|
Скачати 120.81 Kb.
|
Проект «Формування гендерної толерантності у дітей шкільного віку через впровадження концепції «Школа – родина» Журавель Тетяна Іванівна Практичний психолог Донецької загальноосвітньої школи 1-Ш ступенів № 80, 83036, м.Донецьк, вул.Дм.Донського, б.59, телефон: Анотація: Проект відкритого університету сімейного виховання (на основі професійної діяльності практичного психолога) з теми «Формування гендерної толерантності у дітей шкільного віку через впровадження концепції «Школа – родина» визрів в результаті реалізації Концепції розвитку школи, упровадження авторської моделі школи – сім'ї. Реформування школи торкнулося всіх систем, у тому числі і діяльності практичного психолога. Даний проект є відповіддю на наступні питання:
АКТУАЛЬНІСТЬ Виховання в сім’ї – першооснова розвитку дитини як особистості. Стаття 59 Закону України “Про освіту” покладає на батьків відповідальність за створення умов для розвитку природних здібностей дітей. Сім’я повинна забезпечувати їм умови для інтелектуального та духовного розвитку. Головна задача сім’ї – підготовка дітей до життя, отримання ними знань, умінь і навичок, необхідних для нормального формування особистості в умовах сім’ї. Таким чином, сім’я відноситься до перших із найбільш важливих вихователів дитини. Одним із гарантів суспільної стабільності в сучасному суспільстві є толерантність. Формування цією важливої якості відбувається ще в дитинстві в умовах сім’ї і в освітніх закладах, і продовжується протягом всього життя с розвитком освіченості і досвіду соціальної взаємодії людини. Історія питання про вплив сім’ї на виховання дитини відходить своїм корінням в глибоку давнину. Сімейному вихованню приділяли увагу в своїх працях Вергілій, Конфуцій, Катерина Велика, Жан Жак Руссо, а також Макаренко та Сухомлинський. Жоден відомий мислитель, політик, державний діяч не минув цієї теми своєю увагою. Сімейне виховання нерозривно пов’язане з життям суспільства, держави. Тому для нас є важливим упіймати ті моменти, ті особливості виховання які сприяють формуванню гендерної толерантності. Велику роль в формуванні гендерної толерантності грає сім’я і школа. Актуальність проблеми заключається в необхідності теоретичного обґрунтування і пошуку ефективних засобів формування гендерної толерантності дітей шкільного віку. Актуальність і недостатня розробка цієї проблеми визначили вибір теми “Формування гендерної толерантності у дітей шкільного віку через упровадження концепції “Школа-родина”. Для обґрунтування актуальності проблеми ми провели анкетування вчителів школи, яке показало, що практики мають обмежене представлення і недостатній рівень професійної соціокультурної компетенції в питанні статевого виховання. Причинами цього є в сучасному стані проблеми статевого виховання, зумовлених рядом причин: протистоянням статевому вихованню в зв’язку з несформованістю категоріального апарату; інертністю педагогів до інноваційних програм і технологій, в зв’язку з чим передовий досвід недостатньо реалізується на практиці; відсутність ефективних засобів статевого виховання, предметно-возвивального середовища. Шкільний вік є сензетивним періодом формування гендерної толерантності, разом з тим, теорія і практика шкільної освіти свідчить про недостатнє використання в даному напрямку різних засобів виховання. Як всякий організований процес сімейне виховання передумовлює конкретну цілеспрямованість, в наявності конкретних задач. Оскільки в нашому суспільстві інтереси держави і батьків у відношенні виховання підростаючого покоління найчастіше співпадають, цілі і задачі суспільного і сімейного виховання в основному також є ідентичними. Взаємодія сім’ї і школи, тісна співпраця батьків та вчителів грають важливу роль в процесі навчання, розвитку учнів, сприяють гендерному вихованню дітей. Динаміка статевого виховання заключається в тому, що розвиток людини відбувається протягом всього життя людини. Вплив різних факторів на цей процес (засобів масової інформації, поведінка дорослих та підлітків, целенаправленого виховання) сприяє адекватному засвоєнню статевих ролей, становленню статевого самоусвідомлення. Концептуальні основи проекту прогнозований результат. Мета: теоретичне обґрунтування і експериментальне вивчення взаємодії школи і сім’ї як засобів формування гендерної толерантності у дітей. Шкільно-сімейне виховання є ефективним засобом формування гендерної толерантності при дотриманні наступних умов:
Задачі:
Показники сформованості гендерної толерантності. Когнітивний компонент: Має диференційне представлення про:
Критерії оцінки: об’єм, глибина, відсутність стереотипів сприйняття, відсутність відбірковості в оцінюванні ситуації морального вибору. Емоційний компонент:
Критерії оцінки: стійкість, відсутність вибірковості; відповідальність проявлених емоцій стану людини; диференційність критерій вибору; відношення позитивного і негативного вибору. Компонент поведінки:
Критерії оцінки: самостійність; ініціативність; адекватність ситуації; направленість поведінки; характер взаємодії. Прогнозований результат: В результаті реалізації проекту буде розроблена програма формування у дітей шкільного віку гендерної толерантності. Будуть вивчені теоретичні і прикладні аспекти проблеми, визначені основні параметри (компоненти, показники, критерії оцінки, рівні) гендерної толерантності дітей шкільного віку. Учасниками проекту буде здійснений підбір, модифікація і розробка діагностичного інструментарію для визначення основних параметрів гендерної толерантності. Підвищиться рівень професійної і соціокультурної компетентності педагогів, рівень усвідомленості батьків в питаннях статевого виховання, підвищиться рівень сформованості гендерної толерантності у дітей шкільного віку. ПАСПОРТ ПРОЕКТУ
КАЛЕНДАРНИЙ ПЛАН РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОЕКТУ
Джерела інформації
|
Донецької загальноосвітньої школи 1-Ш ступенів №80 Автор: Журавель... З позиції сучасних вимог метою освіти є формування життєво компетентної особистості, самостійної в різних сферах життєдіяльності,... |
Тема. Українська народна казка «Лисичка і Журавель» Лисичка та Журавель”. Активізувати словниковий запас дітей. Удосконалювати і розвивати орфоепічні вміння; пам’ять, увагу, спостережливість,... |
СПРАВА Я, Івахіна Тетяна Іванівна, закінчила Олександрійське медичне училище у 1989 році. Після закінчення училища з серпня 1989 року працюю... |
Відділ культури і туризму райдержадміністрації Руднік Тетяна Іванівна – начальник відділу культури і туризму райдержадміністрації |
Автор: Шульга Тетяна Іванівна,вчитель трудового навчання СШ №313 м. Києва Варіативний модуль розроблено до навчальної програми “Технології. 10-11 класи.” Даний модуль доцільно використовувати для класів... |
Касперович Тетяна Володимирівна Касперович Тетяна Володимирівна,спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії, старший учитель,учитель початкових класів Дебальцівської... |
Кредитно модульний курс з освітнього менеджменту Навчальний посібник Переяслав Хмельницький 2008 Білобровко Т. І. Кредитно – модульний курс з освітнього менеджменту: навч посібник / Тетяна Іванівна Білобровко. Переяслав – Хмельницький,... |
Завідувач сектору реєстрації нормативно – правових актів, правоосвітньої... Ярема Тетяна Володимирівна, освіта вища юридична, у 2002 році закінчила Волинський державний університет імені Лесі Українки, в управлінні... |
У дружному колі. Дитячі народні ігри «Журавель», «Перстенець» Методи, прийоми та форми роботи: групова форма роботи, «Асоціативний кущ», «Запитання – відповідь», «Реакція читача» |
Українська народна казка «Лисичка та журавель» Вдосконалювати навички правильного, виразного, свідомого, швидкого читання. Розвивати мовлення, увагу, пам'ять, уміння міркувати.... |