|
Скачати 40.54 Kb.
|
Українська література Тема. Василь Барка . « Жовтий князь» Мета: розкрити проблематику роману «Жовтий князь», удосконалювати навички аналізу художнього твору та характеристики літературних персонажів, аргументовано висловлювати власну точку зору, вдоско налювати усне мовлення учнів, розвивати образне та критичне мисле ння; виховувати вдумливого і спостережливого читача, формувати інтерес до вивчення історії свого народу. Тип уроку: урок-реквієм з елементами психологічного дослідження Наочність: плакати «Голодомор 1933р.», схеми, тексти творів В. Барки . Учні повинні знати : біографічні відомості про письменника; історію написання ,історичну основу, зміст роману «Жовтий князь». Учні повинні вміти: розкрити проблематику твору; охарактеризувати головні сюжетні лінії роману; розкрити зміст образів-символів твору, охарактеризувати їх Епіграф уроку: Все зміниться ! Буде без насильства, злиднів, неправди. Хочемо – не хочемо , зміниться… Бо на небі Сонце. Василь Барка Хід уроку І. Мотивація пізнавальної діяльності 1.Оголошення теми , мети і завдань уроку. Вступне слово вчителя Кожен народ має власну історію, і ми не повинні оминати жодної сторінки свого минулого. Саме роман «Жовтий князь» повертає нам історичну пам’ять про голодомор 1932-1933рр. Це книга пам’яті мільйонам «безвинно убієнних» хліборобів і гнівний осуд тоталітарного режиму, твір-застереження, твір – реквієм. ІІ. Сприйняття і засвоєння учнями нового матеріалу.
1.Історична довідка від групи «істориків» (Розповідь про голодомор на Дніпропетровщині та в Жовтих Водах .Перегляд проекту) 2.Група «літературознавців» а).Історія написання роману «Жовтий князь»( Інтерв’ю В.Барки та Миколи Жулинського) б).Жанр твору. Назва роману.
1.Бесіда -Що лежить в основі сюжету роману? -Які основні проблеми порушує автор у своєму творі? (Перша і головна проблема – хліб. Вона в романі наскрізна .Відповідно до найшановнішого в українців наїдку автор групує своїх персонажів на «хліботруди» і «хліботруси», які точно характеризують їх.) -Цей роман показав історію однієї сім’ї , а ми за нею бачимо Трагедію всієї України.
(Спочатку , поки було сховане пшоно , вночі їли кашу , потім усе, що залишилось на полі –буряки, качани капусти;тоді мерзлу конину)
(По старшого сина Миколу, розумного, доброго , справедливого Це він дає влучні назви людям і нелюдям , як вони заробляють свій Хліб:хлібо- проси, хлібо- вози …) На чому гостро зіткнулися інтереси Мирона Катранника і Григорія Отроходіна ? (На чаші. Зачитати уривок.) Мирон своїм мовчанням прирікає родину на голодну смерть. Міг Би й признатися , заради своїх дітей . Все одно через деякий час Село вимерло б, а Катранники залишились. -Чому він так не зробив ? ( Бо людська мораль села не дають права вибору. Ніщо не може Змусити Мирона вийти за межі народної моралі.)
Знайшовши у мертвого хліб , Мирон його не забрав. Є речі , через які переступити неможливо, як переступиш – ти вже не людина. -Чому в голодній сім’ї залишається на столі спечений корж і його ніхто не їсть – ні Дар’я Олександрівна , ні Андрій ? ( Бо в родині Катранників всі жили один для одного. Висока етика Родинних стосунків передавалася дітям , внукам .) Отже , третя проблема – родинна педагогіка в житті людини .
а ) Порівняльна характеристика образів Мирона Кат ранника та Григорія Отроходіна за схемою. Виявом психологічного стану літературного героя є внутрішній монолог. Зачитайте думки Дарії Олександрівни, про що вони говорять? В.Барка використав прийом видіння для- опосередкованого психічного стану героя Мирона Кат ранника . -Що це за видіння? Б ) – Які образи – символи використані в романі? ІV Підсумок уроку
V Рефлексійна анкета -Тяжко вертає собі народ України духовне здоров’я. Крок за кроком пройшовши хресну путь своєї далекої і близької історії, наш народ винайде себе, бо він гідний своєї долі. VІ Домашнє завдання Напишіть твір на тему « Віра у незнищенність українського народу в романі «Жовтий князь» В. Барки». |
БАРКА ВАСИЛЬ “ЖОВТИЙ КНЯЗЬ” А знов лихо: повели чоловіка в сільраду. Скільки їм треба? Чіпляються і гризуть: давай! — як не гроші, так хліб |
Василь Барка: знайомий незнайомець Барка відомий теж як прозаїк нової християнської повісті та унікального стилю. Він вдумливий есеїст і літературний критик |
ІСТОРИЧНА І ЖИТТЄВА ОСНОВА РОМАНУ ВАСИЛЯ БАРКИ „ЖОВТИЙ КНЯЗЬ” Василя Барки, який першим у 1961 році написав високохудожній правдивий твір про голод |
Урок-психологічне дослідження Мета Роман,,Жовтий князь“ Василя Барки твір про голодомор.Історія родини Катранників як символ трагічної долі української нації. Глибоко-психологічне... |
Уроків за творчістю В. Сухомлинського " Бо я людина" Тема. Василь Сухомлинський Тема. Василь Сухомлинський. Оповідання " Горбатенька дівчинка". Урок виразного читання |
Які ж події спричинили еміграцію української еліти у 20-30 рр. ХХ ст.? Григорій Костюк, Юрій шерех, Василь Барка, Тодось Осьмачка, Улас Самчук, Докія Гуменна, Ольга Мак та ін Чи вплинули події середини... |
ВАСИЛЬ СТЕФАНИК Народився Василь Семенович Стефаник 14 травня 1871р в с. Русові (тепер Снятинського району Івано-Франківської області) в сім'ї заможного... |
Руське Православне Коло Волхв Світовит Пашник Князь Володимир і хрещення... Князь Володимир і хрещення Русі. – Запоріжжя.: Руське Православне Коло, 7520 (2012). – 28 с |
Тема: Василь Симоненко “лицар на білому коні” в українській літературі. Поезія “Лебеді Тема: Василь Симоненко – “лицар на білому коні” в українській літературі. Поезія “Лебеді |
Василь Симоненко – «лицар на білому коні» в українській літературі. «Лебеді материнства» Мета Тема. Василь Симоненко – «лицар на білому коні» в українській літературі. «Лебеді материнства» |