УРОК ЧИТАННЯ У 2-В класі НА ТЕМУ: Підготувала вчитель початкових класів


Скачати 81.3 Kb.
Назва УРОК ЧИТАННЯ У 2-В класі НА ТЕМУ: Підготувала вчитель початкових класів
Дата 08.02.2014
Розмір 81.3 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Туризм > Урок

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

ВІДДІЛ ОСВІТИ ЛОЗІВСЬКОГО МІСЬКВИКОНКОМУ

ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ЛОЗІВСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ № 1
УРОК ЧИТАННЯ У 2-В класі

НА ТЕМУ:


Підготувала

вчитель початкових класів

Стишук В. В.

Лозова 2008 р.

Мета: Познайомити дітей з твором В.Сухомлинського «По волосинці», вчити читати в особах, поповнити знання дітей про творчу діяльність В. Сухомлинського.

Розвивати логічне мислення, пам'ять, удосконалювати навички правильного, виразного читання.

Виховувати любов до праці, до природи, повагу до старших.

Тип уроку. Вивчення нового матеріалу.

Обладнання. Тематичні ілюстрації, картки з прислів’ями для роботи в групах, портрет автора.
Хід уроку

I. Організаційний момент.

- Починаємо урок читання.

- Діти, для чого нам треба вчитися читати?

Треба більше нам читати

Щоб розумними всім стати

  • А щоб краще вам читати?

А щоб краще нам читати,

Треба швидкість розвивати.
ІІ. Підготовча робота. Мотивація навчальної діяльності.

  • Тому наш урок буде присвячений тому, щоб навчитися краще читати.

  • А про що піде мова на уроці, ви скажете самі, коли відповісте на таке питання?

  • Який з цих малюнків зайвий? Чому?

  • А яка риса характеру об’єднує всіх цих дітей?

  • А як по-іншому назвати працьовиту людину?

  • Прочитайте прислів’я. Яким з них ви підписали б ці малюнки?

Книга вчить, як на світі жить.

Де пташки, там гинуть комашки.

Бджола мала, а й та працює.

  • Чому ви вважаєте, що саме воно підходить?

  • Отже, про що піде мова на уроці?

  • Погляньте, чий це портрет?

  • Як ви думаєте, чому я вам показала цей портрет?

  • Ким був В.Сухомлинський? (спочатку був вчителем у школі, потім директором, письменником)

  • Як ви думаєте, чому саме оповідання В.Сухомлинського ми пам’ятаємо і читаємо? (він любив дітей, через вчинки героїв учив їх, його твори багато чому навчають)

Показ книжечок
ІІІ. Повідомлення теми, мети уроку.

  • Сьогодні на уроці ми познайомимось ще з одним оповіданням В.Сухомлинського "По волосинці" . Ми будемо вчитися читати швидко, виразно, правильно, читати в особах і я дуже сподіваюсь, що знайомство з цим оповіданням буде для вас ще одним уроком по вихованню кращих рис характеру.

Інтерактивна вправа «Передбачення»

  • Як ви гадаєте, про що буде йти мова в оповіданні, знаючи лише його назву?

ІV. Робота з новим матеріалом

  1. Вікторина "З якого це оповідання?"

— Прочитайте "ланцюжки" слів. Пригадайте, в яких оповіданнях ви зустрічали ці персонажі і предмети.

Учитель, директор, клас, горбатенька ... ("Горбатенька дівчинка").

Яринка, мама, маленька сорочечка ... ("Як же все це було без мене?").

Учителька Катерина Іванівна, учні, голубе небо, Валя... ("Я хочу сказати своє слово ").

Марійка, Миколка, Лариса, піжмурки... ("Про що дума Марійка").

Сергійко, Петро, Максим, Гриць, квітка... ("Сергійкова квітка").
2.Перше читання вчителем. Питання перед читанням:


  • Зараз я прочитаю це оповідання, а ви уважно послухайте і скажіть «Яка подія здивувала Петрика?»


3. Артикуляційна вправа.

- Перед самостійним читанням потренуємо язичок.

- Прочитайте скоромовку.

Ремез, ремез, ремезята

На кущі лозовім хата.

Майстровита ремез птичка,

Бо гніздо мов рукавичка.

  • Прочитайте від швидкого до повільного,навпаки, від тихого до голосного, навпаки.

  • Про кого ця скоромовка?

  • До якої природи відноситься пташка? Чому?

  • А які бувають птахи? (перелітні, зимуючі)

  • Що жене птахів у теплі краї?

  • Звідки птахи знають, що їм вже час летіти в теплі краї? (вони відчувають, що змінюється температура повітря, день стає коротше, в них накопичується жир, який необхідний для польоту)

Інтерактивна вправа «Мозковий штурм»

  • Вже скоро весна, як ми можемо допомогти пташкам?

  • Чи можна руйнувати пташині гнізда?

  • Правильно діти. Недаремно каже народне прислів’я: зруйнував гніздо пташини, не буде в тебе ні дітей, ні родини. Пташок треба оберігати, і вони завжди віддячать нам.

Інтерактивна вправа «Мікрофон»

  • Яку користь приносять пташки?


4. Словникова робота

- А зараз ми підготуємось до правильного читання. Прочитайте слова, записані на дошці.

Дзьобик задуманий збираючись

Волосинці хвилювання волосяне

Ледаченький прийшовши відкривши

  • Які слова вам не зрозумілі?

  • До слова ледаченький доберіть близьке за значенням, протилежне за значенням.

  • Волосяне – це яке?

  • А зараз будемо вчитися правильно читати.


5. Повторне читання учнями тексту. Читають учні, до яких доторкнусь.

- Після читання скажете, чому це оповідання так називається?
6. Бліц-опитування.

- Чому це оповідання так називається?
- Щоб перевірити, як ви зрозуміли текст, проведемо бліц-опитування.

1. Як звали хлопчика?

2. У який клас він ходив?

3. Куди повела бабуся онука?

4. Що несла бабуся?

5. Що ніс Петрик?

6. Кого побачили бабуся і Петрик в лісі?

7. Де було гніздо пташки?

8. З чого воно збудовано?

9. Яка ж була пташка?

10. Що ніс Петрик з лісу?
7. Зараз будемо читати потягом. Читаємо уважно, готуємось відповісти на питання


8. Бесіда з вибірковим читанням.

- Коли відбуваються події, описані автором?

- Яким був Петрик? Зачитайте.

- З чого це видно?

- Що робила пташка, яку Петрик побачив у лісі? Зачитайте.

- Це вразило Петрика? Як про це сказав автор?

- Яка головна думка оповідання?

- Чи зрозумів хлопчик свою помилку?

- З чого це видно? Прочитайте.

Фізкультхвилинка

9. Читання пірамідки слів.
- Зараз потренуємо вашу пам'ять. Прочитайте слова.

- Чи було серед них слово онук, бабуся? ліс

- Яке було останнє слово? онук

- А яке було в тексті протилежне слово? стояв

- Що було маленьким, а що великим? гніздо

- Який висновок можна зробити? хвилина

маленька

10. Читання з олівцем.

- Зараз будемо вчитися швидко читати? Читання з олівцем.

11. Робота із зображеннями.

- Діти, погляньте на ці зображення. Знайдіть речення, яке б ви прочитали з таким обличчям.

12. Читання в особах.

- Перевіримо, хто вміє найвиразніше читати.

- Читаємо від слів "Петрик від подиву..." до кінця.

13. Аналіз головного героя.

- Прочитайте записані на дошці слова - почуття. Виберіть з них, що ви відчували до Петрика на початку твору і в кінці?

Сором

Повага

Задоволення

Розчарування

Зневага

Радість

- Чому саме це ви відчуваєте до Петрика в кінці твору?

14. Гра «Відшукай речення»

- Щоб перевірити, як ви швидко орієнтуєтесь в тексті, проведемо гру.

- Я читатиму початок речення, а ви спробуйте знайти в тексті кінець його і прочитати.

Збираючись до лісу, …

Петрик підвівся …

- А тепер я прочитаю кінець речення, а ви знайдіть його початок.

… щоразу приносила по волосинці.

… широко відкривши очі.

15. Розвиток зв’язного мовлення.

Інтерактивна вправа «Незакінчене речення»

- Попрацюйте в парах. Продовжіть речення.

«Петрик стояв задуманий. Він думав про те, що … »

V. Підсумок уроку.

  • Чому нас навчило це оповідання?

  • Що вас найбільше вразило?

  • Який ви для себе зробили висновок?

  • Щоб переконатися, що ви дійсно зрозуміли головну думку, попрацюйте в групах і виберіть прислів’я, які підходять до нашого оповідання.

Робота з прислів'ями в групах.

- Виберіть прислів'я, які підходять до нашого оповідання.

І група.

Де пташки, там гинуть комашки.

Книга вчить, як на світі жить.

Тяжко тому жити, хто не хоче робити

ІІ група.

Де сила не візьме, там розум допоможе.

Що сторона, то новина.

Маленька праця краща за велике безділля.

ІІІ група.

Мудрість в голові, а не в бороді.

Двох сорок разом за хвіст не вдержиш.

Праця людину годує, а лінь марнує.

ІV група.

Чия відвага, того й перемога.

Як листя жовтіє, то поле смутніє.

Землю прикрашає сонце, а людину - праця.

V група.

Осінь збирає, а весна з їдає.

Гірко поробиш, солодко з’їси.

Роботящі руки гори вернуть.

  • Мені сподобалось, як ви працювали. Дякую за роботу.

Схожі:

Методичні рекомендації Тексти для перевірки техніки читання в 1 класі...
Учень читає текст відривними складами, пускаючись багатьох помилок у вимові інтонуванні речень. Швидкість читання 20 слів за хвилину...
Сулима Юлія Вікторівна вчитель початкових класів
У цій статті розкривається проблема швидкісного читання. Адже уміння учнів читати свідомо,виразно,швидко є одним із першочергових...
Підготувала вчитель початкових класів І категорії

Задача. Заміни
Підготувала вчитель початкових класів Запорізького навчально-виховного комплексу №109 Дидика Людмила Іванівна
Математичний ранок
Підготувала вчитель початкових класів загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №9 м. Шостки Ярош Надія Петрівна
Урок позакласного читання в 5 класі Не одежа красить людину, а добрі...
Підготувала: вчитель української мови та літератури ІІ категорії Сатанівського НВК І-ІІІ ст. Монастирищенського району Назарець Аліса...
В. О. Сухомлинського Підготувала: вчитель початкових класів
Формувати вміння міркувати, доводити, пояснювати, оцінювати вчинки героїв і паралельно свої. Спонукати до пізнання світу
Урок німецької мови у 8 класі на тему: Підготувала

Уроку української мови в 11 класі на тему: «Л ітературне краєзнавство....
М. Гоголя. Вироблення навичок самостійної роботи з додатковою літературою, виразного читання. Збагачення активного словника учнів...
Никифорак Світлана Юріївна вчитель початкових класів Чернівецької...
Діти, я хочу подарувати вам незвичайний урок – урок у формі усного журналу. І присвячую його рідній Буковині
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка