|
Скачати 82.93 Kb.
|
Овсієнко Наталія Іванівна, вчитель хімії, Черкаської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №26 Черкаської міської ради Черкаської області Розвиток пізнавальної діяльності учнів з особливими можливостями на уроках хімії 1. Що ми розуміемо під словами « інклюзивна освіта»? Інклюзивна освіта – перспектива нова. Хоч різні можливості – рівні права! Кожна дитина – це цілий світ, Освіта, повага і рівність для всіх! Видатний український філософ Г. Сковорода, говорячи про людей, уражених хворобою, у «Розмові п’яти подорожніх про істини щастя в житті», ставить риторичне запитання: «Невже гадаєш, що премилосердна й дбала матір наша природа зачинила їм двері до щастя, ставши для них мачухою?». Це риторичне запитання нині хвилює багатьох спеціалістів, причетних до навчання, виховання, соціальної реабілітації дітей, яких природа позбавила достатньою мірою сприймати світ і відчувати свою належність до нього через хвороби, травми, патологічні стани. За даними Всесвітньої організації охорони здоров’я (ВООЗ), лише 20 % народжених дітей умовно вважається здоровими, інші – або страждають порушеннями психофізичного розвитку, або знаходяться в стані між здоров’ям і хворобою. Основний принцип інклюзивної освіти полягає в тому, що: Всі діти мають навчатися разом у всіх випадках, коли це виявляється можливим, не зважаючи на певні труднощі чи відмінності, що існують між ними. Діти з особливими освітніми потребами мають отримувати будь-яку додаткову допомогу, яка може знадобитися їм для забезпечення успішності процесу навчання. В чому полягає конкретна робота учителя в інклюзивному класі? Безумовно, робота будь-якого учителя з особливими дітьми вимагає певної фахової підготовки:
Для цього вчитель створює у календарному плані спрямованість корекційно-розвивальної роботи з дитиною. Наприклад, в темі: «Розчини» 9 клас пізнавальна діяльність дитини полягає в наступному:
3. У 9 класі з хімії в темі: «Розчини» можна виділити такі основні аспекти:
Під час формування понять про суміші та розчини учням можна запропонувати виконати такі завдання:
H2O Визначи полярність інших молекул води !!! (ст. 21).
Під час формування понять про кількісний склад розчину учень виконує завдання за карткою в якій визначена послідовність дій:
Наприклад: Визначи масову частку кухонної солі, якщо у воді массою 90г розчинили сіль массою 10г. Дано: Розвязок: m (NaCl) = 10г 1. Визначення маси розчину m (H2O) = 90г m (NaCl) роз. = m (NaCl) + m (H2O) m (NaCl) роз. = 10г + 90 г = 100г Знайти: 2. Визначення масової частки NaCl за формулою ω (NaCl) m1(реч) ω = х 100% m2(роз) 10г ω (NaCl) = х 100% = 10% 100г Відповідь: ω (NaCl) = 10% Наступну задачу розв’яжи самостійно, використовуючи попередній приклад!!! Визначи масову частку цукру, якщо у воді масою 80г розчинили цукор масою 20г. Під час вивчення реакцій обміну між розчинами електролітів учням можна запропонувати роботу з наступними інструктивними картками та опорними схемами:
Інструктивна картка 1. Скласти молекулярне та іонне рівняння реакції, яка відбувається у водному розчині між ферум (III) сульфатом і натрій гідроксидом. Розв'язання. 1) Складаємо молекулярне рівняння. Fe2(SO4)3 + 6NaOH -> 3Nа2SO4 + 2Fе(ОН)3 ↓
3+ 2- + - + 2- 2Fe + SO4 + 6Nа + 6OН → 6Nа + 3SO4 + 2 Fe(OH)3↓ Виключаємо з правої і лівої частин рівняння однакові кількості одноіменних іонів (вони підкреслені) і записуємо скорочене іонне рівняння. 3+ - 2Fe + 6OН → 2Fe(OH)3 ↓ Поділивши всі коефіцієнти рівняння на 2, остаточно одержимо: 3+ - Fe + 3OН → Fe(OH)3 ↓ Спробуй самостійно за зразком скласти подібні рівняння взаємодії натрій хлориду з аргентум нітратом.
2+ 2- Ba + SO4 → BaSO4 ↓ Розв'язання. Під символами іонів лівої частини рівняння записуємо такі іони з протилежним знаком, які б утворювали з вихідними іонами розчинні електроліти. 2+ 2- Ва + SO4 → BaSO4 ↓ - + + - 2Сl + 2Nа → 2Nа + 2Cl Додавши обидві рівності, одержимо рівняння в іонній формі. 2+ - + 2- + - Ва +2Сl + 2Na + SO4 → ВаSO4 ↓ + 2Nа + 2Сl Об'єднавши іони у формули сполук, запишемо молекулярне рівняння. ВаСІ2 + Nа2SO4 → ВаSO4 ↓ + 2NaСl Спробуй самостійно за зразком скласти подібні рівняння утворення аргентум хлориду. Всі завдання відповідають підручнику: О.Г. Ярошенко Хімія 9кл, К. Освіта, 2009 |
Урок хімії в 9 класі з теми програми «Розчини» Базові поняття й терміни: розчини, компоненти розчину, розчинник, розчинена речовина, розчинність, електроліти, неелектроліти, електролітична... |
C Сольові розчини внутрішньовенно D Хворий, 25 років, скаржиться на озноб, виражену загальну слабкість, холодний піт |
• узагальнити і закріпити знання учнів по темі «Розчини» Мислячий розум не відчуває себе щасливим, поки не вдається зв'язати воєдино розрізнені факти, їм спостережувані |
ПЕРЕЛІК нових надходжень нормативних документів (НД) у фонд ДП "Житомирстандартметрологія"... Хімічні реактиви. РЕАКТИВИ, РОЗЧИНИ ДЛЯ АНАЛІЗУ ТА МАТЕРІАЛИ ДОПОМІЖНІ. Методи готування |
Урок з математики, природознавства Мета: Дати уяву дітям про суміші і розчини. Формувати вміння працювати із законом збереження маси. Узагальнення отриманих знань при... |
Методичний посібник Розроблено: Л. В. Петриченко Задачі на розчини та сплави викликають серйозні труднощі. Тому розв’язані задачі такого типу допоможуть школярам і стануть для них... |
Розділ V. Задачі з теми „Метали” Одним з найбільш цікавих та різноманітних видів задач є задачі, пов’язані з хімічними реакціями, що протікають при зануренні пластинок... |
Які речовини відносять до вуглеводів і звідки ця назва походить? Запропонуйте план визначення кожної з цих речовин, використовуючи розчини карбонату натрію, гідроксиду натрію, купруму (II) сульфату.... |
Задачі на розчини посідають особливе місце в курсі хімії. Їхнє значення... Характеристикою розчину є кількість речовини, яка міститься в певній масі або об’ємі розчину. Ця характеристика називається концентрацією.... |