|
Скачати 452.65 Kb.
|
Методичний кабінет Бахмацька гімназія О.І.Ващенко Використання усної народної творчості, віршів, афоризмів на уроках «Основи здоров’я» для вчителів основ здоров’я та класних керівників Бахмач 2012 Використання усної народної творчості, віршів, афоризмів на уроках основи здоров’я. Підготувала:О.І.Ващенко – учитель основ здоровя, Бахмацька гімназія.Матеріали до уроків . Основи здоров’я .2012.- 56 с Рекомендовано методичною радою Бахмацької гімназії Видання містить відомості про формування здорового способу життя з використанням віршів, байок і казок, афоризмів. Посібник розрахований на вчителів, які викладають предмет «Основи здоров’я», а також стане чудовим помічником у роботі класного керівника по впровадженню здорового способу життя серед учнів. Пояснювальна записка Для здоров’я потрібні постійні зусилля, які нічим не можна замінити. А. Амосов Хто з нас не хоче бути здоровим і щасливим? Але не всі діти і дорослі обізнані з тим, як дбати про себе, де знайти істину збереження здоров’я, як вести здоровий спосіб життя. Ці важливі питання людство ставило перед собою вже не одне століття. Але, на жаль, більшість людей цінність здоров’я усвідомлює тільки тоді, коли виникає серйозна загроза для нього . Тому перед учителями «Основ здоров’я» поставлено завдання допомогти учням сформувати погляди на здоровий спосіб життя, використовуючи при цьому різноманітні форми та методи для того, щоб учні зробили свій вибір. Доцільно використовувати під час проведення уроків основ здоров’я вірші, байки, казки. Така інформація набагато цікавіша і краще сприймається учнями. Тисячі років усна народна творчість існувала лише для розваг. Але вона є певним засобом, за допомогою якого старше покоління передає знання і досвід молодшому. ЗМІСТ Байки Вовк та теля. ………………………………………………..6 Бджілка й трутень………………………………………….7 Щука і карась. ………………………………………………8 «Притча дзен про двох лініях»…………………………….9 Монетка за биття…………………………………………..9 Хвалькувата муха………………………………………….10 Вірші Небезпечне вогнище………………………………………..10 Пригода в парку…………………………………………….11 Шкідливі звички…………………………………………….12 Не пробував курити – не кури!!!.............................................13 Сонет 115……………………………………………………13 Сонет 292……………………………………………………14 Прірва………………………………………………………...15 «На жаль, не сон..»…………………………………………..15 Шкідливі поради пані Шапокляк…………………………..16 «Дорогі мої діти! Я пишу вам листа»…………………………………………..17 Світлофор. ……………………………………………………18 Пригоди Кози, що правил дорожнього руху не вчила…..19 Зайці-пустунці……………………………………………….24 А як здоров’я зберегти?...........................................................26 Як думав Василько…………………………………………..27 Ходить гарбуз по городу…………………………………….27 Загадки ……………………………………………………………….28 Казки «Колючка» …………………………………………………..32 «Скарб»………………………………………………………33 Про Червоного Півня………………………………………...36 Про дівчинку Марійку та бабусю Гігієну. …………………37 Анекдот про мурашок і слона…………………………………….38 Байки Езопа Лев і лисиця…………………………………………………..38 Вовк і коза……………………………………………………41 Недужий олень………………………………………………..42 Візник та Геракл……………………………………………...44 Жаби…………………………………………………………..45 Вояка та кінь………………………………………………….46 Двоє приятелів і ведмідь……………………………………..47 Цитати, висловлювання відомих людей, здобутки народної творчості, афоризми……………………………………………...48 Список використаних джерел…………………………………...54 Вовк та теля (Байка)
Бджілка й трутень (Байка)
Щука і карась (Байка)
Рощіна Н.М. Байка «Притча дзен про двох лініях» Одного разу до Вчителя дзен прийшов один з учнів і запитав його, що потрібно зробити, щоб стати краще самого кращого учня. Учитель намалював палицею на піску дві лінії і запитав у цього учня, що потрібно зробити, щоб одна з них стала довше іншої. Учень став вкорочувати одну з ліній, ділити її на частини і різними іншими способами зменшувати її. Учитель незворушно подивився на ці дії, а потім рядом з залишилася лінією провів довшу. Мораль: щоб перевершити кого-то, не слід робити щось, що зробить гірше цієї людини. Зусилля слід спрямувати на себе, щоб стати краще за рахунок своїх достоїнств, а не слабкостей іншого. Байка «Монетка за биття» Наталія Іллівна Сац у своїх спогадах наводить такий епізод. Одного разу, коли вона була дитиною, дружок по іграх її побив. Їй було страшенно прикро, і вона побігла додому скаржитися батькові. Батько взяв її за руку, і вони відправилися на квартиру, де жила ця хлопчик. Дівчинка вже тріумфувала, передчуваючи перемогу над кривдником. Яке ж було її здивування, коли її батько простягнув хлопчикові монету і сказав, що кожного разу, коли він буде бити дочку, він буде давати йому таку ж монету, поки вона сама не навчиться за себе заступатися. А перед сном батько сказав дочці: «Не годиться тобі, моя учениця, скаржитися! У житті буде багато труднощів. Вчися їх долати, а не скиглити. Вчися боротися і перемагати! ». |
НА УРОКАХ ОСНОВ ЗДОРОВ’Я ВПРОВАДЖЕННЯ ВАЛЕОЛОГІЧНОГО ПІДХОДУ ДО ФОРМУВАННЯ ЗДОРОВ’ЯЗБЕРІГАЮЧОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ |
УРОК 1 Тема : Вступ. Життя як феномен. Здоров’я як явище людського... Формування навичок роботи в групі, виховання відповідального ставлення до свого життя і здоров’я |
«Впровадження в закладах освіти Довгинцівського району інтерактивних... Підвищення професійної майстерності педагогів на шляху впровадження здоров`я зберігаючих технологій креативної освіти для розвитку... |
5 -9 класи загальноосвітніх навчальних закладів ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА «Основи здоров’я» передбачає розвиток здоров'язбережувальної компетентності шляхом набуття учнями навичок збереження, зміцнення,... |
Панорама досвіду Формування культури здоров’я та навичок здорового способу життя на уроках “Основи здоров’я» та «Безпека життєдіяльності” |
ВИКОРИСТАННЯ ЗДОРОВ’ЯЗБЕРІГАЮЧИХ ТЕХНОЛОГІЙ НА УРОКАХ З МЕТОЮ ЗБЕРЕЖЕННЯ... |
ІНСТРУКТИВНО-МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ВИВЧЕННЯ ПРЕДМЕТА «ОСНОВИ ЗДОРОВ’Я» В. Д. Ярова, завідувач кабінету основ здоров’я та фізичної культури Черкаського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних... |
Формування здоров’язберігаючої компетентності учнів на уроках основ здоров'я Воно не повинно зводитися до інформування учнів з питань збереження здоров`я, а має передбачати формування стійкої мотивації щодо... |
Діаграми для самостійної роботи учнів, курс «Основи здоров’я», 2... Познач знаком «+» нáзви небезпечних речовин Познач «+» те, що зміцнює твоє здоров’я |
Тема Дата Що вивчає предмет «Основи здоров'я». Здоров'я та його ознаки. Порушення здоров'я (травми, захворювання та їх профілактика) |