ПЛАН-КОНСПЕКТ на проведення занять з пожежно-тактичної підготовки з особовим складом чергових караулів СДПЧ-3


Скачати 209.16 Kb.
НазваПЛАН-КОНСПЕКТ на проведення занять з пожежно-тактичної підготовки з особовим складом чергових караулів СДПЧ-3
Дата28.04.2013
Розмір209.16 Kb.
ТипПлан-конспект
bibl.com.ua > Спорт > План-конспект


“ЗАТВЕРДЖУЮ”

Начальник СДПЧ-3

по охороні Заводського району

майор внутрішньої служби

О.І. Корчинський

“____” 2003 року.

ПЛАН-КОНСПЕКТ

на проведення занять з пожежно-тактичної підготовки

з особовим складом чергових караулів СДПЧ-3
ТЕМА ЗАНЯТТЯ: гасіння пожеж у гаражах, тролейбусних і трамвайних парках.
НАВЧАЛЬНА МЕТА: вивчити з особовим складом чергових караулів оперативно-тактичну характеристику об’єкту, особливості розвитку пожежі на даному об’єкті. Тренувати начальника караулу щодо виконання ним обов’язків КГП під час гасіння пожежі, та відпрацювати дій особового складу чергових караулів під час гасіння пожеж у тролейбусних та трамвайних парках..
ЧАС ПРОВЕДЕННЯ: 2 години.
МІСЦЕ ПРОВЕДЕННЯ: навчальний клас, вул. Андрєєва, 17.
МЕТОД ПРОВЕДЕННЯ: теоретично

практично
МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ: АПД-4, АЦ-40(130)63Б.
ЛІТЕРАТУРА: “БСПО”, “Довідник керівника гасіння пожежі” 1987р. П.П. Клюс, “Пожежна тактика” К.Ф. Кімстач
ПЛАН ПРОВЕДЕННЯ ЗАНЯТЬ:

  1. Вивчення оперативно-тактичної характеристики підприємства “Миколаїв електротранс”.

  2. Вивчення особливостей в організації гасіння пожеж на цьому підприємстві.

  3. Рішення пожежно-тактичної задачі.



СДПЧ-3

2003 рік.


Гаражі, тролейбусні та трамвайні депо (парки)підприємства призначені для обслуговування, ремонту та зберігання транспортних засобів (легкових, вантажних та над вантажних автомобілів, автобусів, тролейбусів, трамваїв). Зберігання транспортних засобів може бути закритим та відкритим. Часто транспорт розміщують в одноповерхових будівлях висотою 15-20 м. Довжина будівель 200-300м, ширина 100-200м.

Під час пожеж в гаражах, тролейбусних та трамвайних парках можливо:

  • наявність в гаражах автомобілів, заправлених бензином (зниженим газом), в тролейбусних та трампарках – електромережі під високою напругою;

  • скупчення транспортних засобів на території гаражів, парків й на під’їзних путях, особливо у нічний час, розповсюдження по ним полум’я;

  • швидке задимлення багатоповерхових будівель гаражів та створення загрози людям, які знаходяться в них;

  • виділення токсичних газів під час горіння полімерних матеріалів;

  • наявність покриттів великих площ з горючим утеплювачем;

На підприємствах по обслуговуванню транспорту передбачають окремі виробничі приміщення для розміщення таких відділень (дільниць) : постів миття та прибирання транспорту ; постів технічного обслуговування та ремонту; моторного, агрегатного, механічного, електротехнічного та приладів живлення; ковальско-пресового, слюсарного, зварювально-бляшного та мідноливарного; акумуляторного; столярного та оббивного; вулканізаційного; фарбувального; складського для зберігання шин, лакофарбових матеріалів, хімікатів, спалимих матеріалів (текстильних, паперових, картонних, гумових тощо), паливно-мастильних.

Покриття в одноповерхових будівлях вогнетривке, але існує багато будівель суміжними покриттями із сталевого профільованого настилу по металевих фермах, з пінополістиролові утеплювачем марки ПСБ-С, м’якої покрівлі з трьох та більше шарів руберойду на бітумній мастиці.

Про те є багато будівель зі спалимими покриттями, світловими ліхтарями, пристроями по дерев’яних і металевих фермах. Місткість депо та гаражів може бути 300 і більше одиниць. Рухомий склад розміщують, як правило, групами: справні ( готові до виходу на лінію), резервні та ті, що знаходяться у ремонті. Останні можуть бути без коліс, на домкратах, у підвішеному стані.

Найбільша кількість одиниць рухомого складу знаходиться у депо та гаражах у нічний час, у вихідні та святкові дні. При порушенні Правил пожежної безпеки заставляються проходи між транспортом, майданчики біля в’їздних воріт, крім цього самі ворота можуть бути несправні. Для проведення ремонтних робіт у гаражах роблять оглядові канави або приямки, що з’єднують декілька канав, та естакади з розмірами встановленими згідно з вимогами технології.

Для облаштування автомобілів, автобусів, тролейбусів і трамваїв використовують у великій кількості гумовотехнічні вироби, пластмаси, дерево, тканини та інші спалимі матеріали. Бензинові баки автомобілів заповнені паливом. Будівлі гаражів і депо обладнують приточно-витяжною вентиляцією.

Для забезпечення евакуації транспорту на об’єкті розробляється та вивішується план евакуації автомобілів, автобусів, тролейбусів і трамваїв. У ньому зазначаться порядок зберігання транспорту, місця розташування буксирних засобів (тверді та м’які буксири, тягачі, потужність яких дозволяє буксирувати техніку навіть із заблокованою гальмівною системою). Евакуаційні роботи проводять водії з числа ДПД підприємства із залучанням водіїв пожежних автомобілів.

В гаражах і депо розрізняють три основних види пожеж: рухомого складу, будівельних конструкцій будівель та спільне горіння рухомого складу і конструкцій будівлі. Під час пожеж першого виду горять бензин, паливо, мастила, покришки, дерев’яні кузови, сидіння, оздоба кузовів, електрообладнання та ізоляція. Горіння різко посилюється під час вибухів баків з паливом та його витікання із зруйнованих бензобаків. Паливо , що розлилося та горить, потрапляє в оглядові ями, до люків каналізації і утворює нові осередки пожежі у гаражі. Електрообладнання що горить, сприяє переходу вогню на конструкції, обшивку та фарбування тролейбусів і трамваїв. Незначні розриви між автомобілями автобусами, тролейбусами і трамваями призводять до швидкого розповсюдження пожежі на поверхні, а також у сусідні приміщення (при наявності отворів). Приміщення гаража або депо швидко заповнюється димом, піднімається висока температура.

Велика висота гаража та депо і необмежений приплив повітря до осередку горіння сприяє виникненню сильних конвективних потоків нагрітих продуктів горіння та повітря і розвитку пожежі на палимі покриття а в інші місця. Цьому може також сприяти включена система приточно – витяжної вентиляції.

Пожежі у багатоповерхових гаражах характеризуються швидким розповсюдженням вогню у вище і нижче розташовані поверхи можливістю швидкого задимлення вище розташованих поверхів, складність евакуації автомобілів з верхніх поверхів.

Якщо не своєчасно вжито заходів з гасіння, пожежа значно ускладнюється, переходячи у третій вид. Вид високої температури металеві ферми покриття деформуються на протязі 15-20 хв. З моменту виникнення пожежі. Вогонь виходить на спалиму покрівлю і швидко розповсюджується нею. Розплавлена маса, що горить, стікає зверху на транспорт, розташований внизу, збільшуючи площу пожежі. Далі відбувається завалювання конструкцій покриття, що різко ускладнює роботу як з евакуації рухомого складу, так і з гасіння пожежі.

Під час гасіння пожеж у гаражах і депо основним завданням є

забезпечення збереження рухомого складу та матеріальних цінностей. Через це розвідка, нарівні з іншими відомостями, повинна встановити : кількість одиниць рухомого складу, якому загрожу вогонь, його стан (на ходу, у ремонті тощо),можливість евакуації або захисту, наявність обслуговуючого персоналу та необхідних евакуаційних засобів і можливість їх використання, характер покриття і загрозу його обвалення, необхідність виклику додаткових сил та засобів тощо.

Роботи з евакуації повинні очолювати особисто КГП або ж призначеним ним командиром з допомогою місцевої адміністрація.

Справний транспорт виводять своїм ходом чергові водії гаража або депо, ремонтники та незайняті водії пожежних автомобілів. Несправний транспорт на колесах прикріпляють на твердому чи м’якому буксирі до справних автомобілів або тягачів і буксирують на вільний майданчик. Якщо чергові водії відсутні, транспорт викочується вручну особовим складом прибулих підрозділів.

У будь-якому випадку для забезпечення цих робіт на шляхах евакуації вводяться водяні стволи.

Рукавні лінії прокладають так, щоб вони не заважали евакуації рухомого складу та матеріальних цінностей, а у трамвайних депо – з урахуванням руху трамваїв вздовж колії та під рейками.

Автомобілі, автобуси, трамваї, тролейбуси, що горять, доцільно гасити повітряно-механічною піною або розпиленими водяними струменями з інтенсивністю 0,1 л/м кв.сек.., але – не менше одного ствола на одну транспортну одиницю. Якщо можливо, транспортний засіб, що горить, евакуюють під контролем засобів пожежегасіння, а повне гасіння проводять на вільному майданчику ззовні будівлі. Під час горіння автомобілів і розлитого навколо них палива, у першу чергу, гасять паливо, вживають заходів з попередження його розтікання шляхом його обвалювання піском, землею, гравієм та охолодження бензобаків з метою запобігання їх вибуху. Одночасно подають стволи А або лафетні на захист конструкцій покриття, якщо їм загрожу небезпека. На шляхах розповсюдження вогню проводять розбирання покриття з введенням на гасіння стволів Б.

Під час горіння транспортних засобів і спалимого у серединні гаража і депо подають стволи А та лафетні для гасіння основного осередку пожежі. На покриття вводять стволи Б з одночасним його розбиранням на шляхах розповсюдження вогню. Якщо необхідно, у середину приміщень подають повітряно-механічну піну.

Під час розповсюдження горіння у каналізації, оглядових каналів знімають кришки люків і подають повітряно-механічну піну для їх об’ємного заповнення.

У всіх випадках під час гасіння пожеж у тролейбусних і трамвайних депо після виходу ствольщиків на вихідні позиції відключають з допомогою адміністрації все електрообладнання та контактні мережі.

У ході гасіння пожеж організується робота з видалення диму за допомогою встановлених на об’єкті систем вентиляції, димових люків шляхом розкриття скла на верхніх поверхах або покритті гаражів і депо. До виконання цих робіт можуть бути залучені сили для викачування диму або нагнітання свіжого повітря пересувними димососами на базі автомобілів чи мотопомп.

Під час гасіння пожежі в гаражі, тролейбусному чи трамвайному парку КГП зобов’язаний:

  • одночасно з гасінням будівлі ввести стволи на захист транспортних засобів, попереджати вибухи бензобаків, при необхідності застосовувати пінні стволи на гасіння;

  • прокладати магістральні та робочі рукавні лінії в трамвайні депо з урахуванням руху трамваїв у здовж путей і під рельсами;

  • організувати та забезпечити евакуацію транспортних засобів з приміщень за допомогою водіїв, обслуговуючого персоналу, членів ДПД, використовуючи тягачі й трактори, при відсутності останніх організувати вивід транспортних засобів своїм ходом або в ручну;

Прочитати


Дати під запис

Дати під запис

Дати під запис

Прочитати

Прочитати

Дати під запис


Дати під запис


Прочитати та пояснити


Дати під запис


Дати під запис




ОПЕРАТИВНО-ТАКТИЧНА ХАРАКТЕРИСТИКА ОБ’ЄКТУ
На території підприємства “Миколаїв електротранс” знаходиться багато будівель різних за призначенням, а саме:

  • центральне ДЕПО 2400 м2;

  • вагоноремонтні майстерні 2500 м2;

  • центральний склад 320 м2;

  • адміністративний корпус 150 м2;

  • адміністративно-побутовий корпус 240 м2;

  • ремонтний цех 100 м2;

  • котельня;

  • АЗС;

  • Бітові приміщення (бібліотека) 60 м2;

  • приміщення служби путей 120 м2;

  • битові приміщення будівельної групи 80 м2;

  • майстерні ОТМ 70 м2;

  • магазин 25 м2;

  • ремонтні бокси 85 м2;

  • трансформаторна підстанція.

На території гаражуються близько 60 одиниць автотранспорту та 40 одиниць трамваїв.

Підприємство на 100% забезпечено водою для пожежегасіння. На території знаходяться два ПГ К-150, та два пожежних водойми об’ємом 15 і 10 м3, а також ємкість з водою пристосована для забору з нею води, об’ємом 5 м3 в приміщенні центрального ДЕПО. Також є пожежні гідранти за територією підприємства, а саме:

  • вул. 8-го Марта ПГ К-150 L=40м;

  • вул. 8-го Марта ПГ К-150 L=100м;

  • вул. Комкова ПГ К-150 L=40м;

  • вул. Комкова ПГ К-150 L=150м;

  • вул. Пушкінська ПГ К-150 L=150м;

  • перехрестя вул. Защука – вул. Рюміна ПГ К-150 L=40м;

  • перехрестя вул. Защука – вул. Рюміна ПГ К-150 L=150м;


Пожежну небезпеку в даному випадку становлять трамваї що знаходяться у великій кількості в ДЕПО (розмірами 30*80 м.), виділення токсичних речовин під час горіння облицювання трамваїв та великі площі розповсюдження полум’я.
ТАКТИЧНИЙ ЗАДУМ

В наслідок порушення правил пожежної безпеки під час проведення вогневих робіт в будівлі центрального ДЕПО виникло займання одного з трамваїв що знаходились на ремонті.
РОЗРАХУНОК СИЛ ТА ЗАСОБІВ
1. Визначаємо час вільного розвитку пожежі:

τвільного розвитку = τд.п.+ τсл.+ τб.р.= 5+7+2=14 хвилин.

τд.п.= час до повідомлення про пожежу = 5 хв.

τсл.= час слідування підрозділів до місця пожежі = 7 хв.

τб.р.= час бойового розгортання = 2 хв.
2. Визначаємо радіус розповсюдження пожежі:

R=0,5Vл*10+ Vл*4=0,5*1*10+1*4=9 м2.

Vл= лінійна швидкість розповсюдження пожежі = 1 м/хв.

3. Визначаємо площу пожежі та площу гасіння:

Sп=πR2=3.14*92=254,3м2 Sт= Sп.

Sп= площа пожежі = 254,3 м2

Sп= площа гасіння = 254,3 м2

π= константа = 3,14

R= радіус розповсюдження пожежі = 9м.

h= глибина гасіння лафетним стволом = 10м.
4. Визначаємо потрібний розхід вогнегасячих речовин:

Qп=Sт*І=254,3*0,2=50,9 л\с

Qп = потрібний розхід вогнегасячих засобів на гасіння пожежі–50,9 л\с

І = інтенсивність подачі вогнегасячих речовин для забезпечення локалізації та ліквідації пожежі – 0,2л/(м2*с)
5. Визначаємо необхідну кількість стволів на гасіння пожежі:

Nств.=Qп /qств.=50,9 / 21=2,4 ств. “ПЛС-П20”=

=2 ств. “ПЛС-П20”+1 ств. “А” із звернутою насадкою
Nств.= необхідна кількість стволів на гасіння пожежі

qств.= розхід води ствола “ПЛС-П20” = 21 л/с.
6. Виходячи з оперативно-тактичних міркувань визначаємо введення додаткових стволів на захист:

- на захист покрівлі – 1 ств. РС-70;

- на захист інших трамваїв – 2 ств. РСК-50.
7. Визначаємо фактичну витрату води та водовіддачу пожежних гідрантів:

Qф= N1 ств.“А”*q1 ств.“А”+N ств.“А”*q ств.“А”+Nств.“Б”. q ств.“Б” +Nств.“ПЛС-П20”. q ств.“ПЛС-П20”=

=1*13,6+1*7,4+2*3,7+2*21=70,4 л\с;

Qводомережі=95 л\с; Qфводомережі
Qф = фактична витрата вогнегасячої рідини = 70,4 л/с

N ств.“А” = введена кількість стволів РС-70 = 1 шт.

N1 ств.“А” = введена кількість стволів РС-70 із звернутою насадкою = 2 шт.

Nств.“Б” = ведена кількість стволів РСК-50 =2 шт.

q ств.“А” = розхід ствола РС-70 = 7,4 л/с.

q1 ств.“А” = розхід ствола РС-70 із звернутою насадкою = 13,6 л/с.

q ств.“Б” = розхід ствола РСК-50 = 3,7 л/с.
Виходячи з того, що водовіддача мережі значно більше необхідного розходу вогнегасячої рідини робимо висновок, що в даному випадку об’єкт на 100 відсотків забезпечений водою для цілей пожежегасіння.
8. Визначаємо необхідну кількість особового складу:

Nо/с=Nгдзс*3+ Nрозг.*1+ Nп.б.*1+ Nств.“А”*2=5*3+1*1+1*2+=17 чоловік.
9. Визначаємо необхідну кількість відділень:

Nвід..=Nчол./4=17/4=5 відділень
ПЛАН ПРОВЕДЕННЯ ЗАНЯТЬ:


Час (хв.)

Елементи обстановки пожежі (увідні)

Дії адміністрації, накази,

розпорядження та дії КГП

Методичні прийоми навчання

13.30

В наслідок порушення правил пожежної безпеки під час проведення вогневих робіт в будівлі центрального ДЕПО виникло займання одного з трамваїв що знаходився на ремонті

Адміністрація об’єкта:

  • повідомляють пожежну охорону про пожежу;

  • приступають до гасіння пожежі первинними засобами пожежегасіння.

Даю ввідну обслуговуючому персоналу

13.37

До місця виклику прибу­вають два відділення СДПЧ-3, їх зустрічає охорона та адміністрація об’єкту.

Начальник караулу - КГП-1:

- інформація на ЦППЗ: “Прибули до місця виклику, по зовнішнім ознакам бачу сильний дим з центрального ДЕПО., йду в розвідку.

- Адміністрації: викликати чергового електрика та знеструмити будівлю ТО. Задіяти чергових водіїв для відводу трамваїв що знаходяться в середині ДЕПО.

- КО-2: отримати від адміністрації об’єкта письмовий дозвіл на початок гасіння пожежі, встановити АЦ на ПГ біля ДЕПО, прокласти магістральну лінію до входу в будівлю, “РУШ”

- КО-1: АПД-4 в резерв, підготувати ланку ГДЗС та від розгалуження другого відділення подати ствол РС-70 на гасіння пожежі. За мною руш.

Даю ввідну підрозділу що прибув.

13.42

Від адміністрації об’єкта отримано повідомлення про знеструмлення об’єкту, та письмовий дозвіл на початок гасіння. За результатами розвідки встановлено, що горять де кілько трамваїв, загальна площа пожежі становить 150м2

КГП-1:

- Доповідь на ЦППЗ: В ході розвідки встановлено, що в приміщенні центрального ДЕПО горять де кілька трамваїв, загальна площа пожежі складає 150м2. На гасіння введено ствол РС-70 із звернутою насадкою. Оголошую підвищений номер виклику, потрібні друге відділення СДПЧ-2, два відділення ПДПЧ-16 та відділення ДПЧ-20.

- КО-2-СДПЧ-3: ланкою ГДЗС від розгалуження першого відділення ввести ствол РСК-50 на захист трамваїв що не горять та приміщень ДЕПО.

Повідомляю КГП про відключення живлення, та даю ввідну за підсумками розвідки.

13.47

Площа пожежі збільшилась до 254 м2. До місця виклику прибуває два відділення ПДПЧ-16.

КГП-1:

- КО-2-ПДПЧ-16: АЦ встановити на ПГ з іншого боку ДЕПО, ланкою ГДЗС подати лафетний ствол ПЛС-П20 на гасіння пожежі зі сторони вул.. Андрєєва.

- КО-1-ПДПЧ-16: АПД-4 в резерв, від розголудження СДПЧ-3, ланкою ГДЗС ввести ствол РСК-50 на гасіння пожежі та захист трамваїв.

- Доповідь на ЦППЗ: До місця виклику прибуло два відділення ПДПЧ-16, на гасіння пожежі та захист інших трамваїв додатково введено ланками ГДЗС лафетний ствол та два ствола РСК-50.

Даю ввідну КГП що площа пожежі збільшилась, та умовно прибули підрозділи.

13.55

До місця виклику прибуває друге відділення СДПЧ-2, та відділення ДПЧ-20.

КГП-1:

- КО-СДПЧ-2: встановити АЦ на ПГ на перехресті вул.. Защука та вул.. Рюміна, ланкою ГДЗС ввести на гасіння пожежі лафетний ствол ПЛС-П20.

- КО-ДПЧ-20: .АЦ резерв, від другого відділення ПДПЧ-16 прокласти додаткову магістральну лінію та по висувній драбині ввести ствол РС-70 на захист та охолодження покрівлі.

- КГП-1 доповідь на ЦППЗ: “Пожежа локалізована. На гасіння пожежі введено ланками ГДЗС два лафетних ствола, два ствола “Б”, ствол “А” зі звернутою насадкою та ствол “А” на захист покрівлі. Пожежа локалізована.

Даю ввідну КГП що підрозділи умовно прибули.

14.05

В ході гасіння пожежі автомобіль ПДПЧ-16, що знаходиться на ПГ разом з водою з гідранта засмоктує камінець, в наслідок чого ламаються лопасті насосу та автомобіль виходить з ладу.

КГП-1:

- Водію ДПЧ-20: встановити АЦ на ПГ замість ПДПЧ-16, та поновити подачу води на гасіння.

- Доповідь на ЦППЗ: Автомобіль ПДПЧ-16 вийшов з ладу, тимчасово припинено подачу води на окремих ділянках, встановлюємо автомобіль ДПЧ-20 на ПГ замість ПДПЧ-16.

Даю ввідну КГП про поломку автомобіля.

14.10

В наслідок дії високої температури та припинення подачі води, одна людина з ланки ГДЗС ПДПЧ-16 (яка подавала лафетний ствол) знепритомніла. Автомобіль ДПЧ-20 встановлений на ПГ й подає воду.

КГП-1:

- КО-2 ПДПЧ-16: залишити позицію та організувати евакуацію потерпілого на свіже повітря.

- Водію ДПЧ-20: припинити подачу води в лінію до окремого наказу.

- КО-1 ПДПЧ-16: залишити позицію, допомогти другому відділенню в евакуації потерпілого, та замінити їх на бойовій дільниці.

КГП-1 - доповідь на ЦППЗ: “Одна людині з ланки ГДЗС ПДПЧ-16 (яка подавала лафетний ствол) знепритомніла. Організовую виведення потерпілого у складі ланки на свіже повітря на та заміну їх на бойовій дільниці. направте до місця пожежі швидку допомогу.

Даю ввідну КГП про втрату свідомості одного з ланки ГДЗС, та заміну автомобіля на ПГ.

14.20

Постраждалого врятовано, горіння припинено.

КГП-1

- Доповідь на ЦППЗ: пожежа ліквідована. Постраждалого врятовано та направлено до лікарні. Починаємо розбирання конструкцій.

Даю відбій та команду на збирання ПТО.




відділення

час прибуття підрозділів та введення ними стволів.

13:27

13:42

13:47

13:55

СДПЧ-3

1-ше


РС-70











СДПЧ-3

2-ге





РСК-50







ПДПЧ-16

1-ше








РСК-50





ПДПЧ-16

2-ге








ПЛС-П20





СДПЧ-2

2-ше











ПЛС-П20



ДПЧ-20

2-ге











РСК-50




ТЕХНІКА БЕЗПЕКИ ПРИ ПРОВЕДЕННІ ЗАНЯТТЯ:

Під час гасіння пожеж на транспорті необхідно враховувати коди екстрених заходів при гасінні пожеж небезпечних вантажів і знаки безпеки.

Кожний зобов'язаний:

- знати особливості горіння i способи гасіння речовин i матеріалів, які знаходяться в палаючих приміщеннях ;

- вибирати найбільш безпечне місце роботи, безпечні прийоми i способи;

- знати назву місця, де працює сам, хто його сусіди зверху, знизу, по бокам i підтримувати з ними зв'язок ;

- слідкувати за зміною обставин ,станом будівельних конструкцій ,технологічного обладнання i у випадках виникнення небезпеки терміново попередити про це працюючим;

- бути постійно готовим до дій при неочікуваних змінах обставин i виникненні необхідності надання допомоги товаришам;

- знати встановлені сигнали для відходу i шляхи по яким необхідно відходити;

- не допустимо використання для робіт безпосередньо в зоні пожежі (на позиціях ствольщикiв) та в задимлених приміщеннях о/с пожежних частин, членів ДПД та ПСО, якi перебувають на місце пожежі без бойового одягу та знарядь для гасіння пожежі.

- при гасанні пожеж кожен працюючий повинен слідкувати за зміною обставин, поведінкою будівельних конструкцій, станом технологічного обладнання, i в випадку виникнення небезпеки терміново повідомити всіх працюючих на небезпечній дільниці та КГП.

- забороняється при гасіння пожежі використовувати вантажні та пасажирські ліфти для підняття о/с, ПТВ та обладнання .

Перед віддаванням команди "на бойове розгортання" керівник гасіння пожежі зобов'язаний:

  • вказати місце установки пожежної техніки;

  • вибрати та вказати особовому складу найбільш безпечні та короткі шляхи прокладання рукавних ліній, перенесення інструмента і інвентарю;

  • переконатися і постійно слідкувати за виконанням заходів з безпеки проведення робіт під час розгортання на транспортних магістралях, поставити автомобілі та обладнання так, щоб вони не ускладнювали розташування прибулих сил та засобів, їх зосередженість на бойових ділянках і, за можливістю, не перешкоджали нормальному дорожньому руху.

  • За необхідності вжити заходів для зупинки всіх видів транспорту, крім залізничного (зовні підприємств народного господарства), а у випадку прокладання рукавних ліній під залізничними коліями поставити пости безпеки з двох боків вздовж залізничного полотна для спостереження за рухом потягів та своєчасного сповіщення особового складу про їх наближення; встановити одиничні сигнали для швидкого сповіщування людям про небезпеку та сповістити про них весь особовий склад, який працює на пожежі (аварії і т.ін.).

  • При явній загрозі вибуху, обвалювання, кипіння і т.ін. негайно вивести особовий склад у безпечне місце.

Під час бойового розгортання забороняється:

  • приступати до його проведення до повної зупинки пожежного автомобіля;

  • освітлювати колодязі пожежних гідрантів, газо- і теплокомунікацій відкритим вогнем;

  • спускатися в колодязь водокомунікацій без ізолюючого протигаза та рятівної мотузки;

  • одягати на себе лямку приєднану до рукавної лінії пожежного ствола при підйомі на висоту і при роботі на висоті;

  • знаходитися під вантажем при його підйомі чи спусканні на мотузках;

  • переносити інструмент, повернений робочими поверхнями (ріжучими, колючими, та ін.) по ходу руху, а поперечні пилки та ножовки - без чохлів;

  • подавати воду у незакріплені рукава, до виходу ствольників на вихідні позиції чи підйому на висоту (вертикальні рукавні лінії повинні кріпитися з розрахунку не менше однієї рукавної затримки на кожний рукав).

  • При розгортанні відділень спеціальних служб необхідно дотримуватись додаткових засобів безпеки, що визначаються особливостями застосованої техніки і викладені в інструкції заводів-виробників.

  • Під час гасіння пожеж на транспорті необхідно враховувати коди екстрених заходів при гасінні пожеж небезпечних вантажів

  • Особовий склад на пожежі (під час аварії, стихійного лиха) зобов'язаний постійно слідкувати за появою обвислих (обірваних, обгорілих) електричних проводів у місцях роботи ствольщиків, при розбиранні конструкцій будівель, при встановлюванні драбин і прокладанні рукавних ліній і своєчасно доповідати про них керівнику гасіння пожежі, а також негайно застерігати осіб, які працюють у небезпечній зоні.

  • Доки не буде встановлено, що знайдені проводи не знаходяться під напругою, необхідно вважати їх під напругою і дотримуватись відповідних заходів безпеки.

  • Керівник гасіння пожежі може допустити відступ від установлених вимог, викладених у пунктах цих правил тільки в тому випадку, коли їх безумовне виконання не дозволяє надавати допомогу людям, які знаходяться у біді, відвернути загрозу вибуху (обвалювання) чи розповсюдження пожежі, яка приймає розміри стихійного лиха. За прийняті рішення він несе особисту відповідальність згідно чинного законодавства.



ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА
- вказати на недоліки та питання, які вимагають підвищеної уваги;

- дати загальну оцінку діям КГП та діям особового складу;

- відповісти на запитання.


Конспект склав:

Заступник начальника частини

ст. лейтенант внутрішньої служби Ю.О.Слющенко.

30” жовтня 2003 року.



Схожі:

ПЛАН-КОНСПЕКТ на проведення занять з пожежно-тактичної підготовки...
НАВЧАЛЬНА МЕТА: відпрацювати діє начальника караулу щодо виконання ним обов’язків КГП під час гасіння пожежі, та діє особового складу...
ПЛАН-КОНСПЕКТ на проведення занять з пожежно-тактичної підготовки...
Тренувати начальника караулу щодо виконання ним обов’язків КГП під час гасіння пожежі, та відпрацювати дії особового складу чергових...
ПЛАН-КОНСПЕКТ для проведення заняття з особовим складом чергових...
МЕТА: вивчити з особовим складом чергових караулів основні положення Закону України
ПЛАН-КОНСПЕКТ на проведення заняття з тактичної підгтоовки з особовим...
ТЕМА: Організація та порядок проведення пожежно-рятувальних та інших невідкладних робіт у випадку виникнення надзвичайної ситуації...
ПЛАН-КОНСПЕКТ на проведення заняття з тактичної підгтоовки з особовим...
ТЕМА: Організація та порядок проведення пожежно-рятувальних та інших невідкладних робіт у випадку виникнення надзвичайної ситуації...
ПЛАН-КОНСПЕКТ на проведення пожежно-тактичних занять з особовим складом чергових караулів СДПЧ-3
НАВЧАЛЬНА МЕТА: тренувати начальника караулу щодо виконання ним обов’язків КГП під час гасіння пожежі, та відпрацювати дії особового...
ПЛАН-КОНСПЕКТ на проведення нічних перевірочних пожежно-тактичних...
ТЕМА ЗАНЯТТЯ: Гасіння пожеж на енергетичних підприємствах і в приміщеннях з електроустановками
ПЛАН-КОНСПЕКТ на проведення пожежно-тактичних занять з особовим складом чергових караулів СДПЧ-3
ТЕМА ЗАНЯТТЯ: Гасіння пожеж на складах і резервуарних парках нафти, нафтопродуктів і рідин, що горять
ПЛАН-КОНСПЕКТ на проведення занять із тактичної підготовки з особовим...
ТЕМА 12.: Гасіння пожеж у музеях, бібліотеках, книгосховищах, архівах, на виставках
ПЛАН-КОНСПЕКТ на проведення нічних-перевірочних пожежно-тактичних...
НАВЧАЛЬНА МЕТА: відпрацювати діє начальника караулу щодо виконання ним обов’язків КГП під час гасіння пожежі, та діє особового складу...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка