|
Скачати 78.94 Kb.
|
П. Тичина «Хор лісових дзвіночків» Мета: познайомити з віршем П. Тичини «Хор лісових дзвіночків», зацікавити ним, спонукати до вивчення, учити складати словесні малюнки; розвивати уяву, навички виразного читання, аналізу ліричних творів; умінні чітко і відверто висловлювати свої думки; сприяти вихованню доброти, любові до природи, здатність до сприймання краси, спостережливість Обладнання: портрет П. Тичини, пам’ятки «Засоби виразного читання», фотокартки дзвіночків, малюнки квітів, пелюстки квітки, картки самооцінювання ТЗН: записи музичних творів: В. Івасюк «Лісові дзвіночки», В. Верховинець «Ми дзвіночки», класична музика; мультимедійна презентація Тип уроку: комбінований Епіграф: Ах, скільки радості, Коли ти любиш землю, Коли гармонії шукаєш у житті. Павло Тичина Хід уроку І. Організація класу. Створення емоційного фону. Звучить стиха музика. Починаю урок читанням епіграфу уроку.
Вправа «Усмішка по колу». Усі беруться за руки. Перший учень повертається до свого сусіда й усміхається йому і так по колу. ІІ. Рефлексія навчальної діяльності На столах у дітей лежать квітки.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Вправа «Створення асоціативного куща» Учні на пелюстках квітки пишуть свої поняття, потім прикріплюють на дошку. ІV. Актуалізація опорних знань
Хто з вас, діти, нас не знає? Ми у лісі проживаєм, дзвоном сонце зустрічаєм, Маєм гарні сині очки, називаємось…. (дзвіночки) Я впевнена, що кожен із вас бачив ці квіти. Подивіться на них уважно та спробуйте добрати як можна більше порівнянь. Гра «Хто більше» ( робота в групах)
Вправа «Усне малювання» Кожна група отримує завдання: описати дзвіночки в різних стилях. (Робота з пам’ятками «Стилі мовлення»). 1 група – у художньому; 2 група – у науковому; 3 група – у розмовному; 4 група – у публіцистичному. Діти отримують картки, на яких написані ключові слова, за допомогою яких вони зможуть описати квітку. Картка №1. Синьоокі лісові дзвіночки; співають прекрасну й радісну пісню весни; тендітне високе стебло; тягнуться до сонця; невеликі квітки; дарують радість людям. Картка №2. Рід трав’янистих рослин; сімейство дзвоникові; тонкі й сильно гіллясті стебла; квітки широкі, дзіночкоподібні; іноді білі, а частіше яскраво-сині, фіолетові. Картка №3. Привіт; як справи; ти бачив, що у квітнику розквітли дзвіночки; опиши їх; яка краса; бувай. Картка №4. Квіти, які починають цвісти влітку; мають форму дзвіночків; синього кольору; виведено сотні різновидів цієї квітки; зустрічаються на луках, у лісах, у дібровах. V. Оголошення теми, мети уроку - Видатний поет Павло Григорович Тичина тонко відчував і любив природу. Він міг почути, як шепоче вітерець, співають ніжну пісеньку лісові дзвіночки. - Сьогодні на уроці ми познайомимось із віршем П. Тичини «Хор лісових дзвіночків». VІ. Сприйняття й засвоєння навчального матеріалу
1. Прослуховування пісні «Ми дзвіночки» В. Верховинця на слова П. Тичини. Виразне читання вірша П. Тичини «Хор лісових дзвіночків» учителем, учнями. 2. Бесіда з учнями. - Чи є у вірші опис квіток? ( Ні, конкретного опису немає). - Які асоціації викликає у вас повтор у кінці першої строфи: «День! День!»? (Дзвіночки славлять новий день, також здається, що лунає справжній металевий дзвінок).
( Музикальності віршеві надають повтори, які передають звуки природи).
3. Висновок учителя. - Кожний рядок поезії передає велику любов поета до природи, його захоплення нею. Дзвіночки, ніби люди, закохані у велич і розмаїття природи, виявляють радість, любов, доброту, щедрість, привітність. 4. Пояснення вчителя. - Повторення слів «день, день», «тінь, тінь», а також звуків «с», «дз», «д», «т» створюють враження дзеленчання дзвіночка. Цей художній засіб називається звуковим повтором. Алітерація – повторення подібних за звучанням приголосних у віршовому рядку, строфі для підсилення звукової або інтонаційної виразності та музичності. Асонанс – повторення однакових голосних звуків у рядку або строфі, що надає віршованій мові благозвучності, підсилює їх музичність. VІІ. Закріплення знань, умінь і навичок Конкурс на кращого читця. (Робота в групах) - Перш, ніж провести конкурс, давайте пригадаємо засоби виразного читання ( у дітей пам’ятки). Діти отримують роздруковані вірші, розставляють паузи, читають виразно в групах. Потім кращий читець із кожної групи декламує вірш. Підбиття підсумку конкурсу.
Творче завдання «Проба пера»
(Діти напередодні уроку отримали завдання: скласти вірш про квітку, намалювати малюнок). VІІІ. Підсумок уроку «Мікрофон»
ІХ. Рефлексія навчальної діяльності
(Діти виходять до дошки та прикріплюють квітки). Х. Оцінювання діяльності - Ось і підходить до завершення наш урок. Кожен із вас працював сумлінно. Перед вами картка самооцінювання. Оцініть свою діяльність. Прізвище, імя _____________________________________ Моя підготовка до уроку ____________________________ Моя робота на уроці ________________________________ Загальна кількість балів ______________________________ ХІ. Домашнє завдання Вивчити вірш ««Хор лісових дзвіночків» напам’ять. За вибором: Підготувати усний твір про роль природи в житті людини. Скласти казку про життя лісових дзвіночків чи інших квітів. Передати поетичну красу рідної природи фарбами чи олівцями. Додаток до уроку. Відповіді дітей. 1. Гра «Хто більше?» Дзвіночки, як шматочок неба;
2. Конкурс «Проба пера» Чарівна квітка Якось мені наснився сон Про квітку чарівну рожеву, Оточену з усіх сторон Відблиском, схожим на пожежу. Стояв в повітрі аромат, Який манив і звав на поміч, Але оточення із грат В мене вселяло явну неміч. Але бажання помогти В мені росло все більше, більше, Щоб чудо-квітку зберегти, Повинна я писати вірші. Про чистоту й рожевість мрій, Про доброту й душевну щедрість, За повсякденністю подій Не забувати про душевність. Прокинувшись від сну вкінець, Я квітку цю намалювала. Моє знаряддя – олівець, Я квітку ним відвоювала! Газіна Еліна, 5-А клас Проліски У кожному ліску Розквітають проліски. Ці чарівненькі рослинки Розквітають за хвилинку. Вони дуже сині, Як весняний іней, Як небесний шматочок, Як дзвіночків кусточок, Як небеса ясні, Вони гарні, прекрасні. Квіточки такі дрібні, Як маленькі дзвіночки срібні. Вони блищать самоцвітом, Наче синім неба розквітом. Квітка ця така красива. Це якесь весняне диво Денисюк Анастасія, 5-А клас На світі є багато квітів Найдивовижної краси, Але мені найбільш дорожчі Маленькі квіточки весни. У лісі, в темному куточку Біленькі, весняні дзвіночки, Пробивши кригу снігову, Зустрінуть сонце та весну. Меліхова Ганна, 5-А клас |
ПАВЛО ТИЧИНА. ЗБІРКА «СОНЯЧНІ КЛАРНЕТИ» Розвивати творчу уяву й образне мислення старшокласників. Удосконалювати навички виразного читання поетичних творів, уміння аналізувати... |
ПРОГРАМА творчого конкурсу за обраним фахом Галузь знань 0202 «Мистецтво» «хорове диригування (народний хор)», «народний вокал», «хорове диригування (академічний хор)», «кобзарське мистецтво та бандура»,... |
Тема. Як хліб на стіл прийшов Матеріал до уроку: П. Тичина „Де не... Вчити переказувати. Розвивати зв'язне мовлення, пам'ять, увагу, вміння складати вірші. Ознайомити дітей із тим, що хліб це цінний... |
Світова література, 8 клас МЕТА: познайомити учнів із культурою японського народу; захопити особистістю японського поета і усвідомити сутність його новаторства;... |
Вікторина "ЦІКАВА НАУКА ХІМІЯ" Мета Мета: зацікавити учнів предметом вивчення хімії, розвивати ерудицію, логічне мислення; вміння аналізувати та узагальнювати |
Позакласний захід Мета: розвивати кругозір учнів, розвивати вміння та навички виразного мовлення та читання, активізувати раніше вивчені Л. О. та структури... |
Тема. Естетизм Оскара Вайльда.(1854-1900) Збірка «Щасливий принц... Етичними поглядами та переконаннями Оскара Вайльда; вчити визначати категорії літературознавчих понять, знаходити їх у тексті; визначати... |
Урок Новорічно-математична казка Мета: закріпити таблиці додавання і віднімання в межах 10, розвивати пам’ять, навички усного рахунку, вміння складати та розв’язувати... |
Бесіда «Архітектура як будівельне мистецтво». Українська хата Мета:... «Архітектура», за його командою учні виходять до дошки і складають відповідне слово |
ПОЗАКЛАСНИЙ ЗАХІД З УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ ДЛЯ УЧНІВ 10-11 КЛАСІВ Ліни Костенко, відкрити її світосприймання та уподобання; розвивати дослідницькі вміння і навички, творчу уяву; вчити робити висновки... |