|
Скачати 57.92 Kb.
|
Урок з «Громадянської освіти» у 4 класі Тема: Взаємні обов’язки батьків і дітей. Виховання поваги до старших членів родини. Мета: Розширити знання учнів про права і обов’язки громадян , зокрема дітей та людей похилого віку. Ознайомити із взаємними обов’язками батьків та дітей. Розвивати навички виразного усвідомленого читання, аналізу художніх творів. Виховувати любов і повагу до старших, відповідальне ставлення до своїх обов’язків в сім’ї, взаєморозуміння між всіма членами родини . Обладнання: Конституція України, записи на дошці, комп’ютерні презентації, плакати-презентації «Моя родина», фотографії родинних свят. Хід уроку: І. Організація учнів до уроку П. Перевірка домашнього завдання - Хто такий громадянин? - Громадянами якої країни ми є? - Як розумієте слова право, обов’язок? - Де прописані права і обов’язки громадян нашої країни? - Коли прийнята існуюча Конституція України? - Які права має кожний громадянин України? - А чи є права у дітей? - А хто пам’ятає, які документи гарантують права дітей? - Які права мають діти – громадяни нашої країни? - Хто захищає права дітей, піклується про дотримання їх, оберігає дітей щохвилини? ( Вибрати слово з шифрограми Л Х С Р Ї И Т І Ч Ф О Д М’ Є Й Ц З Я Ю В И М О Я І ) Ш. Мотивація навчальної діяльності. 1. Учитель: Зупинись, моя дитино, І подумай-но хвилину: Що таке твоя сім’я? Слово, де живе сім Я? Чи це мало, чи багато?..
( Метод «МІКРОФОН»)
Сім’я – це маленька складова частинка великої держави. Від добробуту в родині та взаємин між членами сім’ї залежить добробут і спокій в державі. Тож сьогодні ми:
ІУ. Вивчення нового матеріалу.
Право кожного громадянин на щасливе дитинство передбачене Декларацією прав дитини, розробленою ще в 1959 році та Конвенцією ООН про права дитини, яка була підписана всіма прогресивними країнами світу в 1989 році. Послухайте основні положення цих документів. ВИСТУПИ ПІДГОТОВЛЕНИХ ДІТЕЙ (у супроводі пересувних написів на дошці): 1. Ми – діти світу. Хто б не були наші батьки, де б ми не жили і в що б ми не вірили, поводьтеся з нами як з рівними. Ми гідні того, щоб отримувати все найкраще з того, що може дати світ. 2. Захищайте нас. Щоб ми могли мати змогу рости гідно і вільно. 3. Нехай у нас буде ім’я і земля, яку ми зможемо назвати своєю. 4. Ми не повинні мерзнути, і в нас має бути дах над головою. Забезпечте нас їжею та місцем для ігор. Якщо захворіємо, то нам необхідний догляд. 5. Якщо у нас є проблема у фізичному чи розумовому розвитку, ви ще більше турбуйтеся про нас і враховуйте наші потреби. 6. Дайте нам змогу жити в сім’ї. Якщо сім’я не може піклуватися про нас, то візьміть нас до себе. 7. Добре навчайте нас, щоб ми могли бути щасливими і плідно прожити життя. Але дайте нам змогу гратися, щоб ми самі навчилися. 8. Хай у важку годину ми будемо першими, кому ви допоможете. Майбутнє світу залежить від нас. 9. Захистіть нас від жорстокості і від тих, хто з нами погано поводиться. 10. Ростіть нас в умовах терпимості, свободи і любові. Коли виростимо, ми також пропагуватимемо мир і розуміння між народами.
(щасливі миттєвості класних родин)
( Динамічна пауза під музику)
( Розгляд фотографій дітей з неблагополучних сімей, та жорстокого ставлення до дітей, взятих з ІНТЕРНЕТУ)
- Як можна допомогти дітям, яких ви бачили на фотографіях? - Чим може обернутися для батьків таке ставлення до своїх дітей? У. Робота над обов’язками молодшого покоління щодо людей старшого віку.
Читання в групах оповідання Василя Сухомлинського «Що Ніна має зробити» (вставивши потрібні за смислом словосполучення) Рано-раненько мама йшла в поле на роботу. Ніна ще спала. Мама хотіла сказати доні, що вона має зробити за день. А будити малу жаль. І вона їй показала. Прокинулась Ніна і все зрозуміла. Побачила вона перед ліжком миску з водою й ганчірку. Це означало: …. . Побачила насипане на табуретці пшоно й лозинку. Це означало: …… і зажени …….. . Побачила билинку помідора та бур’янину, вирвану з корінцем. Це означало: ……. . Так і взнала Ніна, що їй робити. А до роботи вона дівчина справна. То й дуже зраділа мама увечері, як побачила: все пороблено.
- Що ви можете сказати про взаємини між найстаршими і наймолодшими членами родини на цих фотографіях? - Які почуття викликають у вас ці фотографії? - Чи на всіх фото панує гармонія і радість ? ( На одній з фотографій – самотня і сумна бабуся.) - Ваші міркування про те, як допомогти старенькій. - Як повинні молодші члени родини турбуватися про старших? 3. Читання та обговорення казки «Закон роду» за М.Малюком (ст..61-62 підручника «Я і Україна») - Яким був спочатку закон в громаді? Чому так ставилися до престарілих членів села? - Як вдалося селянам уникнути голоду? - Хто допоміг їм? - Чому громада змінила закон відносно старих людей? - Прочитай новий закон. Чи згоден ти з ним? - А як у твоїй родині піклуються про стареньких дідусів і бабусь?
Дуже постарів дідусь. Погано він бачив, погано чув; руки й ноги його тремтіли від старості: несе ложку до рота і юшку розхлюпує. Не сподобалось це синові й невістці: перестали вони батька разом з усіма за стіл садити, заховали його в запічок і почали годувати з череп’яної миски. Затремтіли руки в старого, миска впала й розбилася. Ще дужче розлютилися син і невістка: почали вони годувати батька з дерев’яної миски. У дідового сина був маленький синок . Сидить якось хлопчик на долівці і щось складає із трісочок. - Що ти робиш, дитинко?- спитала в нього мати. - Коробочку, - відповідає дитини. – От як ви з татком постарієте, я й годуватиму вас з дерев’яної коробочки. Переглянулися батько з матір’ю і почервоніли. Відтоді старого перестали ховати в запічку та й з дерев’яної миски годувати.
УІ. Обговорення та складання обов’язків батьків і дітей.
УП. Підсумок уроку. 1. Перегляд презентації та відповідь на питання до неї (- Яку відповідь, на вашу думку, повинен був дати тато Малюку в уривку з мультфільма «Малюк і Карлсон»?) 2. Робота в групах ГРОНУВАННЯ обов’язків дітей в сім’ї - 1 група ГРОНУВАННЯ обов’язків батьків відносно дітей - 2 група Складання із розсипаних слів прислів’я - 3 група ( клад, в, нащо, якщо, сім’ї, лад) Домашнє завдання: читати с. 60-62 підручника, зошит с. 56, додаткове завдання: скласти 5 додаткових обов’язків, яких повинні дотримуватися діти, коли залишаються самі вдома. Чорнобай О.П., вчитель початкових класів Смілянського навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І-Ш ступенів № 3 – колегіум» |
ПЛАН Вступ 3 Особисті немайнові права та обов’язки батьків і дітей... Найважливішою характеристикою сім’ї є її повнота, під якою розуміється наявність у дітей обох батьків. На жаль, на Україні велика... |
Тема: Твоя родина Мета: Формувати уявлення про родину як частину суспільства, про роль і місце родини в житті людини. Розвивати уявлення про деякі... |
«ВЗАЄМНІ ПРАВА ТА ОБОВ'ЯЗКИ БАТЬКІВ І ДІТЕЙ» Мета Як укладається шлюб? У яких випадках може бути відмовлено в укладенні шлюбу? Яке значення має державна реєстрація шлюбу? Чи буде... |
Проект з курсу «Основи християнської етики» Щоб шанувати своїх батьків, членів родини, виробляти повагу до старших пізнавати чуття єдності в сім’ї. Формувати інтерес до особливостей... |
Тема: Моя сім’я – школа добра Мета Мета: поглибити знання дітей про сім’ю, про основні обов’язки членів сім’ї – кожен член великої родини повинен дбати про красу, чесність... |
Розділ I ЗАГАЛЬНI ПОЛОЖЕННЯ Глава 1 СIМ’Я. РЕГУЛЮВАННЯ СIМЕЙНИХ ВIДНОСИН Сімейний кодекс України визначає засади шлюбу, особисті немайнові та майнові права і обов’язки подружжя, підстави виникнення, зміст... |
Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2002, N 21-22, ст. 135) Сімейний кодекс України визначає засади шлюбу, особисті немайнові та майнові права і обов’язки подружжя, підстави виникнення, зміст... |
Урок з основ здоров’я в 2 класі Тема. Права та обов’язки дитини Мета Вчити відрізняти права від обов’язків, закріпити їх в пам’яті учнів. Навчати дітей вмінню захищати себе при порушенні прав дитини.... |
Розділ I ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ Глава 1 СІМ'Я. РЕГУЛЮВАННЯ СІМЕЙНИХ ВІДНОСИН... Сімейний кодекс України визначає засади шлюбу, особисті немайнові та майнові права і обов'язки подружжя, підстави виникнення, зміст... |
АНКЕТА ДЛЯ БАТЬКІВ Мета. Довести до свідомості батьків, що дитина – це індивідум, який потребує з їхнього боку великої уваги і поваги, як до особистості,... |