|
Скачати 74.19 Kb.
|
ДИНАМІЧНІ ПАУЗИ НА УРОКАХ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ Добре здоров*я, відчуття повноти, невичерп- ності фізичних сил - найважливіше джерело життєрадісного сприйняття, оптимізму, готов- ності переборювати будь-які труднощі. В. О. Сухомлинський Сорок п*ять хвилин – це багато або мало? Іноді урок пролітає в одну мить, іноді тягнеться як гума, але це наші суб*єктивні учительські почуття. Ми з ва ми – хто стрімко, а хто поволі й плавно, рухаємося протягом сорока п*яти хвилин. Може, все-таки варто ( хоч зрідка ) проявляти милосердя і давати на- шим учням рухатися і скидати утомленість у м*язах, що закам*яніли? Навчити дитину берегти здоров*я більш важливо й економічно вигідно, ніж лікувати хворих. Тому створювати на уроках динамічні паузи необхідно і в молодшій, і в старшій школах. Хочу навести приклади таких занять для різ- них класів. 5 – 6 КЛАСИ Встаньте, діти, усміхніться, Землі нашій поклоніться ! За хороший день вчорашній. І до сонця потягніться В різні боки похиліться, Веретеном покрутіться. Раз – присядьте, два – присядьте І на місце тихо сядьте. *** Всі з-за парти піднялися, Руки вгору й потяглися! Вправо – вліво нахились, У віконце подивись, Пострибали, пострибали І за парти посідали. *** Треба дружно всім нам встати, Нашу паузу почати. Руки вгору, руки вниз. На сусідів подивись І зроби чотири кроки – Заморились на уроках. Вище руки підніміть І спокійно опустіть. Нахиліться, розхиліться, Станьте прямо, усміхніться. Плесніть, діти, кілька раз… За роботу, все гаразд ! *** Руки вгору підняли. Повітря вдихнули. Через рот хутчіш назад Його повернули. Вниз-угору, вгору-вниз Ручками змахнемо. Потім підемо у ліс, Там гриби зберемо. Нахилились, піднялись, У кошик поклали. Ось грибочок, ще один, Безліч їх зібрали. А тепер йдемо до школи, Повітря вдихаєм. Оглядаєм все довкола, Пісеньку співаєм. 7 – 8 КЛАСИ Треба трішки відпочити, Вправи швидко поробити. Раз – підняли руки вгору, Два – нагнулися додолу. Не згинайте, діти, ноги, Як торкаєтесь підлоги. Три, чотири – рівно стати, Будем знову починати. Раз, два, три, чотири – Набираємося сили. Нахилились, повернулись, До товариша всміхнулись. А щоб краще нам навчатись, Треба сили набиратись. Часу гаяти не варто, Руки покладем на парти. Сонце, діти, вже високо, Всі вдихаємо глибоко, Руки дружно опускаєм І тихенько видихаєм. *** Руки ставим до плечей, Руки вгору почергово – Вправи зробимо чудово. Руки чітко підіймаєм, Пальці вгору розпускаєм. Виправляємо хребет, Руки зводимо вперед. Якщо сподобалось тобі, То роби так ( руки вгору ). Якщо сподобалось тобі, То роби так ( руки вниз ). Якщо сподобалось тобі, То роби так ( пострибали ). Якщо сподобалось тобі, То ти скажи ( так ). Якщо сподобалось тобі, То іншим покажи. 9 КЛАС ВПРАВИ НА РОЗСЛАБЛЕННЯ М*ЯЗІВ ШИЇ Цікава Варвара
га далі. Зараз м*язи шиї напружені. Помацайте шию справа, м*язи ста- ли твердими , як кам*яні. Повернімось у вихідне положення, аналогіч- но в інший бік. Вдих – видих ! Ця цікава Варвара Гляне вліво… Гляне вправо… Потім знову уперед – Нехай трохи відпочине. Шия не напружена, а розслаблена.
милися. Стало легко, вільно дихається. Вдих – видих ! «ІВАН – ПОКИВАН» Початкове положення : всі сидять, учитель закривши очі ( краще – відвернув- шись ),задає класу число – необхідно викидати над головою відповідну кіль- кість пальців. Потім він вимовляє : «Раз, два, три ! Замри !» - розплющує очі ( повертається до учнів ). У класі має стояти рівно стільки учнів, скільки паль ців їм було пред*явлено. Під час виконання ігрового завдання кожному з уч- нів доводиться швидко зорієнтуватися: якщо кількість менше заданої – схопи тися самому ; якщо ж більша – то миттєво сісти. Родзинка цієї вправи – у сво- єрідній мобілізаціі всіх учасників. 10 – 11 КЛАС ІГРИ – МЕДИТАЦІЇ бувають різними за сюжетом і характером. Деякі треба робити під музику ( класичну, звуки живої природи, спокійні ліричні мелодії) Запропонувати медитацію можна в такій формі. « Я – СОНЦЕ !» Я гігантська гаряча куля. В мені багато світла, яке осяває всесвіт. Я дуже люб лю кожну планету, а особливо Землю. Вранці я прокидаюся, піднімаюсь над горизонтом, причісуючи свої промінчики, спрямовуючи їх у різні боки. Мої промінці освітлюють поля, ліси, гори, моря. Я щедро дарую тепло людям – дорослим і дітям! Усі чекають мене з нетерпінням і радіють моїй появі. « Я – МОРЕ !» Коли море штормить – піднімаються високі хвилі, які з гуркотом розбивають ся об берегові брили. А коли море спокійне, хвилі легенько погладжують камінці та мушлі, омива- ючи їх холодною водою. Можна відпочити біля самої води і послухати пісню моря. Пухнасті водорості плавно хитаються в морських глибинах; як розкриті прозорі куполи пропливають поважні медузи, хлюпочуться маленькі й великі рибки. Промінці сонечка пронизують кришталево-чисту воду і грають різни- ми кольорами. ІМУННА ГІМНАСТИКА
губою, середній – над нижньою губою: «чистка зубів» - 30 сек.,змінити руки.
зів.
ЗАНЯТТЯ ДЛЯ ТРЕНУВАННЯ ЗОРУ
ПРОФІЛАКТИКА ШИЙНОГО ОСТЕОХОНДРОЗУ Вимальовування носом цифр від 1 до 90 та горизонтальні вісімки. На раху- нок 1 – 3 торкнутися підборіддя грудини, відвести назад, торкнутися правим вухом правого плеча. Повернути по черзі через праве і ліве плече голову на- зад. В положенні сидячи, по черзі торкнутися кожною рукою підлоги. Основне призначення динамічних пауз під час занять – підвищити працездат- ність учнів, зняти втому, дати відпочинок організму, в першу чергу нервовій системі та м*язам. У запропонованих динамічних паузах діти стежать за рухами рук, імітують різні види рухів, вчаться орієнтуватись у просторі, що стимулює розвиток зо- рових функцій. Необхідною умовою є повна розкутість у рухах, вільне пере- міщення в класі. Уроки, на яких проводяться динамічні паузи, минають з більшим інтересом і є результативнішими. Крім того, вони можуть мати і виховний вплив. |
В березні місяці Італія святкує 150 років об,єднання. Свято яке викликало... Хто згіден, хто ні; хто протестує, хто критикує, хто підтримує, а декому взагалі байдуже. Але тим не менш живуть під одним прапором,... |
Чи цікаво дітям на уроці? Чи люблять вони вчитися? На ці питання неможна відповісти напевне. Іноді діти ідуть на урок із задоволенням, іноді без нього. Як... |
Т. ШЕВЧЕНКО – ГЕОГРАФ ТА КАРТОГРАФ В ЕКПЕДИЦІЇ О.І. БУТАКОВА Кобзаря. Всі добре знають Т. Шевченка як поета та художника, але мало хто знає ту мало відому сторінку з його біографії, коли він... |
3. Згадай чоловіка, товариша, брата, Дружину, сестру чи посивілу... Дівчина. ХХІ століття. Усе далі й далі відходять грізні роки Великої Вітчизняної війни. Але кожного року 23 вересня ми відзначаємо... |
Урок читання у 3 класі Ми багато говорили про Шевченка, як про народного поета. Але він був не тільки поетом. А й талановитим художником. Хто такий художник?... |
Скажіть будь ласка, хто з сучасних дітей, навіть учнів молодших класів... Бом спiлкування мiж державами, компанiями, унiверситетами, новою формою торгiвлi, але й потужним засобом навчання, улюбленою iграшкою.... |
Урок української мови у 7 класі на тему: ТВІР Кожна людина неповторна особистість Одна людина відрізняється від іншої не тільки зовнішністю, але й своїм внутрішнім світом, властивими... |
Власенко Mарія Іванівна Урок з християнської етики Нарешті я відчинив. І знаєте, хто це стукав? Ісус. Мені стало дуже соромно за те, що в моєму серці було таке безладдя. Але сам поприбирати... |
Сценарій 9 травня 2012 року «День пам'яті та надії» Звучить мелодія з 900 ХХІ століття. Усе далі й далі відходять грізні роки Великої Вітчизняної війни. Але кожного року 9 травня ми відзначаємо День перемоги,... |
«Я знаю: мова мамина свята» Хто не любить свою мову – той не любить свою батьківщину”. „Я не смію тебе розлюбить, моє вічне кохання, о мово!”. „Хто не знає рідної... |