УРОК 1 Тема : Вступ. Життя як феномен. Здоров’я як явище людського життя Гонор Олена Григорівна, вчитель основ здоров’я, педагог-тренер з методики викладання предмету «Основи здоров’я» на засадах розвитку життєвих навичок


Скачати 72.14 Kb.
Назва УРОК 1 Тема : Вступ. Життя як феномен. Здоров’я як явище людського життя Гонор Олена Григорівна, вчитель основ здоров’я, педагог-тренер з методики викладання предмету «Основи здоров’я» на засадах розвитку життєвих навичок
Дата 01.11.2013
Розмір 72.14 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Туризм > Урок
Основи здоров’я – 9 клас

УРОК 1

Тема: Вступ. Життя як феномен. Здоров’я як явище людського життя
(Гонор Олена Григорівна, вчитель основ здоров’я, педагог-тренер з методики викладання предмету «Основи здоров’я» на засадах розвитку життєвих навичок

КУ Сумська ЗОШ І-ІІІ ступенів № 19 ім. М.С. Нестеровського

м. Суми, Сумської обл.)

Мета

  • Формування навичок роботи в групі, виховання відповідального ставлення до свого життя і здоров’я.

  • Закріпити знання про основні ознаки, складові здоров’я та про зв’язок складових здоров’я.

  • Учити розпізнавати ознаки різних станів здоров’я, процесів його формування і збереження, вияви феномену здоров’я людини.

  • Формувати вміння наводити приклади ознак феноменальності життя і здоров’я.

  • Виховувати розуміння цінності свого життя і здоров’я.

Результати навчання

Наприкінці заняття учні:

  • називають ознаки феноменальності життя і здоров’я;

  • демонструють уміння розпізнавати стани здоров’я;

  • пояснюють, що допомагає підтримувати мотивацію до здорового способу життя;

  • демонструють уміння ставити мету, конкретизувати цілі і досягати їх.

Обладнання і матеріали

  • Папір, олівці, фломастери, маркери, ножиці, скотч, клей.

Що підготувати заздалегідь

На дошці написати три визначення, що таке життя з погляду релігії, філософії, науки (матеріал підручника, с. 5-6), плакат очікування «Берег надій», човники, афоризми вчених про життя та здоров’я.

Домашнє завдання

Підручник, вступ. с. 5—8, опрацювати життєві ситуації с. 7-8. 

Конструктор тренінгу

І. Вступна частина. Відкриття тренінгу. Привітання, знайомство

5 хв.

Правила групи

5 хв.

Очікування «Берег сподівань – берег звершень»

5 хв.

ІІ. Основна частина. «Мозковий штурм»

5 хв.

Міні-лекція: «Феномен здоров'я»

5 хв.

Об’єднання в групи та робота в них

7 хв.

Руханка «Будинки-господарі-землетрус».

3 хв.

ІІІ. Заключна частина . Зворотний зв’язок. «Мікрофон»

5 хв.

Справджування очікування. Підбиття підсумків.

3 хв.

Завершення тренінгу

2 хв.

І. ВСТУПНА ЧАСТИНА

Привітайте учнів.

Легенда про пихатого мандарина.

Оголошення теми, визначення цілей та завдань тренінгу.

Вправа «Знайомство»

Роздайте учням бейджики. Учень (учениця) пише ім’я, як би він (вона) хотів (хотіла), щоб його (її) називали у 9 класі, озвучує це ім’я , а потім запропонувати учням записати своє ім`я у стовпчик на роздаткових папірцях. Проти кожної літери написати слово, яке характеризує Вас з кращого боку:

О - оригінальна

Л – людяна

Е – енергійна

Н – наполеглива

А – активна

Вправа «Правила групи»

Вправа «Очікування»

Очікування записують на човниках. На аркуші паперу малюють річку. Човники прикріплюють на березі сподівань. Наприкінці тренінгу сподівання, що справдилися, переносять до берега звершень.

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА

Слово вчителя: «Доброго здоров’я! Здрастуйте! Як життя?Будьте здорові!» Ці повсякденні привітання такі звичні, що ми практично не замислюємося над їхнім змістом. На цьому уроці ми поміркуємо про сутність феноменів життя і здоров'я. До речі, «феномен» за І. Кантом — це явище, що осягається досвідом».

Щодення заповнене звичними діями: навчання, спілкування в родинному колі й з однокласниками, виконання доручень батьків, відпочинок на природі, читання, перегляд телепрограм, догляд за домашніми тваринами, робота на городі… Звичні думки, рухи, посмішки, почуття… Ви просто живете. Але з кожним роком, мабуть, переконуєтеся, що кожний вияв буття – диво, а найбільше вражає постійне

оновлення життя. І настає момент, коли починаєцікавити питання: «А що це – „життя”?»

Мозковий штурм: «Які асоціації у вас виникають, коли ви чуєте слово „життя”?»

Вчитель: Народження дитинки – це диво, радість, щастя… Лікар В.Дзюба написав вірш про початок життя.

Я славлю миг
Рождения ребенка,
Когда впервые
От шлепка руки
Он вдруг зальется
Трепетно и звонко,
И расцветут глаза
Как васильки.

(звучить плач немовля, записаний на аудіоплівці)

Нет, он не плачет,
Он совсем не плачет.
Пока мы вяжем
Узел на пупке –
Он радуется жизни,
Но иначе,
На непонятном
Взрослым языке.

Насамперед життя – це унікальне явище, феномен. Кожний феномен – цілісне явище. Але це цілісне водночас складається з невід’ємних частин, переплетених так, що їх часом важко виокремити.

Кожний феномен має свої особливі, неодмінні ознаки, кожну з яких вважають теж феноменом.

Однією з неодмінних ознак живого є феномен здоров’я. Завдяки цьому феномену тривалість життя збільшується, а його якість поліпшується. Особливого

значення набуває здоров’я для унікальної живої істоти – людини, бо воно є умовою її гармонійної життєдіяльності.

Кожна людина – неповторна. У цьому полягає її цінність. Поєднання окремих індивідуальностей створює диво – феномен, яким є людське суспільство Землі.

Це диво збагачується кожною людиною, яка вже жила, живе чи буде колись жити. Ось чому життя кожного неповторне і дорогоцінне.

Здоров’я людини багатовимірне, багатогранне,складне. Його основні складові – фізична, соціальна, психічна, духовна – рівнозначно важливі й особливі. У кожного вони переплітаються, доповнюють одна одну, взаємоузгоджуються, утворюючи ціліс-

ність, своєрідне явище – феномен індивідуального здоров’я. Завдяки цьому людина живе, визначає свої потреби й можливості, планує свої дії задля збереження життя і зміцнення свого здоров’я та здоров’я інших.
Об’єднання учнів у 4 групи (Фанта, Спрайт, Кока-кола, Пепсі-кола), запропонуйте

розкрити зміст феномену здоров’я людини за фізичною, соціальною, психічною,

духовною складовими здоров’я.

Слово вчителя: Феномен здоров’я розглядають як стани, явища і процеси формування, збереження, зміцнення, відновлення і передачі фізичної, психічної, соціальної і духовної складових людини. Здоров’я мають людина, групи людей, суспільство в цілому.
Здоров’я людини – це багатовимірний і водночас цілісний феномен гармонійної життєдіяльності людини.

РУХАНКА

«Будинки-господарі-землетрус». Учасники об’єднуються в трійки. Двоє беруться за руки і стають будинком. Один заходить усередину. Він – господар. За командою «Будинок» будинки міняються місцями. За командою «Господар», господарі міняються місцями. За командою «Землетрус» усі міняються місцями.

ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА

  1. Зворотний зв’язок. «Мікрофон»

Учасники по черзі продовжують фразу: «Для покращення мого здоров’я я буду ...»

Проведіть ритуал завершення тренінгу.

  1. Підбиття підсумків. Проаналізуйте свої очікування.

Домашнє завдання. Підручник(Т.Є. Бойченко, І.П. Василашко, Н.С. Коваль 9 кл.)

вступ. с. 5—8, опрацювати життєві ситуації с. 7,8

  1. Завершення тренінгу. Взятися за руки і проговорити вголос: « Ми здорові!», «Ми завжди будемо здоровими!».

Теоретичний додаток

Легенда про пихатого мандарина
Колись давно у Китаї жив розумний але пихатий мандарин (знатний вельможа). Цілий день він тільки і робив, що приміряв багате вбрання та вихвалявся перед підданими своїм розумом. Так минали дні за днями, роки за роками… Аж ось країну облетіла звістка, що неподалік оселився чернець, розумніший за

самого мандарина. Розлютився мандарин, почувши про це.

Вирішив він оголосити поєдинок і відстояти свою славу нечесним способом: «Візьму я в руки метелика , сховаю його за спиною і запитує, що у мене в руках - живе чи мертве? Якщо чернець скаже, що живе,я роздушу метелика , а якщо мертве - відпущу його.»

І ось настав день поєдинку . Чи мало людей зібралось у пишній залі, щоб побачити ці змагання найрозумніших чоловіків. Мандарин сидів на високому троні, тримав за спиною метелика і з нетерпінням чекав ченця. Аж ось двері відчинилися , і до зали увійшов невисокий, худорлявий чоловік. Він підійшов, привітався і сказав, що готовий відповісти на будь- яке запитання. Тоді мандарин сказав: «Скажи-но мені, що я тримаю в руках- живе чи мертве?».

Мудрець усміхнувся і відповів: «Усе в твоїх руках!» Збентежений мандарин випустив метелика з рук, і той полетів, радісно тріпаючи крильцями.
j:\фото 18-22.03.13\p1010080.jpgj:\фото 18-22.03.13\p1010081.jpg

Схожі:

ВСТУП
Важливими напрямком сучасної освітньої діяльності в Україні є реалізація комплексної державної політики щодо збереження здоров'я...
Інтегрований курс “Основи здоров’я” передбачає формування мотивації...
Мета інтегрованого курсу: формування в учнів свідомого ставлення до свого життя і здоров’я, оволодіння основами здорового способу...
Інтегрований курс “Основи здоров’я” передбачає формування мотивації...
Мета інтегрованого курсу: формування в учнів свідомого ставлення до свого життя і здоров’я, оволодіння основами здорового способу...
Панорама досвіду
Формування культури здоров’я та навичок здорового способу життя на уроках “Основи здоров’я» та «Безпека життєдіяльності”
О.І. Ващенко Використання усної народної творчості, віршів, афоризмів...
Підготувала: О.І. Ващенко – учитель основ здоровя, Бахмацька гімназія. Матеріали до уроків. Основи здоров’я. 2012. 56 с
Формування здоров’язберігаючої компетентності учнів на уроках основ здоров'я
Воно не повинно зводитися до інформування учнів з питань збереження здоров`я, а має передбачати формування стійкої мотивації щодо...
«Рух заради здоров’я» Мета
Провідна ідея заходу: Щасливе життя – це гарне здоров'я. Здоров'я – це цінний скарб, про який треба піклуватися щодня. Немає найнещаднішої...
В. О. Сухомлинський Серед життєвих цінностей сучасної людини перше...
Я не боюся ще і ще раз повторити: турбота про здоров’я це найважливіша справа вихователя. Від життєрадісності, бадьорості дітей залежить...
Від власного здоров’я до здоров’я поколінь
Питання здоров’я ніколи не були такими актуальними, як нині, коли життя під впливом бурхливого розвитку техніки, політичних та економічних...
Про шкільний конкурс «Педагог за здоров’я дітей»
Неблагополуччя у здоров’ї учнів залежить і від недостатньої підготовки педагогів до роботи у здоров’язберігаючому просторі. Цьому...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка