|
Скачати 42.97 Kb.
|
Виховання екологічної свідомості в умовах середнього навчального закладу З досвіду екологічного виховання Зайцевої Олени Володимирівни вчителя хімії та біології Миролюбівської ЗОШ І-ІІ ступенів Красноармійської районної ради Донецької області Метою моєї роботи з виховання екологічної свідомості учнів є: сприяння накопиченню екологічних знань; виховання любові до природи, прагнення берегти, примножувати її; формування вмінь та навичок діяльності в природі. В наш час – час інформаційних технологій, мультимедійних засобів інформації та комп’ютеризації, наша молодь прикована до телевізорів, кінотеатрів, комп’ютерів та мобільних телефонів. Якщо подивитись, то можна побачити, що вони ведуть мало активний, мало рухливий спосіб життя, рідко виходять на вулицю, не ходять до лісу, парку. А коли й виходять, то проводять там не дуже багато часу, бо екологічний стан навколишнього середовища в нашій країні потребує серйозного втручання та змін. Екологічні проблеми мають глобальний характер та торкаються усього людства. [1] Ви придивіться навкруги: то стихійні сміттєзвалища, а їх можна побачити усюди: за будинками, у лісосмугах, біля узбіччя, майже під ногами; пластикові пакети та пляшки, яким у наш час, при бажанні, можна знайти застосування. Дивлячись на все це можу з впевненістю сказати, що головними причинами негативного впливу людини на довкілля є: 1) безвідповідальне й аморальне ставлення людини на наслідки її діяльності; 2) недостатні освіченість і знання в комплексі проблем, які виникають у разі вторгнення в природу [2]. Я, як педагог-організатор, вчитель хімії та біології на своїх уроках, у позакласній роботі приділяю велику увагу екологічному вихованню молоді у школі; намагаюся привернути увагу дітей до екологічних проблем на селі, у районі, області, в Україні взагалі. У своїй роботі застосовую різноманітні інтерактивні методи та форми діяльності, такі як урок-суд, конференція, диспут, дискусії, різні ігри тощо. Велику роль приділяю заняттям на природі, де діти своїми очима бачать прекрасне у навколишньому світі, своїми діями подають приклад молодшим школярам. З природоохоронною роботою пов’язана туристично-краєзнавча робота з дітьми, спрямована на прищеплення їм навичок правильної поведінки в місцях відпочинку, в лісах і на річках. Тому проводжу екскурсії біля місцевих водоймищ, на галявинах, лісосмугах, завдяки яким діти пізнають світ живої природи. Такі екскурсії проходять під девізом: «Берегите эту Землю, эту воду, Даже малую былиночку любя. Берегите всех зверей внутри природы, Убивайте всех зверей внутри себя!» [4] Спілкування з природою – не стільки інтелектуальна, скільки етична форма взаємодії дітей з природою, яка приносить радість, душевний спокій, розвиває гуманні почуття та правильне відношення до природи, до всього живого. Разом з дітьми проводимо агітаційну роботу серед жителів села Миролюбівки, закликаємо берегти природу, природні багатства, що нас оточують. Випускаємо стіннівки, буклети, робимо відео презентації, у яких розповідаємо про екологічну ситуацію, яка склалася на Україні, а особливо про ті екологічні проблеми, які є на селі. А головною і актуальною проблемою залишаються стихійні сміттєзвалища. У 2011-2012 навчальному році разом з учнями 7-8 класів ми взяли участь у Всеукраїнському інтерактивному конкурсі «МАН-Юніор» в номінації «Еколог» (Практичний тур) з теми «Створимо карту сміттєзвалищ Красноармійського району», за цю роботу отримали Диплом ІІ ступеня від Національного центру «Мала академія наук України». Результатом нашої роботи було те, що сміттєзвалище на селі прибрали, але наша радість тривала не довго, бо через деякий час воно з’явилося знову. Але ми будемо і надалі намагатися переконувати людей про негативні наслідки сміттєзвалищ. Важливу роль у формуванні екологічної свідомості відіграє залучення учнів до природоохоронної діяльності. У школі проводимо різноманітні трудові природоохоронні акції: «Посади дерево», «Квіти біля школи», «Нагодуй пташеня». У цих акціях беруть участь не тільки діти, а ще й батьки, бо на сучасному етапі необхідно підняти рівень екологічної свідомості не тільки у дітей, але і у батьків. [5] Тому батьки і діти пліч-о-пліч насаджують дерева, квіти біля школи, допомагають у проведені різноманітних свят на екологічну тематику; виходять на суботники по прибиранню території школи та села. З учнями 7-9 класів доглядаємо за джерелом біля місцевої галявини «Сагалянова», прибираємо сміття, розчищаємо від очерету. Слідкуємо за кількістю і станом мурашників та ковиловою галявиною. Наша праця не проходить дарма, свою роботу ми показали у конкурсах «Мурашник», «Ковиловий степ». Традиційно приймаємо участь у Всеукраїнських акціях «Первоцвіт», «Збережи ялинку», «Замість ялинки новорічний букет», за які отримали грамоти, дипломи від Красноармійської районної станції юних натуралістів за зайняті І-ІІ місця, а також грамоти від Донецького еколого-натуралістичного центру. У районній екологічній конференції «Місце де ми живемо» отримали подяку від Красноармійської райСЮН, обласному конкурсі відеороликів «Діти Донбасу за чисту планету» отримали Диплом за ІІ місце в районному турі від Красноармійського районного Будинку дитячої творчості. У Всеукраїнській акції «Турбота молоді тобі, Україно!» (Номінація «Квіти біля школи») отримали Грамоту за І місце в обласному турі (від Донецького обласного еколого-натуралістичного центру) Результатом своєї роботи з екологічного виховання є – сформована екологічна культура людини, що характеризується різнобічними глибокими знаннями про навколишнє середовище (природне і соціальне); наявністю світоглядних ціннісних орієнтацій щодо природи; екологічним стилем мислення і відповідальним ставленням до природи та свого здоров’я ; набуттям умінь і досвіду вирішення екологічних проблем; безпосередньою участю у природоохоронній роботі; передбаченням можливих негативних віддалених наслідків природо-перетворювальної діяльності людини. [3] Список літератури 1. Екологічна освіта і виховання: досвід та перспективи: Матер. Всеукр.наук.практ.конф. – К.: Центр екологічної освіти та інформації, 2001. 2. Науково-методичний журнал «Хімія», №22, листопад, 2009. 3. Білявський Г.О., Р.С.Фурдуй. Основи екологічних знань: Підручник. – К.: Либідь, 1995. – 288с. 4. Вельдбехт Д.О., Токар Н.Г. Позакласні екологічні заходи. – Харків.: ВГ «Основа», 2003. – 91с. 5. Науково-методичний журнал «Біологія», №31, листопад, 2009. |
ПЛАН РОБОТИ дошкільного навчального закладу «Пролісок» Цвітоського... Аналіз роботи дошкільного навчального закладу за 2010 – 2011 навчальний рік |
Організаційно-економічні механізми управління розвитком та конкурентоспроможністю... Назва вищого навчального закладу: Дніпропетровський університет імені Альфреда Нобеля |
Правила прийому до Державного вищого навчального закладу Державного вищого навчального закладу «Приазовський державний технічний університет» у 2013 році |
Інноваційн і технологі ї в практи ці виховної роботи школи Нещодавно на базі нашого навчального закладу відбувся семінар-практикум класних керівників «Запровадження інноваційних та інтерактивних... |
Деякi психолого-педагогiчнi проблеми використання засобiв нових iнформацiйних... Жук Ю. О. Деякi психолого-педагогiчнi проблеми використання засобiв нових iнформацiйних технологій у навчальному процесi середнього... |
ВСТУП «Соціально-педагогічні засади розвитку екологічної свідомості та культури підлітків» |
ТИПОВЕ ПОЛОЖЕННЯ ПРО БІБЛІОТЕКУ ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ Дане Положення визначає рівень базисних вимог до бібліотеки професійно-технічного навчального закладу (далі – Бібліотека) |
План роботи керівника навчального закладу План роботи керівника навчального закладу з охорони праці та безпеки життєдіяльності на (серпень-вересень ) 2012—2013н р |
ТИПОВА ПОСАДОВА ІНСТРУКЦІЯ ЗАВІДУВАЧА БІБЛІОТЕКИ ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ Завідувач бібліотеки загальноосвітнього навчального закладу (далі Завідувач) підпорядковується безпосередньо директору |
Методичні аспекти створення програми виховання класу Анотація. В... Завдання сучасної школи щодо формування творчої, соціальне активної, всебічно розвиненої особистості вимагають від педагогів нових... |