У чому секрет успіху?


Скачати 150.42 Kb.
Назва У чому секрет успіху?
Дата 03.01.2014
Розмір 150.42 Kb.
Тип Вопрос
bibl.com.ua > Література > Вопрос
Тема: У чому секрет успіху?

В.Чемерис „Чорна кішка,або магічне число „Сім” .

Мета: продовжувати роботу по формуванню навичок швидкого, правильного та виразного читання; вдосконалювати уміння орієнтуватися в тексті, робити висновки,

аналізувати і виділяти головне; розвивати зв’язне мовлення, мислення учнів; виховувати відповідальне ставлення до навчання.
Обладнання: матеріали для ігор: „Мімікрічі”(малюнки виразів обличчя), „Обмін запитаннями”( торбинки, чисті смужки паперу); аркуші із написами говних героїв твору:

« Василько», « вчителька», « хазяйка кішки»; чисті аркуші паперу, оцінювальні картки.

Хід уроку:
І. Організаційний момент. (до 15 секунд)

- Перевірте, будь ласка, чи є у вас усе, що потрібно для уроку. Впевнена, що гарний настрій і бажання активно працювати, ви теж взяли із собою.

ІІ. Підготовка до сприймання нового матеріалу.

1. Гра „Розсипанка”. ( до 2 хвилин)

( На окремих аркушах різних геометричних форм записані частини речення, яке повинні скласти учні).

- Запам’ятовуючи той чи інший матеріал, ви виконуєте якісь дії.

Складіть та прочитайте речення. Чи погоджуєтесь ви з цим твердженням?

Щоб добре вивчити правило, треба повторити його кілька разів.

(Це речення записую на дошці).

- У тексті, над яким ми будемо сьогодні працювати, згадуватиметься подібне.

За кожну правильну відповідь на уроці отримаєте одну оцінювальну картку.

2. Гра „Передбачення”. ( 2 хвилини)

- Назва нового твору - „Чорна кішка, або магічне число „сім”, автора Валентина Чемериса.

- Поміркуйте, про що може йти мова в цьому творі. ( Можливі відповіді дітей).

- Щоб досягти успіху треба не відволікатися, працювати швидко. Спланувавши свою роботу, ми отримаємо гарний результат, як ви гадаєте?

( Знайомлю з планом уроку, записаним на дошці.) ( 1 хвилина)
3. План уроку:

  1. Складання речення - твердження (гра „ Розсипанка”).

  2. Передбачення сюжету нового твору (гра „ Передбачення”).

  3. Тлумачення незрозумілих слів (словникова робота).

  4. Читання учнями твору мовчки.

  5. Вибіркове читання:

    • підбір слів- характеристик головних героїв твору;

    • гра „ Мімікрічі”;

  6. Гра „ Знімається кіно”.

  7. Читання учнями твору в особах.

  8. Гра „ Обмін запитання”.

  9. Отримання оцінок за роботу на уроці.

10. Підведення підсумків уроку.

11. Отримання домашнього завдання.
ІІІ. Опрацювання нового матеріалу.
1. АОЗ. ( 2 хвилини)

- Давайте згадаємо, де в нашому житті зустрічається число „сім”.

( У назвах днів тижня, у казках, у прислів’ях).
2. Словникова робота. ( 3 хвилини)

а) підібрати синоніми до слів: запевнив, навмисно, невдача, квапливо, всадовила, отакезних; ( можливі відповіді дітей)

б) пояснити вислови: зарадити біді, нікому анічичирк, перестало щастити, шерсть наїжачить, всадовила на стілець, а також: наврочити, підстерігає. ( відповіді дітей)

Запевнив – переконав у чомусь.

Навмисно – з певною метою чи наміром.

Квапливо – швидко.

Невдача – невдале, безуспішне, не таке як хтось бажав закінчення

чогось- небудь.

Наврочити – заподіяти нещастя, пошкодити кому – небудь поглядом,

словами чи діями.

Всадовила на стілець – посадила.

Підстерігає – чекає, таємно вистежує появи кого(чого)- небудь.

Отакезних – великих.

Зашепотіла – тихо говорила.

Зарадити біді – знайти вихід із скрутного становища.

Нікому анічичирк – ні словечка.

Шерсть наїжачить – піднімати догори шерсть, щетину від страху, зла;

в переносному значенні – виражати, виявляти обурення,

незадоволення.

Перестало щастити – нещасливий збіг обставин.
2. Самостійне мовчазне читання учнями твору. (4 хвилини)

- Читаючи, визначте героїв твору.
3. Вибіркове читання:

а) Підбір слів-характеристик головних героїв. (2 хвилини)

Учні шукають у тексті слова, які характеризують головних героїв.

Дібрані слова записую на дошці під написами головних героїв твору.
б) Гра „Мімікрічі”. (4 хвилини)

- Знайдіть в тексті та зачитайте уривки, які відповідають певному образу.

( На дошці вивішую малюнки із зображеннями веселого і нещасного виразу обличчя. Учні знаходять в тексті уривки, які відповідають даним образам і зазначають , що це не всі вирази обличчя хлопчика, які вони помітили. Тоді я вивішую малюнки з двома порожніми колами, викликаю двох учнів, які домальовують таємничий і зацікавлений вираз обличчя. Учні зачитують уривки з твору, визначаємо разом чи правильно підібрано рядки).



4. Гра „Знімається кіно ”- робота в групах. ( 3 хвилини)

- У кожній групі потрібно вибрати :режисера, сценариста, акторів.

Тлумачення слів:

Актор-виконавець ролей.

Режисер-постановник кінофільмів.

Сценарист-автор літературного твору, який служить основою для створення фільму, визначає образи, розгортання подій.

- Вибрали? ( Так.)
Фізкультхвилинка. ( 3 хвилини)

- У кожного є вдома кішка, згадайте її.

а). Візьміть у руки цю м’яку іграшку ( чорну кішечку) і передавайте по колу, називаючи кожного разу прикметник, який характеризує вашу кішку.

б). Виконати такі вправи: - різко розігнути напружені пальці,

як розлючена кішка;

- плавно розпрямити пальці і

задоволено промуркотіти.
5. Читання в особах. ( 7 хвилин)

Діти виходять ( кожна група по черзі) до дошки і читають текст, відповідно до того, як режисером були визначені ролі головних героїв.

І група від початку тексту до слів „Твоїй біді можна зарадити”.

ІІ група від слів „ Жінка запросила...” до слів „ ...перед ним безсилі.”

ІІІ група від слів „ Василько так і зробив..” до кінця тексту.
6. Гра „Обмін запитаннями”. (3 хвилини)

- Я роздаю кожній групі декілька невеликих аркушів паперу, на них запишіть придумані вами запитання до тексту, вкладіть їх у цей чарівний мішечок, потім обміняйтеся мішечками, дайте відповіді на ці запитання. В кінці гри визначимо, чиє запитання було найцікавішим, найважчим, найдотепнішим?
ІV. Підсумки уроку. (2 хвилини)

- На початку уроку ми з вами склали речення, тепер,знаючи текст, як можна змінити це речення? ( Щоб добре вивчити правило, треба повторити його сім разів.)

- Вчені дослідили, що число «сім» відповідає обсягу короткотривалої пам’яті людини, тобто це та кількість предметів, ознак, яку ми спроможні запам’ятати відразу і на більш – менш тривалий час.

- Так як ви гадаєте, чи був винен кіт? (Відповіді учнів).

- Зараз кожен з вас подумає над такими запитаннями:” Що із сьогоднішнього уроку я знаю, умію, ціную?”

знаю: ... ( чому число « сім» вважають магічним і т.д.)

вмію: ... (виразно читати; характеризувати персонажів і т.д.)

ціную: ... (власну думку та думку товаришів; набуті знання і т.д.)
V. Оцінювання. ( підрахувати оцінювальні картки). ( 1 хвилина)

( оцінювальні картки можуть бути довільної форми)
VІ. Домашнє завдання: (1 хвилина)

основне : переказувати оповідання В. Чемериса „Чорна кішка, або магічне число „ Сім” від першої особи ;

додаткове : підібрати прислів’я, прикмети, що стосуються котів.

Тема. У чому секрет успіху?

В.Чемерис „Чорна кішка,або магічне число „Сім” .

Мета. Продовжувати роботу по формуванню навичок швидкого, правильного та виразного читання; вдосконалювати уміння орієнтуватися в тексті, робити висновки,

аналізувати і виділяти головне; розвивати зв’язне мовлення, мислення учнів; виховувати відповідальне ставлення до навчання.

Обладнання: матеріали для ігор: „Мімікрічі”(малюнки виразів обличчя), „Обмін запитаннями”( торбинки, чисті смужки паперу); аркуші із написами говних героїв твору:

« Василько», « вчителька», « хазяйка кішки»; чисті аркуші паперу, оцінювальні картки.

Хід уроку:
І. Організаційний момент

- Перевірте, будь ласка, чи є у вас усе, що потрібно для уроку. Впевнена, що гарний настрій і бажання активно працювати, ви теж взяли із собою.

ІІ. Підготовка до сприймання нового матеріалу

1. Гра „Розсипанка”

( На окремих аркушах різних геометричних форм записані частини речення, яке повинні скласти учні).

- Запам’ятовуючи той чи інший матеріал, ви виконуєте якісь дії.

Складіть та прочитайте речення. Чи погоджуєтесь ви з цим твердженням?

Щоб добре вивчити правило, треба повторити його кілька разів.

(Це речення записую на дошці).

- У тексті, над яким ми будемо сьогодні працювати, згадуватиметься подібне.

За кожну правильну відповідь на уроці отримаєте одну оцінювальну картку.

2. Гра „Передбачення”

- Назва нового твору - „Чорна кішка, або магічне число „сім”, автора Валентина Чемериса.

- Поміркуйте, про що може йти мова в цьому творі. ( Можливі відповіді дітей).

- Щоб досягти успіху треба не відволікатися, працювати швидко. Спланувавши свою роботу, ми отримаємо гарний результат, як ви гадаєте?

( Знайомлю з планом уроку, записаним на дошці.)

3. План уроку:

1. Складання речення - твердження (гра „ Розсипанка”).

2. Передбачення сюжету нового твору (гра „ Передбачення”).

3. Тлумачення незрозумілих слів (словникова робота).

4. Читання учнями твору мовчки.

5. Вибіркове читання:

  • підбір слів - характеристик головних героїв твору;

  • гра „ Мімікрічі”;

6. Гра „ Знімається кіно”.

7. Читання учнями твору в особах.

8. Гра „ Обмін запитання”.

9. Оцінювання роботи на уроці.

10. Підведення підсумків уроку.

11. Отримання домашнього завдання.

ІІІ. Опрацювання нового матеріалу

1. Актуалізація опорних знань

- Давайте згадаємо, де в нашому житті зустрічається число „сім”.

( У назвах днів тижня, у казках, у прислів’ях).

2. Словникова робота

а) підібрати синоніми до слів: запевнив, навмисно, невдача, квапливо, всадовила, отакезних; ( можливі відповіді дітей)

б) пояснити вислови: зарадити біді, нікому анічичирк, перестало щастити, шерсть наїжачить, всадовила на стілець, а також: наврочити, підстерігає. ( відповіді дітей)

Запевнив – переконав у чомусь.

Навмисно – з певною метою чи наміром.

Квапливо – швидко.

Невдача – невдале, безуспішне, не таке як хтось бажав закінчення

чогось- небудь.

Наврочити – заподіяти нещастя, пошкодити кому – небудь поглядом,

словами чи діями.

Всадовила на стілець – посадила.

Підстерігає – чекає, таємно вистежує появи кого(чого)- небудь.

Отакезних – великих.

Зашепотіла – тихо говорила.

Зарадити біді – знайти вихід із скрутного становища.

Нікому анічичирк – ні словечка.

Шерсть наїжачить – піднімати догори шерсть, щетину від страху, зла;

в переносному значенні – виражати, виявляти обурення,

незадоволення.

Перестало щастити – нещасливий збіг обставин.

3. Самостійне мовчазне читання учнями твору

- Читаючи, визначте героїв твору.

4. Вибіркове читання:

а) Підбір слів-характеристик головних героїв

Учні шукають у тексті слова, які характеризують головних героїв.

Дібрані слова записую на дошці під написами головних героїв твору.

б) Гра „Мімікрічі”

- Знайдіть в тексті та зачитайте уривки, які відповідають певному образу.

( На дошці вивішую малюнки із зображеннями веселого і нещасного виразу обличчя. Учні знаходять в тексті уривки, які відповідають даним образам і зазначають , що це не всі вирази обличчя хлопчика, які вони помітили. Тоді я вивішую малюнки з двома порожніми колами, викликаю двох учнів, які домальовують таємничий і зацікавлений вираз обличчя. Учні зачитують уривки з твору, визначаємо разом чи правильно підібрано рядки).


5. Гра „Знімається кіно ”- робота в групах

- У кожній групі потрібно вибрати :режисера, сценариста, акторів.

Тлумачення слів:

Актор - виконавець ролей.

Режисер - постановник кінофільмів.

Сценарист-автор літературного твору, який служить основою для створення фільму, визначає образи, розгортання подій.

- Вибрали? ( Так.)

Фізкультхвилинка

- У кожного є вдома кішка, згадайте її.

а). Візьміть у руки цю м’яку іграшку ( чорну кішечку) і передавайте по колу, називаючи кожного разу прикметник, який характеризує вашу кішку.

б). Виконати такі вправи: - різко розігнути напружені пальці,

як розлючена кішка;

- плавно розпрямити пальці і

задоволено промуркотіти.

6. Читання в особах

Діти виходять ( кожна група по черзі) до дошки і читають текст, відповідно до того, як режисером були визначені ролі головних героїв.

І група від початку тексту до слів „Твоїй біді можна зарадити”.

ІІ група від слів „ Жінка запросила...” до слів „ ...перед ним безсилі.”

ІІІ група від слів „ Василько так і зробив..” до кінця тексту.
7. Гра „Обмін запитаннями”

- Я роздаю кожній групі декілька невеликих аркушів паперу, на них запишіть придумані вами запитання до тексту, вкладіть їх у цей чарівний мішечок, потім обміняйтеся мішечками, дайте відповіді на ці запитання. В кінці гри визначимо, чиє запитання було найцікавішим, найважчим, найдотепнішим?
ІV. Підсумки уроку

- На початку уроку ми з вами склали речення, тепер,знаючи текст, як можна змінити це речення? ( Щоб добре вивчити правило, треба повторити його сім разів.)

- Вчені дослідили, що число «сім» відповідає обсягу короткотривалої пам’яті людини, тобто це та кількість предметів, ознак, яку ми спроможні запам’ятати відразу і на більш – менш тривалий час.

- Так як ви гадаєте, чи був винен кіт? (Відповіді учнів).

- Зараз кожен з вас подумає над такими запитаннями:” Що із сьогоднішнього уроку я знаю, умію, ціную?”

знаю: ... ( чому число « сім» вважають магічним і т.д.)

вмію: ... (виразно читати; характеризувати персонажів і т.д.)

ціную: ... (власну думку та думку товаришів; набуті знання і т.д.)
V. Оцінювання ( підрахувати оцінювальні картки).

VІ. Домашнє завдання:

основне : переказувати оповідання В. Чемериса „Чорна кішка, або магічне число „ Сім” від першої особи ;

додаткове : підібрати прислів’я, прикмети, що стосуються котів.

Фрагмент уроку читання

на тему « У чому секрет успіху?

В.Чемерис « Чорна кішка, або

магічне число « Сім».
( 4 клас)

Дар’єва І.І.,

вчитель початкових к

Чечеліївської ЗОШ І-ІІІ ст.


Перший урок у 1 класі

Тема. Засвіти свою зорю

Мета. Ознайомити учнів першого класу з початком навчального процесу. Розвивати допитливість, цікавість, бажання вчитися. Виховувати інтерес до школи, бажання бути здоровим, щоб добре вчитися і одержувати нові знання.

Обладнання. Зірочки різної форми, кольоровий папір, олівці, клей.

Хід уроку

І. Вступне слово вчителя

Добрий день, мої милі діти.

Ви сьогодні вже учні у нас.

Будем вчитись , дружити, радіти

І називатися перший клас.

- Ви сьогодні вперше стали учнями у школі і прийшли у наш гарний і світлий клас. Тут ми і будемо вчитися, здобувати знання. А навіщо потрібно вчитися, діти? (Відповіді дітей). Молодці, вчитися треба, щоб бути розумними і щоб добре жити. А тепер познайомимося окремо з дівчатками. А чому спочатку з дівчатками, хто знає? (Відповіді учнів). Так , це тому, що дівчинку треба поважати, пропускати першою у двері, подавати руку, як вона сходить з автобуса, заступатися за дівчинку. Така традиція в Україні склалася з давніх-давен, тому що жінку поважали, бо вона була хранителькою роду, оберегом для своїх дітей, от тому треба всім хлопчикам про це знати і вчитися бути галантними. Отже, всі дітки, дівчатка і хлопчики стали сьогодні учнями.

ІІ. Основна робота на уроці

1. Інсценізація « Іграшки»

- Але хто це там стукає і заважає проводити урок, хто знає? Прислухайтеся, діти!

Стукіт у двері, вчитель відчиняє двері, і у клас заходять діти - п’ятикласники з іграшками . Вони тримають іграшки першокласників. Першокласники не повинні знати, що їхні іграшки у школі, щоб потім упізнати їх під час уроку.

Вчитель. Ви чому до нас з іграшками прийшли?

1-а дитина. Оце ми прийшли до школи , а по дорозі іграшки бігли, ми аж оторопіли. А лялька мене попросила, щоб я її до дівчинки принесла, бо їй сумно одній вдома. Тому я взяла її. Чия вона? ( Інші діти показують ще іграшки: машинку, зайчика, ведмедика і т.д.)

Всі діти. Може залишаться всі ці іграшки у класі, чи нам їх назад забрати?

Вчитель. А як думають першокласники? Вони ж прийшли вчитися, а іграшки що тут робитимуть? Потрібні у класі іграшки чи ні? (Відповіді учнів). Я вже й не знаю, що сказати. Ну, раз іграшки так просяться, а першокласники не проти, то нехай живуть у нашому класі. На перерві можна буде з ними і погратися, але на уроці - ні-ні! Іграшкам треба запам’ятати, що на уроці діти повинні вчитися, а не гратися, а іграшки будуть сидіти тихо-тихо, домовилися?

1-а дитина. Ну, раз так, то ми раді були вашим іграшкам допомогти, а вам бажаємо добре вчитися, бути слухняними і добрими.

2-а дитина. На все добре, діти, зичимо вам успіхів!

Ви уже не просто діти -

Учні ви тепер у нас.

Щоб учитись і радіти,

Ви прийшли у перший клас.

3-а дитина.

Щоб училися відмінно,

І вели себе, як слід.

Ще й трудилися сумлінно

Та з’їдали весь обід.

Щоб учитись - треба їсти,

Та здоров’я берегти.

І, куди не слід, - не лізти,

В світ здоровим треба йти!

Народне прислів’я каже: «У здоровому тілі - здоровий дух».

4-а дитина.

Тож ростіть здорові, діти,

І старайтесь кожен день.

Тут ви будете радіти,

Вчитись і співать пісень!

До побачення! Щасливих і радісних днів у школі!

(Учні, що прийшли з іграшками, ідуть з класу).

2. Розповідь учителя

Вчитель. Подякуємо дітям за привітання. Гарні нам слова сказали старші учні, щоб добре вчитися, треба бути здоровими, старанними, працелюбними. Тому вам треба звикати до цього з першого дня, бо всі ви - молодці, у вас все вийде і ви будете найкращі учні у школі.

Сьогодні не тільки ви, мої славні, сіли за парти, а й тисячі таких самих маленьких першокласників в усіх куточках нашої України прийшли до школи, щоб учитися, стати розумними, грамотними .Бо , як мовить народне прислів’я: «За одного вченого десять невчених дають», «Хочеш їсти калачі, не лежи на печі», «Перед розумом і сила поступається».

А Основний закон нашої держави - Конституція - говорить про те, що всі діти України мають право на освіту, повинні вчитися, усім гарантована безплатна середня освіта. Бо як же сьогодні прожити у світі, не маючи освіти?

Неграмотна людина - сліпа, хоч очі має, та нічого не прочитає. .А хто з вас, діти, вміє читати? А хто знає букви? Молодці ті, хто вже чогось навчився, але не біда, хто ще не знає, ми для того і прийшли у школу, щоб учитися, долати труднощі і перемагати. Всі ви обов’язково навчитеся: читати, писати, рахувати, малювати, навіть співати і танцювати. Перед вами відкриває чарівний світ у науку дитяча зоряна Країна знань - так ще ми називаємо школу, бо вона дає людині необхідні знання і тут проходить дитинство - найкраща пора кожної людини. І ви, діти, прийшли у цю зоряну країну, як нові маленькі зірочки, щоб освітити її своєю любов’ю і добротою, щирістю і радістю. Сьогодні кожен з нас намалює свою зірочку і розмістить її на зоряному небі нашого класу і нашої школи

3. Слова першокласників

  1. Ми прийшли до школи, діти,

Щоб учитись і дружити.

Щоб книжки складні читати

І усе на світі знати.


2. Ми усі прийшли до школи:

Ані, Ростики, Єгори…

Щоб , як кажуть у казках,

Зоряним у нас був шлях.
3. Тож усі ми неодмінно

Вчитись будемо відмінно.

Нехай знають наші мами -

Всі ми станемо зірками.

4. В музиці, літературі

В математиці, в культурі.

Хто у чому. А таки -

Ми засвітимо зірки!

ІІІ. Підсумок уроку

Вчитель: Правильно, діти. Кожен повинен у своєму житті засвітити власну зорю. Людина приходить у світ для добра. І кожного дня повинна це добро творити, жити яскраво і світло, чесно і праведно, щоб засвітити у житті свою зірочку, знайти свою співучу пір’їнку, як говорив відомий вчитель В. О. Сухомлинський , щоб здійснити свої мрії. Тому ми й зробили свої зірочки - мрії, щоб вони одного разу ожили, засвітилися світло і яскраво!

Схожі:

Урок читання в 4 класі Тема. «У чому секрет успіху» В. Чемерис «Чорна...
Розпочати нашу роботу я пропоную зі знайомства з тими завданнями, які чекають на нас сьогодні на уроці. ( Завдання написані на квітці...
Записана на дошці
Навчальна: обговорити складові успіху; на прикладах відомих людей показати шлях до успіху; до здійснення мети; розширити знання учнів...
2. Сутність менеджменту персоналу й напрями його розвитку
Звичайно, якщо методи адекватні досліджуваній проблематиці — це ще не гарантує успіху, але збільшує шанси дослідника вийти на позитивний...
А чому це, а чому ми такі веселі?
Звучить весела весняна музика, святково прибраний зал у вигляді квіткової галявини
З давніх часів люди передавали свій життєвий досвід з покоління в...
Звідси ж і полилась злива питань „чому”, „чому”, „чому”. Це призвело до роздумів над проблемою, її більш глибокий аналіз, інакомислення,...
Створення ситуації успіху в навчанні географії
«Він може!» повинен нагадувати колектив. «Я —. можу!» повинен повірити в себе учень». Отже, успіх в навчанні єдине джерело внутрішніх...
1. А. Я охоче даю іншим брати га себе відповідальність за вирішення складного питання
Б. Перш ніж обговорювати те, у чому ми розходимося, я намагаюся звернути увагу на те, у чому ми обоє згодні
А чому це, а чому ми такі веселі?
...
Рекомендована література
Міфи і легенди українців: «Про зоряний Віз», «Чому пес живе коло людини?», «Берегиня», «Дажбог», «Неопалима купина», «Як виникли...
А чому це, а чому ?
Вони у своєму житті роблять несміливі кроки у самостійне життя і як їм це вдається прошу подивитися. Можливо, хтось розгледить у...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка