В. О. Сухомлинський Сорок п*ять хвилин це багато або мало? Іноді урок пролітає в одну мить, іноді тягнеться як гума, але це наші суб*єктивні учительські почуття. Ми з ва ми хто стрімко, а хто поволі й плавно, рухаємо


Скачати 74.19 Kb.
Назва В. О. Сухомлинський Сорок п*ять хвилин це багато або мало? Іноді урок пролітає в одну мить, іноді тягнеться як гума, але це наші суб*єктивні учительські почуття. Ми з ва ми хто стрімко, а хто поволі й плавно, рухаємо
Дата 08.02.2014
Розмір 74.19 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Туризм > Урок
ДИНАМІЧНІ ПАУЗИ НА УРОКАХ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА

ЛІТЕРАТУРИ

Добре здоров*я, відчуття повноти, невичерп-

ності фізичних сил - найважливіше джерело

життєрадісного сприйняття, оптимізму, готов-

ності переборювати будь-які труднощі.

В. О. Сухомлинський

Сорок п*ять хвилин – це багато або мало? Іноді урок пролітає в одну мить, іноді тягнеться як гума, але це наші суб*єктивні учительські почуття. Ми з ва

ми – хто стрімко, а хто поволі й плавно, рухаємося протягом сорока п*яти хвилин. Може, все-таки варто ( хоч зрідка ) проявляти милосердя і давати на-

шим учням рухатися і скидати утомленість у м*язах, що закам*яніли?

Навчити дитину берегти здоров*я більш важливо й економічно вигідно, ніж лікувати хворих. Тому створювати на уроках динамічні паузи необхідно і в молодшій, і в старшій школах. Хочу навести приклади таких занять для різ-

них класів.

5 – 6 КЛАСИ

Встаньте, діти, усміхніться,

Землі нашій поклоніться !

За хороший день вчорашній.

І до сонця потягніться

В різні боки похиліться,

Веретеном покрутіться.

Раз – присядьте, два – присядьте

І на місце тихо сядьте.

***

Всі з-за парти піднялися,

Руки вгору й потяглися!

Вправо – вліво нахились,

У віконце подивись,

Пострибали, пострибали

І за парти посідали.

***

Треба дружно всім нам встати,

Нашу паузу почати.

Руки вгору, руки вниз.

На сусідів подивись

І зроби чотири кроки –

Заморились на уроках.

Вище руки підніміть

І спокійно опустіть.

Нахиліться, розхиліться,

Станьте прямо, усміхніться.

Плесніть, діти, кілька раз…

За роботу, все гаразд !

***

Руки вгору підняли.

Повітря вдихнули.

Через рот хутчіш назад

Його повернули.

Вниз-угору, вгору-вниз

Ручками змахнемо.

Потім підемо у ліс,

Там гриби зберемо.

Нахилились, піднялись,

У кошик поклали.

Ось грибочок, ще один,

Безліч їх зібрали.

А тепер йдемо до школи,

Повітря вдихаєм.

Оглядаєм все довкола,

Пісеньку співаєм.











7 – 8 КЛАСИ

Треба трішки відпочити,

Вправи швидко поробити.

Раз – підняли руки вгору,

Два – нагнулися додолу.

Не згинайте, діти, ноги,

Як торкаєтесь підлоги.

Три, чотири – рівно стати,

Будем знову починати.

Раз, два, три, чотири –

Набираємося сили.

Нахилились, повернулись,

До товариша всміхнулись.

А щоб краще нам навчатись,

Треба сили набиратись.

Часу гаяти не варто,

Руки покладем на парти.

Сонце, діти, вже високо,

Всі вдихаємо глибоко,

Руки дружно опускаєм

І тихенько видихаєм.

***

Руки ставим до плечей,

Руки вгору почергово –

Вправи зробимо чудово.

Руки чітко підіймаєм,

Пальці вгору розпускаєм.

Виправляємо хребет,

Руки зводимо вперед.

Якщо сподобалось тобі,

То роби так ( руки вгору ).

Якщо сподобалось тобі,

То роби так ( руки вниз ).

Якщо сподобалось тобі,

То роби так ( пострибали ).

Якщо сподобалось тобі,

То ти скажи ( так ).

Якщо сподобалось тобі,

То іншим покажи.









9 КЛАС

ВПРАВИ НА РОЗСЛАБЛЕННЯ М*ЯЗІВ ШИЇ

Цікава Варвара

  1. Поверніть голову вліво, спробуйте це зробити так, щоб побачити якомо

га далі. Зараз м*язи шиї напружені. Помацайте шию справа, м*язи ста-

ли твердими , як кам*яні. Повернімось у вихідне положення, аналогіч-

но в інший бік. Вдих – видих !

Ця цікава Варвара

Гляне вліво…

Гляне вправо…

Потім знову уперед –

Нехай трохи відпочине.

Шия не напружена, а розслаблена.

  1. Тепер підніміть голову догори. Погляньте на стелю. Більше відкиньте голову назад ! Як напружилася шия ! Неприємно.Дихати важко. Розпря

милися. Стало легко, вільно дихається. Вдих – видих !

«ІВАН – ПОКИВАН»

Початкове положення : всі сидять, учитель закривши очі ( краще – відвернув-

шись ),задає класу число – необхідно викидати над головою відповідну кіль-

кість пальців. Потім він вимовляє : «Раз, два, три ! Замри !» - розплющує очі

( повертається до учнів ). У класі має стояти рівно стільки учнів, скільки паль

ців їм було пред*явлено. Під час виконання ігрового завдання кожному з уч-

нів доводиться швидко зорієнтуватися: якщо кількість менше заданої – схопи

тися самому ; якщо ж більша – то миттєво сісти. Родзинка цієї вправи – у сво-

єрідній мобілізаціі всіх учасників.







10 – 11 КЛАС

ІГРИ – МЕДИТАЦІЇ бувають різними за сюжетом і характером. Деякі треба

робити під музику ( класичну, звуки живої природи, спокійні ліричні мелодії)

Запропонувати медитацію можна в такій формі.

« Я – СОНЦЕ !»

Я гігантська гаряча куля. В мені багато світла, яке осяває всесвіт. Я дуже люб

лю кожну планету, а особливо Землю. Вранці я прокидаюся, піднімаюсь над горизонтом, причісуючи свої промінчики, спрямовуючи їх у різні боки. Мої

промінці освітлюють поля, ліси, гори, моря. Я щедро дарую тепло людям – дорослим і дітям! Усі чекають мене з нетерпінням і радіють моїй появі.

« Я – МОРЕ !»

Коли море штормить – піднімаються високі хвилі, які з гуркотом розбивають

ся об берегові брили.

А коли море спокійне, хвилі легенько погладжують камінці та мушлі, омива-

ючи їх холодною водою. Можна відпочити біля самої води і послухати пісню

моря. Пухнасті водорості плавно хитаються в морських глибинах; як розкриті

прозорі куполи пропливають поважні медузи, хлюпочуться маленькі й великі

рибки. Промінці сонечка пронизують кришталево-чисту воду і грають різни-

ми кольорами.

ІМУННА ГІМНАСТИКА

  1. Ліва рука на лобі, права на потилиці – постояти 1 хвилину.

  2. Пощипувати вушні раковини уздовж – зверху – 3 рази.

  3. Легке потирання шкіри за вушними раковинами по лінії шийних лімфовузлів – з рази.

  4. Дихання через 1 ніздрю поперемінно – 3 рази.

  5. «Включення» - 1 рука на пупі, друга – вказівний палець над верхньою

губою, середній – над нижньою губою: «чистка зубів» - 30 сек.,змінити

руки.

  1. Права рука торкаєть ся лівого стегна, ліва – правого ( крокуємо ) – 6 ра-

зів.

  1. Лікоть однієї руки торкається протилежного стегна – 6 разів.

  2. «Витрушування пилюки» з-під коліна двома руками – 30 сек.

  3. Пощипування Ахіллова сухожилля – 30 сек.

ЗАНЯТТЯ ДЛЯ ТРЕНУВАННЯ ЗОРУ

  1. Почергово розглядати малюнок на дошці та парті – 3-5 разів.

  2. Подивитись догори, донизу, вправо, вліво.

ПРОФІЛАКТИКА ШИЙНОГО ОСТЕОХОНДРОЗУ

Вимальовування носом цифр від 1 до 90 та горизонтальні вісімки. На раху-

нок 1 – 3 торкнутися підборіддя грудини, відвести назад, торкнутися правим

вухом правого плеча. Повернути по черзі через праве і ліве плече голову на-

зад. В положенні сидячи, по черзі торкнутися кожною рукою підлоги.

Основне призначення динамічних пауз під час занять – підвищити працездат-

ність учнів, зняти втому, дати відпочинок організму, в першу чергу нервовій системі та м*язам.

У запропонованих динамічних паузах діти стежать за рухами рук, імітують різні види рухів, вчаться орієнтуватись у просторі, що стимулює розвиток зо-

рових функцій. Необхідною умовою є повна розкутість у рухах, вільне пере-

міщення в класі.

Уроки, на яких проводяться динамічні паузи, минають з більшим інтересом і є результативнішими. Крім того, вони можуть мати і виховний вплив.


Схожі:

В березні місяці Італія святкує 150 років об,єднання. Свято яке викликало...
Хто згіден, хто ні; хто протестує, хто критикує, хто підтримує, а декому взагалі байдуже. Але тим не менш живуть під одним прапором,...
Чи цікаво дітям на уроці?
Чи люблять вони вчитися? На ці питання неможна відповісти напевне. Іноді діти ідуть на урок із задоволенням, іноді без нього. Як...
Т. ШЕВЧЕНКО – ГЕОГРАФ ТА КАРТОГРАФ В ЕКПЕДИЦІЇ О.І. БУТАКОВА
Кобзаря. Всі добре знають Т. Шевченка як поета та художника, але мало хто знає ту мало відому сторінку з його біографії, коли він...
3. Згадай чоловіка, товариша, брата, Дружину, сестру чи посивілу...
Дівчина. ХХІ століття. Усе далі й далі відходять грізні роки Великої Вітчизняної війни. Але кожного року 23 вересня ми відзначаємо...
Урок читання у 3 класі
Ми багато говорили про Шевченка, як про народного поета. Але він був не тільки поетом. А й талановитим художником. Хто такий художник?...
Скажіть будь ласка, хто з сучасних дітей, навіть учнів молодших класів...
Бом спiлкування мiж державами, компанiями, унiверситетами, новою формою торгiвлi, але й потужним засобом навчання, улюбленою iграшкою....
Урок української мови у 7 класі на тему: ТВІР
Кожна людина неповторна особистість Одна людина відрізняється від іншої не тільки зовнішністю, але й своїм внутрішнім світом, властивими...
Власенко Mарія Іванівна Урок з християнської етики
Нарешті я відчинив. І знаєте, хто це стукав? Ісус. Мені стало дуже соромно за те, що в моєму серці було таке безладдя. Але сам поприбирати...
Сценарій 9 травня 2012 року «День пам'яті та надії» Звучить мелодія з 900
ХХІ століття. Усе далі й далі відходять грізні роки Великої Вітчизняної війни. Але кожного року 9 травня ми відзначаємо День перемоги,...
«Я знаю: мова мамина свята»
Хто не любить свою мову – той не любить свою батьківщину”. „Я не смію тебе розлюбить, моє вічне кохання, о мово!”. „Хто не знає рідної...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка