Методичні рекомендації з дисципліни


Скачати 0.52 Mb.
Назва Методичні рекомендації з дисципліни
Сторінка 1/9
Дата 05.04.2013
Розмір 0.52 Mb.
Тип Методичні рекомендації
bibl.com.ua > Психологія > Методичні рекомендації
  1   2   3   4   5   6   7   8   9


МІНІСТЕРСТВО АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПРОДОВОЛЬСТВА УКРАЇНИ

МИКОЛАЇВСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ АГРАРНИЙ УНІВЕРСИТЕТ

НАВЧАЛЬНО-НАУКОВИЙ ІНСТИТУТ ЕКОНОМІКИ ТА УПРАВЛІННЯ

ОБЛІКОВО-ФІНАНСОВИЙ ФАКУЛЬТЕТ
Кафедра теорії та практики психолого-педагогічних дисциплін




Методичні рекомендації
з дисципліни „Психологія та педагогіка” для студентів 1 курсу

денної форми навчання

на 2012 – 2013 навчальний рік

Напрями підготовки – „Фінанси і кредит”, „Облік і аудит”

Освітньо-кваліфікаційний рівень – „Бакалавр”

Миколаїв – 2012
Анотація
Внаслідок змін в економічному і соціальному житті України, постають нові, більш складні завдання перед системою професійної освіти. Психолого-педагогічна підготовка у цій системі дозволяє визначити сприятливі умови для виховання підростаючого покоління, правильно обрати кожному індивіду напрямок самоудосконалення, дає можливість бути більш компетентним у професійній діяльності. Інтегрований курс “Психологія і педагогіка” є теоретичною і науковою основою психолого-педагогічної освіти студентів і сприяє їхній професійній соціалізації.
Аннотация
Вследствие изменений в экономической и социальной жизни Украины, возникают новые, более сложные задачи перед системой профессионального образования. Психолого-педагогическая подготовка в этой системе позволяет определить благоприятные условия для воспитания подрастающего поколения, правильно избрать каждому индивиду направление самоусовершенствования, дает возможность быть более компетентным в профессиональной деятельности. Интегрированный курс “Психология и педагогика” является теоретической и научной основой психолого-педагогического образования студентов и оказывает содействие их профессиональной социализации.

Аnnotation

Due to changes in economic and social life in Ukraine, new, more complex challenges to the system of vocational education. Psycho-pedagogical training in this system to determine favorable conditions for the upbringing of the younger generation, the right to choose the direction of each individual self-improvement makes it possible to be more competent in their professional activities. Integrated course "Psychology and Pedagogy" is a theoretical and scientific basis for psycho-pedagogical education of students and assist their professional socialization.



  1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ


Робоча програма складена згідно з програмою курсу "Основи психології та педагогіки" для вищих аграрних закладів III - ІУ рівнів акредитації, затвердженої 27.03.2000р. департаментом кадрової політики, аграрної освіти та науки Міністерства аграрної політики України.

Програма курсу передбачає вивчення основних проблем сучасної психології та педагогіки, а саме:

- психологія і педагогіка у системі наук про людину;

- психологія особистості;

- психологія діяльності і спілкування;

- теорія освіти і навчання;

- теорія виховання;

- психолого-педагогічні основи управлінської діяльності в ринкових умовах.

Згідно навчального плану студенти напряму підготовки 030508 “Фінанси і кредит” виконують з дисципліни “Психологія і педагогіка” п’ять модульних контрольних робіт. Їх виконання є формою контролю знань і умінь студента і основним критерієм його готовності до складання іспиту.
Вивчення дисципліни здійснюється в процесі відвідування та роботи на лекціях, активної участі у практичних заняттях, шляхом засвоєння навчального матеріалу, викладеного в підручниках і посібниках, виконання модульних контрольних робіт, підготовки та виступів з рефератами.

  1. Мета, завдання курсу, вимоги до основних знань студентів


Метою даного курсу є формування розуміння психолого-педагогічного аспекту особистості як найвищої цінності суспільства, усвідомлення сутності механізмів психічних процесів, станів, властивостей людини як основи її розвитку в процесі виховання, навчання й освіти. В процесі вивчення даної дисципліни відбувається засвоєння основних термінів і понять психології та педагогіки на рівні їх відтворення і тлумачення, придбання елементарних умінь і навичок застосовувати їх у практичному житті для підвищення ефективності діяльності майбутнього економіста в соціально-виробничому середовищі.
Завданнями курсу є:

  • визначення місця психології та педагогіки у системі наук про людину;

  • засвоєння основних термінів і понять психології та педагогіки на рівні їх репродуктивного відтворення;

  • ознайомлення з методами психолого-педагогічних досліджень;

  • вивчення психолого-педагогічних закономірностей професійного становлення фахівця;

  • визначення змісту і технології пізнання, актуалізації й розвитку власного “Я” в різних галузях життєдіяльності;

  • засвоєння сутності механізмів психічних процесів, станів і властивостей особистості;

  • формування умінь і навичок застосовувати психолого-педагогічні знання у практичному житті;

  • засвоєння психолого-педагогічних основ управлінської діяльності в трудовому колективі;

  • розгляд суті, принципів, методів, форм та засобів навчання і виховання;

  • ознайомлення із структурою та прийомами підвищення ефективності комунікативних процесів.


В результаті вивчення дисципліни студент повинен знати:

  • місце психології і педагогіки у системі наук про людину;

  • основні поняття і категорії психології й педагогіки та їх дефініції;

  • психічні процеси і стани особистості;

  • взаємозв’язок основних видів прояву психіки;

  • суть і структурні компоненти діяльності та спілкування;

  • особливості взаємодії людей в групах;

  • типи навчальних закладів, механізм їхньої атестації та акредитації;

  • закономірності, принципи, методи і форми навчання та виховання;

  • основні напрямки і зміст процесу виховання;

  • психологічні особливості взаємодії керівника з підлеглими.


По завершенню вивчення дисципліни студент повинен уміти:


  • сформулювати предмет і завдання психології та педагогіки як наук про людину;

  • користуватися основними методами психолого-педагогічних досліджень;

  • виділяти суть і властивості пізнавальних та емоційно-вольових процесів;

  • користуватися прийомами підвищення ефективності спілкування;

  • пояснити суть основних сучасних концепцій та систем навчання;

  • користуватися способами впливу на процес формування особистості;

  • визначити стадію розвитку трудового колективу та оптимальний стиль керівництва;

  • володіти прийомами саморегуляції емоційних станів.




  1. Місце курсу “Психологія та педагогіка” у структурі навчальних дисциплін та взаємозв’язок з ними:


Дисципліна “Психологія та педагогіка” є вихідною і передує вивченню дисциплін “Менеджмент” та “Маркетинг”. Вона є нормативним навчальним предметом і міститься в циклі дисциплін гуманітарної підготовки.
Схематичний зв’язок дисципліни “Психологія та педагогіка” з іншими предметами має наступний вигляд:

  1   2   3   4   5   6   7   8   9

Схожі:

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ДО ВИВЧЕННЯ ДИСЦИПЛІНИ “ІСТОРІЯ РОСІЇ”
Вміщені плани семінарських занять, теми та завдання індивідуальних робіт з з дисципліни “Історія Росії” (ІХ – поч. ХХ ст.) та методичні...
Методичні рекомендації з дисципліни «Комерційне кредитування»
Методичні рекомендації з дисципліни «Комерційне кредитування» призначені для надання допомоги студентам в засвоєнні предмету та в...
Методичні рекомендації підготовлено відповідно до програми дисципліни «Цивільний процес»
Методичні рекомендації підготовлено відповідно до програми дисципліни «Цивільний процес», затвердженої вченою радою Луганського державного...
Методичні рекомендації до виконання курсового проекту з дисципліни...
Методичні рекомендації розробили викладачі Нікопольського коледжу Дніпропетровського державного аграрного університету Романій Сергій...
Методичні рекомендації до виконання курсової роботи з дисципліни «Бухгалтерський облік»
Методичні рекомендації до виконання курсової роботи з дисципліни «Бухгалтерський облік» / Уклад. І. М. Рацебарська, Ю. Ю. Моісєєва...
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ З ПІДГОТОВКИ ДО САМОСТІЙНОЇ ТА ІНДИВІДУАЛЬНО-ДОСЛІДНОЇ...
Методичні рекомендації щодо підготовки, оформлення та захисту основних форм індивідуально-дослідних завдань
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ до вивчення дисципліни „Інвестиційний менеджмент”...
Методичні рекомендації до вивчення дисципліни „Інвестиційний менеджмент” для студентів V курсу напрямку „Фінанси”. / Укладач: А....
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ до вивчення дисципліни „Фінанси” для студентів...
Методичні рекомендації до вивчення дисципліни „Фінанси” для студентів ІІІ курсу напрямків „Економіка підприємства”, «Облік та аудит»,...
Методичні рекомендації щодо виконання лабораторних робіт з дисципліни...
Методичні рекомендації щодо виконання лабораторних робіт з дисципліни «Біометрія» / Укладач: к б н., доцент Іванченко О.Є. ЁC Дніпропетровськ:...
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ до вивчення дисципліни „Фінансова санація...
Методичні рекомендації до вивчення дисципліни „Фінансова санація та банкрутство підприємств” для студентів V курсу напрямку „Фінанси”....
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка