Тема. Василь Чухліб «Деснячки»


Скачати 45.67 Kb.
НазваТема. Василь Чухліб «Деснячки»
Дата20.05.2013
Розмір45.67 Kb.
ТипДокументи
bibl.com.ua > Туризм > Документи
Тема. Василь Чухліб «Деснячки».

Мета: вчити складати план тексту, давати характеристику дійових осіб,

виділяти опис пейзажів, зовнішності дійових осіб; викликати у читачів

інтерес до читання твору, міркування щодо ставлення до природи;

виховувати турботливе ставлення до природи, відповідальність за свої

вчинки; розвивати мовлення, увагу, спостережливість.

Тип уроку: урок-подорож (засвоєння нових знань).

Обладнання: портрет Василя Чухліба, картки для словникової роботи,

скоромовка, пейзаж річки, план-маршрут подорожі.

Хід уроку.

І. Організація класу.

- Діти, давайте усміхнемося один одному й подаруємо чудовий настрій.

- Я всміхаюсь сонечку!

(Всі). Здрастуй, дороге!

  • Я всміхаюсь квіточці!

(Всі). Хай вона росте!

  • Я всміхаюсь дощику!

(Всі). Лийся, мов з відра!

  • Друзям усміхаюся!

(Всі). Зичу всім добра!

  • Хай першими сядуть дівчатка, а потім хлопчики. Щоб наш урок був цікавим, змістовним працюємо за девізом:

Красиво читаємо!

Чітко відповідаємо!

Мову свою розвиваємо!

  • Якщо ви всі будете активними, уважними, кмітливими, розумними, вихованими, то наприкінці уроку, наше сонечко, яке буде освітлювати весь шлях, визначить найкращих, які добре працювали, а також відзначить всіх за посильну роботу. А чи любите ви подорожувати?

  • От і добре! Бо зараз ми помандруємо до річки. А до якої саме ви дізнаєтеся, коли виконаєте завдання і ступите на першу стежинку.

ІІ. Вдосконалення (навичок читання)

  1. Гра «Запитай-відповідай»

  • (Вчитель вимовляє речення, учні ставлять запитання до його змісту і відповідають на них).

Хлопці любили відпочивати на берегах синьоокої Десни.

  1. Робота над скоромовкою.

  • Читання скоромовки мовчки.

Весна дивилася на Десну

Десна не дивувалася.

Чому Весна та на Десну

Дивилась й дивувалася?

Читають скоромовку виразно, напівголосно у помірному темпі, швидко, дуже швидко.

  • Про яку річку ведеться мова?

  • (В класі працює «Довідкове бюро»)

Зробимо зупинку на стежинці

Цікавинка

Надаємо слово «Довідковому бюро».

  • Річка Десна впадає в Південний Буг. ЇЇ довжина всього 81 км. Долина річки широка і заболочена, малий похил і повільна течія сприяють накопиченню в річці намулу. Береги річки заросли болотною рослинністю.

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку.

  • І ось ми нарешті на стежинці

Зустрічей

  • Зупинимось на хвилинку. Час зустрітися з автором оповідання, над змістом якого будемо сьогодні працювати, який з любов’ю пише про ваших ровесників. Це Василь Васильович Чухліб.

  • Що ви знаєте про нього?

  • Говорить «Довідкове бюро».

  • Василь Чухліб народився в 1941 році на Чернігівщині, в родині вчителів. У цього письменника своє бачення світу. Він уміє розповідати цікаво й хвилююче про працю, пустощі й турботи. Вийшли його книжки «Хто встає раніше», «Тарасикова знахідка», «Пісня тоненької очеретинки», «Жарини на снігу», збірка казок «Олень на тому березі».

  • Ми читатимемо оповідання «Деснячки» з книги В. Чухліба «Олень на тому березі».

  • Як на вашу думку, чому така назва?

  • Де відбувається подія?

  • Доведіть, що це оповідання !

ІV. Опрацювання оповідання В. Чухліба «Деснячки»

  • Наша подорож триває. Вода в річці Десні тече повільно і ми робимо зупинку Словникову.

  1. Словникова робота.

а) Читання колонок слів швидко і правильно.

взабрід либонь вимальовано

баржа забаглося партизанський

докоряє хутенько опецькуватий

знеможено полохаєм сколихнулося

сухопутний роздратувати неповороткий

б) Пояснення значення слів: неповороткий, опецькуватий. Знову працює «Довідкове бюро». Неповороткий (повільний, незграбний у рухах); опецькуватий (невисокий, але товстий, незграбний).

в) Які слова мають такі значення:

«зв’язаний з сушею» (сухопутний);

«засуджує» (звинувачує, докоряє);

«стан глибокої втоми, знесилення» (знеможено);

«судно для перевезення вантажів, що плаває своїм ходом або на буксирі» (баржа).

2) Робота в зошитах.

2. Зупинка «Робоча»

1. Читання «комбінованим способом» (вчителі-учні)

2. Робота над змістом (диференційований)

1. Перевірка знання змісту твору (робота по картках тестового характеру). (ІІ рівень)
Василь Чухліб «Деснячки»

  1. До бабусі Катрі приїхав на канікули:

а) Славко; б) Тимко; в) Валерка  

2. Поруч протікала річка:

а) Дніпро; б) Десна; в) Донець  

3. Тимко помилково назвав бакени:

а) хатками; б) бочками; в) гніздами  

4. Човен Валерчиного тата називався:

а) «Альбатрос»; б) «Партизан»; в) «Океан»  

5. Дядько Назар просив дітей бути на Десні:

а) гостями; б) господарями; в) захисниками  

6. Кого рятували хлопці:

а) Варочку; б) Валерку; в) Вадька  

2) Знайти і зачитати опис зовнішності Валерки. (ІІІ рівень).

3) Знайдіть образ, у якому описано Десну. (ІІІ рівень).

4) Що Тимко розповів про своє село (ІV рівень).

5) Знайдіть у тексті порівняння і допишіть.

Вода тиха, як …

Переступив з ноги на ногу, мов …

Весь червоний, як …

Вадько чахкав по воді, як …

Вадько був важкий, як …

V. Фізкультхвилинка.

VІ. Зупинка «Творча»

  • На скільки самостійних частин можна поділити текст?

  • Назвемо кожну з частин.

  • Складаємо план (Діти достатнього і високого рівня працюють самостійно, інші – під керівництвом вчителя).

  1. Характеристика дійових осіб.

  • Які риси характеру властиві хлопцям? Доведіть свої думки рядками твору.

  • Як хлопці ставилися до річки?

  • Які якості характеру трьох друзів виявилися у рятуванні Вадька?

  • Яким був Вадько? Чи змінився він після прикрого випадку?

  • Хто з дійових осіб вам подобається? Чим?

  • Кого вам жаль? Чому?

  • Кому з героїв хотіли б дати пораду? Яку?

VІІ Зупинка «Підсумкова»

  • Яке оповідання читали? Яка його головна думка?

  • Як по-іншому ви назвали б цей твір?

VІІІ Зупинка «Домашня».

    1. Переказувати

    2. Характеризувати головних героїв

    3. Скласти план ІІ і ІІІ частини.

Схожі:

Уроків за творчістю В. Сухомлинського " Бо я людина" Тема. Василь Сухомлинський
Тема. Василь Сухомлинський. Оповідання " Горбатенька дівчинка". Урок виразного читання
ВАСИЛЬ СТЕФАНИК
Народився Василь Семенович Стефаник 14 травня 1871р в с. Русові (тепер Снятинського району Івано-Франківської області) в сім'ї заможного...
Тема: Василь Симоненко “лицар на білому коні” в українській літературі. Поезія “Лебеді
Тема: Василь Симоненко – “лицар на білому коні” в українській літературі. Поезія “Лебеді
 Василь Симоненко – «лицар на білому коні» в українській літературі. «Лебеді материнства» Мета
Тема. Василь Симоненко – «лицар на білому коні» в українській літературі. «Лебеді материнства»
Тема уроку. Мелодії пташиного співу
Матеріал уроку. Василь Довжик „Акровірш”, Юрій Старостенко „Ходить така чутка…”, Леся Мовчун „Скоромовки”
Урок 20 Тема: Толерантність основа людського спілкування
«Жити серед людей – це однаково, що ходити в казковому саду, де навколо тебе ніжні пелюстки квітів, на яких тремтять краплини роси,...
Мадзігон Василь Миколайович (нар. 3 жовтня 1937 року, в с. Карпівці...
Мадзігон Василь Миколайович (нар. 3 жовтня 1937 року, в с. Карпівці Житомирської обл.) фахівець у галузі трудового навчання, виховання...
Урок української літератури в 5 класі підготувала вчитель-методист...
Тема. Василь Симоненко – витязь молодої української поезії. «Цар Плаксій та Лоскотон». Казкова історія і сучасне життя. Характеристика...
Тема. Василь Барка. «Жовтий князь»
Саме роман «Жовтий князь» повертає нам історичну пам’ять про голодомор 1932-1933рр. Це книга пам’яті мільйонам «безвинно убієнних»...
Василь Симоненко народився на
Яким постає ліричний герой Василя Симоненка (перерахуйте узагальнені риси)?      
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка