• узагальнити і закріпити знання учнів по темі «Розчини»


Скачати 109.75 Kb.
Назва • узагальнити і закріпити знання учнів по темі «Розчини»
Дата 24.10.2013
Розмір 109.75 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Математика > Документи
Мета уроку:
• узагальнити і закріпити знання учнів по темі «Розчини»;
• показати різні способи розв'язування задач з урахуванням вікових особливостей і математичної підготовки,
• відпрацювати вміння і навички учнів при вирішенні розрахункових задач.
• виховувати вміння контролювати увагу на всіх етапах уроку;
• сприяти розвитку комунікативних якостей учнів.
• розвивати пізнавальні процеси, операції логічного мислення (аналіз, прогнозування, вміння робити висновки) при розв'язуванні задач, через перетворення формул і підставляння відомих величин в кінцеву формулу або рівняння алгебри;
• розвивати пізнавальний інтерес до предметів через розв'язування задач, що мають важливе практичне значення;
• розвивати самостійність учнів, формувати життєві компетенції.

"Мислячий розум не відчуває себе щасливим, поки не вдається зв'язати воєдино розрізнені факти, їм спостережувані"

угорський вчений, лауреат Нобелівської премії

Дьордь де Хевеши

Обладнання: роздатковий матеріал із задачами, картки для складання відповідностей.

Тип уроку: урок узагальнення, інтегрований.
Хід уроку.

І. Організаційний момент
Учитель хімії налаштовує учнів на роботу.

II. Підготовка до засвоєння навчального матеріалу
Учитель математики: Природа - єдине ціле, яке характеризується спільними процесами та керована спільними законами. Математичні методи (рішення систем лінійних однорідних рівнянь, дослідження функцій і побудова графіків) знаходять широке застосування в таких поняттях хімії як протікання хімічних реакцій; при вирішенні хімічних задач.
Учитель хімії повідомляє учням план уроку, мета і завдання:
Учитель хімії: Хімічні процеси - це складні реакції, які вимагають величезних обчислень. І сьогодні на уроці ми пропонуємо вам розв'язування хімічних задач за допомогою математики.Учитель математики.
- Сьогодні на уроці ми повторимо і систематизуємо знання з теми "Відсотки". Сторонні хай навчаться, а знаючі згадають ще раз.
- Що таке відсоток?
- Сформулюйте правило знаходження відсотка від числа.
- Як знайти ціле число за його відсотком?
- Як визначити, скільки відсотків одне число становить від другого?
- Висловіть у вигляді десяткового дробу 1%, 17%, 20%, 63,2%.
- Обчисліть 3% від 100; 25% від 88,8; 15% від а, а% від в.
- Знайдіть ціле число, якщо його 10% рівні 25; його 30% рівні 90.
- Визначте, скільки% становить число 24 від 200, 40 від 1000?
- У яких сферах життя ви зустрічаєтеся з поняттям "відсоток"? Наведіть приклади.
- На яких уроках, крім математики, ви використовуєте знання про відсотки?
Учитель хімії.
- У яких темах ми застосовуємо поняття "відсоток?"
- Що таке розчин?
- Яка речовина найчастіше використовується як розчинник?
- Що є кількісною характеристикою розчину?
- Концентрація характеризує вміст розчиненого речовини в певній кількості розчину. Назвіть відомий вам спосіб вираження концентрації.
- Що таке масова частка розчиненої речовини?
- Згадайте формулу для обчислення масової частки розчиненої речовини і похідні від неї .
- За якою формулою можна розрахувати масу розчину?
ІІІ. Розв'язування задач

Учитель хімії пропонує розв'язати учням одну з трьох завдань ( група

"Пересічні громадяни" - № 1, група "Хіміки-технологи " - № 2, група "Фармацевти" - № 3) і викликає по одному представнику до дошки для оформлення і пояснення розв'язування задачі. Інші учні оформляють розв'язування всіх задач в зошитах.

1. Розрахунок маси розчиненої речовини і маси розчинника

Для засолювання огірків приготували 3 кг. 6%-ного розчину кухонної солі. Обчисліть, які маси солі та води необхідно взяти для приготування такого розчину.
2. Розрахунок маси приготовленого розчину

Перед посадкою насіння томатів дезінфікують 15%-ним розчином марганцівки. Яку масу такого розчину можна приготувати з 6 г марганцівки?
3. Розрахунок масової частки розчиненої речовини

Хлорид цинку використовується в якості в'яжучого і асептичного кошти. Фармацевт аптеки "Панацея" в 100 г води розчинив 5 р. хлориду цинку. Визначте масову частку отриманого розчину.
(Відповідь: 4,8%)

Учитель математики.
- Давайте подивимося на ці завдання з точки зору математики. Яке правило на відсотки ви застосували при розв'язуванні першого завдання?

- Яке правило ви застосували при розв'язуванні другого завдання?
- При розв'язуванні третьої?

( на дошці складається відповідність між видами хімічних та математичних задач )
- Як бачите, завдання, які ви зустрічаєте на хімії, можна розв'язувати на уроках математики без застосування хімічних формул.
Кожній групі пропонується розв'язати одну й ту ж задачу, група "Пересічні громадяни" довільним способом, група "Хіміки-технологи "- хімічним способом, група "Фармацевти"- математичним способом

Лимонна кислота міститься не тільки в лимонах, але також в незрілих яблуках, вишнях, ягодах смородини. Лимонна кислота часто використовується в кулінарії і в домашньому господарстві (наприклад, для виведення іржавих плям з тканини). Визначте, яка маса 10% і 70% розчину лимонної кислоти потрібно для приготування 100 г 20% розчину?

Після розв'язування групами задачі – перевірка.
ІV. Самостійна робота в групах.
1. Потрібно приготувати 500 г столового оцту (3%-розчин оцтової кислоти). Яка кількість 90%-го розчину оцтової кислоти слід взяти для цього?
2. Гранично допустима концентрація (ГДК) солей важких металів у воді дорівнює 0,005% (за масою). Чи можна використовувати водопровідну воду для приготування полоскань для горла або розчину для дезінфекції ран, якщо в 1 кг. цієї води міститься 0,3 г. цих солей? Чи можна буде використовувати воду після пропускання її через фільтр "Аквафор-300", якщо фільтр утримує 88% потрапили в нього солей? (До очищення воду використовувати не можна (ГДК солей 0,03%), а після очищення - можна (ГДК солей 0,0036%).)

3. В аптеці є розчини аміаку 5% і 25%. Як з них приготувати 1 кг нашатирного спирту (10% розчин аміаку).

V. Підсумки уроку. Домашнє завдання.
Долинська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1

Методичний кабінет




Інтегрований урок

алгебри і хімії в 9-б класі

вчитель хімії Демченко І.А.

вчитель математики

Шахненко О.Ф.

м. Долинська

2012 рік

Схожі:

Уроку
Мета. 1 Узагальнити та систематизувати знання учнів по темі; показати на прикладах різноманітність задач, що зводяться до розв’язування...
Уроку
Узагальнити та систематизувати знання, уміння і навички учнів по темі «Ірраціональні рівняння». Розвити навички самоконтролю, логічного...
ІІ Актуалізація опорних знань ІІІ Етапи подорожі
...
УРОК ФІЗИКИ У 9 КЛАСІ ЕЛЕКТРОЛІЗ. ЗАСТОСУВАННЯ ЕЛЕКТРОЛІЗУ
МЕТА. Навчання: систематизувати й узагальнити знання учнів з теми «Електричний струм у розчинах і розплавах електролітів», закріпити...
План-конспект уроку з англійської мови на тему «Number six, Hill Street!»
Мета: практична: закріпити вже вивчені лексичні одиниці, активізувати їх вживання у мові, вдосконалювати граматичні знання учнів...
Урок №51 Тема. Метод площ. Розв'язування задач
Мета: закріпити, систематизувати та узагальнити знання учнів з теми «Площі многокутників». Сформувати в учнів розуміння схеми дій,...
Підсумковий урок з фізики у 8 класі по темі: «Теплові явища»
Систематизувати та узагальнити знання учнів з теми “Теплові явища”. Розвивати логічне мислення, уміння пояснювати процеси та явища...
Урок фізики в 11 класі по темі: «Фізика атомного ядра»
МЕТА: Узагальнити та систематизувати знання учнів з теми «Фізика атомного ядра». Розвивати самостійність та уважність. Виховувати...
Тема уроку: Західні демократії
Мета: узагальнити знання про демократичні держави, їх становище після Першої світової війни;закріпити знання про поняття «Новий курс»,...
Урок узагальнювального повторення. Вид уроку Гра «Найрозумніший історик»
Методом проведення історичної гри «Найрозумніший історик» узагальнити, систематизувати та закріпити знання учнів про періоди появи...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка