|
Скачати 109.75 Kb.
|
Мета уроку: • узагальнити і закріпити знання учнів по темі «Розчини»; • показати різні способи розв'язування задач з урахуванням вікових особливостей і математичної підготовки, • відпрацювати вміння і навички учнів при вирішенні розрахункових задач. • виховувати вміння контролювати увагу на всіх етапах уроку; • сприяти розвитку комунікативних якостей учнів. • розвивати пізнавальні процеси, операції логічного мислення (аналіз, прогнозування, вміння робити висновки) при розв'язуванні задач, через перетворення формул і підставляння відомих величин в кінцеву формулу або рівняння алгебри; • розвивати пізнавальний інтерес до предметів через розв'язування задач, що мають важливе практичне значення; • розвивати самостійність учнів, формувати життєві компетенції. "Мислячий розум не відчуває себе щасливим, поки не вдається зв'язати воєдино розрізнені факти, їм спостережувані" угорський вчений, лауреат Нобелівської премії Дьордь де Хевеши Обладнання: роздатковий матеріал із задачами, картки для складання відповідностей. Тип уроку: урок узагальнення, інтегрований. Хід уроку. І. Організаційний момент Учитель хімії налаштовує учнів на роботу. II. Підготовка до засвоєння навчального матеріалу Учитель математики: Природа - єдине ціле, яке характеризується спільними процесами та керована спільними законами. Математичні методи (рішення систем лінійних однорідних рівнянь, дослідження функцій і побудова графіків) знаходять широке застосування в таких поняттях хімії як протікання хімічних реакцій; при вирішенні хімічних задач. Учитель хімії повідомляє учням план уроку, мета і завдання: Учитель хімії: Хімічні процеси - це складні реакції, які вимагають величезних обчислень. І сьогодні на уроці ми пропонуємо вам розв'язування хімічних задач за допомогою математики.Учитель математики. - Сьогодні на уроці ми повторимо і систематизуємо знання з теми "Відсотки". Сторонні хай навчаться, а знаючі згадають ще раз. - Що таке відсоток? - Сформулюйте правило знаходження відсотка від числа. - Як знайти ціле число за його відсотком? - Як визначити, скільки відсотків одне число становить від другого? - Висловіть у вигляді десяткового дробу 1%, 17%, 20%, 63,2%. - Обчисліть 3% від 100; 25% від 88,8; 15% від а, а% від в. - Знайдіть ціле число, якщо його 10% рівні 25; його 30% рівні 90. - Визначте, скільки% становить число 24 від 200, 40 від 1000? - У яких сферах життя ви зустрічаєтеся з поняттям "відсоток"? Наведіть приклади. - На яких уроках, крім математики, ви використовуєте знання про відсотки? Учитель хімії. - У яких темах ми застосовуємо поняття "відсоток?" - Що таке розчин? - Яка речовина найчастіше використовується як розчинник? - Що є кількісною характеристикою розчину? - Концентрація характеризує вміст розчиненого речовини в певній кількості розчину. Назвіть відомий вам спосіб вираження концентрації. - Що таке масова частка розчиненої речовини? - Згадайте формулу для обчислення масової частки розчиненої речовини і похідні від неї . - За якою формулою можна розрахувати масу розчину? ІІІ. Розв'язування задач Учитель хімії пропонує розв'язати учням одну з трьох завдань ( група "Пересічні громадяни" - № 1, група "Хіміки-технологи " - № 2, група "Фармацевти" - № 3) і викликає по одному представнику до дошки для оформлення і пояснення розв'язування задачі. Інші учні оформляють розв'язування всіх задач в зошитах. 1. Розрахунок маси розчиненої речовини і маси розчинника Для засолювання огірків приготували 3 кг. 6%-ного розчину кухонної солі. Обчисліть, які маси солі та води необхідно взяти для приготування такого розчину. 2. Розрахунок маси приготовленого розчину Перед посадкою насіння томатів дезінфікують 15%-ним розчином марганцівки. Яку масу такого розчину можна приготувати з 6 г марганцівки? 3. Розрахунок масової частки розчиненої речовини Хлорид цинку використовується в якості в'яжучого і асептичного кошти. Фармацевт аптеки "Панацея" в 100 г води розчинив 5 р. хлориду цинку. Визначте масову частку отриманого розчину. (Відповідь: 4,8%) Учитель математики. - Давайте подивимося на ці завдання з точки зору математики. Яке правило на відсотки ви застосували при розв'язуванні першого завдання? - Яке правило ви застосували при розв'язуванні другого завдання? - При розв'язуванні третьої? ( на дошці складається відповідність між видами хімічних та математичних задач ) - Як бачите, завдання, які ви зустрічаєте на хімії, можна розв'язувати на уроках математики без застосування хімічних формул. Кожній групі пропонується розв'язати одну й ту ж задачу, група "Пересічні громадяни" довільним способом, група "Хіміки-технологи "- хімічним способом, група "Фармацевти"- математичним способом Лимонна кислота міститься не тільки в лимонах, але також в незрілих яблуках, вишнях, ягодах смородини. Лимонна кислота часто використовується в кулінарії і в домашньому господарстві (наприклад, для виведення іржавих плям з тканини). Визначте, яка маса 10% і 70% розчину лимонної кислоти потрібно для приготування 100 г 20% розчину? Після розв'язування групами задачі – перевірка. ІV. Самостійна робота в групах. 1. Потрібно приготувати 500 г столового оцту (3%-розчин оцтової кислоти). Яка кількість 90%-го розчину оцтової кислоти слід взяти для цього? 2. Гранично допустима концентрація (ГДК) солей важких металів у воді дорівнює 0,005% (за масою). Чи можна використовувати водопровідну воду для приготування полоскань для горла або розчину для дезінфекції ран, якщо в 1 кг. цієї води міститься 0,3 г. цих солей? Чи можна буде використовувати воду після пропускання її через фільтр "Аквафор-300", якщо фільтр утримує 88% потрапили в нього солей? (До очищення воду використовувати не можна (ГДК солей 0,03%), а після очищення - можна (ГДК солей 0,0036%).) 3. В аптеці є розчини аміаку 5% і 25%. Як з них приготувати 1 кг нашатирного спирту (10% розчин аміаку). V. Підсумки уроку. Домашнє завдання. Долинська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1 Методичний кабінет Інтегрований урок алгебри і хімії в 9-б класі вчитель хімії Демченко І.А. вчитель математики Шахненко О.Ф. м. Долинська 2012 рік |
Уроку Мета. 1 Узагальнити та систематизувати знання учнів по темі; показати на прикладах різноманітність задач, що зводяться до розв’язування... |
Уроку Узагальнити та систематизувати знання, уміння і навички учнів по темі «Ірраціональні рівняння». Розвити навички самоконтролю, логічного... |
ІІ Актуалізація опорних знань ІІІ Етапи подорожі ... |
УРОК ФІЗИКИ У 9 КЛАСІ ЕЛЕКТРОЛІЗ. ЗАСТОСУВАННЯ ЕЛЕКТРОЛІЗУ МЕТА. Навчання: систематизувати й узагальнити знання учнів з теми «Електричний струм у розчинах і розплавах електролітів», закріпити... |
План-конспект уроку з англійської мови на тему «Number six, Hill Street!» Мета: практична: закріпити вже вивчені лексичні одиниці, активізувати їх вживання у мові, вдосконалювати граматичні знання учнів... |
Урок №51 Тема. Метод площ. Розв'язування задач Мета: закріпити, систематизувати та узагальнити знання учнів з теми «Площі многокутників». Сформувати в учнів розуміння схеми дій,... |
Підсумковий урок з фізики у 8 класі по темі: «Теплові явища» Систематизувати та узагальнити знання учнів з теми “Теплові явища”. Розвивати логічне мислення, уміння пояснювати процеси та явища... |
Урок фізики в 11 класі по темі: «Фізика атомного ядра» МЕТА: Узагальнити та систематизувати знання учнів з теми «Фізика атомного ядра». Розвивати самостійність та уважність. Виховувати... |
Тема уроку: Західні демократії Мета: узагальнити знання про демократичні держави, їх становище після Першої світової війни;закріпити знання про поняття «Новий курс»,... |
Урок узагальнювального повторення. Вид уроку Гра «Найрозумніший історик» Методом проведення історичної гри «Найрозумніший історик» узагальнити, систематизувати та закріпити знання учнів про періоди появи... |