Чи цікаво дітям на уроці?


Скачати 239.97 Kb.
Назва Чи цікаво дітям на уроці?
Сторінка 1/3
Дата 17.12.2013
Розмір 239.97 Kb.
Тип Вопрос
bibl.com.ua > Математика > Вопрос
  1   2   3
ВСТУП

Відомо, що будь-який урок – це складне педагогічне явище, витвір вчителя, на якому учні демонструють свої знання, уміння та навички. Чи цікаво дітям на уроці? Чи люблять вони вчитися? На ці питання неможна відповісти напевне. Іноді діти ідуть на урок із задоволенням, іноді без нього. Як зацікавити дітей? Як привернути їх увагу до свого предмету? Як донести матеріал до їх свідомості яскраво і красиво, щоб запам'яталось надовго і назавжди?

Іноді можна почути, що математика складна, суха і нецікава наука. Математика сувора, але красива й глибока, як чиста криниця. А завдання вчителя полягає в тому, щоб розкривати перед учнями її емоційний бік, чуйну і вродливу стать. Як краще цього домогтися?

Красивими, цікавими уроками. Уроками, які пробуджують цікавість і працьовитість, фокусують увагу і зосередженість. Отже, цього можна досягти тільки на уроці проведеному в нестандартній формі.

ФОРМИ І ВИДИ

НЕСТАНДАРТНИХ УРОКІВ

Під час проведення нестандартних уроків спостерігається велика зацікавленість учнів, вони активні, збуджені, працюють із задоволенням. Досвід роботи показує, що для поліпшення розуміння,закріплення та відтворення інформації доцільно проводити такі уроки як: урок – змагання; урок – вікторина; урок – "круглий стіл"; урок – гра; інтегровані уроки та ін..

Проте потенційна творчість, як свідчать психологічні дослідження, притаманна кожній дитині. Таким чином, завдання вчителя - створювати умови, за яких схильність дітей до нового, нестандартного, бажання самостійно вирішувати поставлені завдання можуть дістати розвитку. Загалом, у дітей молодшого шкільного віку творча потреба реалізується у двох напрямках: у розвитку інтересу до пізнання та ігровій діяльності.

Так, у своїй роботі на уроках математики я використовую систему запитань, створюючи різного роду проблемні ситуації, або вносячи творчі елементи, завдяки чому учні отримають змогу активізувати розумову діяльність, зробити "відкриття".

Другий напрямок реалізації творчої потреби дитини в умовах шкільного навчання - це ігрова діяльність. У грі розвивається уява, утверджуються образи фантазії, виниклі ідеї, створюються продукти діяльності, які є для дитини емоційно привабливими. Важливість гри у тому, що вона надає дитині можливість помріяти, проявити уяву, дає свободу самовияву і творчості.

Використання нестандартних уроків математики створює сприятливі умови для організації колективної роботи різних вікових груп, що вчаться, і класів розширення кругозору школярів за рахунок залучення їх до вивчення додаткового матеріалу.

Отже, я вбачаю у використанні нетрадиційних форм і методів навчання можливість зробити процес навчання цікавим, та всепоглинаючим. Створити у дітей робочий настрій.

Допомогти подолати труднощі в засвоєнні навчального матеріалу.

В сучасних умовах важливість нестандартного уроку полягає в тому, що він підвищує ефективність навчання, зацікавлює учнів до вивчення нового матеріалу.

Порівняно із звичайним, нормативним заняттям, нестандартний урок максимально стимулює пізнавальну, творчу активність та ініціативу школярів. Навчання на ньому спрямоване на підвищення їхніх знань, формування працьовитості, цілеспрямованості, потрібних у житті навичок і вмінь.

ІЗ ДОСВІДУ РОБОТИ

Нестандартний урок не вкладається в рамки виробленого і сформульованого дидактикою. На цьому уроці можна не дотримуватися чітких етапів навчального процесу, методів, традиційних видів роботи. Для такого уроку характерною є інформаційно – пізнавальна система навчання – оволодіння готовими знаннями, пошук нових форм викладу, розкриття внутрішньої сутності явищ через гру, змагання, або нетрадиційні форми роботи з дітьми, використання власних дидактичних матеріалів, часто саморобних і тим більш корисних для учнів. Для прикладу наведу урок у 5-му класі з теми: "Дії з натуральними числами". Щоб наблизити математику до життя, щоб показати різноманітність застосування, цей урок було проведено у вигляді ділової гри. Учнів класу було поділено на три команди, і весь урок вони працювали груповим методом. Під час мандрівки з учнями трапляються цікаві пригоди – вони витрачають і заробляють гроші, займаються бізнесом, а допомагають їм знання. Цей урок вимагає гарної підготовки вчителя. Необхідно намалювати яскраві плакати з написами об’єктів продажу, картинки з задачами. Під час проведення цього уроку спостерігається велика зацікавленість учнів, вони активні, збуджені, працюють із задоволенням. Це урок – міні модель сучасного життя, де без знань не обійтись. Під час підведення підсумків уроку враховую і індивідуальні відповіді. Досвід роботи показує, що для поліпшення розуміння, закріплення доцільно проводити такі уроки як: урок – змагання, урок – вікторина, урок – гра, урок "круглий стіл". Щоб зацікавленість учнів не знижувалась доречно проводити ігри з використанням інтерактивних технологій. Так у 5-му класі провела урок змагання після вивчення теми: "Чотирикутники".

Клас поділено на три команди: "Прямокутники", "Квадрати", "Трикутники". Актуалізація опорних знань учнів відбулася у формі міні – іспиту. Кожна з команд задавала питання другій команді. На другому етапі уроку учням було запропоноване математичне лото, за вірними відповідями скласти малюнок. Така організація учбової діяльності на уроці дає можливість реалізувати принципи диференціації навчання, оскільки гарантує участь кожного учня.

Позакласна робота з математики дуже важлива для пробудження в учнів інтересу до математики. Тому математичні вікторини, змагання, ігри, прес – конференції, вечори сприяють підвищенню математичної культури, поширюють і поглиблюють здобуті на уроках знання, показують застосування їх на практиці, розвивають мислення, математичні здібності, допомагають ввійти у світ наукових і технічних ідей.

Щоб розвивати творчі здібності учнів, треба поступово та систематично залучати їх до самостійної пізнавальної діяльності.

Актуалізація проблеми нестандартних уроків та їхній вплив на всебічний розвиток дитини пов’язана насамперед із загальновизнаним фактором низького рівня готовності дітей до життя за межами школи.

Мета таких уроків: навчити приймати рішення та робити правильний вибір,відчувати себе громадянином країни, членом колективу, що ти потрібний людям; виробити необхідність та вміння співпрацювати з іншими людьми, проявити ініціативу.

Цих якостей майбутнім громадянам України можна набути через запровадження нестандартних уроків.

УРОК – ПОДОРОЖ У 5 КЛАСІ

Тема: "Дії з натуральними числами"

Мета: Узагальнення, та систематизація знань з теми;

  • прищеплення інтересу до предмету;

  • активізація розумової діяльності учнів;

  • розвиток самостійності і творчості.

Тип: Урок узагальнення, та систематизації знань

Форма: Урок подорож

ХІД УРОКУ:

І. Організаційний момент:

а) фронтальна перевірка д/з

№ 714, 730, 737.

б) учням необхідно себе оцінити і в листку самоконтролю,

поставити бали за д/з.

ІІ. Мотивація уроку:

Дорогі друзі! Сьогодні ми вирушаємо до країни Математики.

І сувора й солов’їна

Математики країна

Праця тут іде завзята,

Вмій лиш рахувати.

Вмій ділити, віднімати,

Множить швидко й додавать.

Вмій кмітливо все збагнути,

Першим в відповіді бути.

Ледарів у нас немає,

Хто руки не піднімає?

Вирушаймо всі у путь – нас цікаві речі ждуть!

ІІІ. Оголошення теми та мети уроку

1. Для того, щоб потрапити у наш "Поїзд знань" треба придбати квитки.

Їх можуть придбати ті учні, які виконають слідкуючий тест:

а) індивідуальні карточки окремим учням з елементами

розвиваючого навчання;

б) тест – для всіх останніх учнів класу:

1.) Обчислити:

а) 2500; б) 7700; в) 800; г) 77.

2.) Обчислити:

а) 9; б) 6; в) 3; г) 5.

3.) Розв’язати рівняння:

а) 71; б) 80; в) 8; г) 54.

4.) Спростити вираз:

а) 6х; б) 8х; в) 7; г) 5х.

5.) Спростити: ;

а) 6а; б) 8а–3; в) 9а–3; г) 12а.

6.) Обчислити:

а) 3; б) 5; в) 6; г) 8.

7.) Обчислити:

а) 128000; б) 1280; в) 1250; г) 8000.

Відповіді:

1.) б; 5.) в;

2.) б; 6.) г;

3.) в; 7.) а.

4.) а;

Фронтальна перевірка і оцінювання в карточці самоконтролю.

IV. Етап проектування. Ознайомлення з планом роботи на уроці

І станція "Фольклорна"

Розшифрувати прислів’я, розв’язавши приклади.

Без ________

___________

_________

1

2

3

4

5

6

7

8

9

0

о

т

х

е

н

и

м

а

р

б


Відповідь:

"Без охоти нема роботи"

Хто перший знайшов відповідь одержує жетони.

ІІ станція "Горіхова"

Щcloudоб зібрати горіхи на яких записані корені рівняння, треба розв’язати рівняння.

1
89

66

128
ряд: 1.)


67
2.)


43

12

19
3.)

2
28

9
ряд: 1.)

2.)

pubtriangle3.)

3 ряд: 1.)

2.)

3.)

Який ряд перший зібрав свої горіхи, тобто розв’язав рівняння, отримує жетони.

ІІІ станція "Шифрувальна"

Кожній фігурі поставити у відповідність число.


















Підвели підсумки цієї роботи.

IV станція "Портова"

Скласти задачу за готовою таблицею.

Рух відбувається від точки А в різних напрямах.

А




t години

S (км)

V км\год

І т

3

225

45

ІІ т

3

?


V. "Підсумкова"

  • Кожен підраховує одержані жетони і в листку самоконтролю ставить собі оцінку. Записує, що сподобалось, що ні, та побажання.

  • Ми повторим, як розв’язувати рівняння, задачі, обчислювати вирази зручним способом

  • З’ясувати, які ще проблеми у нас є, над чим треба працювати.

Домашнє завдання: §15 № 744, 745, 736.

УРОК – ЗМАГАННЯ У 5 КЛАСІ

Тема: "Дії над звичайними дробами"

Мета: Узагальнення та закріплення знань про звичайні дроби;

  • закріплення вмінь і навичок виконання дій над ними;

  • розширення уяви про навколишній світ;

  • виховання колективізму, поваги один до одного;

  • розвиток логічного мислення.

Обладнання: Оформлена дошка, плакати, картки.

ХІД УРОКУ:

Епіграф уроку: "Людина подібна до дробу, чисельник якого те, що людина являє собою насправді, а знаменник – те, що вона про себе думає".
  1   2   3

Схожі:

Цікаво,скільки ж миль я пролетіла ?
Аліса. Цікаво,скільки ж миль я пролетіла ? І куди потрапила ? На якій широті та довготі перебуваю?
Урок №17 Тема. Середня лінія трикутника
Якщо на попередньому уроці учні добре засвоїли навчальний ма­теріал, то з метою економії часу на уроці перевірці підлягають тільки...
Урок розроблено для 8кл., краще його проводити на спареному уроці....
ОБЛАДНАННЯ. Мультимедійні засоби навчання, обладнання для досліду (механічний годинник, сантиметрова стрічка), стетоскоп, фонендоскоп,...
Урок №39 Тема
На минулому уроці ми з вами визначили моменти, над якими ми будемо працювати протягом мовної розминки на цьому уроці
В ИКОРИСТАННЯ ІНТЕРАКТИВНИХ ВПРАВ ТА АКТИВНИХ ФОРМ НА УРОКАХ ІНФОРМАТИКИ
Найкращий вчитель той, хто обміркував, організував, передбачив так, що його роль на уроці непомітна, а учні творчо працюють, опановуючи...
Для підтримки цікавості у учнів початкової школи к заняттям фізкультурою...
Учнів 1-4 класів, дітям дуже подобаються ігрові моменти на уроках. Під час проведення розмінки, ми вивчили комплекс імітаційних загально...
Урок – комплексне засвоєння знань Хід уроку
Я рада Вас бачити сьогодні на уроці. Усміхніться один одному, подумки побажайте успіхів. Для того, щоб впоратися на уроці з завданнями,...
Організація   групової форми   роботи   на   уроці   іноземної мови
Одна  з найважливіших задач, що стоять перед вчителем англійської  мови у сучасній школі - навчання іншомовного спілкування та забезпечення максимальної...
ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ НІКОПОЛЬСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
Схвалити зменшення обсягу видатків бюджету міста за рахунок коштів субвенції з державного бюджету на виплату допомоги сім`ям з дітьми,...
ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ НІКОПОЛЬСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
Схвалити збільшення обсягу видатків бюджету міста за рахунок коштів субвенції з державного бюджету на виплату допомоги сім`ям з дітьми,...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка