Учень 10: Які щасливі всі були б, коли б жили так, як народ вчить.
Хочеш буть щасливим, -
Квітів гарних насади.
Посади ти вишні, сливи,
Сам розквітнеш, мов сади
Хочеш буть щасливим, -
Встань раненько, не лінуйся,
Посміхнися людям мило,
Щиро Богу помолись.
Йдеш по вулиці – вклонися,
Привітай усіх стареньких,
Не підносся, не гордися,
Ти – билиночка маленька.
Хочеш буть щасливим, -
За добро усім віддай.
Справи рук своїх дбайливих
Щиро людям ти вручай.
Вчитель:В.О.Сухомлинський любив дітей. Бажав, щоб вони виросли добрими людьми. В його творах переважає доброта, бо він був таким: чуйним, добрим, працьовитим.
А чи хочете ви перевірити кожен себе?
Гра «Якщо ти добра людина, то зможеш…»
… бабусі, яка захворіла.
… сестричку, яка впала.
… однокласниці, яка хвилюється.
… мамі, що стомилась.
Вчитель:З чим порівняти нам добру людину?
З небом безмежним в погідную днину,
З сонцем, що сяє і всіх зігріває,
З ніжністю мами, що нас обнімає.
І з джерельцем, що дає до водиці
Спраглим вустам у жару притулиться,
З ніжним теплом і усмішкою тата,
І з вітерцем, що злітає крилато.
З хлібом духовним, що з печі виймають,
З веснами ще, як сади зацвітають,
З чистими росами, ніжними квітами.
І з вечорами, що йдуть з оксамитками,
З теплим світанням, що ллє промінцями.
З чуйністю, ласкою й казкою мами.
Учень 11:
Боже! Дай нам силу й розум,
Щоб ми в школі добре вчились,
Віру теплу, серце чисте
Щоб добро ми всім робили.
Учень 12:
Якщо людина добре серце має,
Вона іде у світ добро творить,
В її очах любов і ласка сяє.
Така людина сонечком горить.
Учень 13:
Шукаймо в людях доброти
І менше стане гіркоти
І зменшиться тривог у світі.
Учень 14:
Не говори про доброту,
Коли ти нею сам не сяєш,
Коли у радощах витаєш,
Забувши про чужу біду.
Бо доброта не тільки те,
Що обіймає тепле слово.
В цім почутті така основа,
Яка з глибин душі росте.
Коли її не маєш ти,
То раниш людяне в людині,
Немає вищої святині,
Ніж чисте сяйво доброти.
Пісня «Не лінуйся працювати»
Вчитель: Гра «Салат з творів В.О.Сухомлинським»
( це складання твору, в якому задіяні всі позитивні герої інших творів)
Учень 15: Як поле засівається зерном, так наша нива – розумом, красою і добром.
Учень 16: Добро творити на Землі
Людині лиш дано.
І навіть діточки малі
Всі знають це давно.
Краса і море доброти
Оточує нас всіх.
Подібним будь до сонця ти,
Щоб зазвучав твій сміх.
Щоб ти освітлював всім шлях,
Як сонце з висоти.
Хай сяє усмішка в очах.
Будь завжди добрим ти.
Вчитель:
А ми покликані ці зерна проростити –
В дитячих щирих душах відродити.
І він допомагає це зробити…
Це вчитель з літери найбільшої, що є,
Це той, хто дітям серце віддавав своє.
Вклонімось, діти, перед ним –
Талановитим, мудрим і святим.
З любов᾽ю він служив людям, пам᾽ятаючи, що ніколи не слід поспішати з висновками, адже кожен має право на помилку, а ми бачимо душі людей, ніби через матове скло.
Пам᾽ятаючи, що внутрішній світ людини – важливіший за її зовнішній вигляд. Адже без думок, почуттів, ми схожі на повітряну кульку, яка перетворюється на клаптик м᾽якої гуми.
Пам᾽ятаючи, що наша сила й краса в гурті. Яскравим прикладом цього є намисто – барвисте та різнокольорове.
Кожна людина може бути чарівником. І для цього не потрібна чарівна паличка, достатньо сказати добре слово або зробити добре діло.
Учень 17: Доброта, як промінь сонця,
Що з᾽явився у імлі,
Пригорнувся до віконця
І розлився по землі.
Доброта, як ласка мами,
Віддає любов свою.
Ніжить серденько так само.
Як і пісенька в гаю.
Доброта, як щедрість літа, -
Радість, щастя і краса!
Як волошка серед жита.
Ще, як дощик і роса.
Пам᾽ятайте, любі діти,
Істина така проста!
Найцінніше в цілім світі –
Це любов і доброта.
(Велике серце на магнітній дошці з прикріпленими проблемами: біль, страх, одинокість, зрада, обман, байдужість. Діти говорять, як би вони могли полікувати серце. І, забираючи по-одній проблемі, на її місце прикріплюють квіточку.)
Вчитель:Дива відбуваються на наших очах. Серце здорове, воно розквітло.
(На екрані мультимедіа ілюстрація з дівчинкою, яка гірко плакала, змінюється її щасливим обличчям з посмішкою.)
Учень 18:Щедро ллє проміння сонце
У твоє й моє віконце,
Щоб в теплі ми виростали
Й світло людям дарували.
Й де б ми в світі не були,
Щоб завжди любов несли.
Щастя, радість і тепло,
Щоб чудово всім було.
В світ прийшли ми: я і ти
Для любові й доброти!
Будь привітним і прихильним,
Добрим, лагідним і сильним.
Вчися правдою прожити.
Теплим словом вмій зігріти.
Вчись завжди допомагати
І людині співчувати.
І старайся так прожити,
Щоб, як сонечко, світити!
І в душі завжди нести
Теплий промінь доброти!
Учень 19:
Хто він – педагог творець?
Дітям життя присвятив
Все їм віддав без вагання
Він їх безмежно любив
Знав їх сердець поривання.
Вчитель: Ось і підходить до свого завершення наша зустріч. Сподіваюся, кожен з вас вирішив для себе бути доброю людиною. І завжди робити щасливими тих, хто поруч з нами.
Не скупімось на добрі слова
Їх частіше в розмовах вживаймо
І якщо наша віра жива
Ми на ділі її проявляймо.
Посміхаймось до ближніх своїх
Замість того, щоб їх ображати
Будьмо ніжні і добрі до них
Постараймось їх не забувати.
Ми в житті часто терпим тому,
Що байдужі до інших буваєм
Тільки в ближньому бачим вину
Обмовляєм його, ображаєм.
Якщо хочем, щоб ближні до нас
Проявляли свої розуміння
Ми повинні до них повсяк час
Мати щиру любов і терпіння.
І не будьмо жорстокі такі
Не спішім винуватити інших
Подивімось, які ми самі
Може наші поступки ще гірші?
Друзям руку подаймо в біді
Залікуймо сердечні їх рани
Стане легше нам жити тоді
Як самі ми добрішими станем.
Список використаної літератури:
1. Журнал «Початкова школа»№9, 2010, 2011, 2012, 2013р.
2.Сухомлинський В.О. Роль особи вчителя в духовному житті колективу та особистості. — Т. 1. — К., 1976.
3.Сухомлинський В.О. Слово вчителя в моральному вихованні. — Т. 5. — К., 1977.
4.Сухомлинський В.О. Слово про слово. — Вибр. тв. у 5-ти т., т. 5. — К.: Рад. шк., 1977.