ПРОГРАМА творчого конкурсу за обраним фахом Галузь знань 0202 «Мистецтво»


Скачати 250.11 Kb.
Назва ПРОГРАМА творчого конкурсу за обраним фахом Галузь знань 0202 «Мистецтво»
Дата 03.04.2013
Розмір 250.11 Kb.
Тип Конкурс
bibl.com.ua > Музика > Конкурс
ПРОГРАМА

творчого конкурсу за обраним фахом

Галузь знань – 0202 «Мистецтво».

Напрям підготовки 6.020204 «Музичне мистецтво»
Пояснювальна записка

Екзамен з фаху «Музичне мистецтво» складають абітурієнти, які вступають на напрям «Музичне мистецтво», спеціалізації: «хорове диригування (народний хор)», «народний вокал», «хорове диригування (академічний хор)», «кобзарське мистецтво та бандура», «музичний фольклор», «народні інструменти», «оркестрові струнні інструменти», «оркестрові духові та ударні інструменти», «музичне мистецтво естради», «естрадний спів».

На даний напрям приймаються особи, які мають фахову підготовку за програмами мистецьких навчальних закладів І рівня акредитації, а також, як вийняток, особи, які мають повну загальну середню освіту і фахову підготовку відповідно до програм музичних навчальних закладів.

Творчий конкурс визначає відповідні навички та вміння, згідно нищезазначених вимог до кожної спеціалізації.
Вимоги до складання екзамену зі спеціалізації

«Хорове диригування (народний хор)»

На вступному випробуванні абітурієнт повинен виконати такі творчі завдання:

  • продиригувати два хорові твори, різні за характером та метром, один з яких – a capрella;

  • виконати напам'ять на фортепіано партитуру хорового твору a caрpella, надавши аналіз виконуваної партитури висвітлюючи питання музичної форми, фактури, тонального плану та місця музичного твору у творчому спадку композитора;

  • виконати в народній (або академічній) манері два вокальних твори із супроводом.

В ході виконання творчих завдань абітурієнт повинен виявити такі уміння і навички:

  • продемонструвати рівень володіння комплексом диригентських та вокальних умінь, розвинений музичний слух; теоретичні музичні знання та здатність коротко, логічно і професіно формулювати думку;

  • виявити розуміння художньо-образного змісту, музичної форми, жанрових та стильових особливостей виконуваних творів;

  • виявити здатність до емоційного відгуку та сценічного перевтілення;

  • продемонструвати художньо-інтерпретаційні уміння та вольовий креативний посил в диригуванні.


ОРІЄНТОВНИЙ РЕПЕРТУАР

із супроводом

Верьовка Г. «Не забудь юних днів», «Ой ходив чумак», «Ходила я по садочку», «Ой на горі жита много»

Гулак-Артемовський С. «Там, за тихим, за Дунаєм» з оп. «Запорожець за Дунаєм»

Гладкий Г. Обр. Л. Ревуцького «Заповіт»

Лисенко М. «А вже весна»

Майборода П. «Розляглися тумани»

Моцарт В. А. Реквієм «Dies ire», Messa C- dur «Sanctus».

Пашкевич А. «Фронтові побратими», «Степом, степом», «Лебеді материнства».

Рахманінов С. «Слава народу»

Ревуцький Л. «Ой, чого ти почорніло»

Рубінштейн А. «Ноченька» хор з опери «Демон»

Шамо І. «Стоїть над Волгою курган»

Шуберт Ф. Messa G-dur «Kyrie»

a cappella

Авдієвський А. «Чуєш, брате мій», «Колискова», «Павочка ходить», «Добрий вечір тобі, пане господарю»

Верьовка Г. «Ой там, за Дунаєм», «Ой ти, дівчино, чом зажурилась», «Сховалось сонце за горою», «Жито, мати», «Ой дівчино Уляно»

Іконник В. «Сонце заходить»

Калінніков В. «Кондор», «Зима», «Элегия»

Козицький П. «Зелений кудрявчик»

Колеса Ф. «В гаї зелененькім»

Кошиць О. «Ой у полі криниченька», «Бодай тая степовая могила запала»

Левашов В. «В камышах лебедушка»

Леонтович М. «Мала мати одну дочку», «Дударик», «Щедрик», «Піють півні», «Пряля», «Козака несуть», «Ой там, за горою», «Ой, у полі плужок оре»

Лисенко М. «Ой гай, мати, гай зелений»; «Стелися барвінку», «Сон», «Пливе човен»

Людкевич С. «Ой зацвіли фіалочки», «Гагілка»

Мендельсон Ф. «Лес»

Орфєєв О. «Ой у полі жито»

Рахманінов С. «Богородице, Діво, радуйся»

Ревуцький Л. «Прилетіла перепілонька»

Ступницький В. «Прилетів сокіл до віконця», «Жала Улянка шовкову траву»

Чайковський П. «Ночевала тучка золотая»

Чесноков П.. «Не цветочек в поле вянет»

Шамо І. «Веснянка»
Рекомендована література

  1. Алексеев Б., Мясоедов А. Учебник гармонии. – М.,1980.

  2. Друзкин М. История зарубежной музыки. Вып.З.-М., 1989; Вып. 7.- М., 1976.

  3. История русской музыки / Общ.ред О.Левашовой, И.Кандинского. - М., 1987.

  4. История украинской музыки.- М., 1981.

  5. Казачков С.А. Дирижёрский аппарат и его постановка / С.А.Казачков. – М., 2007

  6. Колесса М. Ф. Основи техніки диригування. - /М. Ф. Колесса. – К., 1981.

  7. Конерштейн М.М. Вопросы дирижирования. /М. М. Конерштейн. – К.: Музыка, 2002.

  8. Матюхин В. П. Основы теории дирижирования (методические указания) / В. П. Матюхин. – Х., 2006.

  9. Мусин И. Техника дирижирования / И. Мусин. – Л.: Музыка, 2007.

  10. Мюллер Т. Ф. Гармонія. М.,1981.

  11. Розумний І. К. Практичний посібник диригування /І. К. Розумний. – К., 2009.

  12. Сивизьянов А.С. Проблемы мышечной свободы дирижёра хора / А.С.Сивизьянов. – М.: Музыка, 2003.


Вимоги до складання екзамену зі спеціалізації

«Народний вокал»

На вступному випробуванні абітурієнт повинен виконати такі творчі завдання:

  • виконати в обробці чи автентичному варіанті 4 народних пісні різних стилів та жанрів народної музичної творчості. Надати характеристику виконуваних творів, розкриваючи питання художньо-образного змісту, жанрових та стильових особливостей;

В ході виконання творчих завдань абітурієнт повинен виявити такі уміння і навички:

  • продемонструвати рівень вокально-сценічних умінь та навичок;

  • виявити розуміння художньо-образного змісту, музичної форми, жанрових та стильових особливостей виконуваних творів;

  • виявити здатність до емоційного відгуку та сценічного перевтілення;

  • продемонструвати художньо-інтерпретаційні уміння.


ОРІЄНТОВНИЙ РЕПЕРТУАР

Українські народні пісні

Ой роде наш красний

А попід терен

Ой, я знаю, що гріх маю

Гей, долино, долино

Їхав козак за Дунай

Висока верба

Гомін, гомін по діброві

Вербовая дощечка

Гори наші

Тихо, тихо Дунай воду несе

Дівчина в саду квіти збирала

Добрий вечір, дівчино

За Сибіром сонце сходить

Зашуміла ліщинонька

Зелена верба

Казав мені батько

Мала мати одну дочку

На городі бузина

По всьому світу стала новина

Удовицю я любив

Чи я в лузі не калина була

Чорноморець, матінко

Я в середу родилася

Якби мені не тиночки

Рекомендована література


  1. Антонюк В. Г. Вокальна педагогіка (сольний спів) / В. Г. Антонюк. – К., 2007.

  2. Голубев П. Советы молодым вокалистам / П. Голубев. – М., 1972.

  3. Дмитриев Л. Основы вокальной педагогики / Л. Дмитриев. – М.: Музыка, 1968.

  4. Егоров А. Гигиена голоса / А. Егоров. – М., 1962

  5. Іваницький А. Українська народна музична творчість / А. Іваницький. – К.: Муз. Україна, 1990.

  6. Кантарович В. Что надо знать артисту о своем голосе / В. Картарович. – М., 1965.

  7. Маслій К. С. Виховання голосу співака / К. С. Маслій. – Рівне: ЛІСТА, 1996.

  8. Микиша М. Практичні основи вокального мистецтва / М. Микиша. – К., 1971.

  9. Назаренко И. Искусство пения / И. Назаренко. – М., 1967.

  10. Юдін С. П. Формирование голоса певна / С. П. Юдин. – М., 1962.


Вимоги до складання екзамену зі спеціалізації

«Хорове диригування (академічний хор)»

На вступному випробуванні абітурієнт повинен виконати такі творчі завдання:

  • продиригувати два хорові твори, різні за характером та метром, один з яких – a capрella;

  • виконати напам'ять на фортепіано партитуру хорового твору a caрpella, надавши аналіз виконуваної партитури, висвітлюючи питання музичної форми, фактури, тонального плану та місця музичного твору у творчому спадку композитора;

  • виконати в академічній манері два вокальних твори із супроводом.

В ході виконання творчих завдань абітурієнт повинен виявити такі уміння і навички:

  • продемонструвати рівень володіння комплексом диригентських та вокальних умінь, розвинений музичний слух, теоретичні музичні знання та здатність коротко, логічно і професіно формулювати думку;

  • виявити розуміння художньо-образного змісту, музичної форми, жанрових та стильових особливостей виконуваних творів;

  • виявити здатність до емоційного відгуку та сценічного перевтілення;

  • продемонструвати художньо-інтерпретаційні уміння та вольовий креативний посил в диригуванні.


ОРІЄНТОВНИЙ РЕПЕРТУАР

з супроводом

Верьовка Г. «Не забудь юних днів»,

Лисенко М. Заключний хор «А вже весна» з опери «Зима і весна»

Леонтович М. хор русалок «Хай іде насува» з опери «На русалчин Великдень»

Людкевич С. «Гагілка»

Моцарт В. А. Реквієм «Dies ire»

Моцарт В.А. Коронаційна месса «Sanctus»

Ревуцький Л. «Ой, чого ти почорніло»

Рубінштейн А. «Ноченька» хор з опери «Демон»

Свірідов Г. «Поема памяти Сергея Есенина» - №5 «Ночь под Ивана Купала»

Форе Г.Реквієм «Lux aеterna»

Чайковський П. жіночий хор «Девицы красавицы» з опери «Євгеній Онєгін»

Шуберт Ф.Messa C- dur «Sanctus».

Шуберт Ф. Messa G-dur «Kyrie»

a caрpella

Іконник В «Сонце заходить»

Калінніков В. «Кондор», «Зима», «Элегия»

Козицький П. «Зелений кудрявчик»

Колеса Ф. «В гаї зелененькім»

Кошиць О. «Ой, у полі криниченька», «Бодай тая степовая могила запала»

Леонтович М. «Мала мати одну дочку», «Дударик», «Щедрик», «Піють півні», «Пряля», «Козака несуть», « «Мала мати одну дочку»,

Лисенко М. «Ой, гай, мати, гай зелений»; «Стелися барвінку»

Людкевич С. «Ой, зацвіли фіалочки»

Майборода Г. «Пролісок», «Вершник»

Мендельсон Ф. «Ліс»

Персел Г. «Вечірня пісня»

Рахманінов С. «Богородице, Діво, радуйся»

Чайковський П. «Ночевала тучка золотая». «Жаворонок»

Чесноков П. «Не цветочек в поле вянет»

Шамо І. Веснянка

Шуман Р. «Сон»
Рекомендована література
  1. Алексеев Б., Мясоедов А. Учебник гармонии. – М.,1980.

  2. Друзкин М. История зарубежной музыки. Вып.З.-М., 1989; Вып. 7.- М., 1976.

  3. Дубінін І. Гармонія. –К.,1972.

  4. Дубовский И., Евсеев С. Учебник гармонии. – М.,1965.

  5. История русской музыки / Общ.ред О.Левашовой, И.Кандинского. - М., 1987.

  6. История украинской музыки.- М., 1981.

  7. Конен В. История зарубежной музики / В. Конен. - М.: Музика, 1981.

  8. Колесса М. Ф. Основи техніки диригування / М. Ф. Колеса. - К.: Музична Україна, 1981. - 208 с.

  9. Мархлевский А. С. Практичні основі роботи в хоровому класі / А. С.Мархлевський - К.: Музична Україна, 1986. - 96 с.

  10. Мюллер Т.Ф. Гармонія. М.,1981.

  11. Пигров К. К. Управление хором / К. К. Пигров. - М., 1964. - 216 с.

  12. Попова Т. В. Музыкальные жанры и форы / Т. В. Попова. - М.: Музгиз, 1954. - 383 с.

  13. Птица К. Б. Очерки по технике дирижирования / К. Б. Птица. - М., 1948. - 160 с.

  14. Чесноков П. Хор и управление им / П. Чесноков. - М.: Музгиз, 1952. -223 с.


Вимоги до складання екзамену зі спеціалізації

«Кобзарське мистецтво та бандура»

На вступному випробуванні абітурієнт повинен:

  • виконати концертну програму (два різнопланових інструментальних та два різнопланових вокально-інструментальних твори).

В ході виконання концертної програми абітурієнт повинен виявити такі уміння і навички:

  • продемонструвати володіння комплексом вокальних умінь та навичками гри на інструменті;

  • виявити розуміння художньо-образного змісту, музичної форми, жанрових та стильових особливостей виконуваних творів;

  • виявити здатність до емоційного відгуку та сценічного перевтілення;

  • продемонструвати художньо-інтерпретаційні уміння.


ОРІЄНТОВНИЙ РЕПЕРТУАР

інструментальні твори:

Г.Гендель. Чакона.

М.Дремлюга. Прелюдія і фуга.

В.Єсипок. Віночок українських народних танців.

О.Герасименко. Варіації на тему української народної пісні «Цвіте терен».

вокально-інструментальні твори:

Укр. нар. пісня в обробці М.Лисенка «Ой, гаю мій, гаю».

С.Гулак-Артемовський «Стоїть явір над водою».

А.Кос-Анатольський «Ой, візьму відерце».

Укр. нар. пісня в обробці В.Таловирі «В гаю зелененькім».

Рекомендована література


  1. Алексеев Б., Мясоедов А. Элементарная теория музыки.-М.,1986.

  2. Вахромеев В. Элементарная теория музыки.-М.,1999.

  3. Друзкин М. История зарубежной музыки. Вып.З.-М., 1989; Вып. 7.- М., 1976.

  4. История русской музыки / Общ.ред О.Левашовой, И.Кандинского. - М., 1987.

  5. История украинской музыки.- М., 1981.

  6. Красинская Л., Уткин В. Элементарная теория музыки.-М.,1991.

  7. Хвостенко И. Задачи и упражнения по элементарной теории музыки. – М.,1986.



Вимоги до складання екзамену зі спеціалізації

«Народні інструменти»

На вступному випробуванні абітурієнт повинен:

  • виконати концертну програму (поліфонія, велика форма, дві різнохарактерні п’єси на народні теми).

В ході виконання концертної програми абітурієнт повинен виявити такі уміння і навички:

  • продемонструвати рівень володіння комплексом умінь та навичок гри на інструменті;

  • виявити глибоке розуміння художньо-образного змісту, музичної форми, жанрових та стильових особливостей виконуваних творів;

  • виявити здатність до емоційного відгуку та сценічного перевтілення;

  • продемонструвати художньо-інтерпретаційні уміння.


ОРІЄНТОВНИЙ РЕПЕРТУАР

БАЯН


Й.-С.Бах Прелюдії і фуги (ДТК І, ІІ тт.).

В.-А. Моцарт Соната № 12.

І.Альбеніс Кордова.

Й.Штраус – І.Яшкевич Весняні голоси.

В.Калінніков Ноктюрн фа-дієз мінор.

К.Стеценко – І.Яшкевич Вечірня пісня.

В.Власов Ноктюрн. Експромт.

В.Зубицький Карпатська сюїта.

В.Кусяков Сонати.

І.Репников Бассо остинато. Капричіо.

М.Різоль Концерт. Фантазія на теми укр. нар. пісень. Чардаш. Дощик.

К.Мясков Український танець.

В.Семенов “Калина красная”.

О.Холминов Сюїта сі-мінор.

Г.Шендерьов Прелюдія і токата. Частівка.

АКОРДЕОН


Й.-С.Бах Прелюдії і фуги (ДТК І, ІІ тт.).

Б.Марчелло – Й.-С.Бах Концерт ре мінор.

Д.Скарлатті Сонати.

М.Різоль Фантазія на буковинські народні теми.

П.Фросіні Варіації на тему Венеціанського карнавалу.

В.Зубицький Болгарський зошит.

Обр. В.Гальчанського У Харкові дощ іде (укр. нар. пісня).

В.Семенов Болгарська сюїта.

Ю.Дранга “Тонкая рябина”.

В.Власов Експромт.

Вл.Золотарьов Дитячі сюїти.

А.Пʼяццолла Танго.

СОПІЛКА


Ф.Е.Бах Соната.

Й.Кванц Соната.

Г.Дініку Хора-стакато.

О.Нижанківський Бойківські коломийки.

В.Попадюк Фантазія на теми гуцульських народних мелодій.

В.Попадюк Українські народні мелодії.

І.Вимер Гуцульська рапсодія.

М.Корчинський Коломийки.

В.Цайтц Дударик.

В.Шумейко Наспів.

М.Тимофіїв Гуцульська фантазія.

Є.Льонко Варіації.

СКРИПКА


Й.С.Бах Партити.

Г.Ф.Телеман Фантазії.

В.А.Лало Іспанська симфонія.

Й.Брамс Угорський танок № 1.

В.Монті Чардаш.

Г.Дініку Румунський хоровод.

К.Порумбеску Балада.

О.Гриншпун Весняний хоровод.

В.Попадюк Концертна полька.

П.Терпелюк Гуцульська фантазія.

І.Левицький Українська рапсодія.

В.Гекер Буковинські козачки. Херсонський козачок. Покутська полька.

Ю.Блищук Буковинський танець.

ЦИМБАЛИ

Й.-С. Бах Скрипкові концерти.

А.Вівальді Концерт для скрипки ля мінор.

Ф.Ліст. Рапсодії. Угорські боги.

К.Сен-Санс Лебідь.

М.Лисенко Сумний спів. Елегія.

Р.Глієр Прелюд.В.Бурдін Прелюдія і хора.

А.Геза Концертні етюди №№ 14-18.

Я.Лапінський Парафраз.

В.Попадюк Фантазія на гуцульські народні теми.

К.Мясков Пісня.

Г.Аллага Хорал. Вихор.

Д.Попічук Концертна фантазія. Козачок.
ГІТАРА

Й.-С.Бах Сюїти для лютні та віолончелі.

Ф.Сор Варіації на тему Моцарта.

М.Джуліані Соната До мажор.

В.Лобос. Прелюдії.

М.Торроба Цикл «Замки Іспанії».

В.Шевченко Карпатська рапсодія.

Б.Бєльський Награвання.

Х.Родриго Сапатеадо.

А.Бойко Варіації на тему укр.народної пісні «Сонце низенько».

М.Кошкін Сюїта «Ельфи».

Р.Дієнс Фуоко.
Рекомендована література

  1. Алексеев Б., Мясоедов А. Учебник гармонии. – М.,1980.

  2. Друзкин М. История зарубежной музыки. Вып.З.-М., 1989; Вып. 7.- М., 1976.

  3. Дубінін І. Гармонія. –К.,1972.

  4. Дубовский И., Евсеев С. Учебник гармонии. – М.,1965.

  5. История русской музыки / Общ.ред О.Левашовой, И.Кандинского. - М., 1987.

  6. История украинской музыки.- М., 1981.

  7. Мюллер Т.Ф. Гармонія. М.,1981.


Вимоги до складання екзамену зі спеціалізації

«Музичний фольклор»

На вступному випробуванні абітурієнт повинен виконати такі творчі завдання:

  • заспівати (для співаків) або заграти (для інструменталістів) 4 різнохарактерні та різножанрові зразки музичного (пісенного або інструментального) фольклору. Надати характеристику виконуваних творів, розкривши питання жанрової приналежності та регіональних особливостей виконання;

В ході виконання творчих завдань абітурієнт повинен виявити такі уміння і навички:

  • продемонструвати рівень володіння комплексом музично-виконавських та сценічних навичок;

  • виявити розуміння художньо-образного змісту, музичної форми, жанрових та стильових особливостей виконуваних творів;

  • виявити здатність до емоційного відгуку та сценічного перевтілення;

  • продемонструвати художньо-інтерпретаційні уміння.



Рекомендована література


  1. Алексеев Б., Мясоедов А. Элементарная теория музыки.-М.,1986.

  2. Вахромеев В. Элементарная теория музыки.-М.,1999.

  3. Друзкин М. История зарубежной музыки. Вып.З.-М., 1989; Вып. 7.- М., 1976.

  4. История русской музыки / Общ.ред О.Левашовой, И.Кандинского. - М., 1987.

  5. История украинской музыки.- М., 1981.

  6. Красинская Л., Уткин В. Элементарная теория музыки.-М.,1991.

  7. Хвостенко И. Задачи и упражнения по элементарной теории музыки. – М.,1986.


Вимоги до складання екзамену зі спеціалізації

«Оркестрові струнні інструменти»

На вступному випробуванні абітурієнт повинен:

  • виконати концертну програму (поліфонія, велика форма, етюд, п’єса).

В ході виконання концертної програми абітурієнт повинен виявити такі уміння і навички:

  • продемонструвати рівень володіння комплексом умінь та навичок гри на інструменті;

  • виявити розуміння художньо-образного змісту, музичної форми, жанрових та стильових особливостей виконуваних творів;

  • виявити здатність до емоційного відгуку та сценічного перевтілення;

  • продемонструвати художньо-інтерпретаційні уміння.


ОРІЄНТОВНИЙ РЕПЕРТУАР:

СКРИПКА


Й.-С. Бах. Партити і сонати

Г.Венявський. Концерт № 2, Легенда, Інтродукція і тарантела, Полонези № 1,2

С.Прокоф’єв. Концерт № 1,2

А.Дворжак. Концерт

Ф.Мендельсон. Концерт

Е.Лало. Іспанська симфонія

А.Хачатурян. Концерт

П.Чайковський. Мелодія

М.Лисенко. Фантазія

А.Штогаренко. Пісня

Ю.Мейтус. Скерцо, Алегро

АЛЬТ


Два каприси (Компаньолі, Гофмейстер)

Й.-С. Бах. Сюїти для віолончелі соло. Сонати та Партити, Концерт

М.Регер. Сюїти для альта соло

Г.Телеман. Концерт

Хандошкін. Концерт

ВІОЛОНЧЕЛЬ


Й.-С. Бах. Сонати та партити

К.Давидов. Концерт

Л.Боккеріні. Концерт

К.Сен-Санс. Концерт

Й.Гайдн Концерт C-dur

С.Рахманінов. Мелодія

М.Лисенко. Елегія

Д.Шостакович. Адажіо

В.Кирейко. Концерт

А.Вівальді. Адажіо

Л.Ревуцький. Балада

Г.Форе. Метелик

Ю.Щуровський. Танець-рондо

КОНТРАБАС


В.Кирейко. Менует. Музичний момент, Скерцо

Б.Лятошинський. Мелодія

М.Лисенко. Елегія

Аббако. Граве

Й.Гайдн. Анданте

Раф. Тарантелла

Плутав. Юмореска

В.Косенко Скерцино

Рекомендована література

  1. Алексеев Б., Мясоедов А. Учебник гармонии. – М.,1980.

  2. Друзкин М. История зарубежной музыки. Вып.З.-М., 1989; Вып. 7.- М., 1976.

  3. Дубінін І. Гармонія. –К.,1972.

  4. Дубовский И., Евсеев С. Учебник гармонии. – М.,1965.

  5. История русской музыки / Общ.ред О.Левашовой, И.Кандинского. - М., 1987.

  6. История украинской музыки.- М., 1981.

  7. Мюллер Т.Ф. Гармонія. М.,1981.



Вимоги до складання екзамену зі спеціалізації

«Оркестрові духові та ударні інструменти»

На вступному випробуванні абітурієнт повинен:

  • виконати концертну програму (велика форма, етюд, дві різнохарактерні п’єси);

В ході виконання концертної програми абітурієнт повинен виявити такі уміння і навички:

  • продемонструвати рівень володіння комплексом умінь та навичок гри на інструменті;

  • виявити розуміння художньо-образного змісту, музичної форми, жанрових та стильових особливостей виконуваних творів;

  • виявити здатність до емоційного відгуку та сценічного перевтілення;

  • продемонструвати художньо-інтерпретаційні уміння.


ОРІЄНТОВНИЙ РЕПЕРТУАР:

ФЛЕЙТА

Фюрстенау, Цибін - «10 концертних етюдів»,

Келлер – 3-й зошит,

Приль, Платонов - « 24 етюди »,

Паганіні – « 24 каприси ».


Андерсен – Балада і танок сильфів,

Бізе - Менует із сюїти № 2 «Арлезіанка»,

Боцца – Агрестід,

Гендель – Соната № 2,

Домінчен – Скерцо,

Дютійе – Сонатіна,

Бах Й-С – Сонати №5, №6 ,»Сиціліана» з сонати мі-мінор,

Василенко – Сюїта «Навесні»,

Жоліве – Пісня Ліноса,

Казелла – Сіціліана і Бурлеска,

Моцарт – Перший, Другий концерти,

Плейель – Концерт,

Ромберг – Концерт,

Чайковський – Осіння пісня (перекл. І. Ягудіна),

Шостакович – Танок з «Балетної сюїти».

ГОБОЙ


В. Ферлінг – 48 етюдів,

І. Люфт – 24 етюди.

Вівальді – Соната до мажор,

Бах Й-С – Концерт до мажор,

Бах Й-С – Соната соль мінор,

Гідаш – Концерт,

Глієр – Анданте,

Дранішніков – Поема,

Крамарж – Концерт,

Пуленк – Соната,

Раков – Соната,

Лисенко – Колискова.

КЛАРНЕТ


Р. Гофман – 40 етюдів,

Л. Відеман – Етюди

Р. Штарк – Етюди.

Данті – Соната ч.1,

Рахманінов – Вокаліз,

Щедрін – Сюїта,

Вебер – Варіації, Концертіно, Великий концертний дует,

Лядов – Прелюдія,

Скорульський – Ларго,

Крамарж – Концерт,

Обер – Жига.

ФАГОТ


Ю. Вейсенборн – Етюди,

Л. Мільде – Етюди.

Дваріонас – Теми з варіаціями,

Раков – Етюд,

Юрловський – Гумореска,

Гліер – Експромт,

Сен-Санс – Соната.
САКСОФОН

Боцца – Арія, Експромт і танець,

Мійо – Сюїта «Скаромуш,»

Готліб – Концерт,

Калінкович – Концерт-каприччіо,

Л.Колодуб – Українські витинанки,

Форе – Павана,

Ривчун – Концертний етюд,

Демерсман – Венеціанський карнавал.

ВАЛТОРНА

К. Копраш – 60 вибраних етюдів,

М. Дульський – Етюди.


Глазунов – Мрії,

Моцарт – 4 концерти,

Глінка – Ноктюрн,

Русанов – Мелодія,

Сен-Санс – Концертна п’єса,

Лисенко – Сумний спів,

Рахманінов – Серенада,

Колодуб Л. – Концерт № 1.

ТРУБА

Ж. Арбан – Школа,

В. Вурм – Етюди,

В. Брандт – Етюди.


Свірський – Скерцо, Ноктюрн,

Чайковський – «День ли царит»,

Рахманінов – Весняні води, Вокаліз,

Шостакович – Романс,

Бердяєв – Гумореска,

Концерти для труби: Альбіноні, Арутюняна, Гедіке, Генделя, Гайдна,

Вівальді, Пескіна, Василенка,

Бердиєва, Брандта.

ТРОМБОН


Л. Блюм – Етюди,

Б. Григор‘єв – Етюди.

Блажевич – Концерт № 2,

Чайковський – Осіння пісня,

Давід – Концертіно,

Глазунов – Пісня трубадура,

Тартіні – Адажіо,

Васильєв – Концертна п’єса,

Сен-Санс – Лебідь.

БАРИТОН

Ж. Арбан – Школа,

В. Вурм – Етюди,

В. Брандт – Етюди.


Марчелло – Концертіно,

Блажевич – Концертний етюд,

Блок – Поема,

Лебедєв – Концертне алегро,

Сен-Санс – Каватина,

Степовий – «Розвійтеся з вітром».

ТУБА
Б. Григор‘єв – 50 етюдів,

С. Васильєв – 24 мелодичних етюди,

В. Блажевич – 70 етюдів.

Давід – Концертіно,

Блажевич – Концерти №№2,5,6,8,

Кладницький – Соната,

Гедіке – Імпровізація,

Кротов-Блажевич – Концертний етюд,

Вільямс – Концерт для туби,

Боцца – Прелюдія і allegro в стилі Баха, Аllegrо і фінал,

Лебедєв – Концертне allegro, Концерт №1,

Лінк – Сонатіна,

Чайковський – Аріозо короля Рене,

Зверєв – Драматичне концертіно,

Сен-Санс – Каватина.

КСИЛОФОН

Дворжак – Гумореска,


Рахманінов – Італійська полька,

Мураделі – Грузинський танок,

Чайковський – Танець лебедят з балету «Лебедине озеро»,

Хачатурян – Танець з шаблями з балету «Гаяне»,

Шостакович – Бурлеска.
Абітурієнт повинен виконати також твори для вібрафона, малого барабану, литавр.
Рекомендована література

  1. Алексеев Б., Мясоедов А. Учебник гармонии. – М.,1980.

  2. Друзкин М. История зарубежной музыки. Вып.З.-М., 1989; Вып. 7.- М., 1976.

  3. Дубінін І. Гармонія. –К.,1972.

  4. Дубовский И., Евсеев С. Учебник гармонии. – М.,1965.

  5. История русской музыки / Общ.ред О.Левашовой, И.Кандинского. - М., 1987.

  6. История украинской музыки.- М., 1981.

  7. Мюллер Т.Ф. Гармонія. М.,1981.



Вимоги до складання екзамену зі спеціалізації

«Музичне мистецтво естради»

На вступному випробуванні абітурієнт повинен виконати такі творчі завдання:

  • виконати два музичні твори, різні за художнім змістом, музичною формою і стилем;

  • імпровізувати на задану гармонічну схему;

  • імпровізувати на задану мелодію;

В ході виконання творчих завдань абітурієнт повинен виявити такі уміння і навички:

  • продемонструвати рівень володіння комплексом умінь та навичок гри на інструменті та імпровізування;

  • виявити розуміння художньо-образного змісту, музичної форми, жанрових та стильових особливостей виконуваних творів;

  • виявити здатність до емоційного відгуку та сценічного перевтілення;

  • продемонструвати художньо-інтерпретаційні уміння.


ОРІЄНТОВНИЙ РЕПЕРТУАР:

ФОРТЕПІАНО


Ж.Гершвін 3 прелюдії для фортепіано

К.Дебюсі Ляльковий Кек-уок з циклу «Дитячий куток» Менестрелі Генерал Левайн. Ексцентрик з 24 прелюдій для фортепіано

П.Хіндеміт Сюїта 1922 (номер на вибір)

І.Якушенко Джазовий альбом

Г.Сасько Збірник «Мозаїка»

Г.Міллер Серенада місячного світла

С.Джоплін Регтайм

Ю.Чугунок Гармонія у джазі РК 1980 (хрестоматія)

І.Бриль Практичний курс джазової імпровізації

АКОРДЕОН


Р.Гальяно Вальс Марго

Г.Принчіппе Концерт

А.П’яццола Лібертанго. Ундертанго

Р.Бажилін Барви літнього вечора

П.Россіні Запаморочливий акордеон, Гарячі пальці, Веселий кабальєро

В.Власов Кроки, Мені подобається цей ритм, Степ, Давай посвінгуємо Basso-ostinato

В.Черніков Воронезький ковбой

Ф.Абреу Tіко-тіко

А.Воссен Карусель

О.Корчевий Омський сувенір
1-2 твори академічного репертуару (поліфонія, крупна форма).

ГІТАРА


С.Вільямс Блюз на вулиці Бейсі

Тіко-тіко Кубинська народна мелодія. Корковадо

А.Бобін Боса-нова

Е.Косма Опале листя, Ти для мене все

С.Колесник П’єса в класичному стилі

В.Молотков Відтінки моря

Ч.Паркер Донна Лі (бі-поп)

А.Козлов Листопад

БАС-ГІТАРА


Джо Пасс Форфард Паос

Д.Веллінгтон Сі-Джет блюз

Е.Марков Джанго – Обробка теми Джю Льюіса

Е.Косма Опале листя

А.Бабій Позолочене століття

В.Двойкіна Імпровізація на тему Ч.Паркера «Дона Лі»

В.Двойкіна Імпровізація на тему В.Янга «Стелла в світі зірок»

ФЛЕЙТА


А.Александров Арія 32

Г.Гендель Соната № 2

Д.Шостакович Танок з «Балетної сюїти»

І.-С.Бах Сіціліана з Сонати мі-мінор

В.Василенко Сюїта «Весною»

В.Коваленко Мазурка

Д.Бізе Менует з сюїти «Арлезіанка»

К.Домінчен Скерцо

П.Чайковський Осіння пісня (переклад І.Ягудіна)

КЛАРНЕТ


І.Дант Соната. ч.1

С.Рахманінов Вокаліз

Р.Кадрін Сюїта

К.Вебер Варіації, Концертіно, Великий концертний дует

С.Лядов Прелюдія

С.Скорульський Ларго

К.Крамар Концерт, Обер Жига

САКСОФОН


Е.Косма Опале листя (обр. М.Шапошнікової)

П.Дезмант Граємо на п’ять

Ф.Вутс Джазова соната

Ч.Паркер Етюди, «Неділька»

К.Дебюссі Маленький пастух

Ф.Ліст Ноктюрн

Ривчун. Концертний етюд,
Блюзовий квадрат.

ТРУБА


Ю.Саульський Балада

В.Степурко Трубач в джазі

Б.Пауел Жвава паризька вулиця

В.Гросс Ніжно

Х.Сільвер Подвійний удар

А.Сандовал Характерні етюди

Д.Гілеспі Ніч в Туніс

С.Вандер Сер Дюк

Ф.Хабарі Блюзовий квадрат

Шалений блюз

ТРОМБОН


К. Бахолдін Коли не вистачає техніки

А. Давід Концертіно

В. Блажевич Концерт № 2

Д. Тартіні Адажіо

С.Васильєв Концертна п’єса

УДАРНІ ІНСТРУМЕНТИ


Сольна техніка в різних ритмах і стилях (вальс, фокстрот, біт, боса-нова, свінг, рок і т.п.).

Рекомендована література

  1. Алексеев Б., Мясоедов А. Учебник гармонии. – М.,1980.

  2. Друзкин М. История зарубежной музыки. Вып.З.-М., 1989; Вып. 7.- М., 1976.

  3. Дубінін І. Гармонія. –К.,1972.

  4. Дубовский И., Евсеев С. Учебник гармонии. – М.,1965.

  5. История русской музыки / Общ.ред О.Левашовой, И.Кандинского. - М., 1987.

  6. История украинской музыки.- М., 1981.

  7. Мюллер Т.Ф. Гармонія. М.,1981.



Вимоги до складання екзамену зі спеціалізації

«Естрадний спів»

На вступному випробуванні абітурієнт повинен:

  • виконати 3 вокальних твори різних жанрів та стилів (a capella, під фонограму «мінус», у супроводі концертмейстера).

В ході виконання абітурієнт повинен виявити такі уміння і навички:

  • продемонструвати рівень володіння комплексом вокально-сценічних умінь та навичок;

  • виявити розуміння художньо-образного змісту, музичної форми, жанрових та стильових особливостей виконуваних творів;

  • виявити здатність до емоційного відгуку та сценічного перевтілення;

  • продемонструвати художньо-інтерпретаційні уміння.


ОРІЄНТОВНИЙ РЕПЕРТУАР

Буєвський Б. На долині туман; Дві стежини;

Я до тебе з ніжністю; Понеси мене ,весно.

Кос-Анатольський А. Коли заснули сині гори;

Ой ти, дівчино, з горіха зерня; Конвалії;

Зоряна ніч; Незабутній вальс

Білаш О. Два кольори; Ясени; Сині очі волошки.

Верменич В. Чорнобривці; Іду я росами; Спогад;

Я мрію про море; Підкручу я чорні вуса;

Цо кому до тего; Тополятко.

Горчинський А. Червона троянда; На пероні.

Майборода П. Рідна мати моя; Запливай же роженько;

Ми підем, де трави похилі.

Шамо І. Києве мій; Дніпровський вальс; Осіннє золото;

Впали дві зірниці; Пісня про невідкриті острови; Три поради. Кленовий вогонь; Я піду в далекі гори;

Зуєв О. Три дороги; А ми удвох; Якщо поруч ти; Безсмертник;

Монастирський Б. Клич мене; Віконниці кленові; На лавочці;

Мозговий М. Край, мій рідний край; Зачаровані слова;

Ой, Прут-ріка;

Семенов В. Горицвіт; Мій зоряний світ; Играй, скрипач; Зто

Дворський П. Рідна мова; Смерекова хата.

Петриненко Т. Пісня про пісню; Господи, помилуй;

Зорепадом летять роки;

Злотник О. Маки червоні; Гай, зелений гай; Невезуча;

Чуєш, мамо; Батько і мати.

Татарченко Г. Білі нарциси; Тайвань; Чоловікам пасує висота.

Гершвін Дж. Колискова; Тінь твоєї посмішки;

Зачарований ритм; Найкраща;

Керн Дж. Хелло, Доллі; Дим; Твоя пісня; Ти - це все.

Портер К. Кохання на продаж.

Легран М. Буду чекати тебе.

Адамо С. Падає сніг.

Дассен Дж. Якби не було тебе.

Симпатичний старомодний стиляга;

Богемська рапсодія.

Меркюрі Ф. Вистава продовжується; Спаси мене;

Музика ночі.

ЛлойдУеббер. Ісус-Супер Зірка: рок-опера.-

[Арії Ісуса, Ірода, Марії Магдаліни];
Романси українських композиторів

3аремба Л. Дивлюсь я на небо.

Кос-Анатольский А. Солов'їний романс.

Стеценко К. Стояла я і слухала весну; Вечірня пісня;

Плавай, плавай, лебедонько.

Янівський Б. Журавочка.

Козак С. Коні вороні.

Білаш О. Ой не ріж косу.

3уєв0. П'є журавка воду.

Майборода П. Запливай же, роженько весела.
Романси російських композиторів

Булахов П. Не пробуждай воспоминаний.

Абаза В. Утро туманное.

Алябьев А. Нищая; Соловей, мой соловей.

Вертинский А. Я не знаю, зачем; Без женщин;

Мадам, уже падают листья; Танго Магнолия; Минутка; Две розы.

Донауров С. Пара гнедых.

Зубов Н. Побудь со мной; Жалобно стонет ветер осенний

Листов Н. Я помню вальса звук прелестный.

0бухов А. Калитка.

Харито Н. Отцвели хризантемы.

Фельдман Я. Ямщик, не гони лошадей.

Баснер В. Белой акации гроздья душистые.

Петров А. Моей душе покоя нет; Женская доля такая;

Рекомендована література


  1. Алексеев Б., Мясоедов А. Элементарная теория музыки.-М.,1986.

  2. Вахромеев В. Элементарная теория музыки.-М.,1999.

  3. Друзкин М. История зарубежной музыки. Вып.З.-М., 1989; Вып. 7.- М., 1976.

  4. История русской музыки / Общ.ред О.Левашовой, И.Кандинского. - М., 1987.

  5. История украинской музыки.- М., 1981.

  6. Красинская Л., Уткин В. Элементарная теория музыки.-М.,1991.

  7. Хвостенко И. Задачи и упражнения по элементарной теории музыки. – М.,1986.

Схожі:

РОБОЧА ПРОГРАМА НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ
Робоча програма курсу Міжнародні організації для студентів за напрямом підготовки 030205 – Країнознавство, галузь знань 0302 – Міжнародні...
Програма вступного випробування з біології Галузь знань
Програма вступного випробування з біології для вступників на освітньо-кваліфікаційний рівень магістр. – Полтава: ПНПУ, 2013. – 33...
ЗАТВЕРДЖУЮ
Робоча програма та методичні рекомендації щодо виконання програми виробничої практики для студентів галузь знань 0305 „Економіка...
Про підсумки обласного туру Всеукраїнського конкурсу
Всеукраїнського конкурсу «Учитель року-2009» у період з 10 по 13 лютого цього року проведено обласний тур названого конкурсу професійної...
ЗАТВЕРДЖУЮ
Робоча програма та методичні рекомендації щодо виконання програми виробничої практики для студентів галузь знань 0305 „Економіка...
Робоча програма складена на основі типової програми для студентів...
Робоча програма затверджена на засіданні кафедри іноземних мов та перекладу “ 01 ” вересня 2004р., протокол №1
ПРОГРАМА ТА МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ
Програма та методичні вказівки до виконання дипломного проекту спеціаліста за фахом “Розробка родовищ корисних копалин” (спеціалізація...
Як і галузь права, галузь екологічного законодавства є комплексною
Екологічне право — це комплексна галузь права, якою регулюються суспільні відносини в галузі охорони навколишнього природного середовища,...
РОБОЧА ПРОГРАМА З дисципліни “Англійська мова” Для спеціальності “Маркетинг” Факультет
Робоча програма складена на основі типової програми для студентів немовних спеціальностей за фахом “Маркетинг”
РОБОЧА ПРОГРАМА З дисципліни “Англійська мова” Для спеціальності “Музикознавство” Факультет
Робоча програма складена на основі типової програми для студентів немовних спеціальностей за фахом “Музикознавство”
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка