В. О. Сухомлинського Підготувала: вчитель початкових класів


Скачати 123.98 Kb.
Назва В. О. Сухомлинського Підготувала: вчитель початкових класів
Дата 01.11.2013
Розмір 123.98 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Література > Документи


Людина починається з добра



Виховний захід

присвячений відзначенню

95-річчя

від Дня народження

В.О.Сухомлинського




Підготувала:

вчитель початкових класів

ЗОШ №38, м. Чернівці

Литвинюк Оксана Тарасівна




Виховний захід «Людина починається з добра»

Мета: Ознайомити учнів із життям і творчістю В.О.Сухомлинського.

Вчити їх бачити красу, що оточує нас, передавати словами побачене.

Формувати вміння міркувати, доводити, пояснювати, оцінювати вчинки героїв і паралельно свої. Спонукати до пізнання світу.

Виховувати працелюбність, повагу до старших і любов до рідної землі, доброту, людяність, потребу в справжній дружбі. Викликати бажання наслідувати позитивні риси персонажів прочитаних оповідань.

Обладнання:Святково прибраний зал, портрет В.О.Сухомлинського,

живі квіти біля портрета, малюнки дітей, виставка книжок, мультимедійний проектор.

Хід свята

(звучить ніжна мелодія)

Вчитель: Ще тиша йде останнім літнім ранком

По коридорах і по класах школи,

Та причаївся вересень за ганком

І ставить квіти вчителю на столик.

А Він іде святий, мов янгол світла,

Несе в дарунок дітям душу й серце.

Для Нього небо зошитами квітне

Й співає дзвоник, мов лунке джерельце.

А Він до школи йде, немов до храму,

Щоб висвятити в учневі Людину,

На жодну помилку Він знов не має права;

В Його ж руках – майбутнє України.

Віра Кропивка

Наш захід ми присвячуємо творчості видатного педагога, мудрого вчителя, директора школи, доброго сина і тата, того, кому присвячувалися слова вірша – В.О.Сухомлинському.

Він залишив назавжди

Слід після себе у світі.

Слід той не зможуть змести

Сиві і славні століття.

(на екрані слайд-портрет)

Подивіться на ці задумливі очі, скільки в них доброти, тепла, розуму. Це не просто портрет великої Людини, а портрет великого Учителя, в якого вчилися і вчаться всі: і дорослі, і малі. Наша розповідь про Василя Олександровича – вчителя добра й краси.

(на екрані демонструються слайди «Життєвий і творчий шлях В.О.Сухомлинського»)

Учень 1:« Це була людина високого поетичного дару. І не лише тому, що він писав і друкував вірші. Усе, до чого торкалися його руки, його серце, світилося поезією». (В. Терен)

Учень 2:Народився Василь Олександрович Сухомлинський 28 вересня 1918 року в селянській родині в селі Василівці Кіровоградської області. Він був другою дитиною у сім᾽ї, яка мала чотирьох дітей.

Учень 3: Протягом 1926-1933 рр. він навчається в семирічній школі. Учителі та учні, з якими хлопець спілкувався у ці роки, спостерігали ранні вияви його творчої натури – він гарно малює, пише вірші, грає на народних музичних інструментах. У цей же час виявляється і його педагогічна обдарованість: він часто в оточенні дітей, заміняє вчителя, допомагає однокласникам.

Учень 4: Хочу звернути увагу на ще одну обставину, яка значною мірою вплинула на обрання професії, напрям творчості, і яка також характеризує психологічну сторону особистості Василя Олександровича. Справа в тім, що він зростав хворобливою дитиною, а це, на мій погляд, привело до самоаналізу, заглиблення у світ власних почуттів і переживань. Це з однієї сторони. А з іншої – викликало пильну увагу тих, хто перебував допомоги до менших, слабших, беззахисних.

(звучить ніжна мелодія)

Вчитель: Є люди, як свічки

Згорають, відходять в небуття.

Є люди, як зірки, -

Горять і світять все життя.

Та ні, це не зірки, холодні, мертві.

Вони – серця, засвічені у небі,

Які горять, обігрівають все і не згаснуть.

Ці слова про нього, хто 32 роки, вів свій педагогічний щоденник, а потім його роздуми у щоденнику ставали книгами. Для наймолодших – він написав понад 1500 казок, новел і легенд, і ми їх читаємо залюбки.

(представлення виставки книг В.О.Сухомлинського, збірок мудрих і повчальних казок, оповідань, притч, новел, написаних для дітей і дорослих)

Кожна казка, кожне оповідання – розповідають читачам про неповторну красу природи, чуйність у взаєминах між людьми, магічну силу доброти, пробуджують у нас бажання захистити слабшого, допомогти старшим. Щира усмішка, добре слово і хоча б краплиночка тепла – мають дуже велику силу.

Учень 5: Добрим бути просто чи не просто?

Не залежить доброта від зросту.

Учень 6: Як людей полюбиш – пошануєш.

Силу для добра в душі відчуєш.

Учень 7: І закрутиться Земля скоріше,

Якщо разом станемо добріші.

Учень 8: Доброта з роками не старіє,

Доброта від холоду зігріє.

Учень 9: І якщо вона, як сонце світить,

То радіють і дорослі, й діти.

Вчитель:

Запам᾽ятай, моя дитино, з юних літ

На все життя, щоб знала, як прожити.

Людина для добра приходить в світ

Й покликана завжди добро творити.

Нелегко це, хто що б не говорив,

Й не кожному зробити це вдається.

Бо в світі стільки смертних є гріхів,

Що доброта не завжди йде до серця.

Та ти – людина, і тому учись

Добро творити, людям співчувати.

До цього світу пильно придивись,

Злим помислам навчися лад давати.

Йди з добротою – це собі затям,

Із ласкою, прихильністю, привітно.

Й не розлучайся х добрим почуттям,

Хай доброта в душі суцвіттям квітне.
Дорогі діти, пограємо з вами у гру «Згадай як билося серденько». Що ви відчували, читаючи твори В.О.Сухомлинського? (відповіді присутніх)

Пісня: «Доброта»

Вчитель: Твори Василя Олександровича не залишили байдужими не тільки вас, але й художників, і вони намалювали ілюстрацію до них. (На екрані ілюстрації й малюнки. Вчитель коментує їх, а діти відгадують, до якого твору кожен з них.)

Якщо людина добра, з нею хочеться говорити, сміятись, мовчати, спілкуватись. Ось такими маємо бути й ми, бо таким був він – улюбленець народу. А народ – не забуває тих, хто залишив після себе добрий слід. Про це свідчить народна мудрість.

(На екрані прислів᾽я . Гра «Знайдіть половинку»)



  • Добро роби,

  • Краса людини –

  • Усе добре приймай,

  • Хочеш собі добра,

  • Добре діло –

  • Не одежа красить людину,

в добрій справі.

не роби нікому зла.

роби сміло.

добре й тобі буде.

а злого уникай.

а добрі діла.



Учень 10: Які щасливі всі були б, коли б жили так, як народ вчить.

Хочеш буть щасливим, -

Квітів гарних насади.

Посади ти вишні, сливи,

Сам розквітнеш, мов сади

Хочеш буть щасливим, -

Встань раненько, не лінуйся,

Посміхнися людям мило,

Щиро Богу помолись.

Йдеш по вулиці – вклонися,

Привітай усіх стареньких,

Не підносся, не гордися,

Ти – билиночка маленька.

Хочеш буть щасливим, -

За добро усім віддай.

Справи рук своїх дбайливих

Щиро людям ти вручай.

Вчитель:В.О.Сухомлинський любив дітей. Бажав, щоб вони виросли добрими людьми. В його творах переважає доброта, бо він був таким: чуйним, добрим, працьовитим.

  • А чи хочете ви перевірити кожен себе?

Гра «Якщо ти добра людина, то зможеш…»

… бабусі, яка захворіла.

… сестричку, яка впала.

… однокласниці, яка хвилюється.

… мамі, що стомилась.

Вчитель:З чим порівняти нам добру людину?

З небом безмежним в погідную днину,

З сонцем, що сяє і всіх зігріває,

З ніжністю мами, що нас обнімає.

І з джерельцем, що дає до водиці

Спраглим вустам у жару притулиться,

З ніжним теплом і усмішкою тата,

І з вітерцем, що злітає крилато.

З хлібом духовним, що з печі виймають,

З веснами ще, як сади зацвітають,

З чистими росами, ніжними квітами.

І з вечорами, що йдуть з оксамитками,

З теплим світанням, що ллє промінцями.

З чуйністю, ласкою й казкою мами.

Учень 11:

Боже! Дай нам силу й розум,

Щоб ми в школі добре вчились,

Віру теплу, серце чисте

Щоб добро ми всім робили.

Учень 12:

Якщо людина добре серце має,

Вона іде у світ добро творить,

В її очах любов і ласка сяє.

Така людина сонечком горить.

Учень 13:

Шукаймо в людях доброти

І менше стане гіркоти

І зменшиться тривог у світі.

Учень 14:

Не говори про доброту,

Коли ти нею сам не сяєш,

Коли у радощах витаєш,

Забувши про чужу біду.

Бо доброта не тільки те,

Що обіймає тепле слово.

В цім почутті така основа,

Яка з глибин душі росте.

Коли її не маєш ти,

То раниш людяне в людині,

Немає вищої святині,

Ніж чисте сяйво доброти.

Пісня «Не лінуйся працювати»

Вчитель: Гра «Салат з творів В.О.Сухомлинським»

( це складання твору, в якому задіяні всі позитивні герої інших творів)

Учень 15: Як поле засівається зерном, так наша нива – розумом, красою і добром.

Учень 16: Добро творити на Землі

Людині лиш дано.

І навіть діточки малі

Всі знають це давно.

Краса і море доброти

Оточує нас всіх.

Подібним будь до сонця ти,

Щоб зазвучав твій сміх.

Щоб ти освітлював всім шлях,

Як сонце з висоти.

Хай сяє усмішка в очах.

Будь завжди добрим ти.

Вчитель:

А ми покликані ці зерна проростити –

В дитячих щирих душах відродити.

І він допомагає це зробити…

Це вчитель з літери найбільшої, що є,

Це той, хто дітям серце віддавав своє.

Вклонімось, діти, перед ним –

Талановитим, мудрим і святим.

З любов᾽ю він служив людям, пам᾽ятаючи, що ніколи не слід поспішати з висновками, адже кожен має право на помилку, а ми бачимо душі людей, ніби через матове скло.

  • Пам᾽ятаючи, що внутрішній світ людини – важливіший за її зовнішній вигляд. Адже без думок, почуттів, ми схожі на повітряну кульку, яка перетворюється на клаптик м᾽якої гуми.

  • Пам᾽ятаючи, що наша сила й краса в гурті. Яскравим прикладом цього є намисто – барвисте та різнокольорове.

  • Кожна людина може бути чарівником. І для цього не потрібна чарівна паличка, достатньо сказати добре слово або зробити добре діло.

Учень 17: Доброта, як промінь сонця,

Що з᾽явився у імлі,

Пригорнувся до віконця

І розлився по землі.

Доброта, як ласка мами,

Віддає любов свою.

Ніжить серденько так само.

Як і пісенька в гаю.

Доброта, як щедрість літа, -

Радість, щастя і краса!

Як волошка серед жита.

Ще, як дощик і роса.

Пам᾽ятайте, любі діти,

Істина така проста!

Найцінніше в цілім світі –

Це любов і доброта.

(Велике серце на магнітній дошці з прикріпленими проблемами: біль, страх, одинокість, зрада, обман, байдужість. Діти говорять, як би вони могли полікувати серце. І, забираючи по-одній проблемі, на її місце прикріплюють квіточку.)

Вчитель:Дива відбуваються на наших очах. Серце здорове, воно розквітло.

(На екрані мультимедіа ілюстрація з дівчинкою, яка гірко плакала, змінюється її щасливим обличчям з посмішкою.)

Учень 18:Щедро ллє проміння сонце

У твоє й моє віконце,

Щоб в теплі ми виростали

Й світло людям дарували.

Й де б ми в світі не були,

Щоб завжди любов несли.

Щастя, радість і тепло,

Щоб чудово всім було.

В світ прийшли ми: я і ти

Для любові й доброти!

Будь привітним і прихильним,

Добрим, лагідним і сильним.

Вчися правдою прожити.

Теплим словом вмій зігріти.

Вчись завжди допомагати

І людині співчувати.

І старайся так прожити,

Щоб, як сонечко, світити!

І в душі завжди нести

Теплий промінь доброти!

Учень 19:

Хто він – педагог творець?

Дітям життя присвятив

Все їм віддав без вагання

Він їх безмежно любив

Знав їх сердець поривання.

Вчитель: Ось і підходить до свого завершення наша зустріч. Сподіваюся, кожен з вас вирішив для себе бути доброю людиною. І завжди робити щасливими тих, хто поруч з нами.

Не скупімось на добрі слова

Їх частіше в розмовах вживаймо

І якщо наша віра жива

Ми на ділі її проявляймо.
Посміхаймось до ближніх своїх

Замість того, щоб їх ображати

Будьмо ніжні і добрі до них

Постараймось їх не забувати.
Ми в житті часто терпим тому,

Що байдужі до інших буваєм

Тільки в ближньому бачим вину

Обмовляєм його, ображаєм.
Якщо хочем, щоб ближні до нас

Проявляли свої розуміння

Ми повинні до них повсяк час

Мати щиру любов і терпіння.
І не будьмо жорстокі такі

Не спішім винуватити інших

Подивімось, які ми самі

Може наші поступки ще гірші?
Друзям руку подаймо в біді

Залікуймо сердечні їх рани

Стане легше нам жити тоді

Як самі ми добрішими станем.


Список використаної літератури:

1. Журнал «Початкова школа»№9, 2010, 2011, 2012, 2013р.

2.Сухомлинський В.О. Роль особи вчителя в духовному житті колективу та особистості. — Т. 1. — К., 1976.

3.Сухомлинський В.О. Слово вчителя в моральному вихованні. — Т. 5. — К., 1977.

4.Сухомлинський В.О. Слово про слово. — Вибр. тв. у 5-ти т., т. 5. — К.: Рад. шк., 1977.



Схожі:

УРОК ЧИТАННЯ У 2-В класі НА ТЕМУ: Підготувала вчитель початкових класів
Мета: Познайомити дітей з твором В. Сухомлинського «По волосинці», вчити читати в особах, поповнити знання дітей про творчу діяльність...
Підготувала вчитель початкових класів І категорії

Математичний ранок
Підготувала вчитель початкових класів загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №9 м. Шостки Ярош Надія Петрівна
Задача. Заміни
Підготувала вчитель початкових класів Запорізького навчально-виховного комплексу №109 Дидика Людмила Іванівна
Боровинська Олена Вікторівна, вчитель вищої категорії початкових...

Сулима Юлія Вікторівна вчитель початкових класів
У цій статті розкривається проблема швидкісного читання. Адже уміння учнів читати свідомо,виразно,швидко є одним із першочергових...
Навчально-виховний комплекс №3 Т. В. Пілець Веселкове різнобарв '...
Бондарчук О. М., вчитель початкових класів, спеціаліст вищої категорії, вчитель-методист
Відділ освіти Юр`ївської райдержадміністрації Чаплинська середня...
Мета і завдання: поглибити знання дітей про здоров’я; формувати у дітей навички безпечної поведінки та свідоме ставлення до здоров’я;...
«Хитринки» вчителя початкових класів
Я думаю, що кожен учитель початкових класів зустрічався з тим, що у деяких дітей виникають труднощі при розв’язуванні задач
Боровинська Олена Вікторівна
Боровинська Олена Вікторівна, вчитель вищої категорії початкових класів, вчитель-методист Донецької спеціалізованої загальноосвітньої...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка