|
Скачати 72.88 Kb.
|
Тема: Кримські гори. Мета: знайомити учнів з характерними особливостями Кримських гір: географічним положенням, кліматом, рослинним і тваринним світом. Розвивати спостережливість увагу, уяву, пам'ять, мову. Мислення, виховувати любов до Батьківщини, екологічне ставлення до природи. Хід уроку
Девіз уроку: Вивчай, люби, оберігай свою країну, рідний край! Вправа «очікування» На цьому уроці я дізнаюся… ( На цьому уроці я научуся…
Традиційно урок природознавства починається з підсумку спостережень за погодою. Розкажіть, будь ласка, за одну хвилину про сьогоднішню днину . Додаткове питання: Як ти розумієш приказку «Зимовий деньок, як у комара носок». Чому взимку день короткий? Оцінка.
а) Фронтальне опитування. Зараз ви працюєте над великою темою «Природні зони». Що таке природна зона? Які природні зони розташовані на території України? (Мішані ліси, лісостеп, степ, Кримські гори, Карпати). З якою природною зоною познайомилися на попередньому уроці! (Карпати) Пригадайте, що таке гори і яку будову вони мають? (Це форма земної поверхні, що піднімається високо над рівнем моря) Які гори є в Україні? б) Робота з картою України. Покажіть на карті Карпати. Покажіть найвищу гору Карпат (Говерла 2061м) в) Тестування.
Перевірка.
Підсумок. Ми повторили все про Карпати. Ви гарно справилися з цим завданням. Я переконалася, що ви прекрасно засвоїли необхідний матеріал. І маючий такий багаж знань ми можемо приступити до вивчення нового матеріалу.
Для того, щоб визначити тему нашого уроку, звернемось до карти України, і я зараз вам дам деякі підказки стосовно того, яку ми сьогодні місцевість будемо розглядати, а ви повинні визначити, про яку частину України йде мова. Це ділянка земної поверхні, розташована високо над поверхнею моря знаходиться на півдні України, на півострові, який омивається двома морями. Так , правильно, тема нашого уроку «Кримські гори». Але, як говорить українська народна мудрість, краще один раз побачити, ніж сім раз почути. Тому я пропоную вам здійснити морську подорож вздовж південного узбережжя Криму з метою вивчення Кримських гір. Ми пропливемо шлях довжиною 150 км від Севастополя до Феодосії, щоб познайомитися з географічним розташуванням, кліматом, рослинним і тваринним світом Кримських гір і помилуватися гірськими краєвидами. Красу гір найкраще спостерігати з моря. А щоб краще з’ясувати деякі питання з природознавства, ми будемо сходити на берег і підніматися в гори. Тож часу не гаємо, у подорож вирушаємо. Влаштовуємося краще на кораблі. Віддати швартові, підняти якір! Повний вперед! Фізкультхвилинка Сонечко сяє, сопілочка грає, Море шумить, чайка кричить. Правим веслом загрібай, лівим веслом загрібай. А тепер двома руками, поспішаємо ми з вами.
а) Що розповідає карта про Кримські гори. Мис Фіолент. Зробимо першу зупинку поблизу найкрасивішого мису Криму, який має назву Фіолент. І дізнаємося , що розповідає карта про Кримські гори. Робота з картою. Розгляньте фізичну карту України, знайдіть на ній Кримські гори. Визначте, у якій частині України вони знаходяться. З якою природною зоною межують кримські гори? Робота з підручником. Попрацюємо з підручником за варіантами:
Підсумок. За слайдами. Характерною особливістю Кримських гір є те, що вони своїми південними схилами звернені до теплого Чорного моря, а північними затримують холодне континентальне повітря. Тому зими тут м’які з плюсовими температурами і дощами, а літо спекотне і сухе. б) Рослинність Кримських гір. Бухта Камишова. Такий специфічний клімат впливає на рослинність цієї природної зони. А щоб познайомитися з рослинністю Кримських гір, пропоную вирушити до наступного мису під назвою Камишовий. (Назва походить від російського слова « камиш», українською «очерет», і говорить про те, що у цьому місці можна побачити влітку густі зарості очерету. Очерет – це рослина, яка росте поблизу водойм. А щоб поспостерігати, як змінюється рослинний світ від підніжжя гори до її вершини, давайте зійдемо на берег і піднімемося в гори. Фізпауза. Одягаємо рюкзаки і вирушаємо в гори. Бесіда
Розповідь вчителя з демонстрацією. У Кримських горах, як і в Карпатах, рослинний світ змінюється від підніжжя до вершин. Найнижче на схилах гір розкинувся ліс з дуба пухнастого і ялівцю високого. Серед них зустрічається суничне дерево і фісташка. Це дерево знайоме вам своїми плодами. Але в Криму росте дика фісташка, яка є тільки родичкою культурної. Плоди її маленькі і зовсім не їстівні. А цікава вона тим, що протягом літа вона випиває 15 – 20 тон води. У пошуках вологи її коріння розгалужується на 30-40 метрів від стовбура. У підліску росте - ялівець колючий, шипшина, вовчі ягоди, кизил, плющ. Третій ярус у цьому лісі утворюють різні трав’янисті рослини. Навесні квітують підсніжники, крокуси, гіацинти, сон-трава. Наші предки вірили, що квітка сон- трави покладена під голову у повний місяць приспить людину і підкаже, що її чекає в майбутньому. Якщо носити квітку з собою, то ніяка нечиста сила не підступиться, якщо покласти під кути будинку то в ньому пануватиме мир і злагода. Влітку – кропива глуха, жовтець роздільний, борщівник пухнастий, аденофора кримська, які занесені до Червоної книги. Вище в гірському лісі з’являється дуб скельний і сосна кримська, в підліску жасмин і терен колючий. Ще вище в горах панують граб і бук разом з сосною кримською. На плоских вершинах Кримських гір розкинулися гірські луки – яйли. На яйлах немає затінку, адже частина дощової і талої води – випаровується. На яйлах зростають трав’янисті рослини, які пристосувалися до посушливих умов. Це ковила, типчак, шавлія, костриця, стоколос, осока, чебрець, еспарцет, полин. Вважали, що ця рослина допомагає з’явитися на світ і захищає від дурного ока. Якщо носити вінок з полину на голові, то він збереже людину від нещастя. З давніх давен відомі людям лікувальні властивості полину, застосовують як фітонцидну рослину, глистогінний засіб, для покращення роботи органів травлення. Про нього складають приказки «гіркий як полин», «полином пахне» . Таврійський полин увійшов у історію. У 1722 році під час походу Петра І на Персію близько 500 коней потравилися цією травою і похід довелося відкласти . Серед рослин Кримських гір є багато ендеміків, і таких, які занесені до Червоної книги.( на дошці) Гра «Четвертий зайвий» Щоб закріпити знання про рослини Кримських гір давайте пограємо у гру «Четвертий зайвий». Я буду називати по три рослини, а ви повинні визначити, яка з них зайва.
в) Тваринний світ Кримських гір. Ви добре засвоїли матеріал про рослини. І тому я пропоную відвідати ще кілька мальовничих місць Криму. Прошу звернути увагу. За лівим бортом ми з вами бачимо наймальовничіші гори Криму: Гора Кішка. Ластів’яче гніздо, Аюдаг, гора Лев, мис Капчик (змія, що заповзає у море).
Розповідь з демонстрацією. Щоб закріпити знання про тварин Кримських гір пропоную гру «Хто більше». З кожного ряду виходить учасник і по черзі називають якусь тварину. Перемагає той, хто назве найбільше тварин. Практична робота в парах «Побудуй ланцюжок живлення». Тварини Червоної книги. Ми не випадково говоримо про тварин біля підніжжя гори Карадаг, адже саме тут розташований Державний Карадазький заповідник. Тут охороняється 18 видів тварин і 29 видів рослин. Якщо говорити числами, то 150 природоохоронних об’єктів 6 заповідників 12 Державних заказників
Діти, дивіться хвилями прибило до берега бочку. Ця бочка не поста в ній знаходиться ваше домашнє завдання. Зараз кожний з вас дістане собі якусь заморочку з бочки і підготує на наступний урок повідомлення про рослину або тварину Червоної книги. А допоможуть вам у цьому такі книги….. Виставка книг
А наша подорож підходить до кінця.
|
Кримські гори. 8 клас Мета Унаочнення: Фізична карта України, географічні атласи, DVD фільм “Крим рапсодія природи”, комп’терна презентація |
Випуск 2 Наприклад, Біле, Чорне, Червоне, Жовте моря, Біле озеро та ін. Гренландія – “зелена країна”, гори Шварцвальд – “ Чорний ліс”, гори... |
Гори. Карпатські гори Обладнання: фізична карта України, картини природи Карпат, квітка з пелюстками, гілочки росту, мікрофон, контурні карти |
В. Л. Белиловский Частина І. Світ без людей або «В ритмі дощу» В гори ходять або першій і останній раз, зрозумівши, що це не твоє, або все життя. Одного разу сходивши в гори, можна влюбитись в... |
Гуменюк В.І. Кримські мотиви в новій українській літературі (ХІХ... |
ТЕМА. Край, де я хотів би побувати. «Краще гір лише гори» Формувати естетичні почуття, активізувати творчу ініціативу; виховувати охайність в роботі з фарбами |
Урок-подорож, урок-дослідження. 1 «Кримські сонети» Адама Міцкевича – ностальгія за батьківщиною; їх відлуння в українській та російській літературах |
Природні умови та природні ресурси. Природні умови європейських країн... Піренеї, Альпи, Апенніни, Балкани, Карпати. Давніми зруйнованими горами є Скандинавські, Уральські гори та Центральноєвропейський... |
Тема. Відмінювання іменників. Поділ іменників на відміни Мета уроку:... Світ прекрасний навколо тебе – Сонце ясне і синє небо, Птахи і звірі, гори і ріки Нехай він буде таким навіки. Нехай людина добро... |
ВЕЛЬМОЖНИМ ЇХНІМ МИЛОСТЯМ ПАНАМ АРЦИБІСКУПУ МИХАЙЛУ І БІСКУПАМ ПОТІЮ,... ЕЛЬМОЖНИМ ЇХНІМ МИЛОСТЯМ ПАНАМ АРЦИБІСКУПУ МИХАЙЛУ І БІСКУПАМ ПОТІЮ, КИРИЛУ, ЛЕОНТІЮ, ДИОНИСІЮ ТА ГРИГОРКУ* ІОАНН, ЧЕРНЕЦЬ З ВИШНІ,... |