Скажіть будь ласка, хто з сучасних дітей, навіть учнів молодших класів може сплутати комп’ютерну мишу з клавіатурою??


Скачати 216.82 Kb.
Назва Скажіть будь ласка, хто з сучасних дітей, навіть учнів молодших класів може сплутати комп’ютерну мишу з клавіатурою??
Дата 20.04.2013
Розмір 216.82 Kb.
Тип Вопрос
bibl.com.ua > Інформатика > Вопрос
Використання комп’ютерної техніки при проведенні уроків економіки

в сучасній загальноосвітній школі

Скажіть будь ласка, хто з сучасних дітей, навіть учнів молодших класів може сплутати комп’ютерну мишу з клавіатурою??

Новi iнформацiйнi технологiї наприкiнцi ХХ столiття стають не тiльки головною рушiйною силою прогресу, засобом спiлкування мiж державами, компанiями, унiверситетами, новою формою торгiвлi, але й потужним засобом навчання, улюбленою iграшкою. Чимало дiтей, навiть у мало розвинених країнах захоплюються компьютерними та телевiзiйними iграми, якi приваблюють їх динамiчними сюжетами, викликають гострi почуття.

Iснує безлiч можливостей використання нових iнформацiйних технологiй - вiд самостiйного складання досить досконалих програм, створення своїх сторiнок у просторi Internet, дистанцiйного навчання до поринання в свiт найкращих музейних колекцiй, бiблiотек i, навiть пограбування банкiв та розкриття секретних кодiв Пентагону. Виникають питання - як впливає цей дивовижний штучний iнформацiйний свiт на психiку людини i, зокрема, дитини? За яких умов цей новий вид людської дiяльностi сприяє розвитку особистостi, а за яких заважає? Чи стосується ця нова культура бiльшостi населення України чи це забава для розвинутих країн?

Нагадаю про створену саме в Києвi першу на європейському континентi обчислювальну машину, про те, шо українськi кiбернетики нiколи не пасли заднiх у розвитку iнформацiйних технологiй. А зараз майже всi школярi України проходять у школi ази iнформацiйно-технологiчної культури. В рамках дослiдження «Ставлення населення України до використання iнформацiйних технологiй» було проведено опитування учнiв 10-11 класiв шкiл мiста Києва та Київської областi. На питання «Де Ви стикається з компьютером?» 40,5% вiдсоткiв опитаних вiдповiли «Маю компьютер вдома», а 30,5% вказали, що вони користуються компьютерами вдома у своїх товаришiв. Отже дiти i пiдлiтки, їх батьки в нашi й країнi мають доступ до компьютерiв, i не лише в школi чи в офiсi, а й вдома.

За даними дослiдження, для 68% пiдлiткiв компьютер є робочим iнструментом, 44,2% використовують компьютер для розваг, для 23,2% - це можливiсть спiлкуватись з друзями, а для 15,8% можливiсть «вiдключитись» вiд дiйсностi.

Як відомо, здібності дитини розвиваються тим краще, чим більше її можливості отримання різноманітного сенсорного досвіду, знайомства з кращими досягненнями світової культури, моделювання наслідків реалізації своїх ідей,тощо. Всі ми досить добре знаємо, скільки втрачають обдаровані діти, коли вони не мають можливості користуватися бібліотеками, не ходять до музеїв, не бувають в опері, не навчаються з такими технологіями, які є кращим надбанням людства. І коли так дитина нарешті, наприклад, вступаючи до університету, потрапляє в велике місто, в культурне середовище, їй треба надолужувати ці втрати, іноді на це витрачається ціле життя. Втрачає не тільки конкретна обдарована людина, а й все людство.

Отже найбільшим надбанням людства від застосування інформаційних технологій є наближення найкращих досягнень світової культури до кожної пересічної людини. Завдяки співробітництву кращих фахівців в галузі інформаційних технологій з кращими фахівцями в галузі психології та ергономіки знято труднощі у застосуванні компьютерів на рівні користувача. Сьогодні користувачем системи Internet може бути і старий, і малий.

Нові інформаційні технології надають фантастичні можливості вчителям та батькам у розвитку загальних здібностей дітей з використанням всього арсеналу досягнень світової культури. Мається на увазі, що є багато компьютерних енциклопедій, досконалих учбових програм, ілюстрованих компьютерних книжок, учбових ігор, що розвивають здібності дитини. Але саме по собі без участі дорослих, без праці дорослої людини, вкладеної в процес виховання дитини, без консультацій з фахівцями все це багатство не навчить дитину.

Джуді Солпітер, авторка книги «Діти та компьютери», наводить такі особливості розвиваючих учбових програм:

-дослідницький характер. Програма ініціює участь дитини у дослідах,робити для себе відкриття;

-легкість для самостійних занять дитини. Наприклад, коли йдеться про дошкільнят, використання учбової програми не вимагає від дитини вміння читати, дає дитині прості для розуміння вказівки,що пов»язані з використанням невеликої кількості засобів керування зображенням на екрані;

-розвиток широкого спектру навичок та уявлень. Окрім оперування з буквами, цифрами та фігурами діти займаються класифікаціїю, приймають рішення, експерементують;

-високий технічний рівень. Програми надають «роботи» органам відчуття дитини за рахунок того, що пропонують дитині привабливу графіку, анімаційні ефекти та привабливі звукові ефекти. Дитина не нудиться від очікування - сучасні компьютери працюють дуже швидко;

-відповідність віковим особливостям. Такі програми не підштовхують дитину до формування навичок, до яких дитина ще не готова. Учбовий матеріал містить приклади з реального життя дитини, зрозумілі їй;

-цікавість. Стимулюється уява дитини. Вона потрапляє у фантастичні обставини, отримує не аби яке задоволення;

-стимулюючий характер. Дитина, коли вона користується такою програмою, відчуває задоволення від досягнутого успіху. Це підвищує її самооцінку, розвиває почуття власної гідності.

Єфективними є такі учбові програми, для яких є характерним створення учбового середовища, що дозволяє дорослим та дітям використовувати компьютер як жиивий елемент моделювання та експерементування, одержання необхідної інформації. Такі програми розкривають дитині світ пізнання, допомагають їй удосконалити свої вміння та навички, розвинути здібності.

Компьютерні технології - справжня знахідка для маніпулювання з інформаційним простором завдання. Коли ми навчимо учнів свідомо і творчо підходити до інформаційного простору завдання, змінювати форму представлення знань та даних таким чином, щоб можна було розглянути весь інформаційний простір, ми полегшимо формування в учнів ефективних стратегій мислення, будемо сприяти підвищенню їх самооцінки, впевненності у своїх силах

Є ще одна приваблива риса інформаційних технологій в контексті розвитку здібностей дитини. Всім нам знайома проблема - дитина вже може створити подумки цікавий проект чи образ, але не володіє навичками реалізації цього проекту, скажімо, навичками малювання. Виникає когнітивний конфлікт між бажаним і усвідомленим проектом чи образом і неможливістю його здійснення. Мені доводилося спостерігати справжню дитячу трагедію нездійсненої мрії. І тут на допомогу може прийти компьютер. Пригадаємо виставки дитячих малюнків, що були зроблені за допомогою інформаційних технологій. Це ж як раз ті самі досконалі проекти та уявлення, які ми з вами ніколи б не побачили, коли б не допомога ліпшого друга -компьютера. Отже і тут можна сприяти розвитку здібностей дитини.

Отже підтримання інтересу дитини до справи - це творча педагогічна робота для вчителів та батьків над важливою складовою творчих здібностей дитини. Ще один з найвидатніших фахівців в галузі розробки та застосування мов програмування Пітер Наур наголошував на тому, що засоби діяльності, які використовує людина, впливають на характер цієї діяльності. Довгий час серед професійно важливих якостей програміста фахівці виділяли: стабільність, комунікабельність, кооперування з іншими робітниками, вміння працюв ти у команді, тощо. Серед необхідних загальних здібностей виділяли: інтелектуальні здібності, хорошу пам»ять, вміння висловлювати свої думки, увагу до деталей, вміння мислити логічно, незалежність своєї точки зору. Ще виділяється: швидкість розумових реакцій, гнучкість мислення, здатність структурувати об»єїкти, встановлювати ієрархічні зв»язки між ними. Сюди можна ще додати: розвинуте сприйняття візуальної інформ ції; уважність, зокрем вміння враховувати деталі; динамічність та гнучкість мислення; абстрактне мислення; здатність створювати та реалізовувати стратегії діяльності; вміння планувати свої дії та свою діяльність; вміння структурувати об»єкти; вміння самостійно приймати рішення, зокрема локалізувати помилки. Отже, зрозуміло, які здібності треба розвивати у дитини, коли вон цікавиться новими інформаційними технологіями і думає обрати відповідну професію. Про те, як можн застосовувати для цього самі компьютери, ми з вами говорили вище.

І ще одна важлива проблема, яку нам треба обговорити. Це проблема морального розвитку дитини –компьютерного користувача, дитини, що мандрує шдяхами Internet. Весь світ здригнувся, коли стало відомо самогубство 39 компьютерних професіоналів з Каліфорнії. Але ще гірше було те, що вони залишили у системі Internet інформацію про свою теорію, що призвела до їх колективного самогубства, розраховуючи вплинути на інших людей. Це раз світ здрігнувся, коли компьютерний фахівець з Санкт Петербургу пограбував через мережу Internet Сity Bankу Нью Йорку, а третій раз - коли Загребські школярі відкрили секретні коди Пентагону. Виявилося, що зараз моральні проблеми всесвітнього інформаційного простору є мабуть одними з найголовніших. Дедалі важливішим стає виховання дітей у нормах кращих зразків моралі - поваги до життя людей, до миру між людьми та нвродами, до чужої власності, тощо. Можна сказати, що нові інформаційні технології спонукають людство до підвищеної уваги до морального виховання людини. І нарешті, про проблеми безпеки дитини, щр користується компьютером. Можна назвати головні фактори ризику для здоров»я дитини від застосування компьютерів:

-компьютерні випромінювання;

-якість зображення на екрані;

робоча поза користувача;

оформлення та освітлення приміщення;

кількість часу, що дитина проводить за компьютером;

ергономічна та психологічна якість програм;

стреси, що виникають у зв’язку зі специфікою застосування компьютерів.

Було проведено багато досліджень впливу роботи з компьютером на стан здоров’я людини, і, хоч остаточно фахівці не прийшли до висновку про наявність професійних захворювань у користувачів компьютерів, Всесвітня Організація Охорони Здоров’я фіксувала деякі напрямки аналізу стану здоров’я користувачів:

захворювання очей та зорові порушення;

порушення кістково-м’язової системи;

порушення, що пов’язані зі стресом;

шкіряні захворювання;

несприятлеві порушення вагітності.
Одним з основних завдань сучасної школи є підготовка учнів до життя в інформатизованому суспільстві. Це завдання можна виконати тільки за умови, що навчальний процес загальноосвітніх навчальних закладів супроводжуватимуть використанням інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ). Сучасний учитель має допомогти учневі орієнтуватися в інформаційному середовищі, сформувати в нього достатній рівень інформаційної компетентності. Для цього йому, насамперед, необхідно самому вміти працювати з відповідними технічними засобами, вільно орієнтуватися в інформаційному просторі.

Широке впровадження в навчальний процес сучасних засобів збирання, збереження, опрацювання, подання, передавання інформації відкриває широкі перспективи щодо гуманізації освіти і гуманізації навчального процесу, поглиблення та розширення теоретичної бази знань і надання результатам навчання практичного значення, активізації пізнавальної діяльності, створення умов для повного розкриття творчого потенціалу дітей з урахуванням їхніх вікових особливостей і життєвого досвіду, індивідуальних нахилів, запитів і здібностей.

Разом з тим, виникає цілий ряд проблем, що стосуються змісту, методів, організаційних форм і засобів навчання, обов’язкових рівнів знань різних навчальних предметів, яких має досягти кожна дитина.

Вважаю за потрібне зупинитися на деяких аспектах використання засобів сучасних інформаційних технологій під час вивчення економіки в загальноосвітніх навчальних закладах.

Зрозуміло, що неможливо і немає потреби однаково навчати і навчити всіх дітей, сформувати в кожної дитини одні й ті самі знання, вміння та навички в різних предметних галузях, домагатися від дітей обов’язкового досягнення одного й того самого рівня розвитку логічного та творчого мислення, однакового сприймання різних проявів оточуючої дійсності. Це стосується і навчання економіки, методів розв’язування різноманітних задач, побудови й аналізу моделей найрізноманітніших процесів і явищ, інтерпретації та узагальнення результатів такого аналізу.

Велика кількість програмних засобів, що дозволяють розв’язувати за допомогою комп’ютера досить широке коло математичних задач (GRAN1, EUREKA та інші), можливо використовувати й на уроках економіки. Від користувача не вимагається значного обсягу спеціальних знань з інформатики, програмування тощо, за винятком найпростіших понять, які цілком доступні для учнів навіть середніх класів шкіл. Завдяки можливостям графічного супроводу комп’ютерного розв’язування задачі, учень чітко і легко розв’язуватиме навіть досить складні задачі, не витрачаючи зайвого часу на механічну побудову графіків. Зокрема, при вивченні теми “Попит і пропозиція, ринкова рівновага” зекономлений час дозволяє не тільки навчити дітей будувати графіки, а й аналізувати їх.

Зрозуміло, що окрім подібних програм вчитель при потребі може використовувати різного роду тренажери, програми по контролю знань, збирання статистичних даних стосовно навчального процесу та їх опрацювання тощо. Використання зазначених програм дає змогу вчителеві значно інтенсифікувати спілкування його з учнями та учнів між собою, більше уваги приділити аналізу умов задачі, виявленню закономірностей, яким підкоряються досліджувані процеси і явища, перекласти на комп’ютер рутинні, чисто технічні чи нецікаві операції, ручне виконання яких практично не розвиває інтелекту дитини, а часто навіть гасить його, коли дитина уподібнюється до робота чи комп'ютера, виконуючи замість нього обчислювальні, графічні та інші технічні операції. Наприклад, при вивченні теми “Як досягти найбільшого прибутку” дуже багато часу витрачається на виконання обчислень. Використання ж комп’ютерних програм дозволяє більш раціонально використовувати робочий час.

Як помічник вчителя комп’ютер дуже важливий. З точки зору учнів робота за комп’ютером є престижною. Комп’ютер є зручним засобом визначення рівня знань учнів та контролю засвоєння вивченого матеріалу. Наприклад: тематичний контроль, що забезпечує виявлення і оцінку знань і вмінь учнів, отриманих на декількох уроках теми.

Сучасні методи оцінювання знань нерозривно пов'язані з таким перспективним напрямком, як комп'ютерне тестування. Останнім часом особливо активно застосовують так зване адаптивне тестування, що дає змогу не тільки перевірити знання тестованого, а й визначити рівень його підготовки. Адаптивне тестування дає змогу для перевірки результатів тестів використати різноманітні алгоритми та очні шкали оцінювання.

Комп'ютерне тестування передбачає вибір однієї правильної відповіді із запропонованих і забезпечує відносно простий діалог з учнем, що проходить тестування. Таке тестування займає досить мало часу, не вимагає від учня специфічних навичок роботи на комп’ютері. Але такі тести мають відповідати деяким вимогам:

  1. Програма побудована таким чином, що кожен учень бачить на екрані своє особисте питання, що виключає можливість списування відповіді у сусіда.

  2. Час для відповіді обмежений комп'ютером, що значно прискорить проходження тестування.

  3. По закінченні тестування (або ж після закінчення передбаченого в програмі часу), учень відразу бачить на екрані комп'ютера результат: або оцінку (якщо це урок), або кількість набраних балів із вказівкою максимально можливої їхньої кількості (якщо це гра). Крім цього, вказуються номера питань, на які учень дав невірні відповіді, що необхідно для наступного аналізу тесту.

  4. Якщо це урок, друга половина класу, поки проходить тестування перша, вирішують типові задачі по індивідуальних картках. На наступному етапі вони міняються місцями.

  5. Тим, хто справляється із завданням достроково, пропонується ускладнений варіант задач на окрему оцінку.

Все це дозволяє об'єктивно оцінити рівень знань і умінь як окремого учня, так і всього класу в цілому; виділити коло питань недостатньо добре засвоєних учнями, що вимагають більшої уваги при роботі над даною темою.

Хотілося б зупинитися також і на економічності такого підходу: не потрібні витрати на папір, виключається залежність від множної техніки, а, отже, грошові витрати практично відсутні. Заощаджується також час учителя на перевірку результатів, це здійснює сам комп'ютер.

Використання ПК на уроках економіки - один із кращих способів мотивації і стимулювання учбово-пізнавальної діяльності учнів. Підвищений інтерес учнів до уроків з використанням програми “ІНТЕЛ-навчання для майбутнього” може бути пояснений такими фактами:

  • В центрі навчального процесу знаходиться учень, його пізнавальна і творча діяльність

  • Відповідальність за успіх навчальної діяльності більшою мірою учні беруть на себе

  • Головна мета такого навчання - розвиток інтелектуальних і творчих здібностей учнів, усвідомлення учнями моральних цінностей, що згодом дозволить їм стати здатними до самореалізації, самостійного мислення, прийняття важливих рішень, вміння працювати не тільки самостійно, а й в групі

  • Роль вчителя в такому навчальному процесі дуже відповідальна, відмінна від тієї, що орієнтована на традиційне навчання

  • Навчальна діяльність учнів сприяє розвитку критичного та творчого мислення.

Хочу зазначити, що впровадження програми “ІНТЕЛ”, співпраця вчителя з учнями піднімає авторитет вчителя, учні сприймають навчання по-новому, зацікавлено. Якщо ІНТЕЛ – це не самоціль, а визначена система в діяльності вчителя, то повинний бути і цілком конкретний результат інтегрованого навчання. Він виявляється в підвищенні рівня знань з предмету, виражається в глибині засвоюваних понять, закономірностей за рахунок їхньої багатогранної інтерпретації. А так само в зміні рівня інтелектуальної діяльності, забезпечуваного розглядом навчального матеріалу з позиції провідної ідеї, встановленням природних взаємозв'язків між досліджуваними проблемами. Зростає пізнавальний інтерес школярів, бажання активної самостійної роботи на уроці і в позаурочний час, відбувається включення у творчу діяльність. З урахуванням вікових особливостей школярів при організації такого навчання з'являється можливість показати світ у всьому його різноманітті, що сприяє емоційному розвиткові особистості дитини і формуванню його творчого мислення.

Отримавши завдання від вчителя, учні працюють в групі, шукають матеріали для дослідження, виділяють головне і другорядне. Особливий інтерес учнів викликає робота над презентаціями та публікаціями, так як мають можливість виявити свої погляди не тільки на економічну науку, а й взагалі своє світосприйняття. З всієї кількості матеріалу, відібраного ними для роботи над завданням, необхідно вичленити головне, те, що викликає найбільший інтерес, приверне увагу і викличе зацікавленість однокласників.

Наприклад, створення презентацій можна використовувати і при вивченні теми ”Реклама”. В результаті створюються нові погляди на товар, стиль реклами. Праця учнів набуває нових, творчих відтінків.

Обов'язково слід відмітити, що презентації можуть бути ефективно використані вчителем на різних етапах уроку: для мотивації навчання учнів, для постановки проблеми, для демонстрації графіків, опитування учнів і ще для багатьох різноманітних цілей. По-перше, можна використати ті моменти, які одразу викличуть цікавість в учнів (герої улюблених серіалів тощо). По-друге, такий підхід значно економить час на уроці, хоча, слід зазначити, потребує більших витрат часу при підготовці вчителя до уроку.

Складання презентацій полегшує роботу викладача як лектора. Демонстрація презентацій замінює лекційну частину заняття, до того ж залишається більше часу на індивідуальну роботу з учнями. Під час занять підтримується індивідуальний темп конспектування, конспектування з будь-якого місця в темі, повернення до карти презентації з будь-якої сторінки та можливість вільного доступу слухача до матеріалу будь-якого уроку. Кожна сторінка презентації містить текстову, графічну та анімаційну інформацію. Терміни, які трапляються в тексті, можна оформити у вигляді гіперпосилань на їх тлумачення. Використання презентацій на уроках економіки дає позитивні результати: насиченість матеріалу анімацією та графікою полегшує процес навчання, робить цікавою роботу на уроці. Вільне володіння можливостями створення презентацій у середовищі Microsoft Power Point викладачами на сьогодні є нагальною необхідністю.




Цікава форма роботи з учнями - створення публікацій. Зважаючи на проблематичність такого виду роботи на уроках економіки, доцільно такого типу завдання ставити у якості домашнього завдання. Пошук інформації, відбір найбільш важливої та цікавої для представлення у публікації є не тільки корисним, а й цікавим для учнів. Маючи можливість проявити свою індивідуальність, показати свої знання


Існує багато проблемних ситуацій і задач з економічним змістом, рішення яких вимагає застосування ЕОМ і пакетів EXCEL та ACCES. Сьогодні комп'ютер повинен стати інструментом на уроках економіки для розуміння економічних і управлінських теорій.

Працювати з самими цифрами важко та й нецікаво. В той час, як побудувавши діаграми за допомогою програми EXCEL, можна наочно продемонструвати зміни в статистичних даних, якими оперує учень. Крім того, набагато легше використати майстер функцій або побудувати формули для виконання перевірки правильності отриманих результатів після обробки таких даних, аніж робити це самостійно.

Особливий інтерес викликає власне дослідження, будь то економіки країни, дані по регіону, рідному місту тощо. Але зібрані дані важко аналізувати якщо вони зберігаються несистематизовані. Дуже зручно використовувати можливості програми ACCES, за допомогою якої можна не тільки систематизувати наявну інформацію, але й сортувати та робити вибірки з усіх даних.

В результаті, бачимо, що учні розуміють практичну значущість економічних теорій та вміння застосувати їх, використовуючи різноманітні технічні засоби.

На уроках інформатики при вивченні теми “Електронні таблиці” доцільно включення задач з економічним змістом. Актуальність економічного виховання обумовлена тим, що діти не в змозі сприймати і розуміти мовні обороти дорослих, а крім того, учні випробують визначені утруднення при вивченні економічної теорії в більш старшому віці.

Ефективному розумінню азів економіки допоможе розв’язування задач, у змісті яких мова йде про виробництво, вартість, про переваги в умовах праці і її оплати і тому подібне. Слід зазначити, що деякі задачі, включені в підручники інформатики, є задачами з економічним змістом. Однак при їхньому розв’язуванні увага вчителів і учнів залишає непоміченим їхню економічну суть.

Пропоновані задачі повинні сприяти формуванню в учнів економічного мислення. При їхньому рішенні діти навчаються розрахункам, оцінюють порівняльні переваги тієї або іншої покупки, угоди, підприємницької діяльності і т.п. При цьому економічне виховання повинне і буде здійснюватися і через умову задачі, і при її рішенні, і при аналізі результатів рішення.

Слід зазначити, що під час вивчення теми “Основи програмування та алгоритмізації” на уроках інформатики дуже важливо показати практичну значущість отриманих знань. Цього можна досягти, проводячи інтегровані уроки інформатики та економіки, на яких учні самостійно розробляють програмні продукти для вирішення задач з економічним змістом.

Наведемо фрагмент інтегрованого уроку інформатики і економіки для учнів 11 класу.
Тема: Розв’язування економічних задач з використанням засобів мови програмування Паскаль.

Мета: Закріпити навички використання мови програмування Паскаль і застосувати їх на практиці при розв’язуванні економічних задач.

ІІІ. Закріплення знань.


  1. Q

    FC

    VC

    TC

    AFC

    AVC

    ATC

    MC

    0

    20

    0
















    1

    20

    45

    65










    45

    2

    20

    85




    10







    40

    3

    20

    120







    40




    35

    4

    20

    160

    180







    45

    40

    5

    20

    204













    44
    Постановка задачі (презентація).

2. Виділення даних. Розробка алгоритму розв'язку задачі. (вчитель економіки).Роздати заготовки таблиць для роботи учням.
Завдання. Заповнити таблицю.


Постійні витрати (FC)

Витрати фірми, розмір яких не залежить від обсягу продукції, що виробляється

Змінні витрати (VC)

Витрати, розмір яких залежить від обсягу продукції, що виробляється

Загальні витрати (TC)

Сума постійних і змінних витрат

TC= FC+VC

Середні постійні витрати (AFC)

Обчислюються на одиницю продукції, що виготовляється

AFC=FC/Q

Середні змінні витрати (AVC)

Обчислюються на одиницю продукції, що виготовляється

AVC=VC/Q

Середні загальні витрати (ATC)

Обчислюються на одиницю продукції, що виготовляється

ATC=TC/Q

Граничні витрати (МС)

Приріст витрат, пов’язаний з випуском додаткової одиниці продукції.

МС=ТС/dQ
1. Для того, щоб обрахувати значення ТС, необхідно додати значення FC та VC, що розміщені в даному рядку.

Для Q=1, TC=FC+VC=20+45=65
2. Щоб заповнити колонку AFC необхідно значення з колонки FC поділити на значення, яке розміщене в колонці Q.

Для Q=2, AFC = FC / Q = 20/2=10.
3. Щоб заповнити колонку AVC необхідно значення з колонки VC поділити на значення, яке розміщене в колонці Q.

Для Q=3, AVC = VC / Q = 120/3=40.

4. Щоб заповнити колонку ATC необхідно значення з колонки TC поділити на значення, яке розміщене в колонці Q.

Для Q=4, ATC = TC / Q = 180/2=45.

5. Щоб заповнити колонку MC необхідно від значення з колонки ТС даного рядка відняти поділити на значення, яке розміщене в колонці Q.

Для Q=2, AFC = FC / Q = 20/2=10.

Пояснення вимог до програми.(вчитель інформатики)

А) величина Q – цілого типу;

Б) величини VC, FC, TC, TC1, AFC, ATC, AVC – дійсного типу;

В) величини FC=500 та dQ=1 описуються тільки у розділі Const;

Г) вводити значення тільки для величин Q, FC та TC1, наприклад:

Writeln(‘vvedit znachennya Q, FC ta TC1’);

Readln(Q, FC,TC1);

Г) результати програми мають виводитися окремо і з обмеженнями, наприклад:

Writeln(‘TC=’, TC:6:2);

Writeln(‘AVC=’, AVC:6:2);

Writeln(‘AFC=’, AFC:6:2);

Writeln(‘ATC=’, ATC:6:2);

Writeln(‘MC=’, MC:6:2);

Readln

Д) при першому заданні значеня величині ТС1=500, при подальшому – дивись значення ТС в попередніх розрахунках.

  1. Введення програми учнями з клавіатури.

  2. Запуск програми та заповнення шаблонів таблиць.

  3. Звірка результатів.

  4. Побудова графіків:

    1. Повторення принципів роботи з програмою “Advanced Grafer”. (вчитель інформатики)

    2. Побудова графіків учнями.

    3. Пояснення вчителем економіки побудованих графіків.

  5. Звірка графіків

  6. Завдання для самоперевірки.

IV. Висновки.

Наведений фрагмент уроку передбачає використання:

  1. презентації для постановки задачі;

  2. демонстрації практичного застосування знань з інформатики;

  3. графічних програм для побудови графіків та демонстрації результатів обчислених значень;

  4. середовища програмування Turbo Pascal 7.0.


Значне коло задач з економічним змістом може бути розв’язане на уроках інформатики шляхом складання програм. Наприклад, ті задачі, які по суті своїй зводяться до використання одного алгоритму.

Наведемо, як приклад, кілька задач такого роду:

  1. Громадянин відкрив рахунок у банку, вклавши 1000 гривень. Через кожен місяць розмір внеску збільшується на 1,2% від наявної суми. Визначити:

- суму внеску через 1, 2, ..., 12 місяців;

- приріст суми внеску за перший, другий, ..., дванадцятий місяць.

  1. Громадянин відкрив рахунок у банку, вклав 20000 гривень. Через кожен рік розмір внеску збільшується на 13% від наявної суми. Визначити суму внеску через 1, 2, ..., 5 років, якщо після кожного року збереження громадянин знімав з рахунку 2000 гривень.

  2. У деякому році (назвемо його умовно першим) на ділянці в 100 гектар середня врожайність ячменя склала 20 центнерів з гектара. Після цього кожен рік площа ділянки збільшувалася на 5%, а середня врожайність на 2%. Визначити: площу ділянки в четвертий, п'ятий, шостий, сьомий рік; врожайність за другий, третій, ..., восьмий рік; врожай (у центнерах), зібраний на цій ділянці за другий, третій, ..., восьмий рік.

  3. На підприємстві заробітна плата кожному співробітникові розраховується пропорційно кількості відпрацьованих ним за місяць годин. Визначити загальну зарплату за місяць усіх співробітників, якщо для кожного співробітника відомий розмір оплати за 1 час роботи і кількість відпрацьованих за місяць годин.

  4. Відома заробітна плата співробітника за кожен місяць року. Визначити середньомісячну заробітну плату співробітника за кожен квартал, за кожне півріччя і за рік.

Наступні задачі зручно розв'язувати, використовуючи електронні таблиці MS Excel:

  1. Торговий агент одержує винагороду в розмірі деякої частки від суми укладеної угоди: якщо обсяг угоди до 3000 гривень, то її розмір 5%; якщо обсяг до 10000 гривень – 7%; якщо вище – 10%. Введіть в комірку А1 текст “Обсяг угоди”, в комірку А3 текст “Обсяг винагороди”. Обсяг угоди в гривнях буде вводитись в комірку У2. Одержати в комірку В3 розмір винагороди.

  2. Провайдер встановив наступну систему оплати за послуги Інтернету: при роботі з 2 до 8 години – 0,5 $ у час, з 8 до 22 години – 1 $ у час, в інший час доби – 0,75 $ у час. Підготувати лист для визначення вартості роботи в Інтернеті протягом заданого часу, якщо відомо, що весь цей час знаходився в одному із зазначених інтервалів часу доби, а момент початку роботи заданий у вигляді цілого числа, що позначає відповідний момент часу.

Очевидно, що при рішенні подібних задач школярі будуть засвоювати економічні поняття, що є ключовими для усіх вікових груп учнів, а самі задачі по своєму змісту і логіці максимально наближені до умов реальної дійсності, з яким повсякденно доводиться зустрічатися дітям. Крім того, рішення задач з економічним змістом вносить розмаїтість в урок інформатики, сприяє розвитку логічного мислення, допомагає активізувати розумову діяльність учнів, збагачує соціальний досвід, розширює уявлення про навколишній світ і словниковий запас школярів, закладає базу економічних знань та наочно демонструє дію економічних законів.
Л і т е р а т у ра

1.Солпітер Джуді, Дети и компьютеры. Настольная книга

родителей.- «Бином».¬Москв .-1996.-185 стор.

2. Бондаровская В.М., Рыбалка В.В. Опыт изучения стратегий

конструкторского проектирования средств вычислительной техники//

ж. Вопросы психологии.¬1979.-№ 3. Стор. 87-95.

3.Бондаровська В.М. Компьютер в школі та вдома: як забезпечити

безпеку дитини? ж. Компьютер в школі та в сім’ї.- 1998.-№ 1.

Схожі:

The family moved to estate 12
Питання: Цей свідок зізнае анонімно. Будь ласка, скажіть, в якому році Ви народилися?
Anonymous male narrator, b. September 5, 1918, in Kryvyi Rih, one...
Питання: Цей свідок зізнав анонімно. Будь ласка, скажіть в жому році Ви народилися
Anonymous female narrator, b. January 2, 1907, in Lokhvytsia, a district...
Пит.: Цей свідок зізнає анонімно. Будь ласка, скажіть в якому році Ви народилися
Anonymous female narrator, b. July 10, 1910, in Sakhnovshchyna, a...
Питання: Цей свідок зізнає анонімно. Будь ласка, скажіть, в якому році Ви народилися
БЕЗПЕКА ТА ЗАСОБИ БЕЗПЕКИ
Будь ласка, перечитайте ці прості рекомендації. Порушення цих правил може привести до небажаних наслідків
1. БЕЗПЕКА ТА ЗАСОБИ БЕЗПЕКИ
Будь ласка, перечитайте ці прості рекомендації. Порушення цих правил може привести до небажаних наслідків
Тема: Ознайомлення дітей з комп'ютером та його складовими
Розвивати пізнавальний інтерес, здатність відчувати мишку (її рухи), керувати лівою функціональною клавішею, за допомогою вказівного...
Уроку інформатики у 2 класі Тема: Знайомтеся клавіатура
...
Правила техніки безпеки та охорони праці при роботі з комп'ютерною технікою
Навчальна дисципліна "Комп'ютери і комп'ютерні технології" дозволяє успішно використовувати комп'ютерну техніку та сучасне програмне...
Конспект уроку для 5 класу Тема. Види сучасних персональних комп’ютерів
Обладнання: комп’ютери, проектор, дошка, невеличкі картки з видами сучасних персональних комп’ютерів
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка