Питання, що
відпрацьовуються
|
Короткий зміст
|
Методичні вказівки
|
1. Організаційний момент
|
Шикування, прийом рапорту, перевірка зовнішнього вигляду. Оголошення теми і мети заняття. Нагадування правил безпеки праці.
|
Час: 5 хв.
|
2. Перевірка знань.
|
Питання повторення:
Для чого призначений редуктор?
Звідки береться резерв повітря?
Озброєння ланки ГДЗС?
|
Час: 10 хв
|
3. Розминка
|
Розминочна ходьба звичайним шагом, на ципочках, на п’ятках, на внутрішній стороні стопи, на зовнішній стороні стопи, обпершись руками об коліна, напівприсід, випади. пересування приставними шагами – правим боком, лівим боком. перекісний біг з високим підійманням стегна, на прямих ногах, із за хльостом голені.
Підіймання та опускання рук в перед, в сторони, кругові обертання головою, туловищем, нахили в перед та назад, вистрибування у верх, стрибки на одній нозі (лівій, правій) віджимання від полу в упорі лежачі.
|
Час: 10 хв
|
Вправа № 1
|
2.Надання долі карської допомоги.
У випадку втрати свідомості газодимозахисником необхідно:
в задимленій зоні привести в дію аварійний клапан ,відкрити (якщо закритий) вентиль кисневого балону , перевірити стан дихальних шлангів , промити киснем дихальний мішок до спрацювання надлишкового клапану доповісти на пост безпеки, винести потерпілого на свіже повітря , зняти з нього маску протигазу а при необхідності надати необхідну медичну допомогу
на свіжому повітрі зняти з потерпілого лицеву маску ,дати
понюхати нашатирний спирт зробити штучне дихання , а при необхідності викликати швидку медичну допомогу.
Штучне дихання виконують слідуючими способами:
-“сільвестра” - потерпілий лежить на спині ,під яку підложений валик .Необхідно встати на коліно зі сторони голови, взяти потерпілого за передпліччя відвести руки за голову і утримуючи їх на рахунок “раз-два” в такому положенні до 2-ух с., потім на рахунок “три-чотири” руки хворого прижати з силою до грудної клітини
- “з рота в рот” чи з “ рота в нос” - широко і ефективно застосовується в теперішній час. Необхідно сісти біля голови потерпілого з правої сторони зробити глибокий вдох і приклавши рот через платок чи марлю до рота потерпілого зробити видох. Ніс при цьому у потерпілого потрібно зажати . Дихальні рухи необхідно виконувати з частотою 18-20 разів в хв. Одночасно правою рукою чотири рази надавити на грудну клітину в області серця.
Переносити потерпілого можна слідуючим чином:
на руках;
на плечі;
на спині;
за допомогою “крісла”, ”сідла”, ”під руки й під ноги”.
|
Час: 20 хв
|
Вправа № 2
|
Вправа N-3. Підйом по маршовим драбинам (оцінюється за ступенем важкості виконання як важка робота). Виконується в комплексі з вправою N4. Швидкість вертикального підйому 9-11 м/хв. Загальна тривалість вправи 6 хв.(рух - 4 хв, відпочинок -2 хв.).
Вправа N-4. Спуск по маршовим драбинам (оцінюється за ступенем важкості як легка робота). Швидкість вертикального спуску 9-11 м/хв. Загальна тривалість вправи 4 хв.(без відпочинку).'
Вправа N-9. Транспортування "потерпілого" по горизонтальній поверхні (оцінюється за ступенем важкості як важка робота). Ланка рухається з "потерпілим" зі швидкістю 30-40 м/хв. Транспортування виконується газодимозахисниками по черзі. Через кожні 2 хв. переноски, відпочинок -1 хв. Після виконання вправи - відпочинок 2 хв. Загальна тривалість вправи 10 хв. ( на транспортування "потерпілого" - б хв., на відпочинок - 4 хв.).
|
Час: 20 хв
|
Вправа №4.
|
Відпрацювання нормативу № 1
Включення в протигаз
|
5
|
4
|
3
|
-пожежним
|
50
|
55
|
60
|
-ланкою ГДЗС
|
55
|
60
|
65
|
Відпрацювання нормативу № 2
Закріплення рятувальної мотузки за конструкцію
|
5
|
4
|
3
|
|
6
|
8
|
10
|
Відпрацювання нормативу № 3
В’язка подвійної рятувальної петлі та одягання її на потерпілого
|
5
|
4
|
3
|
|
32
|
38
|
45
|
|
Час: 20 хв
|
5. Підведення підсумків
|
Даю оцінку рівню підготовленості начальницького складу підрозділу. Відзначаю приклади правильного виконання вправи. Вказую на характерні помилки. Оголошую оцінки. Відповідаю на запитання.
|
Час: 5 хв
|
|
Ознака
|
Причина
|
Спосіб усунення
|
|
Відсутня подача повітря до легеневого автомату
|
порушено регулювання редуктора
|
провести регулювання редуктору
|
повністю засмічений фільтр редуктора
|
очистити чи замінити фільтр
|
закритий вентиль повітряних балонів
|
відкрити вентиль повітряних балонів
|
при тиску балона 3-4 МПа (30-40 кгс/см2) важіль включення резерву стоїть в положенні “Р”
|
повернути рукоять включення резерву повітря з положення “Р” в положення “О”
|
2.
|
Спрацювання запобіжного клапану редуктора
|
порушення регулювання запобіжного клапану
|
відрегулювати запобіжний клапан
|
маються забоїни на кромці сідла чи спрацювалась вставка клапану редуктора
|
притерти кромку сідла мілким наждачним папером, за необхідністю замінити сідло, відшліфувати вставку мілким наждачним папером
|
високий вторинний тиск в камері редуктора
|
відрегулювати редуктор
|
3.
|
При тиску в камері редуктора 0,45-0,5 МПа (4,5-5,0 кгс/см2.) спостерігається витік повітря через запобіжний клапан
|
маються забоїни на кромці сідла чи спрацювалась вставка клапана власно запобіжного клапана
|
притерти кромку сідла мілким наждачним папером,
відшліфувати вставку
|
попадання сторонніх частинок під клапан
|
розібрати та прочистити запобіжний клапан
|
4.
|
При знятій заглушці зарядного штуцера спостерігається витікання повітря
|
спрацювалась вставка зворотного клапана
|
відшліфувати вставку чи замінити клапан
|
маються вминання на сідлі клапана
|
відшліфувати торець сідла клапана
|
витікання повітря через різьбу через вихід зі строю ущільнюючого кільця
|
замінити ущільнююче кільце
|
5.
|
Негерметичність легеневого автомату в зборі з маскою при розрідженні
|
проколи в шолом-масці
|
опустити в ванну з водою виявити місця проколів та заклеїти їх
|
клапан легеневого апарата пошкоджено чи засмічено
|
очистити клапан чи сідло клапана чи замінити клапан
|
деформовано пружину легеневого автомата
|
замінити пружину
|
пропускання повітря у місцях з`єднання повітряного шланга з редуктором та легеневим автоматом
|
замінити накидну гайку редуктора;
завернути штуцер легеневого автомата;
замінити ущільнювальні кільця
|
6.
|
Негерметичність легеневого автомату у зборі з маскою при розрідженні
|
те ж що й при перевірці під надлишковим тиском
|
___ ** ___
|
негерметичність клапана видиху
|
перевірити стан клапана, за необхідністю замінити
|
наявність сторонніх часток між клапаном видиху та сідлом
|
промити клапан видиху чистою водою та просушити
|
7.
|
Величина спрацювання легеневого автомату більше чи менше 300МПа (30мм вод.ст.)
|
деформована пружина легеневого автомата
|
замінити пружину
|
приставання клапана легеневого автомата до сідла
|
промити клапан та сідло чистою водою та просушити
|
8.
|
Величина спрацювання клапана видиху більше чи менше 400МПа (40мм вод.ст.)
|
несправність клапана видиху
|
замінити клапан видиху
|
злипання клапана видиху з сідлом
|
промити клапан та сідло чистою водою та просушити
|
9.
|
Пропускання повітря у вузлах апарата внаслідок негерметичності системи високого тиску
|
перепускання повітря під заглушку зарядного штуцера
|
підтягнути заглушку, перевірити стан прокладки
|
перепускання повітря через закритий вентиль в закритому положенні
|
відшліфувати вставку клапану чи замінити його
|
перепускання повітря через сальникову прокладку запірного вентиля чи включення резерву
|
замінити сальникову прокладку
|
перепуск повітря у місці ущільнення сопла в корпусі
|
вивернути сопло та замінити гумове ущільнююче кільце
|
10
|
Перепуск повітря у вузлах апарата, які знаходяться під вторинним редуктованим тиском повітря
|
те же що і при перевірці під надлишковим тиском ( окрім проколів у шолом-масці )
|
___ ** ___
|
11.
|
Великий опір при вдиханні під час роботи в АСП-2
|
не повністю відкритий запірний вентиль
|
відкрити запірний клапан до відказу
|
низький вторинний тиск
|
провести регулювання редуктора після роботи
|
засмічений фільтр редуктора
|
Почистити чи замінити фільтр після роботи
|
злипання чи примерзання клапана легеневого автомату до сідла
|
відігріти клапана легеневого автомата
|
12.
|
Великий опір при вдиханні під час роботи з АСП-2
|
злипання чи примерзання клапана видиху до сідла
|
відігріти а потім після роботи промити чистою водою
|
13.
|
Поява свисту під час роботи редуктора
|
спрацювалося кільце на опорі в головці редуктора в результаті автоколивань
|
замінити кільце на опорі після роботи
|