Урок з «Громадянської освіти» у 4 класі Тема: Взаємні обов’язки батьків і дітей. Виховання поваги до старших членів родини


Скачати 57.92 Kb.
НазваУрок з «Громадянської освіти» у 4 класі Тема: Взаємні обов’язки батьків і дітей. Виховання поваги до старших членів родини
Дата04.01.2014
Розмір57.92 Kb.
ТипУрок
bibl.com.ua > Право > Урок
Урок з «Громадянської освіти» у 4 класі
Тема: Взаємні обов’язки батьків і дітей. Виховання поваги до старших членів

родини.

Мета: Розширити знання учнів про права і обов’язки громадян , зокрема дітей та

людей похилого віку. Ознайомити із взаємними обов’язками батьків та дітей.

Розвивати навички виразного усвідомленого читання, аналізу художніх

творів. Виховувати любов і повагу до старших, відповідальне ставлення до

своїх обов’язків в сім’ї, взаєморозуміння між всіма членами родини .

Обладнання: Конституція України, записи на дошці, комп’ютерні презентації,

плакати-презентації «Моя родина», фотографії родинних свят.

Хід уроку:

І. Організація учнів до уроку

П. Перевірка домашнього завдання

- Хто такий громадянин?

- Громадянами якої країни ми є?

- Як розумієте слова право, обов’язок?

- Де прописані права і обов’язки громадян нашої країни?

- Коли прийнята існуюча Конституція України?

- Які права має кожний громадянин України?

- А чи є права у дітей?

- А хто пам’ятає, які документи гарантують права дітей?

- Які права мають діти – громадяни нашої країни?

- Хто захищає права дітей, піклується про дотримання їх, оберігає дітей

щохвилини?

( Вибрати слово з шифрограми Л Х С Р Ї

И Т І Ч Ф

О Д М’ Є Й

Ц З Я Ю В

И М О Я І )

Ш. Мотивація навчальної діяльності.

1. Учитель: Зупинись, моя дитино,

І подумай-но хвилину:

Що таке твоя сім’я?

Слово, де живе сім Я?

Чи це мало, чи багато?..

  • Пропоную вам, діти, висловити свою думку. Що для вас означає слово СІМ’Я?

( Метод «МІКРОФОН»)

  1. Повідомлення теми і мети уроку.

Сім’я – це маленька складова частинка великої держави. Від добробуту в родині та взаємин між членами сім’ї залежить добробут і спокій в державі.

Тож сьогодні ми:

  • поміркуємо, як треба будувати стосунки між членами родини, щоб всі почувалися щасливими,

  • обговоримо окремі життєві ситуації,

  • будемо вчитися поважати і розуміти старших членів родини,

  • попрацюємо в групах,

  • складемо поради щодо взаєморозуміння в родині.


ІУ. Вивчення нового матеріалу.

  1. Бесіда з елементами розповіді.

Право кожного громадянин на щасливе дитинство передбачене Декларацією прав дитини, розробленою ще в 1959 році та Конвенцією ООН про права дитини, яка була підписана всіма прогресивними країнами світу в 1989 році. Послухайте основні положення цих документів.
ВИСТУПИ ПІДГОТОВЛЕНИХ ДІТЕЙ (у супроводі пересувних написів на дошці):
1. Ми – діти світу. Хто б не були наші батьки, де б ми не жили і в що б ми не вірили, поводьтеся з нами як з рівними. Ми гідні того, щоб отримувати все найкраще з того, що може дати світ.

2. Захищайте нас. Щоб ми могли мати змогу рости гідно і вільно.

3. Нехай у нас буде ім’я і земля, яку ми зможемо назвати своєю.

4. Ми не повинні мерзнути, і в нас має бути дах над головою. Забезпечте нас їжею та місцем для ігор. Якщо захворіємо, то нам необхідний догляд.

5. Якщо у нас є проблема у фізичному чи розумовому розвитку, ви ще більше турбуйтеся про нас і враховуйте наші потреби.

6. Дайте нам змогу жити в сім’ї. Якщо сім’я не може піклуватися про нас, то візьміть нас до себе.

7. Добре навчайте нас, щоб ми могли бути щасливими і плідно прожити життя. Але дайте нам змогу гратися, щоб ми самі навчилися.

8. Хай у важку годину ми будемо першими, кому ви допоможете. Майбутнє світу залежить від нас.

9. Захистіть нас від жорстокості і від тих, хто з нами погано поводиться.

10. Ростіть нас в умовах терпимості, свободи і любові. Коли виростимо, ми також пропагуватимемо мир і розуміння між народами.


  1. Презентація «Щаслива родина – щаслива дитина»

(щасливі миттєвості класних родин)

  • Чи дотримуються права дитини в цих родинах?

( Динамічна пауза під музику)


  1. Учитель: До особових прав дитини належить право на повагу до її гідності.

( Розгляд фотографій дітей з неблагополучних сімей, та жорстокого ставлення до дітей, взятих з ІНТЕРНЕТУ)

  • Які права дітей, на вашу думку, порушені дорослими членами родин?

  • Щоб знати, як допомогти цим дітям, звернемося до статті у підручнику.




  1. Робота з підручником (ст..60 «Батьки зобов’язані – діти зобов’язані»)

- Як можна допомогти дітям, яких ви бачили на фотографіях?

- Чим може обернутися для батьків таке ставлення до своїх дітей?

У. Робота над обов’язками молодшого покоління щодо людей старшого віку.


  1. Обов’язки дорослих членів родини ми з’ясували. А які обов’язки мають виконувати в сім’ї діти?



Читання в групах оповідання Василя Сухомлинського «Що Ніна має зробити» (вставивши потрібні за смислом словосполучення)
Рано-раненько мама йшла в поле на роботу. Ніна ще спала. Мама хотіла

сказати доні, що вона має зробити за день. А будити малу жаль. І вона їй показала.

Прокинулась Ніна і все зрозуміла.

Побачила вона перед ліжком миску з водою й ганчірку. Це означало: …. .

Побачила насипане на табуретці пшоно й лозинку. Це означало: …… і зажени …….. .

Побачила билинку помідора та бур’янину, вирвану з корінцем. Це означало: ……. .

Так і взнала Ніна, що їй робити. А до роботи вона дівчина справна. То й дуже зраділа мама увечері, як побачила: все пороблено.



  1. Зверніть увагу на ці малюнки. (Фотографії та листівки із зображенням бабусь та дідусів з онуками).

- Що ви можете сказати про взаємини між найстаршими і наймолодшими

членами родини на цих фотографіях?

- Які почуття викликають у вас ці фотографії?

- Чи на всіх фото панує гармонія і радість ? ( На одній з фотографій – самотня

і сумна бабуся.)

- Ваші міркування про те, як допомогти старенькій.

- Як повинні молодші члени родини турбуватися про старших?
3. Читання та обговорення казки «Закон роду» за М.Малюком (ст..61-62 підручника «Я і Україна»)

- Яким був спочатку закон в громаді? Чому так ставилися до престарілих членів села?

- Як вдалося селянам уникнути голоду?

- Хто допоміг їм?

- Чому громада змінила закон відносно старих людей?

- Прочитай новий закон. Чи згоден ти з ним?

- А як у твоїй родині піклуються про стареньких дідусів і бабусь?


  1. Самостійне читання оповідання К.Ушинського «Дідусь»


Дуже постарів дідусь. Погано він бачив, погано чув; руки й ноги його тремтіли від старості: несе ложку до рота і юшку розхлюпує.

Не сподобалось це синові й невістці: перестали вони батька разом з усіма за стіл садити, заховали його в запічок і почали годувати з череп’яної миски. Затремтіли руки в старого, миска впала й розбилася. Ще дужче розлютилися син і невістка: почали вони годувати батька з дерев’яної миски.

У дідового сина був маленький синок . Сидить якось хлопчик на долівці і щось складає із трісочок.

- Що ти робиш, дитинко?- спитала в нього мати.

- Коробочку, - відповідає дитини. – От як ви з татком постарієте, я й годуватиму вас з дерев’яної коробочки.

Переглянулися батько з матір’ю і почервоніли. Відтоді старого перестали ховати в запічку та й з дерев’яної миски годувати.



  • Чим вразило вас оповідання?

  • Що допомогло синові та невістці дідуся отямитися і виправити своє ставлення до нього?



УІ. Обговорення та складання обов’язків батьків і дітей.

  1. Слово вчителя про статті Конституції відносно захисту прав людей похилого віку.

  2. Робота в зошиті, ст..56


УП. Підсумок уроку.

1. Перегляд презентації та відповідь на питання до неї (- Яку відповідь, на вашу думку, повинен був дати тато Малюку в уривку з мультфільма «Малюк і Карлсон»?)

2. Робота в групах

ГРОНУВАННЯ обов’язків дітей в сім’ї - 1 група

ГРОНУВАННЯ обов’язків батьків відносно дітей - 2 група

Складання із розсипаних слів прислів’я - 3 група

( клад, в, нащо, якщо, сім’ї, лад)
Домашнє завдання: читати с. 60-62 підручника, зошит с. 56, додаткове завдання: скласти 5 додаткових обов’язків, яких повинні дотримуватися діти, коли залишаються самі вдома.

Чорнобай О.П., вчитель початкових класів

Смілянського навчально-виховного комплексу

«Загальноосвітня школа І-Ш ступенів № 3 –

колегіум»

Схожі:

ПЛАН Вступ 3 Особисті немайнові права та обов’язки батьків і дітей...
Найважливішою характеристикою сім’ї є її повнота, під якою розуміється наявність у дітей обох батьків. На жаль, на Україні велика...
Тема: Твоя родина
Мета: Формувати уявлення про родину як частину суспільства, про роль і місце родини в житті людини. Розвивати уявлення про деякі...
«ВЗАЄМНІ ПРАВА ТА ОБОВ'ЯЗКИ БАТЬКІВ І ДІТЕЙ» Мета
Як укладається шлюб? У яких випадках може бу­ти відмовлено в укладенні шлюбу? Яке значення має державна реєстрація шлюбу? Чи буде...
Проект з курсу «Основи християнської етики»
Щоб шанувати своїх батьків, членів родини, виробляти повагу до старших пізнавати чуття єдності в сім’ї. Формувати інтерес до особливостей...
Тема: Моя сім’я – школа добра Мета
Мета: поглибити знання дітей про сім’ю, про основні обов’язки членів сім’ї – кожен член великої родини повинен дбати про красу, чесність...
Розділ I ЗАГАЛЬНI ПОЛОЖЕННЯ Глава 1 СIМ’Я. РЕГУЛЮВАННЯ СIМЕЙНИХ ВIДНОСИН
Сімейний кодекс України визначає засади шлюбу, особисті немайнові та майнові права і обов’язки подружжя, підстави виникнення, зміст...
Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2002, N 21-22, ст. 135)
Сімейний кодекс України визначає засади шлюбу, особисті немайнові та майнові права і обов’язки подружжя, підстави виникнення, зміст...
Урок з основ здоров’я в 2 класі Тема. Права та обов’язки дитини Мета
Вчити відрізняти права від обов’язків, закріпити їх в пам’яті учнів. Навчати дітей вмінню захищати себе при порушенні прав дитини....
Розділ I ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ Глава 1 СІМ'Я. РЕГУЛЮВАННЯ СІМЕЙНИХ ВІДНОСИН...
Сімейний кодекс України визначає засади шлюбу, особисті немайнові та майнові права і обов'язки подружжя, підстави виникнення, зміст...
АНКЕТА ДЛЯ БАТЬКІВ
Мета. Довести до свідомості батьків, що дитина – це індивідум, який потребує з їхнього боку великої уваги і поваги, як до особистості,...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка