|
Скачати 246.37 Kb.
|
Ігри на уроках читання Підготувала вчитель початкових класів Запорізького навчально-виховного комплексу № 109 Дидика Людмила Іванівна Будь уважним. Мета. Формувати фонематичний слух, розвивати увагу. Завдання. Визначити слова з поданим звуком. Хід гри. Учитель повільно вимовляє низку слів у яких є звук «Ч», а також такі, в яких цього звука немає, і пропонує дітям плескати в долоні тоді, коли вони почують звук „Ч". Наприклад: чапля, чистий, чітко, чистити, джміль, чорний, чалапати. Спіймай спільний звук. Мета. Формувати фонематичний слух, розвивати увагу. Хід гри. Вчитель називає вісім - десять слів, в яких є спільний звук. Учні повинні назвати його. З цим звуком придумують ще слова. Групи слів. Мама, мак, рама, сом, марка, Мурка, молоко, лом, дім. Сон, сапа, суп, сосна, сук, насос, сила, пасіка. Лан, липа, стіл, ліки, солома, лице, листя, луг. Зима, мороз, звук, зірка, низина, Ліза, Зіна, задача. Заміни, додай, відніми букву, щоб змінилось слово. Мета. Розвивати слухове сприйняття, фонематичний слух. Хід гри. Скласти з букв розрізної азбуки слово. Потім замінити в ньому, або додати до нього, або відняти якусь букву, щоб вийшло нове слово. Виграє той, хто першим виконає завдання і правильно прочитає нове слово. Вправи. Склади слово СОМ, заміни О на А; сон - Н на М; коса - С на Р; коса - С на Р; коса - К на Р; сіно - С на К; неси - Е на О; мука - К на X; пера - Е на А, потім А на О; лис - И на І; ГОЛОС, заміни в ньому одну букву, щоб вийшло ВОЛОС; ЧАЙКА, заміни в ньому одну букву, щоб вийшло МАЙКА. З кожного слова по одному звуку. Мета. Розвивати фонематичний слух, увагу до звукового складу слова. Хід гри. Учитель називає слова. Учні повинні скласти з них слово таким чином: взяти з першого слова перший звук і позначити його буквою, з другого - другий, з третього - третій, з четвертого - четвертий і т. д. Учитель допомагає учням тим, що називає слова по порядку, наприклад: перше слово МАК, друге - РАК, третє - САМ, четверте - РАМА (МАМА). Виграє той, хто першим складе слово і правильно прочитає його. Матеріал для гри. Зір, ліс, бір, марка, рамка (зірка); Мало, дим, сир (мир); Молоко, вікно, тісто, карта, озеро (місто); Пара, перо, він, мама, канал (пенал); Заєць, лис, ломи, собака (зима). Читай слово з початку і з кінця. Мета. Формувати фонематичний слух, розвивати увагу. Хід гри. Учитель пропонує підібрати слова, які можна читати з початку і з кінця, наприклад: дід, око. Виграє той, хто придумає найбільше слів. Матеріал для гри. Біб, Пилип, Тит, Алла, корок, тут. Склади слово. Мета. Сприяти засвоєнню звукової сторони слова, розвивати увагу. Хід гри. Учитель на дошці пише чи виставляє з розрізної азбуки букви. Учні повинні скласти з них слова. Наприклад: а, м, а, м (мама), о, м, с (сом), с, о, а (оса). Слова для гри беруться ті, які учні вже читали у букварі. Виграє той, хто першим складе правильно всі слова. Вкажи слово. Мета. Розвивати фонематичний слух, увагу, абстрактне мислення, уяву. Хід гри. Учитель пише на дошці слова і закриває їх. Викликані три учні стають спиною до дошки. Учитель відкриває слова і, вказуючи на одне з них, ставить запитання: „Скільки у даному слові складів, скільки голосних ?". Учні класу сигналізують відповідь. Учні, що стоять біля дошки, повертаються обличчям до неї і показують те слово, про яке йде мова. Виграє той, хто першим правильно вкаже слово. Гру можна повторити три-чотири рази. Слова для гри беруться з букваря. Чарівні клітинки. Мета. Розвивати фонематичний слух, уяву, увагу. Хід гри. Всі учні одержують аркушики паперу з накресленими на них клітинками. У клітинки учні вставляють букви, щоб вийшли слова. Виграє той, хто першим правильно складе потрібні слова. Матеріал для гри. 1. Встав у ці клітинки букви с, о, м, о, с, и, м, и, щоб вийшли слова сом, оси, ми у ширину і довжину. сом оси ми 2. Встав у ці клітинки букви с, о, н, о, с, а, н, а, щоб вийшли слова сон, оса, на у ширину і довжину. сон оса на 3. Встав у ці клітинки букви ф, і, а, л, к, а, і, к, р, а, а, р, и, к, л, а, к, к, а, щоб вийшли по два рази слова фіалка, ікра, арик, лак. фіалка ікра арик лак к а Алфавітний ланцюжок. Мета. Розвивати увагу, фонематичний слух. Хід гри. Гра проводиться по рядах. Перший учень називає першу букву в алфавіті, другий - другу, третій - третю і т. д. Виграє той ряд, в якому учні не будуть помилятися. Ця гра може мати й такий варіант. Викликані учні повинні називати за алфавітом слова, які означають назви тварин і рослин. Наприклад: тварини - акула, бобер, баран, беркут, ведмідь, ворона, голуб, деркач, дятел, жирафа, журавель, зебра, зозуля, ішак, індик, їжак, йорж, кенгуру, канарейка, лев, лин, мавпа, муха, носоріг, осел, одуд, перепел, рись, рак, соловейко, тигр, тріска, удав, устриця, фазан, ховрах, хрущ, цап, цвіркун, чиж, черв'як, шимпанзе, щука, щур; рослини - абрикос, айстри, береза, бузок, верба, волошки, гречка, горіх, дуб, деревій, жасмин, кактус, капуста, лимон, малина, м'ята, настурція, нарцис, огірок, овес, петунія, полин, реп'ях, ромашка, смородина, соняшник, тополя, туя, фіалка, фікус, хвоя, хрін, цибуля, чай, часник, шавлія, щавель, яблуня, ячмінь. Якщо учні на якусь букву не придумають відповідного слова, то треба назвати лише букву. Алфавітна естафета. Хід гри. Кожен ряд учнів одержує аркушик паперу і за командою вчителя перший учень у ряду пише букву „а", другий - „б", третій - „в" і т. д. за алфавітом. Останній у ряду пише дві букви і передає аркуш знову першому. Той теж пише дві букви і передає аркуш назад. Учень, що пише „ь", тобто останню букву в алфавіті, передає усе написане учителю. Виграє той ряд, який першим напише алфавіт. Хто швидше? Хід гри. На дошці або на таблиці написано в будь-якому порядку 32 слова. Учні повинні назвати їх так, щоб з третіх букв вийшов алфавіт, наприклад: театр, дубок, диван, багач, радіо, учень, заєць, діжка, низка, ярина, зміна, поїзд, чайка, дикун, білет, лимон, пенал, слово, попіл, герой, місто, метро, наука, нафта, кухар, куций, нічка, дошка, дощик, блюдце, боягуз, Ілько. Виграє той, хто першим правильно назве слова у потрібному порядку. За алфавітом. Мета. Розвивати фонематичний слух, увагу, уяву. Хід гри. Учитель вивішує таблицю з алфавітом і пише на дошці кілька слів цифрами. Кожна цифра відповідає порядкові, місцю букви в алфавіті: а - 1, б - 2, в - 3, г - 4, д - 5 і т. д. Наприклад, слово АБРИКОС цифрами пи шеться: 1, 2, 20, 10, 14,18,21. Виграє той, хто першим правильно скаже всі слова (буквами). Матеріал для гри. 2, 23, 20, 31, 14 (буряк); 3, 6, 5, 16,11, 5, 32 (ведмідь); 3, 23, 15, 10, 26, 31 (вулиця); 5, 10, 3, 1, 17 (диван); 5, 10, 22, 17,1 (дитина); 9, 1, 7, 26, 32 (за єць). Для гри можна використовувати також прислів'я, приказки, загадки тощо. Наприклад: 1. Грудень зиму 4, 20, 23, 5, 6, 17, 32, 9, 10, 16, 23, починає і рік 19,18,27,10,17,1,7,11, 20,11,14, кінчає. 14,11,17,27,1,7. 2. Червоний гість 27, 6, 20, 3, 18, 17, 10, 13, 4, 11, 21, 22, 32, дерево їсть. 5,6,20,6,3,18, 12,21,22,32. (Вогонь). Чому? Мета. Розвивати фонематичний слух, увагу, абстрактне мислення. Хід гри. Учитель називає слова і запитує дітей, чому ці слова саме так називаються. Наприклад: чому літак називається літаком, а жнива - жнивами? Матеріал для гри: Літак, рукавичка, зошит, тракторист, їдальня, пральня, книгарня, годинник, лісник, садівник, зелень, бігун, брід, варення, взуття, школяр, в'юн, в'язальник, голубник. Склади слово. Мета. Розвивати увагу, мислення, уяву, фонематичний слух. Хід гри. Учитель дає слова. Учні складають слова з букв лише тих слів, які відповідають на питання хто? Причому треба з першого слова брати першу букву, з другого - другу і т. д. Матеріал для гри. Мак (мало, мама, зима, Саша, рак); Сом (сазан, око, коні, рама, командир); Оса (окунь, осел, млин, краснопірка); Сон (сова, рот, сокіл, тінь, син); Рама (риба, сама, кажан, лом, сом, козак). Хто більше складе слів? Хід гри. Учитель дає завдання скласти на певну букву слова, які означають назви тварин, меблів, дерев, навчального приладдя тощо. Наприклад, треба назвати свійських тварин з початковою буквою „к" (кінь, корова, кіт, кішка, кошеня, коза, козенятко, кріль, кроленя, кабан). Виграє той, хто першим назве певну кількість слів. Склади рядки з відомого вірша. Хід гри. Кожному учаснику гри дається конверт з картками, на яких написано склади і окремі слова. З них треба скласти рядки з вірша. Учитель проказує ці рядки. Діти складають. Виграє той, хто першим складе. Матеріал для гри.
Склади вірш. Мета. Розвивати увагу, уяву, фантазію. Хід гри. Кожному учаснику гри дається конверт, у якому є картки з написаними на них рядками відомого вірша. З них треба скласти вірш. Дуже добре, щоб цей вірш діти знали напам'ять. На кожному конверті чи на дошці має бути записано його назву. Якщо діти не знають вірш напам'ять, учитель читає його перед тим, як роздати конверти. Перетворення слова. Мета. Розвивати зорову пам'ять, увагу Хід гри. Учитель пише на дошці слово. З букв цього слова учні за певний час за допомогою словничків чи й без них складають і записують слова. Виграє той учасник гри, у якого слів більше за всіх. Матеріал для гри. Ведмідь (мед, мідь, дім, від, дві, дід), Редиска (ре, де, диск, сир, рис, риска, рак), ластівка (лава, тік, кава, світ, стіл, ліс, віл, сік, вік, ласка, вістка), листоноша (лист, тон, сто, ноша, лин, нота, лис), молоток (лото, лом, том, молоко, коло, молот), рибалка (риба, балка, бак, рак, лак), соломина (сон, лом, сало, мило, лан, солома, соло, лин, млин, син). Лото „Наголос". Мета. Розвивати фонематичний слух, увагу, пам'ять. Хід гри. У кожного учасника гри є картка, на якій написано чотири - вісім слів з наголошеним першим, другим або третім складом. Учитель говорить цифру (1, 2, 3), а діти закривають на своїх картках слова, в яких наголос стоїть на названому складі. Виграє той, хто першим закриє всі свої слова. Матеріал для гри
„Музичні" слова. Мета. Розвивати фонематичний слух, увагу, абстрактне мислення. Хід гри. В багатьох словах є сполучення до, ре, мі, фа, ля, що відповідають назвам нот. Учні за завданням вчителя вибирають із словників чи підручників „музичні" слова, тобто слова, в яких є сполучення букв, що відповідають назвам нот. Наприклад: ведмідь, цибуля, берег, береза, вересень, директор, каструля, неділя, помідор. |
ОПТИМАЛЬНІ СТРАТЕГІЇ РОЗВИТКУ ВИРОБНИЧИХ СИСТЕМ: РІШЕННЯ ВАРІАЦІЙНОЇ ЗАДАЧІ РОЗВИТКУ Ключові слова: виробнича задача, критерії оптимальності, задача оптимального агрегування, багатовимірна оптимізаційна задача |
Задача 2 Задача (5 балів) На резисторі 3 Ом виділяється напруга 100 мВ. Знайти значення струму через резистор в мА і потужність в кВт |
УРОК 7 Тема. Контрольна робота. Мета уроку. Оцінити рівень засвоєння... Задача (З бали.) Виконати зображення правильної трикутної піраміди, вписаної в конус. Описати властивості одержаної комбінації фігур.... |
Тема: Формування вхідних та вихідних грошових потоків на підприємстві.... Задача Визначити чистий рух грошових коштів і скласти звіт про рух грошових коштів підприємства прямим та непрямим методами |
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ УКРАЇНИ ХАРКІВСЬКИЙ... Стьюдента, Фішера. Поняття про виробничу функцію та функції виробничих витрат. Виробнича функція Кобба-Дугласа, її характеристики... |
«Турнір знавців інформатики» Мета: Підвищити рівень знань учнів з інформатики «Відповідь готова», презентація гри, протокол гри, файл «Влучний стрілець», картки «Зайвий термін», картки «Заміни одну букву», презентації... |
2. Задача Методом квадратичної інтерполяції знайти min F(x)=x2 4x,... Методом квадратичної інтерполяції знайти min F(x)=x2 4x, починаючи пошук з крапки х0=2 |
Задача 236 Мета: ознайомити учнів з таблицею множення числа 7; вдосконалювати обчислювальні |
Деякі приклади штучних способів розв'язування цілих раціональних... Математики, доповнюють ці знання відомостями,які виходять за межі навчальної програми, навчаються працювати над математичними проблемами,... |
Задача Приведіть приклади ситуацій, в яких особа звертається по юридичну допомогу до представників різних юридичних професій |