Відділ освіти Підволочиської районної державної адміністрації Качанівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів


Скачати 54.84 Kb.
НазваВідділ освіти Підволочиської районної державної адміністрації Качанівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів
Дата03.11.2013
Розмір54.84 Kb.
ТипДокументи
bibl.com.ua > Туризм > Документи
Відділ освіти

Підволочиської районної державної адміністрації
Качанівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів

Тема уроку
Різноманітність Голонасінних рослин .

Їх значення в природі і житті людини.

Підготувала

Вчитель біології

Качанівської загальноосвітньої

школи І-ІІІ ступенів

Блятник Марія Михайлівна

2013рік
Тема. Різноманітність голонасінних рослин. Їх значення в природі і житті людини.
Горішок знань – це знає

Кожен – міцний!

Та нам не відступати,

А розколоти допоможе

Бажання всіх - все хочу знати!
Мета. Сформувати знання учнів про різноманітність Голонасінних рослин, оцінити їх значення та необхідність охорони, порівняти найпоширеніших представників Голонасінних нашого краю та інших регіонів;

розвивати творчу діяльність учнів , комунікативність уміння висловлювати та захищати свою точку зору; розвивати логічне мислення, уміння порівнювати, аналізувати, спостерігати об’єкти природи, робити висновки;

продовжувати здійснювати екологічне, естетичне, природоохоронне виховання.
Тип уроку : комбінований.
Матеріали та обладнання: Таблиця «Різноманітність Голонасінних», живі і гербарні зразки шишки Голонасінних рослин, підручники , проектор.
Хід уроку
І. Організаційний момент.

1. Привітання.

2. Перевірка присутності учнів на уроці.

3. Перевірка готовності учнів до уроку.

4. Психологічна підготовка учнів до роботи.
ІІ. Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності.
Біологічний крос


  1. Які відділи рослин належать до вищих спорових?

  2. Чому ці відділи належать до вищих спорових рослин?

  3. Які покоління чергуються в життєвому циклі вищих спорових рослин?

  4. Яке покоління переважає в представників різних відділів?

  5. Яка умова необхідна для запліднення вищих спорових рослин?


А тепер охарактеризувати відділ голонасінних

(учні передають мікрофон і називають ознаки представників відділу Голонасінних)
1. Це дуже давня група вищих насінних рослин.

2. Мають стебло, корінь, листки – хвоїнки, лусочки.

3. Мають своєрідний орган – шишки , який утворюється і слугує для насінного розмноження.

4. Утворюють насіння, з допомогою якого розмножуються і поширюються.

5. Насіння лежить відкрито на поверхні лусок шишок.
Заповнити діаграму Вена.

Порівняльна характеристика ознак вищих спорових рослин і Голонасінних.
Біологічний термінатор


  1. Жіночі статеві клітини …

  2. Чоловічі статеві клітини …

  3. Для запліднення не потрібна …

  4. Процес злиття статевих клітин …

  5. Голонасінні розмножуються …

  6. Насіння хвойних розвивається в…

  7. Сосна має шишки …

  8. В корі хвойних є ходи …

  9. Насіння хвойних розносить …

  10. Для цього насінина має …


ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

Учитель. Діти, ми продовжуємо ознайомлення з представниками царства Рослини. Робимо крок за кроком і немов підіймаємося по сходинках, і чим вище, тим цікавіша ,різноманітніша, складніша постає перед нами панорама царства Рослини.

Сьогодні ми вивчимо рослини, що є «чемпіонами» за зростом. Серед цієї групи рослин є гіганти і довгожителі. Вони мають важливе значення для людини, без них неможливе життя тварин. Ми помандруємо по планеті та з’ясуємо , де живуть ці рослини, які особливості їх будови та значення

(тема уроку на дошці, запис у зошитах, демонстрація слайда).
Зелений від сосни,

Зелений ліс

Запрошує в свої одвічні

Шати.

Почути шум столітньої

Сосни

Запрошую, мої допитливі

Юннати!
Сьогодні ми будемо мандрувати , на станціях будемо зупинятися і знайомитися з різними представниками Голонасінних.

Ми будемо зупинятися на зупинці : Саговникові, Гнетові, Гінкгові,Хвойні.

Чи готові ви до подорожі? І так подорожуємо.

(Учні класу готовили міні-проекти по представниках різних класів Голонасінних рослин, на екрані з’являються слайди тих рослин , про які вони розказують)

І слайд – клас Саговникові;

ІІ слайд – клас Гнетові;

ІІІ слайд – клас Гінкгові;

ІУ слайд – клас Хвойні:

А) сосна,

Б) ялина;

В) ялиця;

Г) модрина;

Д) ялівець;

Е) туя;

Є) тис;

Ж) кедр сибірський;

З) секвоя.
Учитель. Ми з вами ознайомилися з різноманітністю Голонасінних рослин, але всі рослини мають важливе значення для людини . Велике значення Голонасінних і в природі. Щоб знати , яке значення Голонасінних в природі і житті людини, звернемось до підручника ( робота учнів з підручником).

Працюєте з підручником і заповняєте схему ( учні заповнюють схему).
Значення Голонасінних


  • Кисень Фітонциди

  • Ліки Ефірна олія

  • Насіння – їжа Деревина

  • Скипидар Каніфоль

  • Янтар Камфора

  • Смоли Фарби

  • Бальзами Гліцерин

  • Папір Паливо

  • Оцтова кислота Будівельна сировина

  • Музичні інструменти


Багато рослин на грані зникнення ,тому вони занесені в Червону книгу: модрина польська, яловець високий, сосна крейдяна, тис ягідний, сосна кедрова, сосна Станкевича, яловець смердючий.
ІУ. Узагальнення і систематизація знань.

А тепер розв’яжемо задачу.

Задача. Запас деревини на 1 га соснового лісу становить 300м3. З 1м3 можна виготовити 200кг паперу. Скільки тон паперу можна виготовити з 5 га соснового лісу?

Задача. Йдете лісом і бачите, з усіх боків свіжі ялинки , що вивернуті з коренем, а на голій високій скелі притаїлася сосна, що неушкоджена. Чому це так?

А тепер гра «Третій лишній».

1. Зозулин льон, сфагнум, ялина.

2. Ялина, модрина, хвощ польовий.

3. Тис ягідний, секвоя, плавун булавовидний.
V. Підведення підсумків уроку, виставлення оцінок.

VІ. Рефлексія.

Учитель. Чи задоволені ви своїм результатом?

Чи довідались ви про те, що хотіли?
VІІ. Домашнє завдання.

Вивчити тему «Різноманітність і значення Голонасінних рослин» і виконати таке завдання( багато пам’ятників створено на подяку людині, є пам’ятники , створені тваринам. А який пам’ятник ви би поставили Голонасінним?)
Що може зробити людина для збереження лісів – легенів нашої планети, заповнюючи екологічну піраміду?






На планеті







У державі







У місті







У школі




Удома

Схожі:

Головне управління Дніпропетровської обласної адміністрації Дніпропетровський...
Братської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів, педагог-тренер за програмою «Профілактика ризикової поведінки за проектом «Школа...
Урок музичного мистецтва з ігровими елементами в 4 класі Вчитель...
Відділ освіти Зборівської районної державної адміністрації Спеціалізована загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів з поглибленим
ВІДДІЛ ОСВІТИ Амвросіївської районної державної адміністрації Амвросіївський...
Людина та її життя. Друга зумовлена тим, що сучасне покоління живе на зламі епох, зміна яких пов’язана з динамічними процесами у...
Відділ освіти Бородянської районної державної адміністрації Загальцівське...
Вивчення і послідовне вдосконалення спеціальних знань, умінь та навичок є основою планування гри в баскетбол. Тому навчання і тренування...
Відділ освіти Уманської районної державної адміністрації
Боюс Галина Петрівна, учитель української мови та літератури Паланської ЗОШ І-ІІІ ступенів, перша кваліфікаційна категорія
Розробка уроку з хімії. 8 клас
Відділ освіти Бородянської райдержадміністрації Загальцівське навчально-виховне об’єднання «Загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів...
Верхняцький навчально-виховний комплекс «Загальноосвітня школа І-ІІІ...
Схвалено методичною радою Верхняцького навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1-ліцей», протокол №3...
Верхняцький навчально-виховний комплекс «Загальноосвітня школа І-ІІІ...
Схвалено методичною радою Верхняцького навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1-ліцей», протокол №3...
Міністерство освіти і науки Дніпропетровська область Відділ освіти...
Тренувальні вправи (Прислівник як частина мови. Розряди прислівника. Ступені порівняння прислівника)
Апробація регіональної програми курсу за вибором
Червонослобідська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1 Черкаської районної ради
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка