|
Скачати 150.42 Kb.
|
Тема: У чому секрет успіху? В.Чемерис „Чорна кішка,або магічне число „Сім” . Мета: продовжувати роботу по формуванню навичок швидкого, правильного та виразного читання; вдосконалювати уміння орієнтуватися в тексті, робити висновки, аналізувати і виділяти головне; розвивати зв’язне мовлення, мислення учнів; виховувати відповідальне ставлення до навчання. Обладнання: матеріали для ігор: „Мімікрічі”(малюнки виразів обличчя), „Обмін запитаннями”( торбинки, чисті смужки паперу); аркуші із написами говних героїв твору: « Василько», « вчителька», « хазяйка кішки»; чисті аркуші паперу, оцінювальні картки. Хід уроку: І. Організаційний момент. (до 15 секунд) - Перевірте, будь ласка, чи є у вас усе, що потрібно для уроку. Впевнена, що гарний настрій і бажання активно працювати, ви теж взяли із собою. ІІ. Підготовка до сприймання нового матеріалу. 1. Гра „Розсипанка”. ( до 2 хвилин) ( На окремих аркушах різних геометричних форм записані частини речення, яке повинні скласти учні). - Запам’ятовуючи той чи інший матеріал, ви виконуєте якісь дії. Складіть та прочитайте речення. Чи погоджуєтесь ви з цим твердженням? Щоб добре вивчити правило, треба повторити його кілька разів. (Це речення записую на дошці). - У тексті, над яким ми будемо сьогодні працювати, згадуватиметься подібне. За кожну правильну відповідь на уроці отримаєте одну оцінювальну картку. 2. Гра „Передбачення”. ( 2 хвилини) - Назва нового твору - „Чорна кішка, або магічне число „сім”, автора Валентина Чемериса. - Поміркуйте, про що може йти мова в цьому творі. ( Можливі відповіді дітей). - Щоб досягти успіху треба не відволікатися, працювати швидко. Спланувавши свою роботу, ми отримаємо гарний результат, як ви гадаєте? ( Знайомлю з планом уроку, записаним на дошці.) ( 1 хвилина) 3. План уроку:
10. Підведення підсумків уроку. 11. Отримання домашнього завдання. ІІІ. Опрацювання нового матеріалу. 1. АОЗ. ( 2 хвилини) - Давайте згадаємо, де в нашому житті зустрічається число „сім”. ( У назвах днів тижня, у казках, у прислів’ях). 2. Словникова робота. ( 3 хвилини) а) підібрати синоніми до слів: запевнив, навмисно, невдача, квапливо, всадовила, отакезних; ( можливі відповіді дітей) б) пояснити вислови: зарадити біді, нікому анічичирк, перестало щастити, шерсть наїжачить, всадовила на стілець, а також: наврочити, підстерігає. ( відповіді дітей) Запевнив – переконав у чомусь. Навмисно – з певною метою чи наміром. Квапливо – швидко. Невдача – невдале, безуспішне, не таке як хтось бажав закінчення чогось- небудь. Наврочити – заподіяти нещастя, пошкодити кому – небудь поглядом, словами чи діями. Всадовила на стілець – посадила. Підстерігає – чекає, таємно вистежує появи кого(чого)- небудь. Отакезних – великих. Зашепотіла – тихо говорила. Зарадити біді – знайти вихід із скрутного становища. Нікому анічичирк – ні словечка. Шерсть наїжачить – піднімати догори шерсть, щетину від страху, зла; в переносному значенні – виражати, виявляти обурення, незадоволення. Перестало щастити – нещасливий збіг обставин. 2. Самостійне мовчазне читання учнями твору. (4 хвилини) - Читаючи, визначте героїв твору. 3. Вибіркове читання: а) Підбір слів-характеристик головних героїв. (2 хвилини) Учні шукають у тексті слова, які характеризують головних героїв. Дібрані слова записую на дошці під написами головних героїв твору. б) Гра „Мімікрічі”. (4 хвилини) - Знайдіть в тексті та зачитайте уривки, які відповідають певному образу. ( На дошці вивішую малюнки із зображеннями веселого і нещасного виразу обличчя. Учні знаходять в тексті уривки, які відповідають даним образам і зазначають , що це не всі вирази обличчя хлопчика, які вони помітили. Тоді я вивішую малюнки з двома порожніми колами, викликаю двох учнів, які домальовують таємничий і зацікавлений вираз обличчя. Учні зачитують уривки з твору, визначаємо разом чи правильно підібрано рядки). 4. Гра „Знімається кіно ”- робота в групах. ( 3 хвилини) - У кожній групі потрібно вибрати :режисера, сценариста, акторів. Тлумачення слів: Актор-виконавець ролей. Режисер-постановник кінофільмів. Сценарист-автор літературного твору, який служить основою для створення фільму, визначає образи, розгортання подій. - Вибрали? ( Так.) Фізкультхвилинка. ( 3 хвилини) - У кожного є вдома кішка, згадайте її. а). Візьміть у руки цю м’яку іграшку ( чорну кішечку) і передавайте по колу, називаючи кожного разу прикметник, який характеризує вашу кішку. б). Виконати такі вправи: - різко розігнути напружені пальці, як розлючена кішка; - плавно розпрямити пальці і задоволено промуркотіти. 5. Читання в особах. ( 7 хвилин) Діти виходять ( кожна група по черзі) до дошки і читають текст, відповідно до того, як режисером були визначені ролі головних героїв. І група від початку тексту до слів „Твоїй біді можна зарадити”. ІІ група від слів „ Жінка запросила...” до слів „ ...перед ним безсилі.” ІІІ група від слів „ Василько так і зробив..” до кінця тексту. 6. Гра „Обмін запитаннями”. (3 хвилини) - Я роздаю кожній групі декілька невеликих аркушів паперу, на них запишіть придумані вами запитання до тексту, вкладіть їх у цей чарівний мішечок, потім обміняйтеся мішечками, дайте відповіді на ці запитання. В кінці гри визначимо, чиє запитання було найцікавішим, найважчим, найдотепнішим? ІV. Підсумки уроку. (2 хвилини) - На початку уроку ми з вами склали речення, тепер,знаючи текст, як можна змінити це речення? ( Щоб добре вивчити правило, треба повторити його сім разів.) - Вчені дослідили, що число «сім» відповідає обсягу короткотривалої пам’яті людини, тобто це та кількість предметів, ознак, яку ми спроможні запам’ятати відразу і на більш – менш тривалий час. - Так як ви гадаєте, чи був винен кіт? (Відповіді учнів). - Зараз кожен з вас подумає над такими запитаннями:” Що із сьогоднішнього уроку я знаю, умію, ціную?” знаю: ... ( чому число « сім» вважають магічним і т.д.) вмію: ... (виразно читати; характеризувати персонажів і т.д.) ціную: ... (власну думку та думку товаришів; набуті знання і т.д.) V. Оцінювання. ( підрахувати оцінювальні картки). ( 1 хвилина) ( оцінювальні картки можуть бути довільної форми) VІ. Домашнє завдання: (1 хвилина) основне : переказувати оповідання В. Чемериса „Чорна кішка, або магічне число „ Сім” від першої особи ; додаткове : підібрати прислів’я, прикмети, що стосуються котів. Тема. У чому секрет успіху? В.Чемерис „Чорна кішка,або магічне число „Сім” . Мета. Продовжувати роботу по формуванню навичок швидкого, правильного та виразного читання; вдосконалювати уміння орієнтуватися в тексті, робити висновки, аналізувати і виділяти головне; розвивати зв’язне мовлення, мислення учнів; виховувати відповідальне ставлення до навчання. Обладнання: матеріали для ігор: „Мімікрічі”(малюнки виразів обличчя), „Обмін запитаннями”( торбинки, чисті смужки паперу); аркуші із написами говних героїв твору: « Василько», « вчителька», « хазяйка кішки»; чисті аркуші паперу, оцінювальні картки. Хід уроку: І. Організаційний момент - Перевірте, будь ласка, чи є у вас усе, що потрібно для уроку. Впевнена, що гарний настрій і бажання активно працювати, ви теж взяли із собою. ІІ. Підготовка до сприймання нового матеріалу 1. Гра „Розсипанка” ( На окремих аркушах різних геометричних форм записані частини речення, яке повинні скласти учні). - Запам’ятовуючи той чи інший матеріал, ви виконуєте якісь дії. Складіть та прочитайте речення. Чи погоджуєтесь ви з цим твердженням? Щоб добре вивчити правило, треба повторити його кілька разів. (Це речення записую на дошці). - У тексті, над яким ми будемо сьогодні працювати, згадуватиметься подібне. За кожну правильну відповідь на уроці отримаєте одну оцінювальну картку. 2. Гра „Передбачення” - Назва нового твору - „Чорна кішка, або магічне число „сім”, автора Валентина Чемериса. - Поміркуйте, про що може йти мова в цьому творі. ( Можливі відповіді дітей). - Щоб досягти успіху треба не відволікатися, працювати швидко. Спланувавши свою роботу, ми отримаємо гарний результат, як ви гадаєте? ( Знайомлю з планом уроку, записаним на дошці.) 3. План уроку: 1. Складання речення - твердження (гра „ Розсипанка”). 2. Передбачення сюжету нового твору (гра „ Передбачення”). 3. Тлумачення незрозумілих слів (словникова робота). 4. Читання учнями твору мовчки. 5. Вибіркове читання:
6. Гра „ Знімається кіно”. 7. Читання учнями твору в особах. 8. Гра „ Обмін запитання”. 9. Оцінювання роботи на уроці. 10. Підведення підсумків уроку. 11. Отримання домашнього завдання. ІІІ. Опрацювання нового матеріалу 1. Актуалізація опорних знань - Давайте згадаємо, де в нашому житті зустрічається число „сім”. ( У назвах днів тижня, у казках, у прислів’ях). 2. Словникова робота а) підібрати синоніми до слів: запевнив, навмисно, невдача, квапливо, всадовила, отакезних; ( можливі відповіді дітей) б) пояснити вислови: зарадити біді, нікому анічичирк, перестало щастити, шерсть наїжачить, всадовила на стілець, а також: наврочити, підстерігає. ( відповіді дітей) Запевнив – переконав у чомусь. Навмисно – з певною метою чи наміром. Квапливо – швидко. Невдача – невдале, безуспішне, не таке як хтось бажав закінчення чогось- небудь. Наврочити – заподіяти нещастя, пошкодити кому – небудь поглядом, словами чи діями. Всадовила на стілець – посадила. Підстерігає – чекає, таємно вистежує появи кого(чого)- небудь. Отакезних – великих. Зашепотіла – тихо говорила. Зарадити біді – знайти вихід із скрутного становища. Нікому анічичирк – ні словечка. Шерсть наїжачить – піднімати догори шерсть, щетину від страху, зла; в переносному значенні – виражати, виявляти обурення, незадоволення. Перестало щастити – нещасливий збіг обставин. 3. Самостійне мовчазне читання учнями твору - Читаючи, визначте героїв твору. 4. Вибіркове читання: а) Підбір слів-характеристик головних героїв Учні шукають у тексті слова, які характеризують головних героїв. Дібрані слова записую на дошці під написами головних героїв твору. б) Гра „Мімікрічі” - Знайдіть в тексті та зачитайте уривки, які відповідають певному образу. ( На дошці вивішую малюнки із зображеннями веселого і нещасного виразу обличчя. Учні знаходять в тексті уривки, які відповідають даним образам і зазначають , що це не всі вирази обличчя хлопчика, які вони помітили. Тоді я вивішую малюнки з двома порожніми колами, викликаю двох учнів, які домальовують таємничий і зацікавлений вираз обличчя. Учні зачитують уривки з твору, визначаємо разом чи правильно підібрано рядки). 5. Гра „Знімається кіно ”- робота в групах - У кожній групі потрібно вибрати :режисера, сценариста, акторів. Тлумачення слів: Актор - виконавець ролей. Режисер - постановник кінофільмів. Сценарист-автор літературного твору, який служить основою для створення фільму, визначає образи, розгортання подій. - Вибрали? ( Так.) Фізкультхвилинка - У кожного є вдома кішка, згадайте її. а). Візьміть у руки цю м’яку іграшку ( чорну кішечку) і передавайте по колу, називаючи кожного разу прикметник, який характеризує вашу кішку. б). Виконати такі вправи: - різко розігнути напружені пальці, як розлючена кішка; - плавно розпрямити пальці і задоволено промуркотіти. 6. Читання в особах Діти виходять ( кожна група по черзі) до дошки і читають текст, відповідно до того, як режисером були визначені ролі головних героїв. І група від початку тексту до слів „Твоїй біді можна зарадити”. ІІ група від слів „ Жінка запросила...” до слів „ ...перед ним безсилі.” ІІІ група від слів „ Василько так і зробив..” до кінця тексту. 7. Гра „Обмін запитаннями” - Я роздаю кожній групі декілька невеликих аркушів паперу, на них запишіть придумані вами запитання до тексту, вкладіть їх у цей чарівний мішечок, потім обміняйтеся мішечками, дайте відповіді на ці запитання. В кінці гри визначимо, чиє запитання було найцікавішим, найважчим, найдотепнішим? ІV. Підсумки уроку - На початку уроку ми з вами склали речення, тепер,знаючи текст, як можна змінити це речення? ( Щоб добре вивчити правило, треба повторити його сім разів.) - Вчені дослідили, що число «сім» відповідає обсягу короткотривалої пам’яті людини, тобто це та кількість предметів, ознак, яку ми спроможні запам’ятати відразу і на більш – менш тривалий час. - Так як ви гадаєте, чи був винен кіт? (Відповіді учнів). - Зараз кожен з вас подумає над такими запитаннями:” Що із сьогоднішнього уроку я знаю, умію, ціную?” знаю: ... ( чому число « сім» вважають магічним і т.д.) вмію: ... (виразно читати; характеризувати персонажів і т.д.) ціную: ... (власну думку та думку товаришів; набуті знання і т.д.) V. Оцінювання ( підрахувати оцінювальні картки). VІ. Домашнє завдання: основне : переказувати оповідання В. Чемериса „Чорна кішка, або магічне число „ Сім” від першої особи ; додаткове : підібрати прислів’я, прикмети, що стосуються котів. Фрагмент уроку читання на тему « У чому секрет успіху? В.Чемерис « Чорна кішка, або магічне число « Сім». ( 4 клас) Дар’єва І.І., вчитель початкових к Чечеліївської ЗОШ І-ІІІ ст. Перший урок у 1 класі Тема. Засвіти свою зорю Мета. Ознайомити учнів першого класу з початком навчального процесу. Розвивати допитливість, цікавість, бажання вчитися. Виховувати інтерес до школи, бажання бути здоровим, щоб добре вчитися і одержувати нові знання. Обладнання. Зірочки різної форми, кольоровий папір, олівці, клей. Хід уроку І. Вступне слово вчителя Добрий день, мої милі діти. Ви сьогодні вже учні у нас. Будем вчитись , дружити, радіти І називатися перший клас. - Ви сьогодні вперше стали учнями у школі і прийшли у наш гарний і світлий клас. Тут ми і будемо вчитися, здобувати знання. А навіщо потрібно вчитися, діти? (Відповіді дітей). Молодці, вчитися треба, щоб бути розумними і щоб добре жити. А тепер познайомимося окремо з дівчатками. А чому спочатку з дівчатками, хто знає? (Відповіді учнів). Так , це тому, що дівчинку треба поважати, пропускати першою у двері, подавати руку, як вона сходить з автобуса, заступатися за дівчинку. Така традиція в Україні склалася з давніх-давен, тому що жінку поважали, бо вона була хранителькою роду, оберегом для своїх дітей, от тому треба всім хлопчикам про це знати і вчитися бути галантними. Отже, всі дітки, дівчатка і хлопчики стали сьогодні учнями. ІІ. Основна робота на уроці 1. Інсценізація « Іграшки» - Але хто це там стукає і заважає проводити урок, хто знає? Прислухайтеся, діти! Стукіт у двері, вчитель відчиняє двері, і у клас заходять діти - п’ятикласники з іграшками . Вони тримають іграшки першокласників. Першокласники не повинні знати, що їхні іграшки у школі, щоб потім упізнати їх під час уроку. Вчитель. Ви чому до нас з іграшками прийшли? 1-а дитина. Оце ми прийшли до школи , а по дорозі іграшки бігли, ми аж оторопіли. А лялька мене попросила, щоб я її до дівчинки принесла, бо їй сумно одній вдома. Тому я взяла її. Чия вона? ( Інші діти показують ще іграшки: машинку, зайчика, ведмедика і т.д.) Всі діти. Може залишаться всі ці іграшки у класі, чи нам їх назад забрати? Вчитель. А як думають першокласники? Вони ж прийшли вчитися, а іграшки що тут робитимуть? Потрібні у класі іграшки чи ні? (Відповіді учнів). Я вже й не знаю, що сказати. Ну, раз іграшки так просяться, а першокласники не проти, то нехай живуть у нашому класі. На перерві можна буде з ними і погратися, але на уроці - ні-ні! Іграшкам треба запам’ятати, що на уроці діти повинні вчитися, а не гратися, а іграшки будуть сидіти тихо-тихо, домовилися? 1-а дитина. Ну, раз так, то ми раді були вашим іграшкам допомогти, а вам бажаємо добре вчитися, бути слухняними і добрими. 2-а дитина. На все добре, діти, зичимо вам успіхів! Ви уже не просто діти - Учні ви тепер у нас. Щоб учитись і радіти, Ви прийшли у перший клас. 3-а дитина. Щоб училися відмінно, І вели себе, як слід. Ще й трудилися сумлінно Та з’їдали весь обід. Щоб учитись - треба їсти, Та здоров’я берегти. І, куди не слід, - не лізти, В світ здоровим треба йти! Народне прислів’я каже: «У здоровому тілі - здоровий дух». 4-а дитина. Тож ростіть здорові, діти, І старайтесь кожен день. Тут ви будете радіти, Вчитись і співать пісень! До побачення! Щасливих і радісних днів у школі! (Учні, що прийшли з іграшками, ідуть з класу). 2. Розповідь учителя Вчитель. Подякуємо дітям за привітання. Гарні нам слова сказали старші учні, щоб добре вчитися, треба бути здоровими, старанними, працелюбними. Тому вам треба звикати до цього з першого дня, бо всі ви - молодці, у вас все вийде і ви будете найкращі учні у школі. Сьогодні не тільки ви, мої славні, сіли за парти, а й тисячі таких самих маленьких першокласників в усіх куточках нашої України прийшли до школи, щоб учитися, стати розумними, грамотними .Бо , як мовить народне прислів’я: «За одного вченого десять невчених дають», «Хочеш їсти калачі, не лежи на печі», «Перед розумом і сила поступається». А Основний закон нашої держави - Конституція - говорить про те, що всі діти України мають право на освіту, повинні вчитися, усім гарантована безплатна середня освіта. Бо як же сьогодні прожити у світі, не маючи освіти? Неграмотна людина - сліпа, хоч очі має, та нічого не прочитає. .А хто з вас, діти, вміє читати? А хто знає букви? Молодці ті, хто вже чогось навчився, але не біда, хто ще не знає, ми для того і прийшли у школу, щоб учитися, долати труднощі і перемагати. Всі ви обов’язково навчитеся: читати, писати, рахувати, малювати, навіть співати і танцювати. Перед вами відкриває чарівний світ у науку дитяча зоряна Країна знань - так ще ми називаємо школу, бо вона дає людині необхідні знання і тут проходить дитинство - найкраща пора кожної людини. І ви, діти, прийшли у цю зоряну країну, як нові маленькі зірочки, щоб освітити її своєю любов’ю і добротою, щирістю і радістю. Сьогодні кожен з нас намалює свою зірочку і розмістить її на зоряному небі нашого класу і нашої школи 3. Слова першокласників
Щоб учитись і дружити. Щоб книжки складні читати І усе на світі знати. 2. Ми усі прийшли до школи: Ані, Ростики, Єгори… Щоб , як кажуть у казках, Зоряним у нас був шлях. 3. Тож усі ми неодмінно Вчитись будемо відмінно. Нехай знають наші мами - Всі ми станемо зірками. 4. В музиці, літературі В математиці, в культурі. Хто у чому. А таки - Ми засвітимо зірки! ІІІ. Підсумок уроку Вчитель: Правильно, діти. Кожен повинен у своєму житті засвітити власну зорю. Людина приходить у світ для добра. І кожного дня повинна це добро творити, жити яскраво і світло, чесно і праведно, щоб засвітити у житті свою зірочку, знайти свою співучу пір’їнку, як говорив відомий вчитель В. О. Сухомлинський , щоб здійснити свої мрії. Тому ми й зробили свої зірочки - мрії, щоб вони одного разу ожили, засвітилися світло і яскраво! |
Урок читання в 4 класі Тема. «У чому секрет успіху» В. Чемерис «Чорна... Розпочати нашу роботу я пропоную зі знайомства з тими завданнями, які чекають на нас сьогодні на уроці. ( Завдання написані на квітці... |
Записана на дошці Навчальна: обговорити складові успіху; на прикладах відомих людей показати шлях до успіху; до здійснення мети; розширити знання учнів... |
2. Сутність менеджменту персоналу й напрями його розвитку Звичайно, якщо методи адекватні досліджуваній проблематиці — це ще не гарантує успіху, але збільшує шанси дослідника вийти на позитивний... |
А чому це, а чому ми такі веселі? Звучить весела весняна музика, святково прибраний зал у вигляді квіткової галявини |
З давніх часів люди передавали свій життєвий досвід з покоління в... Звідси ж і полилась злива питань „чому”, „чому”, „чому”. Це призвело до роздумів над проблемою, її більш глибокий аналіз, інакомислення,... |
Створення ситуації успіху в навчанні географії «Він може!» повинен нагадувати колектив. «Я —. можу!» повинен повірити в себе учень». Отже, успіх в навчанні єдине джерело внутрішніх... |
1. А. Я охоче даю іншим брати га себе відповідальність за вирішення складного питання Б. Перш ніж обговорювати те, у чому ми розходимося, я намагаюся звернути увагу на те, у чому ми обоє згодні |
А чому це, а чому ми такі веселі? ... |
Рекомендована література Міфи і легенди українців: «Про зоряний Віз», «Чому пес живе коло людини?», «Берегиня», «Дажбог», «Неопалима купина», «Як виникли... |
А чому це, а чому ? Вони у своєму житті роблять несміливі кроки у самостійне життя і як їм це вдається прошу подивитися. Можливо, хтось розгледить у... |