|
Скачати 97.46 Kb.
|
Урок читання в 4 класі Тема. «У чому секрет успіху» В. Чемерис «Чорна кішка, або «магічне» число сім» Мета: - стимулювати самостійні судження учнів, опираючись на їхній життєвий та читацький досвід;
Методично – дидактичне забезпечення уроку: Ілюстрації, квіточки, роздатковий матеріал, підручник, додаткова література, конверти із завданнями, магнітофон. Тип уроку: урок – діалог. Форми роботи: фронтальна, парна, групова, індивідуальна Інтерактивні технології: елементи ейдетики, робота в групах, в парах, вправа «Очікування», рефлексія, вправа «Асоціативний кущ» Хід уроку: І. Організація класу до роботи. - Подивіться мені в очі. Погляньмо один на одного, посміхнемося. Девіз нашого уроку такий: Працюй наполегливо, швидко, старанно, Щоб жодна хвилинка не втратилась марно. ІІ. Етап проектування і покладання мети.
1. Вправа «Очікування». 2. Діалог – перевірка. 3. Хвилинка ейдетики. 4. Робота в групах та її презентація. 5. Асоціативний кущ. 6. Робота над текстом. 7. Творчі завдання. - Чого ж навчить кожного з вас сьогоднішній урок? Визначати своє ставлення до прикмет Виховувати в собі Поважати думку бережливе ставлення своїх товаришів до тварин Цей урок навчить Працювати в групах, Аналізувати, робити мене оцінювати свою роботу висновки Творчо працювати, розви- Використовувати різні вати пам’ять, мислення види діалогу
( Діти оголошують свої очікування від уроку, починаючи фразою: «Я очікую…».) - Чи є у вас якісь побоювання ? ( Діти відповідають ). - Я теж хочу висловити свої очікування щодо уроку. Сподіваюсь, що ви будете правильно, точно й красиво висловлювати свої думки; будете злагоджено працювати в групах, робити висновки, вчитися дружнім стосункам; будете активними, творчими, мислячими і старанними. ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів. 1. Хвилинка ейдетики. - Розпочнемо урок хвилинкою ейдетики.( Показую учням ілюстрації з журналів, називаючи при цьому слова, які потім зустрінуться в новому тексті. Учням потрібно знайти асоціацію ілюстрації зі словом, яке я називаю і запам’ятати його ). - Пізніше ми ще повернемося до цих ілюстрацій. 2. Перевірка домашнього завдання. Діалог – перевірка. - На попередньому уроці ми ознайомилися з казкою Ю. Ярмиша «Паличка – рятівниця». Кожній домашній групі було задано своє домашнє завдання. Давайте нагадаємо, які завдання вам потрібно було виконати. ( Кожна група каже: І група – читати на швидкість. ІІ група – читати діалоги без слів автора. ІІІ група – написати твір – роздум на тему: «Якби в мене була чарівна паличка». 4 група – досконало читати текст, вміти знаходити головне ).
ІV. Мотивація навчальної діяльності.
Має вуса, пишний хвіст І негарну звичку: Спершу добре він поїсть, Потім – вмиє личко.
2. Повідомлення теми уроку.
3. Створення асоціативного куща.
«Вовк і 7 козенят» 7 чудес світу 7 днів тижня «Білосніжка і 7 гномів» 7 п’ятниць на тиждень 7 Квітка – семицвітка 7 кольорів веселки 7 раз відмір, а один відріж Семеро одного не ждуть
V. Опрацювання твору В. Чемериса «Чорна кішка, або магічне число «7». 1. Словникова робота. - Сьогодні нам треба знати такі слова. ( Показую ). Думаю, що ви не всі їх знаєте. У лівій колонці слова з тексту, а в правій – їх пояснення. Навмисно мовчати Квапливо слідкує Наврочити допомогти Отакезний швидко, поспіхом Невдача величезний Підстерігає поразка Зарадити біді зглазити Нікому анічичирк спеціально - Пограємось? Я вам кажу визначення, а ви кажете слово. Граємося з дівчатками.
2. Первинне ознайомлення з твором. Перевірка первинного сприймання. - Починаємо знайомство з текстом. Відкрийте сторінку 128. Читаємо комбінованим способом. Починаю я, задаю вам швидкість. ( Читання комбінованим способом ).
Хвилинка відпочинку. - А зараз відпочинемо. Фізкультхвилинку проведе Інна. ( Рухи під мелодію пісні «Черный кот» ). 3. Вибіркове читання.
4. Аналіз змісту твору. - У яку прикмету вірив Василько? - Звідки він її дізнався? - А чи добре хлопчик вивчав правила? Які відмінки він плутав? А ми не плутаємо їх? Чим же відрізняються ці відмінки? - Чому жінка сказала, що «один» - просте число, а «сім» - магічне? - Що насправді допомогло Василькові? - У чому полягає магія числа 7? - Що хорошого ви бачите у тому, що хлопчику перебігла дорогу кішка? - Чи слід вірити прикметам? 5. Творча лабораторія. - У вас на партах є роздруковані завдання. Вам потрібно встановити послідовність подій. Не забувайте правила роботи в групах. Встановіть послідовність подій.
( Презентація роботи ). - Повернемось до наших ілюстрацій. Відшукайте речення, в якому є ці слова. ( Показую ілюстрацію, а діти відшукують речення з тим словом, яке запам’ятали ). 5. Робота в групах. Пропоную вам об’єднатися в групи за допомогою квіток, що є у кожного. Зі своєю маленькою квіточкою знайдіть стіл, де розквітла така ж велика квіточка. Таким чином у нас утвориться 4 групи. Завдання ви знайдете в конвертах. На виконання завдання – 3 хв Але перш, ніж ми будемо працювати, згадайте правила роботи в групах. 1 група: Скласти сенкан до слова «кішка». 2 група: З тексту вибрати головне і ознайомити з ним усіх учнів. Цікаве про котів Кіт – це тваринка, яку дуже люблять люди. З ним пов’язана величезна кількість прикмет і прислів’їв. По – різному складалася доля кота. В одних країнах він був священною твариною. В інших – втіленням нечистої сили, і його знищували. Особливо дісталося чорним котам. У фольклорі різних народів можна знайти повір’я, пов’язані саме з чорними котами. У Північній Англії вважалося, що чорний кіт приносить в дім щастя. Шотландська прикмета говорить: «Чорний кіт на порозі – достаток в домі». Російська прикмета: «Кіт, собака і півень чорної масті оберігають дім від злодіїв». За американською народною мудрістю: «Бродячий чорний кіт обов’язково віщує удачу. Якщо чорний кіт прийшов до ваших дверей, впустіть його і будьте до нього добрими». А моряки вірять, що якщо на кораблі є чорна, без жодного білого волоска, кицька, то плавання буде вдалим». А у нас на Україні кіт є, за народним словом, втіленням неочікуваної сварки: «Їм чорний кіт дорогу перебіг!» - говорять про ворогів, які ще недавно були друзями. Але є одне спільне для багатьох народів повір’я: «Хто любить і береже котів, того цей хитрий звір оберігає від усякої біди». У світі налічується 28 видів дрібних котів. Коти живуть поруч з людьми близько 5 тис. років. 3 група: Мозкова атака. Треба дібрати до перших букв слова «Успіх» слова, які б характеризували це слово. У С П І Х 4 група: Прочитати прислів’я і зачитати ті, які з них стосуються теми нашого уроку ).
10. Гадюку як не грій, вона все одно вкусить. 11. Кожна лисиця свій хвостик хвалить. 12. Який дуб, такий тин; який батько, такий син. 13. Найбільше багатство – здоров’я. 14. Хто людей питає, той і розум має. 15. Не журись, та за діло берись. 16. Без труда нема плода. 17. Кому біда докучить, то і розуму научить. 18. Слово – не горобець, вилетить – не піймаєш. 19. Світ не без добрих людей. 20. Хто не чинить лихого, тому не страшно нічого. 6 Презентація роботи в групах. ( - Група вирішила, що презентувати роботу буду я…» Учень чітко оголошує питання, дає відповідь ). VІ. Підсумок уроку. - Урок добігає кінця. Чи справдилися ваші очікування?
Про працю і лінь Знаю Про взаємодопомогу Виконувати різні види роботи Умію Давати відповіді на запитання Давати об’єктивну оцінку подій Власну думку і думку товаришів Ціную набуті знання і вміння Корисні поради та нову інформацію VІІ. Рефлексія.
VІІІ. Оцінювання.
( Якщо личко з посмішкою – працював ефективно, творчо, активно; Якщо личко серйозне – старався ); Якщо личко зле – працював нижче своїх можливостей ).
ІХ. Домашнє завдання. Вдома я пропоную І варіанту створити творчий індивідуальний проект «Лист Василькові», а ІІ варіанту – підготуватися переказати оповідання від імені Василька. І як підсумок уроку хочу дати вам таку віршовану пораду: Прикметам вірити не треба, А більше, діти, вірте в себе! Повірте в розум, працю, сили – І найчорніший кіт – безсилий. |
У чому секрет успіху? Мета: продовжувати роботу по формуванню навичок швидкого, правильного та виразного читання; вдосконалювати уміння орієнтуватися в... |
ПОГОДЖЕНО Начальник відділу освіти Урок читання в 2 класі по темі «Рідна домівка, рідна сім’я тут виростає доля моя» |
Урок з «Громадянської освіти» у 4 класі Тема: Взаємні обов’язки батьків... Сім’я – це маленька складова частинка великої держави. Від добробуту в родині та взаємин між членами сім’ї залежить добробут і спокій... |
Урок читання в 4 класі Тема. Григір Тютюнник "Ласочка" Г. Тютюнника, з оповіданням про життя тварин. Вчити виразному і свідомому читанню, вдосконалювати техніку читання, зорову пам'ять,... |
УРОК У 8 КЛАСІ Тема: «Мій родовід. Історія української сім’ї» Ціль: -на конкретних прикладах навчального матеріалу розвивати вміння розкривати характерні риси народу через аналіз його духовної... |
Хатнє виховання або роль сім ї у вихованні особистості «Хатнє виховання». Саме тут, в сім’ї, в родині дитина робить свої перші кроки в подальше життя, і якою буде ота життєва стежка багато... |
Урок читання в 4 класі Отже, я запрошую вас до роботи. Що ж ви очікуєте від сьогоднішнього уроку? Вправа «Очікування» |
УРОК 2 Тема: Число. Натуральні числа. Натуральний ряд чисел і його властивості. Число нуль НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА І ДІЇ НАД НИМИ ТЕМА НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА. ДОДАВАННЯ ТА ВІДНІМАННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ |
Від цілей установки вибраного виду читання (вголос або про себе, повне або вибіркове) Психолого-педагогічні аспекти формування навички швидкого читання молодших школярів |
Урок позакласного читання в 11 класі Мета: розкрити красу високого почуття через зразки світової поезії про кохання |