>xn. Потрібно: сформувати одновимірний масив Y розмірністю n такий, що в "центрі" його повинний знаходитися максимальний елемент масиву X, а праворуч і ліворуч від "центра" - інші елементи масиву X , розташовані "симетрично" по убуванню їхніх значень. Пояснювальний матеріал (наводиться виконавцем завдання) Бачимо, що при парному n не існує дійсного центра, тому необхідно прийняти рішення про напрямок зсуву центра (ліворуч чи праворуч). Наприклад, якщо n=8 , те "центром" може бути четверта при зсуві центра ліворуч (рис.1) чи п'ята при зсуві центра праворуч (рис.2) позиція масиву Y, на яку в нашому випадку варто поставити перший елемент масиву X. Якщо n непарне, то існує дійсний центр. Наприклад, при n=9 центром буде п'ята позиція масиву Y (рис.3). Необхідність враховувати парність (непарність) розмірності масиву вимагає застосування відповідного "інструментарію" системи АЛГОРИТМ. У наборі операцій, що реалізують арифметичні вирази, є дві операції: операція "цілочисельного ділення" - її символ двокрапка ":" і операція "цілочисельний залишок" - її символ відсоток "%". Перша повертає цілу частину від розподілу (a : b) операнда a на операнд b , а друга - залишок від розподілу (a % b) операнда a на операнд b. Операнди в обох випадках обов'язково повинні бути типу INTEGER, результат операції в обох випадках також завжди буде типу INTEGER. Розробка блок-схеми алгоритму Дозволяється на початковому етапі роботи з метою наочності зображати блок-схему не додержуючись суворо всіх вимог що до системи АЛГОРИТМ (рис.4), але у подальшому обов’язково надати блок-схему у такому вигляді, у якому вона створюється системою АЛГОРИТМ (рис.5) Рис.5 Паскаль-програма Program Kolokol; Uses Crt; Const Len=20; Type Vect=array[1..Len] of real; Var n,k,c,m,i:byte; x,y:Vect; BEGIN ClrScr; write('n='); read(n); for i:=1 to n do begin write('x[',i,']='); read(x[i]); end; ClrScr; writeln(' Pohidnii masiv') ; writeln; for i:=1 to n do write('x[',i,']=',x[i]:3:1,' '); writeln; writeln; if (n Mod 2=0) then begin c:=(n Div 2)+1; y[c]:=x[1]; end else begin c:=((n +1) Div 2); y[c]:=x[1]; end; k:=c; m:=c; for i:=2 to n do if (i Mod 2=0) then begin m:=m-1; y[m]:=x[i]; end else begin k:=k +1; y[k]:=x[i]; end; writeln(' Rezultujuchii masiv') ; writeln; writeln; for i:=1 to n do write('y[',i,']=',y[i]:3:1,' '); Repeat Until KeyPressed; END. Результати роботи програми Похідний масив Х x[ 1]=12 x[ 2]=10 x[ 3]= 8 x[ 4]= 7 x[ 5]= 6 x[ 6]= 5 x[ 7]= 3 x[ 8]= 2 Результуючий масив Y y[ 1]= 3 y[ 2]= 6 y[ 3]= 8 y[ 4]=12 y[ 5]=10 y[ 6]= 7 y[ 7]= 5 y[ 8]= 2 ЗАВДАННЯ №2Постановка задачі. Дано: функція , якщо x < 0; (1) Y=, якщо x 0; (2) Для будь яких значень Х та N. Необхідно: Скласти блок-схему алгоритму обчислення значень функції Y. Пояснювальний матеріал Для обчислення значень загального члену ряду 1-го виразу виведемо рекурентну формулу. Позначимо ak=, тоді ак+1= Знаходимо відношення ; Початкове значення ак находимо із загальної формули при к=1: Далі для обчислення значення загального члену ряду виразу (1) будемо використовувати формулу ак+1=к=2, 3, ….n Блок-схема алгоритму має вигляд (рис.6): Рис.6 Паскаль-програма Program Funkzija; Uses crt; var n,k:byte; y,ak,x:real; BEGIN ClrScr; write('n='); read(n); write('x='); read(x); ClrScr; if x<0 then begin ak:=-(sqr(x))/6;y:=0; for k:=1 to n do begin y:=y+ak;ak:=(ak*x)/((2*k+2)*(2*k+3)); end; end else begin y:=1; for k:=1 to n do y:=y*sqr(sin(3*k*x)); end; writeln('n=',n,' ','x=',x:8:6,' ', 'y=',y:8:6); Repeat Until KeyPressed; END. </0> |
Робоча навчальна програма для студентів спеціальності 060100 "Правознавство"... Тематика лекцій, практичних занять, завдання для самостійної роботи студента та список рекомендованої літератури по темі |
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ДО ВИКОНАННЯ ТА ЗАВДАННЯ ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ ТА... МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ДО ВИКОНАННЯ ТА ЗАВДАННЯ ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ ТА ІНДИВІДУАЛЬНОЇ РОБОТИ |
Смілянська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів №5 Смілянської міської... До навчально-методичного посібника увійшли завдання для самостійної роботи на уроках біології та екології у 7 – 11 класах, які забезпечують... |
Переставна і сполучна властивості множення Даний посібник можуть використовувати вчителі математики при вивченні теми «Множення раціональних чисел» у 6 класі. До посібника... |
Робоча навчальна програма для студентів спеціальності 060100 "Правознавство" Київ 2009 Тематика лекцій, практичних занять, самостійної роботи студента та список рекомендованої літератури по темі |
Домашнє завдання з дисципліни ”Основи електротехніки і електроніки”... Домашнє завдання потрібно виконувати на стандартних аркушах формату На титульному аркуші повинні бути вказані назва роботи, прізвище,... |
Завдання для самостійної та індивідуальної роботи всіх форм навчання ... |
ПИТАННЯ ДО СЕМЕСТРОВОГО ЕКЗАМЕНУ З МЕТОДИКИ НАВЧАННЯ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ Види та зміст роботи з розвитку зв’язного усного мовлення, його місце в системі мовної підготовки учнів |
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ З САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ СТУДЕНТА З КУРСУ ІСТОРІЇ... Укладач : ст викладач кафедри іноземних мов та перекладу Богатирьова Олена Євгенівна |
Програма навчальної дисципліни Завдання для самостійної роботи Індивідуальні... У процесі вивчення історії держави і права зарубіжних країн використовуються наступні методи та технології |