Скільки існує людина, стільки існують конфлікти. Християнство завжди закликає людину до досконалості. Коли людина обирає даний шлях перед нею завжди стоять


НазваСкільки існує людина, стільки існують конфлікти. Християнство завжди закликає людину до досконалості. Коли людина обирає даний шлях перед нею завжди стоять
Сторінка1/8
Дата18.11.2013
Розмір1.04 Mb.
ТипДокументи
bibl.com.ua > Географія > Документи
  1   2   3   4   5   6   7   8
Вступ.
Скільки існує людина, стільки існують конфлікти. Християнство завжди закликає людину до досконалості. Коли людина обирає даний шлях перед нею завжди стоять перешкоди. Конфлікт - одна із таких перешкод. Чим більш людина духовно та інтелектуально розвинена, тим складніші завдання життя ставить перед нею.

З найпершим і найсерйознішим конфліктом людство стикнулось на самому початку історії розвитку людства, який описує нам Біблія старого завіту: коли Бог вигнав перших людей з Едемського саду, тому і конфлікт сприймається як щось негативне.

Конфлікт можна сприймати як щось деструктивне, але насправді він мобілізує і формує; ми вчимось домовлятись, з’ясовувати, перемагати його та іти з ним на компроміс або втікати, але тоді він нас буде переслідувати і завдавати нам шкоду. Конфлікт - як молоток, яким можна не тільки відремонтувати та змайструвати, а й проламати людині череп.

Даний тренінговий проект допоможе сприймати конфліктну ситуацію як певну ступінь вашої особистісної програми самовдосконалення, а не чогось кінцевого та глобального.

Тренінгова програма «Комунікативна майстерність як запорука ефективного вирішення конфліктних ситуацій» адресована для молодих вчителів, студентів, старшокласників.
Метою тренінгової програми є: навчити орієнтуватись в конфліктних ситуаціях та ефективно шукати шляхи вирішення з конфліктних ситуацій.
Завдання даної роботи:

  • ознайомитись зі стратегіями залагодження конфліктів;

  • ознайомлення з вербальними та невербальними способами комунікації;

  • навчитись виявляти та розрізняти елементарні форми маніпуляції;

  • закріплення перелічених вище пунктів шляхом програвання соціальних ситуацій.

На початку роботи тренер робить припущення, що 90% учасників після ознайомлення матимуть високий рівень комунікативної майстерності під час розв’язування конфліктних ситуацій.

Тематичний блок

№ вправи

Назва вправи

Тривалість

Вступне

тренінгове

заняття.

1.

«Знайомство»

25 хв.

2.

«Встановлення правил групи»

20 хв.

3.

Вправа «Візитна картка»

90 хв.

4.

Кавова пауза

20 хв.

5.

Вправа «Плутанина»

10 хв.

6.

Вправа «Скульптура конфлікту»

90 хв.

7.

Перерва на обід

60 хв.

8.

Вправа «Встаньте будь-ласка»

30 хв.

9.

Вправа «Нісенітниця-катастрофа»

90 хв.

10.

Вправа «Дружня пародія»

35 хв.

11.

Завершення. Зворотній зв'язок.

15 хв.

ІІ тренінгове заняття.

Конфлікт без проблем

1.

Закріплення знайомства

25 хв.

2.

Вправа «Конфлікт - це вибір»

30 хв.

3.

Вправа «Десять секунд»

25 хв.

4.

Вправа «Ескалатор»

45 хв.

5.

Кавова пауза

20 хв.

6.

Вправа «Конфлікт стереотипів»

25 хв.

7.

Вправа «Розминка»

15 хв.

8.

Вправа «Паспорт проблеми»

60 хв.

9.

Перерва на обід

60 хв.

10.

Вправа «Пройди через кільце»

25 хв.

11.

Вправа «Ланцюг мови» і міні-лекція

45 хв.

12.

Вправа «Джерело»

30 хв.

13.

Вправа «Кольоровий стілець»

60 хв.

ІІІ Тренінгове заняття.

Вербальна та невербальна взаємодія.

1.

Привітання. Нагадування правил. Вправа «Східний ринок»

30 хв.

2.

Міні-лекція, рольові ігри, мозковий штурм.

90 хв.

3.

Кавова пауза

20 хв.

4.

Вправа «Чарівний обруч»

20-30 хв.

5.

Вправа «Ніколи не говори ніколи»

60 хв.

6.

Перерва на обід

60 хв.

7.

Вправа «Мова невербального спілкування»

90 хв.

8.

Вправа «Сито»

20-30 хв.

9.

Вправа «Не дихай в потилицю»

20-30хв.

ІV Тренінгове заняття.

Підведення підсумків.

1.

Привітання: вправа - розминка «Товкачі»

20 хв.

2.

Вивчання способів маніпуляції за допомогою методу «Зигзаг»

60 хв.

3.

Рольова вправа «Бункер»

45 хв.

4.

Кавова пауза

20 хв.

5.

Малюнкова розминка «Протягни на зустріч руку»

20 хв.

6.

Вправа «Мої ресурси»

30 хв.

7.

Групова композиція «Наш сад»

25 хв.

8.

Перерва на обід

60 хв.

9.

Вправа «Переправа»

15 хв.

10.

Вправа «Валіза»

60 хв.

11.

Вправа «Нісенітниця»

20 хв.

12.

Дискусійна вправа «Капелюх»

25 хв.

13.

Анкета на закінчення

5-10 хв.




  1. Знайомство.

Ціль:

  • Дізнатись про незнайомих людей: їхні хобі, захоплення тощо;

  • Навчитись короткої самопрезентації;

  • Дізнатись, хто та з якою метою прийшов на тренінг;

Розмір групи: не більше 15 учасників.

Ресурси: непотрібні.

Час: (залежить від активності групи) 20-25 хв.

Хід вправи:

Учасник тренінгу говорить своє ім’я та декілька речень про себе (не менше 5); учасники задають питання при бажанні, першим розпочинає тренер, а потім кожен з учасників; щоб полегшити завдання, можна застосовувати м’яч або м’яку іграшку.

  1. Прийняття правил роботи в групі ”.

Ресурси: ватман, маркери.

Час: 15-20 хв.

Інструкція тренера:

для успішної роботи нам необхідно прийняти декілька правил, виконання яких під час тренінгу є обов’язковим. Ці правила повинні відображати всі аспекти діяльності групи.

Примітка:

Тренер вивішує ватман з основними правилами:

  • поважати часові рамки;

  • бути активними;

  • вислуховувати думки інших;

  • «тут і тепер»;

  • взаємоповага;

  • відвертості та відкритості;

  • «СТОП»;

  • рівності;

  • конфіденційності.


Після затвердження група вирішує покарання в разі недотримання правил.horse.jpg (42317 bytes)


  1. Вправа. «Візитна картка»

Ціль:

  • потренувати здібності до виявлення Я-концепції - реальної самоідентифікації учасника тренінгу;

  • розвивати здібності самопрезентації, сполучати ідеї з різних областей емпіричного і життєвого досвіду;

  • тренувати такі якості, як рухливість мислення і навики ефективної комунікації;

  • сприяти тренуванню уміння висловлювати матеріал виразно і яскраво.

Розмір групи:

Бажано не більше 15 учасників. Це пов'язано не з можливістю проведення вправи, а з її ефективністю. Більший розмір групи приведе до розмивання уваги і ослаблення концентрації на партнері.

Ресурси:

По великому ватманському листу на кожного учасника; для групи - фломастери, ножиці, клейка стрічка, фарби, клей, велика кількість друкарської продукції (рекламні проспекти, брошури, ілюстровані журнали і газети).

Час: 1,5години.

Хід вправи:

"Візитна картка" - серйозне завдання, що дає нам можливість стимулювати самоаналіз, самоідентифікацію учасника тренінгу. Така робота є необхідним попереднім етапом для самоактуалізації - витягування з пасиву в актив поведінки всіх тих необхідних уявлень, умінь, навиків.

Спочатку кожний учасник складає одержаний ним ватманський лист по вертикалі навпіл і робить в цьому місці розріз (великий настільки, щоб в отвір, що утворився, можна було просунути голову). Якщо тепер ми надінемо на себе лист, то побачимо, що перетворилися на живу рекламну тумбу, у якої є лицьова і тильна сторона.

На передній частині листу учасники тренінгу складуть індивідуальний колаж, що розповідає про особисті особливості гравця. Тут, на "грудях", потрібно підкреслити «достоїнства», але не забути і про якості, які, м'яко скажемо, не дають вам особливої радості. На тильній стороні ватманського листу ("спинці") відобразимо те, до чого ви прагнете, про що мрієте, чого хотіли б досягти.

Сам колаж складається з текстів, малюнків, фотографій, які можна вирізати з наявної друкарської продукції і доповнити при необхідності малюнками і написами, зробленими від руки.

Коли робота із створення візитної картки завершена, всі надягають на себе колажі, що вийшли, і гуляють, знайомляться з візитками один одного, спілкуються, ставлять питання. Можна при цьому увімкнути приємну спокійну музику – це додасть відмінний фон для цього параду індивідуальностей.

Завершення:

обговорення вправи.

  • Як ви вважаєте, чи можливо ефективно вміти спілкуватися уникати конфліктні ситуації, керувати іншими, не знаючи, «хто ти» та «ким ти» сам є?

  • Чи в ході завдання ви змогли краще зрозуміти, яка ви людина? Чи вдалося вам достатньо повно і виразно створити свою візитну картку?

  • Що було легшим - говорити про свої достоїнства чи відображати на листі свої недоліки?

  • Чи знайшли ви серед партнерів когось, хто схожий на вас? Хто дуже відрізняється від вас?

  • Чий колаж запам'ятався вам якнайбільше і чому?

  • Як може подібний вид роботи вплинути на розвиток ваших комунікативних якостей?

Наше сприйняття - те дзеркало, яке формує наше враження про себе, нашу Я-концепцію. Безумовно, оточуючі нас люди (сім'я, друзі, колеги) коректують нашу самоідентифікацію. Іноді до такого ступеня, що уявлення про власне Я змінюється до невпізнання у людини, схильної сприймати думку із сторони і довіряти іншим набагато більше, ніж самому собі.

Деякі люди мають дуже детально розроблену Я-концепцію. Вони вільно можуть описати власну зовнішність, уміння, навики, свої риси. Вважається, що чим багатше уявлення про себе, тим простіше можна справитися з рішенням різних проблем, тим більше спонтанним і упевненим буде людина в міжособистісній комунікації.

  1   2   3   4   5   6   7   8

Схожі:

Який має бути справжній вчитель???????????????
Учитель… коли вимовляєш це слово, завжди охоплює якесь хвилювання начебто б нічого особливого й немає в цьому слові, звичайна назва...
Проектування складається з таких етапів
Це стосується й завдань, які стоять перед сучас­ною освітою, мета якої— давати не стільки знання, скільки вміння ці знання здобувати...
Діагностика синдрому «вигорання» в професіях системи «людина людина»
«Рідко» 2 бали, «Іноді» 3 бали, «часто» 4 бали, «дуже часто» 5 балів, «завжди» 6 балів. Ваші відповіді не будуть оцінюватися як гарні...
Тема : народні символи та обереги рідного краю
Україна. Рідний край!Золота чарівна сторона. Скільки ніжних слів придумали люди,щоб висловити свою гарячу любов до землі, де народились...
Кожна праця вимагає відповідної оплати, бо кожна людина повинна одягатися,...
Для нарахування заробітної існують різні системи нарахування заробітної плати. Системи заробітної плати поділяються на декілька видів,...
ВИКОНКОМУ КРИВОРІЗЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
Людина живе у світі інформації, починаючи отримувати її ще до свого народження. Завдяки інформації вона навчається ходити, розмовляти,...
Розділові знаки у складносурядному реченні Мета
Українець завжди брав із собою в далеку подорож пучечок чебрецю. Його гострий гарячий аромат нагадував про тепло рідної домівки,...
Сьогоднішнього нашого заняття − «Всі ми різні, всі ми рівні». Що...
Тема сьогоднішнього нашого заняття − «Всі ми різні, всі ми рівні». Що означає поняття «толерантність»? Чи завжди ми в житті толерантні...
Найчарівніший прояв любові — кохання
Кохання змінює людину, в її душі ніби розквітає чарівна квітка, яка своїм тонким ароматом заповнює кожну клітину; кохання дарує людині...
Природні пам’ятки Долинщини Інформаційна довідка
«три кити», на яких тримається, за рахунок яких живе і завжди житиме людина. Завдяки їм підтримується екологічна рівновага на планеті...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка