ТЕМА. Край, де я хотів би побувати. «Краще гір лише гори»


Скачати 46.15 Kb.
Назва ТЕМА. Край, де я хотів би побувати. «Краще гір лише гори»
Дата 24.12.2013
Розмір 46.15 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Туризм > Документи
Образотворче мистецтво.
ТЕМА. Край, де я хотів би побувати. «Краще гір лише гори».

МЕТА. Ознайомити учнів з гірським пейзажем, поглибити знання з кольорознавства, розвивати уміння підбирати та змішувати кольори,заповнювати зображенням усю площину аркуша паперу, перадавати глибину простору за допомогою кольору, тону, просторових принципів: ближче – нижче, далі – вище, далі – менше. Формувати естетичні почуття, активізувати творчу ініціативу; виховувати охайність в роботі з фарбами,

любов до природи рідного краю.

ОБЛАДНАННЯ. Підручник «Образотворче мистецтво» Л.Любарської та альбом – посібник, слайди «Це не рівнини…», запис пісень В.Висоцького на тему гір, класична музика для слухання, фотографії, енциклопедії, поетапні малюнки, зразки дитячих робіт. Гуаш, акварель, пензлики, баночки з водою, палітри, прості олівці, гумки, ганчірочки для витирання пензликів.
ХІД УРОКУ

І .Організаційна частина.

ІІ .Актуалізація опорних знань.

  • Діти, перевірте, чи все готове до уроку.

  • Сьогодні ми розпочинаємо нову тему, яка має назву «Край, де я хотів би побувати…» Яку відповідь ви можете дати на це питання? Продовжіть думку…

  • Щоб дізнатися, куди, в яку подорож ми відправимось сьогодні, послухайте загадки:

1. Це не рівнини, і не височини, і не низовини, а Карпатські… (полонини).

2. Форми земної поверхні, що здіймаються над рівнем моря вище 500 – 800 метрів…

- Що ви знаєте про гори? Може, хтось із вас був у горах і зараз поділиться своїми враженнями?

ІІІ .Повідомлення теми і мети уроку. Вивчення нового матеріалу.

Чи любите ви подорожувати? Щоб здійснити мандрівку у невідомі нові краї, треба пройти тестовий контроль (альбом с.60):

  1. Основні кольори палітри: а)червоний, зелений, фіолетовий;

б)червоний, жовтий, синій; в)білий, оранжевий, чорний.

  1. На якій картині подано пейзаж?

  2. До холодних кольорів відносять: а)синій, рожевий, червоний; б)фіолетовий, синій, блакитний; в)жовтий, оранжевий, червоний.

  3. До теплих кольорів належать: а)жовтий, червоний, оранжевий; б)зелений, червоний, фіолетовий; в)червоний, жовтий, синій.

  4. Встановити відповідність між картинами і жанрами:

а)портрет – В.Тропінін «Дівчина з поділля», б)історичний – І.Їжакевич «Повстання киян», в)натюрморт – О.Новаківський «Натюрморт», г)пейзаж – В.Орловський «Хата в літній день».

6. Продовжити речення: Керамічні вириби – це…

а)вироби з дерева, б)металу, в)глини, г)пластмаси.

7.Вибери з дужок правильне: а)зображення природи, б)речей домашнього вжитку, в)зображення людини, г) – тварини, д)військових подій, е)історичної події, є)ілюстрації до казок

(пейзаж,портрет,натюрморт,батальний,анімалістичний, казковий,історичний жанр).

8. До ахроматичних кольорів належать: а)синій, сірий, блакитний; б)жовтий, оранжевий, червоний; в)чорний, сірий, білий.

9. Сонячний спектр має: а)9, б)7, в)5 кольорів.


  • Молодці! Всі справились із завданням. Отже, вирушаємо у подорож…

Перегляд слайдів «Це вам не рівнини» (під музику пісень В.Висоцького про гори).

  • Чи сподобалась вам ця мандрівка? Що найбільше вразило?

  • На нашій планеті багато гір. Є такі високі, що їх вершини здіймаються вище хмар і навіть улітку вкриті снігами. (Показ малюнків, фото.)

  • Поодинокі гори трапляються рідко. Частіше це гірські масиви, що тягнуться на багато кілометрів кількома рядами. Кожен такий ряд називається хребтом. Між гірськими хребтами лежать долини. По них течуть річки, розміщені поля і поселення людей. На схилах гір ростуть ліси, є луки зі своїм тваринним світом. Біля підніжжя насаджують сади, виноградники. У горах чисте повітря, багато цілющих джерел, озер. Біля них будують санаторії, будинки відпочинку.

  • Здається, що гори вічні і не змінюються. Але це не так. Насправді вони «ростуть», старіють, руйнуються, стають нижчими…

Робота з підручником(с.78-79).

  • Ось, наприклад, Гімалайські гори, що лежать на півночі Індії. Ними все життя захоплювався художник і філософ Микола Реріх. Які назви картин?

  • А художник Архип Куїнджі зобразив гори Кавказу і найвищу з них…(Ельбрус)

  • Три картини, три відмінних за кольором неба, три різних стани величної гірської природи. Спробуйте визначити час доби на кожній картині.(Обговорення у групах).

  • З чого ви дізналися, адже сонечка не видно? (Світло і тінь підказують).

  • Де в Україні є гори? Які їх назви? Розгляньте репродукції картин на с.81. Які це гори? Який колір мають Карпатські гори на передньому плані? А трохи далі, на задньому плані? І найдальші, найвищі? Чим вкриті гірські полонини?

  • Гори вражають своєю красою у різні пори року. Ось як про це пишуть поети:

  • Я в Карпати закохалась, у високі гори сині,

Там, де казка заховалась на зеленій полонині…(школярка).

  • А гори повлягались, мов кити,

Від них, з-під них пливе оця примара

З пащекою відкритою, і хмари

На неї тиснуть. Бʼє морський прибій,

Та чайки скиглять дико й відчайдушно… (Марія Воробей).

  • Ближні гори зеленіють, а за ними – сині,

А найдальші ледве мріють снігом на вершині…(Микола Нагнибіда)

Поетапне виконання композиції.

  • Як розмістимо аркуш паперу? Чому?

  • Яку частину малюнка займе небо? Земля?

  • Що зобразимо на передньому плані? На задньому?

  • Що буде лінією горизонту?(Дальні гори, їх вершини).

  • Як треба малювати олівцем? Чому?

  • Які фарби та відтінки наноситимете першими? Останніми?

  • Не бійтеся змішувати кольори і додавати відтінки. Головне – передати стан природи, свій настрій і почуття до неї.


ІV. Практична робота учнів (під музичний супровід)

а)олівцем;

ФІЗХВИЛИНКА

  • Раз, два – піднімається гора!

  • Три, чотири – це крутії гірські схили.

  • Пʼять, шість – це орли, дивні танці завели.

  • Сім, вісім – це смерічки похилилися до річки.

  • Девʼять, десять – це вода з водоспаду витіка.

б)робота в кольорі.

V. Підсумок уроку.

Виставка кращих робіт. Аналіз і оцінювання малюнків.

  • Чи сподобався вам урок? Чому?

  • Куди хотіли б відправитися у подорож на наступному уроці?

  • Сподіваюся, що сьогодні ви здобули часточку добра, тепла і знань на уроці. А відтак завжди будете мудрим другом природи. Ми з нею – єдине ціле і розділити нас неможливо, тому бережімо свою зелену планету.

П.Сиченко «Вмійте природу любити».

Вам у походи ходити,

І мандрувати, любі діти.

Вмійте ж природу любити,

Кожній стеблинці радіти.

В полі, у лісі, над яром –

Квіти, дерева і трави…

Цвіту не вирви задаром,

Гілки не втни для забави.

Оберігайте повсюди

Шлях і стежиночку в гаї,

Все те окрасою буде

Нашого рідного краю.

Схожі:

На уроках образотворчого мистецтва виконати ряд малюнків до розділу...
Українські обереги, державні, народні і релігійні символи, звичаї – невід’ємна частина нашої культури
Тема: Кримські гори. Мета
Мета: знайомити учнів з характерними особливостями Кримських гір: географічним положенням, кліматом, рослинним і тваринним світом....
Природні умови та природні ресурси. Природні умови європейських країн...
Піренеї, Альпи, Апенніни, Балкани, Карпати. Давніми зруйнованими горами є Скандинавські, Уральські гори та Центральноєвропейський...
Випуск 2
Наприклад, Біле, Чорне, Червоне, Жовте моря, Біле озеро та ін. Гренландія – “зелена країна”, гори Шварцвальд – “ Чорний ліс”, гори...
Гори. Карпатські гори
Обладнання: фізична карта України, картини природи Карпат, квітка з пелюстками, гілочки росту, мікрофон, контурні карти
Аляска – півострів на північному заході материка. Назва походить...
Оді Північної Америки. Відкриття цих гір почалося у1540 р., коли іспанський конкістадор Ернандо де Сото вийшов до їх південно-східного...
Наш край на початку ХХ ст
Бо лише її вивчення та знання може виховати зі звичайної людини патріота рідної землі і громадянина своєї держави, пробудити національну...
Портфоліо
Проаналізуй свої відповіді. Важливо не те, що ти краще або гірше інших, а те, наскільки ти сьогодні став краще, ніж вчора!
Тема. «М. Коцюбинський. Життєвий та творчий шлях письменника. Тематика...
Західну Україну М. Коцюбинський писав: «У нас усі сподіваються лише смертельного бою, в якому або поляжемо, або переможемо. Ми живемо...
В. Л. Белиловский Частина І. Світ без людей або «В ритмі дощу»
В гори ходять або першій і останній раз, зрозумівши, що це не твоє, або все життя. Одного разу сходивши в гори, можна влюбитись в...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка