Конспект уроку з курсу


Скачати 115.64 Kb.
Назва Конспект уроку з курсу
Дата 05.11.2013
Розмір 115.64 Kb.
Тип Конспект
bibl.com.ua > Медицина > Конспект
Міністерство освіти і науки України Управління освіти Первомайської міської ради

Методичний кабінет

Первомайська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №4

Навчально-методична розробка

для початкової школи

(конспект уроку з курсу «Основи здоров’я»
*^

Поняття про ВІЛ/СНІД

Урок - прес-конференція

4 клас


Фудар Ольга Іванівна


Первомайськ

2013

Пояснювальна записка
Здоров'я - найперша необхідна умова успішного розвитку кожної лю­дини, її навчання, праці, добробуту, створення сім'ї і виховання дітей. Від ставлення людини до здоров'я багато в чому залежить його збереження і зміцнення. Навчити дітей берегти і зміцнювати своє здоров'я - одне з найва­жливіших завдань сучасної школи, яке реалізується в предметі «Основи здо­ров'я».

Мета предмета «Основи здоров'я» - формування в учнів свідомого ста­влення до свого здоров'я, оволодіння життєвими навичками здорового спо­собу життя та безпечної для здоров'я поведінки.

Життєві навички - це набута людиною здатність до адаптованої та пози­тивної поведінки, яка дає змогу ефективно вирішувати проблеми та долати повсякденні труднощі.

Змістову основу предмету складають такі базові поняття: здоров'я, здо­ровий спосіб життя, безпечна поведінка. Засвоєнню змісту предмета «Основи здоров'я» сприяють мотиваційні зв'язки з іншими предметами початкової школи («Фізична культура», «Я і Україна», «Читання»). Здоровий спосіб життя учнів залежить не лише від них самих, а й сім'ї, суспільства, тому ідеї охорони життя і здоров'я доцільно поширити й на батьківську громаду. Для реалізації програмових вимог особливе значення має співпраця з сім'єю, мо­тивація дітей на самоконтроль у щоденному виконанні правил щодо збере­ження і зміцнення здоров'я, безпечної поведінки.

Особливість методики проведення уроків у початковій школі полягає в тому, що засвоєння інформації та формування життєвих навичок потребують багаторазового вправлення. Тому доцільна практична, ігрова індивідуальна та групова діяльність учнів. Обов'язковим є зв'язок із життєвим досвідом ді­тей, урахування умов, у яких діти перебувають вдома, широке використання фольклору - вивчення народних звичаїв, обрядів, застосування творчих за­вдань тощо.

Структура уроків має бути гнучкою, органічно поєднувати навчально-пізнавальну та оздоровчо-рухову діяльність учнів, включати різні види діало­гу, групової співпраці тощо.

Щоб досягти основних вимог до знань та вмінь з даного предмету, на­вчально-виховний процес організовано так, щоб він відповідав вимогам су­часності:

Мав особистісно орієнтовану спрямованість та практичну направленість;

Надавав можливості для диференційованого навчання;

Забезпечував реалізацію діяльнісного підходу до мовленнєвого розвитку
особистості;

Органічно поєднував навчання, виховання і розвиток.

В своїй роботі намагаюся, щоб діти виступали суб'єктами усіх видів ді­яльності, брали участь у процесі отримання інформації, а не запам'ятовували, щоб у навчанні робили самостійні відкриття, які є кроком до творчості.

Використовую інтерактивні технології - технології співпраці та особистісно орієнтовані освітні технології, зокрема, елементи особистісно орієнто­ваної технології із програми «Крок за кроком» та розвивального навчання. Урізноманітнюю форми роботи. На уроках постійно працює «Довідкове бю­ро», в «Кріслі інформатора» сидять учні, які знайомлять дітей з народними прикметами, прислів'ями. Під час уроків-подорожей працює «Загадкове бю­ро» та екскурсоводи, які дають інформаційний матеріал, а «бібліотекарі» здійснюють виставку книжок, з яких можна розширити знання з певної теми. Цікаві ігри, легенди, вікторини, брейн-ринг, розгадування кросвордів - не­від'ємна складова уроків.

Знання, одержані на уроках «Основ здоров'я», неодмінно знадобляться учням у повсякденному житті. Чим цікавішою є форма подання і засвоєння теоретичних знань і практичних навичок, тим ефективніший її вплив на збе­реження і зміцнення здоров'я підростаючого покоління. В.О.Сухомлинський наголошував: «Істина тоді стає особистим переконанням дітей, коли вона сповнена яскравими образами, що впливають на почуття»

Пропоную нестандартний урок з «Основ здоров'я» на тему «Поняття про ВІЛ/СНІД» у формі прес-конференції.

Тема. Поняття про ВІЛ/СНІД

Мета. Формувати уявлення про ВІЛ і СНІД як реальну загрозу життя людини і познайомити з основними методами профілактики від СНіДу, вихову­вати з учнів гуманне ставлення до ВІЛ-інфікованих людей та хворих на СНІД.

Педагогічна технологія. Технологія розвиваючого навчання.

Обладнання: плакати з абревіатурами «ВІЛ», «СНІД»; плакати «Шляхи пе­редачі ВІЛ», «Твоє здоров'я в твоїх руках»; малюнки сердечка; аркуші паперу, підручник Основи здоров'я для 4 класу (Бібік Н.М., Бойченко Т.Є., Коваль Н.С., Манюк О.І. - К.; Навчальна книга, 2004

Форма проведення: прес-конференція.

Тип уроку: комбінований
Хід уроку

Безцінний скарб, що ми здоров'ям звемо

Із юних літ нам треба берегти.

Адже нічого більше нам не треба,

Щоб тільки всі здоровими були!

І. Організаційна частина

Урок здоров’я починаймо.

Зручно за парти сідаймо.

Бо щоб здоровими бути,

Потрібно про здоров'я

Багато знань здобути.

Грамзапис. Тихе щебетання пташок у весняному лісі, дзюрчання струмка.

Уявіть собі, що ви на прекрасній лісовій галявині. Закрийте очі. Станьте босими ногами на траву. Прислухайтесь до співу пташок. Це є наш зв'язок з навколишнім світом, природою. Природа допомагає загартовувати організм.

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

1. Гра «Мікрофон»

- Про які засоби загартовування організму ви знаєте?

2. Робота у групах:

I — загартовування організму повітрям;

II — загартовування сонцем;

ІІІ — ходіння;

IV — сюжетно-рольова гра «У поліклініці».

Діти у ігровій формі показують поведінку лікаря у таких ситуаціях:

- лікар помітив, що медична сестра забула помити руки перед тим, як уводити шприцом ліки у м'язи хворого;

- до лікаря прийшла мати з дитиною, яка боялася ін'єкцій і дуже плакала.

3. Перевірка знань кожної групи.

Гра «Планшет»

Тестові завдання. Проводить учень, який активно працював на попередньому уроці:

- Сонячні ванни в літній час краще приймати:

а) вранці; б) до обіду; в) після обіду; г) увечері.

- Загартовуватися водою під душем бажано при температурі

а) 15-18°С; б) 18-20°С; в) 20-22° С.

- Під час купання у відкритих водоймах на організм одночасно діють:

а) сонце; б) повітря; в) дерева;

г) вода; ґ) пісок; д) атмосферний тиск.

(Звірити з відповідями на дошці, назвати учнів, які не помилились)

Висновок: систематичне загартовування підвищує стійкість організму до за­хворювання. Отже, повітря, земля, вода, сонце - природа. Природа - це я і ти. У Божому світі під сонцем одним повинні ми жити у згоді (Т.Бойченко)

4. Вчитель читає вірш «Ти знаєш, що ти людина?»

Ти знаєш, що ти людина?

Ти знаєш про це, чи ні?

Усмішка твоя - єдина,

Мука твоя — єдина,

Очі твої – одні.

Більше тебе не буде,

Завтра на цій землі.

Інші ходитимуть люди.

Інші кохатимуть люди,

Добра, ласкаві, злі.

Сьогодні усе для тебе —

Озера, гаї, степи.

І жити спішити треба,

Любити спішити треба

Гляди ж не проспи!

Бо ти на землі – людина,

І хочеш того чи ні -

Усмішка твоя - єдина,

Мука твоя - єдина,

Очі твої - одні.

А щоб жити і працювати треба мати здоров'я.

(Звертаємося до епіграфа)

III. Мотивація навчальної діяльності.

Ранок починає день. Дитинство розпочинає життя людини. Чи все ти зробив вранці, щоб день був гарний? А що ти робиш для того, щоб прожити довге і щасливе життя?

- метод «Мікрофон» (відповіді дітей)

Вчитель. Але є шкідливі звички, які руйнують наше здоров'я. Назвіть їх.

Так, це паління, алкоголь, наркотики.

Діти, сьогодні ми проведемо прес-конференцію на тему: «Поняття про ВІЛ/СНІД» (на дошці таблиці з розшифровкою: В - вірус, І — імунодефіцит, Л — людини; С — синдром Н — набутого І — іменного Д — дефіциту людини). Сьогодні у нас в гостях кореспонденти, соціолог, лікар.

А чи потрібні нам такі уроки? Яким буде наш сьогоднішній урок? Відповіді учнів: цікавим пізнавальним, навчальним і т.д.



Тож бажаю вам успіху на нашому уроці.

Очікуваний результат. Після цього уроку учні будуть мати уявлення про наркотичні та токсичні речовини, довідаються про ВІЛ, СНІД і шляхи заражен­ня ВІЛ, згубний вплив на здоров'я наркотичних і токсичних речовин.

IV. Повідомлення теми, мети уроку.

Сьогодні ми проведемо пре-конференцію на тему «Поняття про ВІЛ/СНІД» (таблиці).

Сьогодні у нас в гостях кореспонденти, лікар, соціолог.

Ознайомлення з планом уроку (на дошці).

  1. Розповідь лікаря.

  2. Повідомлення соціолога.

3. Вивчення нового матеріалу. Самостійна робота: с. 32, скласти питання.
Робота в парах.

4. Фізкультхвилинка.

5. Робота в зошиті. Тести.

6. Диктант.

7. Читання листа.

8. Підсумок.

Бажаю успіху у досягненні нових знань.

1. Прес-конференція.

Кореспондент. Що таке ВІЛ?

Лікар. (підходить до таблиць із написом В- вірус, І - імунодефіциту, Л - лю­дини) ЦК інфекційне захворювання, що спричиняється вірусом, який руйнує імунну систему людини.

Кореспондент. У чому небезпека ВІЛ?

Лікар. Ви знаєте, що імунна система покликана захищати організм від різних інфекцій. Наприклад, якщо в організмі є збудник якоїсь інфекції, клітини крові виробляють так звані антитіла, які знешкоджують «непроханого гостя» і людина видужує. Ніхто б і не подумав, що колись з'явиться хвороба, здатна знищити імунітет людини.

Кореспондент. Що таке вірус?

Лікар. Це особлива форма життя, якій для життєдіяльності необхідно проникнути в живу клітину. Отже ВІЛ – це вірус, який розвивається та розмножується в організмі людини і призводить до повної втрати його захисних ме­ханізмів та розвитку СНІДу.

Хвороба «підкрадається» непомітно і розвивається після тривалого прихованого періоду, який продовжується від кількох місяців до 4-6 років.

Соціолог. У зв'язку із швидкими темпами розповсюдження і високою смерт­ністю серед хворих на СПІД, його називають «чумою XXI століття»,

У 1981 році у США були зареєстровані перші випадки цієї вельми таємничої хвороби. У 1983 році вчені відкрили її збудника - вірус імунодефіциту людини (ВІЛ).

Соціолог. (Використовує таблиці «ВІЛ/СПІД в України) За даними Україн­ського Центру профілактики і боротьби зі СНІДом ситуація в Україні мала такий розвиток:

З 1987 року до весни 2001 зареєстровано понад 71 тисячу випадків ВІЛ-інфекції. З них: до 1994 року - 183, від 2004 - 7347. Україна посідає одне з перших місць у Європі за кількістю інфікованих молодих людей від 15 до 24 років.

2002 рік в Україні оголошено роком боротьби зі СНІДом.

Лікар. СНІД - синдром, тобто комплекс симптомів, набутого - не вродже­ного, імунного - того, що стосується імунної системи, яка захищає організм від інфекції, дефіциту - відсутність захисту з боку імунної системи.

Довідкове бюро повідомляє.

Світовий досвід показує, що епідемія СПІДу підриває національну еко­номіку: скорочується число працюючих людей, втрачаються кваліфіковані кадри, знижується продуктивність праці.

Для попередження СНІДу тільки в одного ВІЛ-інфікованого необхідно витратити 8-12 тисяч доларів на рік. Лікування хворих на СНШ також вима­гає величезних грошових витрат. Люди, які живуть із ВІЛ/СНІДом (ЛЖВС), потребують не лише лікування, але й підтримки. Тому для роботи з ними по­трібні соціальні працівники й психологи.

Україна посідає одне з перших місць у Європі за кількістю ВІЛ-інфікованої молоді юнаків і дівчат віком від 15 до 24 років. На 1 грудня 2004 року в Україні необхідне лікування отримали лише 1000 ВІЛ-інфікованих. Але навіть ті, кому сучасні ліки подовжують життя, помруть передчасно. Вчені підрахували, що збитки суспільства від епідемії є значно вищими, ніж від локальних збройних конфліктів.

Висновок. Після зустрічі з лікарем і соціологом ви дізналися:

- що таке ВІЛ і СНІД;

- що відбувається в організмі людини, коли вона стає ВІЛ-інфікованою.

Дякуємо за повідомлення лікаря і соціолога.

2. Робота по підручнику.

- Самостійне опрацювання статті «Обережно: ВІЛ!» (стор. 32)

Робота в парах: запам'ятати і розказати другові про парті про поради лікарів щодо попередження цього захворювання.

3. Фізкультхвилинка. Комплекс вправ № 2 (с. 33-34, вправи зі какалками)

4. Ознайомлення з пам'яткою «Шляхи передачі ВІЛ від однієї людини до ін­шої»

1. Через кров хворої (зараження людини)

2. Під час переливання крові, якщо порушено норми перевірки і т.д.

5. Брейн-ринг.

6. Робота в зошитах.

Завдання 1. Записати, що таке ВІЛ

Завдання 2. Через які із зображених предметів може передаватись ВІЛ?

Завдання 3. Домалюйте промінці, вказуючи, що небезпечно робити з людь­ми, зараженими ВІЛ-інфекцією та хворими на СНІД.

7. Тести (самоперевірка, самооцінка)

СНІД – це…

а) грип; б) нежить; в) інфекційне захворювання.

ВІЛ-інфекція - це ...

а) мікроби: б) вірус імунодефіциту людини; в) бактерії.

Висновок: СНІД - тяжка хвороба, що виникає у ВІЛ-інфікованої людини. Організм людини, хворої на СПІД, не може протистояти будь-яким збудни­кам хвороб. Щоб захистити себе від смертельно небезпечної хвороби, слід знати шляхи зараження СПІДом, додержуватись особистої гігієни, вести здо­ровий спосіб життя.

V. Закріплення вивченого матеріалу.

1. А зараз візьміть аркуші і запишемо невеличкий диктант за визначеною те­мою.

СНІД

СНІД — дуже небезпечна хвороба, яка вражає дорослих та дітей, один із шляхів зараження - через кров, коли проколюється шкіра чи слизова оболон­ка. Ось чому не слід гратися з медичними голками чи бинтами, які вже були в користуванні. Адже на них можуть зберегтися краплі зараженої крові. Ліків, що зцілюють ві СНІДу поки що немає.

2. Читання листа.

Привіт!

Довго збирався вам написати. Коли дізнався, що інфікований, світ був сірого і безбарвного кольору. Я зрозумів, що все скінчилося для мене. Див­люся в обличчя людей і нічого не бачу. Я заздрю людям, які здорові. Ви – зі світу радості, я – зі світу безвиході. Я не міг вам не писати. Мені так потрібні друзі.

Прощавайте.

Учитель. Люди, які живуть з ВІЛ, мають гостру потребу у спілкуванні і підтримці оточуючих – рідних, друзів, знайомих. Це уміння відчути і зрозуміти біль іншого, бажання допомогти йому, здатність виразити це бажання конк­ретними словами і ділами.

Зараз я роздам вам сердечка, на кожному напишіть слова, якими ви мог­ли б надати допомогу ВІЛ-інфікованій людини, нашому однолітку.

(Діти записують слова підтримки)

VI. Рефлексія (відповіді учнів)




Безцінний скарб, що ми здоров'ям звемо

Із юних літ нам треба берегти.

Адже нічого більше нам не треба,

Щоб тільки всі здоровими були!

Література

1. Програми для середньої загальноосвітньої школи. 1-4 класи. - Київ -
2006, видавництво «Початкова школа»

2. Савченко О .Я. Навчання і виховання учнів 4 класу. Методичний посіб­ник для вчителів. - Київ. 2005, видавництво «Початкова школа», с. 416-
419

3. Косовська М. Інтеграція багатокомпонентного змісту початкової освіти
в умовах реалізації нових освітніх програм. Початкова школа. - 2003. -
№11,с. 11.

4. Інформація, погляди, світогляд. - інформаційний журнал для педагогів.
2006. № 2, с. 2-5

5. Цікаво про корисне. Посібник для вчителів. Київ. 2006. с. 3-4

6. Сухомлинський В.О. Вибрані твори в 5-ти томах. Т. З Серце віддаю ді­тям. Народження громадянина.

7. Н.М.Бібік, Т.Є.Бойченко. Основи здоров'я. Підручник для 4 класу. -
Київ. «Навчальна книга» 2004. с. 32.

8. Рондяк Л., Петришин А. Інтерактивний театр як засіб профілактики
шкідливих звичок. // Початкова школа - 2007 р. - № 5

Схожі:

План-конспект уроку-КВК з курсу «Я і Україна»
План-конспект уроку-КВК з курсу «Я і Україна» в 2 класі вчителя початкових класів Загальцівського НВО «Загальноосвітня школа І-ІІІ...
КОНСПЕКТ ЛЕКЦІЙ З КУРСУ «ПСИХОЛОГІЯ»
Конспект лекцій з курсу «Психологія» (для студентів 2 курсу денної форми навчання спец.: 092100 – «Промислове та цивільне будівництво»,...
КОНСПЕКТ ЛЕКЦІЙ З КУРСУ
Ч – 46 Чередник Г. Ю. Конспект лекцій з курсу «Соціальна психологія» [Текст] / Г. Ю. Чередник, О. О. Лоза. – Д.: РВВ ДНУ, 2009. –...
Конспект уроку з курсу «Я і Україна. Природознавство»
Методичний кабінет Запорізького навчально-виховного комплексу І-ІІІ ступенів №109
Конспект лекцій з курсу “ Системно-структурне моделювання технологічних...
Конспект лекцій з курсу “Системно-структурне моделювання технологічних процесів” / Укладач П. В. Кушніров. – Суми: Вид-во СумДУ,...
КОНСПЕКТ ЛЕКЦІЙ з курсу «Прогнозування техніко-економічного рівня машин»
Конспект лекцій з курсу «Прогнозування техніко-економічного рівня машин» / Укладачі: О. М. Суміна, О. В. Черняков. — Суми: Вид-во...
Конспект уроку для другого класу інтегрованого курсу «Сходинки до інформатики»
Тема. Техніка безпеки при роботі з комп’ютером. Правила поведінки в комп’ютерному класі. Перегляд комп’ютерного мультфільму
КОНСПЕКТ УРОКУ З ФІЗИКИ (10 КЛАС) Тема уроку
Комп'ютер, мультимедійний проектор, презентація до уроку, програмне середовище «Жива фізика»
План-конспект уроку інформатики в 7 класі Тема уроку
Тема уроку: Робота з текстовою інформацією. Призначення та основні функції текстового редактора. Текстові процесори. MS Word. Поняття...
Конспект лекцІй з дисципліни “ ПОТЕНЦІАЛ і розвиток ПІДПРИЄМСТВА”...
Конспект лекцій з дисципліни “Потенціал і розвиток підприємства” для студентів ІV курсу / Укл доцент кафедри економіки підприємства...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка