|
Скачати 36.22 Kb.
|
Хімія 10 клас Тема уроку: Карбон і Силіцій та властивості їх сполук. Значення сполук неметалічних елементів. Мета уроку:узагальнити та систематизувати знання учнів з теми « Неметалічні елементи Карбон , Силіцій та їх сполуки», повторити знання про номенклатуру, фізичні, хімічні властивості та застосування сполук Карбону та Силіцію; розвивати креативне і критичне мислення, вміння самостійно аналізувати, робити висновки, розвивати вміння виділити головне в пізнавальному об’єкті та розглядати його з різних точок зору; формувати вміння швидко і чітко формулювати свої думки, логічно викладати їх і обстоювати свою точку зору; вдосконалювати навики самостійної пошукової діяльності під час роботи з додатковими джерелами інформації; виховувати бережливе відношення до власного здоров’я , формувати переконання правильно поводитися з хімічними речовинами в побуті, використовувати їх у відповідності до інструкцій; формувати в учнів екологічне мислення. Тип уроку: узагальнення та систематизація знань Форма проведення: урок-подорож Обладнання: стенди «Періодична система хімічних елементів Д. І. Менделєєва» і « Електрохімічний ряд напруг металів», речовини хлорид на кислота, кальцій карбонат, кальцій гідроксид, метилоранж, дидактичні матеріали плакат «Карта подорожі», зразки гірських порід, мінералів. Хід уроку І. Організаційний етап. ІІ. Актуалізація опорних знань. (Етап виклику)
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності, оголошення теми, мети, завдань уроку. Сьогодні я вас запрошую у подорож до «Царства живої та неживої природи», адже ми знаємо, що Карбон вважають основою всього живого, а Силіцій – основа неживої природи, щоб дізнатися більше про ці хімічні елементи та їх сполуки, повторити номенклатуру, їх фізичні та хімічні властивості;, з’ясувати практичне значення неметалічних сполук у житті людей. Під час подорожі ми будемо користуватися картою , а подорожувати ми будемо на потязі. Перш ніж вирушати у дорогу, кожному з вас треба придбати квитки. У потязі є вагони першого і другого класу. Для того, щоб я змогла вручити вам квитки, ви повинні виконати завдання на картках: Розв’язати задачу. А тепер вирушаймо у подорож…. 1. Зупинка – станція « Інформаційна» 1. Завдання: Повідомте, де в природі поширені елементи – неметали Карбон і Силіцій. 2. Завдання: Запропоновані речовини розмістити у дві групи: в першу – природні сполуки Карбону, у другу – сполуки Силіцію ( польовий шпат, деревне вугілля, слюда, глина, алмаз, азбест, тальк, топаз, кам’яне вугілля, графіт, гірський кришталь, пісок, кварц ,рідке скло). - Виберіть із колекції мінералів сполуки, які зустрічаються у даному переліку, назвіть їх. - Поясніть сутність поняття «Алотропія». - Серед поданих речовин назвіть алотропні модифікації Карбону та Силіцію. - Де застосовують сполуки Карбону та Силіцію? 2. Зупинка - станція «Номенклатурна» Заповніть схему: напишіть формули та назви сполук, які утворюють Карбон та Силіцій. Карбон Силіцій Оксиди СО2,СО. SiO2 Кислоти H2CO3 H2SiO3 Солі карбонати, силікати Гідроген карбонати Опишіть фізичні властивості цих оксидів, солей, кислот. Назвіть якісні реакції на карбонат – іон, на силікати. 3. Зупинка - станція «Експериментальна» - Як у лабораторії одержують вуглекислий газ?(дією хлоридної кислоти на кальцій карбонат - крейду).
CaCO3 +2 HCl – CaCl2+CO2 + H2O
4.Зупинка – станція «Практична» 1.Здійснити ланцюжок послідовних перетворень: Ca(OH)2 – CaCO3 – Ca(HCO3) – CaCO3 – CO2 – Na2CO3 Назвіть продукти реакції. 2. Розв’язати задачу. 5 Зупинка - станція «Кінцева» Вправа «Точка зору» Що таке «парниковий ефект»? Які заходи потрібно здійснювати, щоб протидіяти цьому явищу? ІV. Закріплення нових знань і вмінь (етап рефлексії). V. Підсумки. Мотивація виставлених оцінок. Враховуючи вашу роботу на різних етапах уроку я ставлю такі оцінки…. Значно краще, ніж завжди, сьогодні на уроці працювали ………… А від учнів ………я чекала більшої активності та вищих результатів роботи. VІ. Домашнє завдання: повторити матеріал параграфів про неметалічні елементи та їх сполуки |
Уроку. Урок узагальнення і систематизації знань, умінь і навичок Мета. Узагальнити і систематизувати знання і вміння учнів з теми „Арифметична і геометрична прогресії”. Розширити кругозір учнів.... |
УРОК №47 Тема уроку Мета уроку: узагальнити і систематизувати знання, вміння та навички учнів з теми; розвивати навички самоконтролю |
Уроку по фізиці з учнями 9-А класу ТЕМА : «МАГНІТНЕ ПОЛЕ» МЕТА: Узагальнити та систематизувати знання учнів з теми «Магнітне поле»; розвити логічне мислення, інтерес до вивчення фізики; виховати... |
Сценарій математичної гри для учнів 5 класу Узагальнити і систематизувати знання учнів з теми «Натуральні числа. Геометричні фігури і величини» |
УРОК №11 Тема уроку Мета уроку: узагальнити та систематизувати вивчений матеріал з теми, підготувати учнів до контрольної роботи |
УРОК №70 Тема уроку Мета уроку: систематизувати й узагальнити знання та уміння учнів з геометрії за 8 клас |
Інтегрований урок з української літератури та географії в 6-му класі Мета: узагальнити і систематизувати знання учнів, набуті у процесі вивчення теми «Гідросфера» |
Уроку: Урок узагальнення та систематизації знань Мета уроку: Узагальнити й систематизувати знання учнів про виробництво електроенергії на електростанціях різних типів |
ПРОФЕСІЙНИЙ ГІРНИЧИЙ ЛІЦЕЙ М. КОМСОМОЛЬСЬКА Навчальна: систематизувати та узагальнити знання та вміння учнів з теми «Циліндр»; вивчити конус та його елементи; застосувати математичні... |
Урок-подорож у 5-му класі. Тема: «Країна Бухгалтерія» Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів з теми «Натуральні числа та дії над ними» |