|
Скачати 89.07 Kb.
|
Відділ освіти Цюрупинської РДА Великокопанівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів (відсотки, розчини та сплави) Методичний посібник Розроблено: Л.В. Петриченко, вчителем І кваліфікаційної категорії 2012 р. Задачі на розчини та сплави викликають серйозні труднощі. Тому розв’язані задачі такого типу допоможуть школярам і стануть для них опорним фактом. Задача 1. Знайдіть концентрацію солі в суміші, яку отримали з двох розчинів солі масою i , якщо відомо що концентрація солі в першому розчині , а в другому . Розв’язання
Нехай р – концентрація солі в отриманій суміші, тоді: P== Відповідь: P= Дана формула э ключем, який допоможе учням при розв’язуванні задач. Задача 2. Щоб добути 100л 48-відсоткового розчину азотної кислоти, змішали 40-відсотковий розчин цієї кислоти із 60—відсотковим розчином. Скільки літрів кожного із розчинів використали? Розв’язання І спосіб. Нехай використали 40-відсоткового розчину і 60-відсоткового розчину, тоді маємо систему рівнянь: x+y=100, x+y=100, x+y=100·(-2) ; -2x-2y=-200; y=40; y=40; y=40; ; x+y=100; x+40=100; x=60; Відповідь: 60л, 40л. Завдання з розгорнутою відповіддю ІІ спосіб
1)48% від 100л дорівнює 0,48 ·100=48(л) азотної кислоти в добутій суміші; 2) 0,4x+0,6y=48; 4x+6y=480; 2x+3y=240; x+y=100; x+y=100; x+y=100; -2 2x+3y=240; y=40, y=40, x=60, x+y=100; x=60; y=40; Відповідь: 60л, 40л. Завдання з розгорнутою відповіддю Задача 1. У першому бідоні було молока, масова частка жиру в якому становила 3%, а в другому – вершки жирністю 18%. Скільки треба взяти молока і скільки вершків, щоб отримати 10л молока з масовою часткою жиру 6%? Розв’язання І спосіб. Нехай треба взятих молока та вершків
x+y=10; x+y=10; -3 3x+18y=60, y=2, x=10-2, x=8 x+y=10; y=2; y=2; Відповідь: 8л, 2л. ІI спосіб. Використаємо формулу для знаходження концентрації суміші, яка утворюється з двох розчинів: =6, 3x+18y=60, x=8, x+y=10; x+y=10; y=2; Відповідь: 8л, 2л. Задача 2. Після того як змішали 50-ти відсотковий і 20-ти відсотковий розчини кислоти, отримали 900г 30-ти відсоткового розчину. Скільки грамів кожного розчину змішали? Розв’язання Нехай змішали 50-ти відсоткового і 20-ти відсоткового розчину, тоді: =30, 50x+20y=27000, 5x+2y=2700, x+y=900; x+y=900; -2 x=300, x=800, x+y=900; y=600. Відповідь: 300г, 600г. Розглянемо прикладні задачі, які часто доводиться розв’язувати банківським працівникам, а також тим, хто зберігає гроші у банку під відсотки Задача 3. Вкладник поклав до банку 1200 грн на два різні рахунки. По першому з них банк виплачує 6% річних, а по другому -8% річних. Через рік клієнт отримав 80 грн відсоткових грошей. Скільки гривень він поклав на кожний рахунок? Розв’язання Нехай вкладник поклав на перший рахунок Хгрн, а на другий – y грн, тоді грн – прибуток на першому рахунку, грн – прибуток на другому рахунку. Складаємо систему рівнянь: x+y=1200, x+y=1200, x+y=1200 -3 +=80; 6x+8y=8000; 3x+4y=4000 -3x-3y=-3600, y=400, x=800, x+y=1200; y=400. Відповідь: 800грн; 400грн. Задача 4. Вкладник поклад до банку 2000 грн. За перший рік йому було нараховано певний відсоток річних, а другого року банківський відсоток було збільшено на 4%. Наприкінці другого року на рахунку було 23332 грн. Скільки відсотків становила банківська ставка у перший рік? Розв’язання Нехай банківська ставка у перший рік становила Х%, тоді: 200·(1+)грн – сума на рахунку через рік; 2000·(1+)·грн – прибуток за другий рік. Складаємо рівняння: 2000·(1+)+ 2000·(1+)·=2332 2000·(1+)+ (1+)=2332 (1+)+ (1+)= (100+x)(x+104)=11660 +204x-1260=0 D=41616+5040=46656; ==216 =<0 (умову задачі не задовольняє). Відповідь: 6%. Задача 5. Ціну товару підвищили на 12% . На скільки відсотків потрібно зменшити нову ціну, щоб одержати початкову? Розв’язання Нехай початкова ціна товару становить 100%.
Нехай на Х% потрібно зменшити нову ціну, щоб одержати початкову. 112-х% від 112%=100 112-1,12х=100 1,12х=12 х===10 =10 Відповідь: на 10%. Задача 6. За ковзани та спортивний костюм довелося заплатити на 35% більше, ніж два роки тому, причому ковзани подорожчали з тих пір на 20%, а спортивний костюм -70%. Скільки відсотків від вартості ковзанів і спортивного костюма складала два роки тому вартість ковзанів? Розв’язання Нехай грн. – вартість ковзанів два роки тому, yгрн – вартість спортивного костюма два роки тому, тоді: х+20% від х дорівнює х+0,2х=1,2х(грн.) –теперішня вартість ковзанів. y+70% від yдорівнює y+0,7y=0,7y(грн.) –теперішня вартість спортивного костюма; x+y(грн.) заплатили за ковзани та спортивний костюм два роки тому; (x+y)+35% від (x+y) дорівнює (x+y)+0,35(x+y)=1,35 (x+y)грн – теперішня сума, яку заплатили за ковзани та спортивний костюм. 1,2x+1,7y=1,35(x+y) 1,2x+1,7y=1,35x+1,35y 1,7y-1,35y=1,35x-1,2x 0,35y=0,15x y=x=x=x ====0,7=70% Відповідь: на 70%. Задачі на сплави Задача 7. Є два шматки сплаву олова і цинку, що містять 60% і 40% олова. По скільки грамів від кожного шматка треба взяти, щоб одержати 600г сплаву, що містить 45% олова. Розв’язання
Нехай від першого шматка сплаву треба взяти г, а від другого -г.
0,6+0,4=270 0,6(600 )+ 0,4 3600,6+0,4 -0,2=-90 =450 =600 =150 Відповідь: 150г; 450г. Задача 8. У першому сплаві золото і срібло знаходиться у відношенні 2:3, а в другому -3:7. На скільки грамів одного зі сплаву треба взяти більше, щоб одержати 8г нового сплаву, в якому золото і срібло знаходяться у відношенні 5:11? Розв’язання Нехай хг – маса частини першого сплаву, yг –маса частини другого сплаву. Концентрація золота у першому сплаві дорівнює , а концентрація золота у другому сплаві дорівнює . Концентрація золота в остаточному сплаві дорівнює
1)=2,5(г) x+y=8 x+y=8 y=8-x 4x+3y=25 4x+3(8-x)=25 4x+24-3x=25 4x-3x=25-24 x=1 x=1 x=1 y=8-1 y=7 3)7-1=6(г) Відповідь: на 6г</0> |
Методичний посібник Розроблено: Л. В. Петриченко Завдання: з’ясувати, від чого залежить чого залежить величина зовнішнього кута трикутника |
НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНИЙ ПОСІБНИК ДО ВИВЧЕННЯ КУРСУ Київ 2 011 Навчально-методичний... Навчально-методичний посібник до вивчення курсу «Основи економічної теорії» / Укл. Н.Є. Скоробогатова, Н. О. Черненко. К.: НТУУ "КПІ",... |
Навчально-методичний посібник Суми Медична генетика: навчально-методичний посібник для студентів ВНЗ / В. Е. Маркевич, М. П. Загородній, І. Е. Зайцев, А. М. Лобода,... |
Миколаєнко А.Є., Ж. М. Миколаєнко, М. Т. Степанченко Моя професія. Методичний посібник Моя професія. Методичний посібник Я.: Вид-во «ТОВ Яготинська друкарня», 2013. 20с |
Навчально-методичний посібник Механічна кулінарна обробка бульбоплодів... Рецензiя на навчально – методичний посібник «Організація роботи контролера-касира вторговельних підприємствах на ЕККА різних типів»... |
МЕТОДИЧНИЙ ПОСІБНИК ДЛЯ САМОСТІЙНОГО ВИВЧЕННЯ ДИСЦИПЛІНИ Методичний посібник для самостійного вивчення дисципліни „Економіка підприємства” обговорено і схвалено на засіданні кафедри теоретичної... |
Навчально-методичний посібник з навчальної дисципліни Навчально-методичний посібник для самостійної роботи та практичних занять з навчальної дисципліни “Сімейне право” (відповідно до... |
Навчально-методичний посібник для практичних занять Навчально-методичний посібник для практичних занять та самостійної роботи з навчальної дисципліни “Господарське право” (відповідно... |
Навчально-методичний посібник для самостійної роботи Навчально-методичний посібник для самостійної роботи та семінарських занять з навчальної дисципліни “Соціологія” (відповідно до вимог... |
Навчально-методичний посібник для практичних занять Навчально-методичний посібник для практичних занять та самостійної роботи з навчальної дисципліни “Екологічне право України” (відповідно... |