ПРОФІЛАКТИКА ТА КОРЕКЦІЯ ПОСТТРАВМАТИЧНИХ СТРЕСОВИХ РОЗЛАДІВ: ПСИХОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ


Скачати 2.46 Mb.
Назва ПРОФІЛАКТИКА ТА КОРЕКЦІЯ ПОСТТРАВМАТИЧНИХ СТРЕСОВИХ РОЗЛАДІВ: ПСИХОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ
Сторінка 1/34
Дата 24.02.2016
Розмір 2.46 Mb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Психологія > Документи
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   34
ПРОФІЛАКТИКА ТА КОРЕКЦІЯ ПОСТТРАВМАТИЧНИХ СТРЕСОВИХ РОЗЛАДІВ: ПСИХОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ

Затверджено вченою радою Інституту післядипломної педагогічної освіти Чернівецької області

(протокол № від )

Упорядники:

Романовська Д.Д., кандидат психологічних наук, завідувач науково-методичного центру практичної психології і соціальної роботи Інституту післядипломної педагогічної освіти Чернівецької області

Ілащук О.В., методист-психолог науково-методичного центру практичної психології і соціальної роботи Інституту післядипломної педагогічної освіти Чернівецької області

Профілактика посттравматичних стресових розладів: психологічні аспекти. Методичний посібник / Упор. : Д.Д. Романовська, О.В. Ілащук. – Чернівці : Технодрук, 2014. – 133 с.
У посібнику представлено теорії стресу, травматичного стресу та посттравматичного стресового розладу. Розкрито особливості діагностики, профілактики та корекції травматичного та посттравматичного стресового розладів. Запропоновано широкий спектр практичних рекомендацій, які будуть ефективними в роботі шкільних психологів (соціальних педагогів) з педагогами, учнями, батьками та іншими особами, що постраждали у ситуації соціально-політичної кризи в країні з метою подолання стресу та запобігання віддалених ефектів та наслідків посттравматичних симптомів.

Матеріали посібника будуть у нагоді й вчителям та батькам, учні та діти яких зазнали психічних травм, перебувають у стані гострого (хронічного) стресу, внаслідок перебування на території конфлікту, або якщо вони стали свідками насильства (терору), або якщо вони переживають горе у зв’язку із втратою рідних, які були учасниками АТО в Україні.

ЗМІСТ

ВСТУП 5

1. ПОСТТРАВМАТИЧНИЙ СТРЕСОВИЙ РОЗЛАД (ПТСР) 8

1.1. Стрес, травматичний стрес, посттравматичний стресовий розлад 8

1.2. Діагностичні критерії посттравматичного стресового розладу 19

1.3. Характеристика посттравматичного стресового синдрому 27

1.4 Типологія ПТСР 30

1.5. Особливості ПТСР у дітей 32

1.6. Індивідуальна вразливість і психологічні наслідки травми 34

1.7. Роль захисних механізмів психіки в подоланні стресу 37

2. ПСИХОЛОГІЧНИЙ СУПРОВІД ОСІБ, ЩО СТРАЖДАЮТЬ НА ПТСР 41

2.1. Основні напрями реабілітації ПТСР 41

2.2. Психотерапія посттравматичного стресового розладу 42

2.3. Консультування та психотерапія учасників військових дій 45

2.4. Модель психологічної реабілітації 48

2.5. Копінг-стратегії як основа стресостійкості 49

2.6. Протидія інформаційній війні 50

3. СТРЕСОВІ СИТУАЦІЇ У ШКОЛЯРІВ 53

3.1. Стрес у дітей та підлітків 53

3.2. Ознаки стресу чи ПТСР у дітей 54

3.3. Психологічна робота з дітьми в умовах травматичної кризи 57

3.4. Правила реагування батьків на ознаки стресу в дітей 61

3.5. Індивідуальна та групова робота з дітьми-переселенцями 63

3.6. Групова робота з подолання страхів у дітей вимушених переселенців 68

3.7. Як повідомити про загибель рідної людини 76

3.7.1. Повідомлення про смерть дорослій людині 76

3.7.2. Особливості повідомлення про смерть дитині 78

4. ДІАГНОСТИКА СТРЕСОВИХ РОЗЛАДІВ 89

4.1. Тест САН 89

4.2. Тест стресостійкості 90

4.3. Шкала реактивної та особистісної тривожності 91

4.4. Метод Холмса-Раге 94

4.5. Тест «Самооцінка психічних станів» (Г. Айзенк) 96

4.6. Тест «Уміння раціонально використовувати час» 97

4.7. Методика діагностики рівня соціальної фрустрованості (В.В. Бойко) 98

4.8. Тест нервово-психічної адаптації 99

4.9. Опитувальник «Методика діагностики рівня суб’єктивного відчуття самотності» 100

5. МЕТОДИЧНИЙ КОМПЛЕКТ ЗАСОБІВ ПРАКТИЧНОЇ ПСИХОЛОГІЇ В СИТУАЦІЯХ ПТСР 102

5.1. Методичні підходи до формування стресостійкості дітей 102

5.2. Тренінгові вправи, які можуть бути використані для профілактики стресу 111

5.3. Психолог – психологу та педагогічним працівникам 114

5.4. Методи захисту під час розгортання соціально-політичної надзвичайної ситуації 115

5.5. Поради щодо подолання стресу 116

5.6. Удома – після того, що сталося 118

5.7. 10 топ – технік звільнення від стресу 120

5.8. Методи самодопомоги 122

5.9. Поради для рідних і друзів людини, що страждає на ПТСР 124

5.10. Антистресова релаксація 125

5.11. Способи релаксації за 10 хвилин 131

ЛІТЕРАТУРА 132



  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   34

Схожі:

Рождественська Д. Б. До проблеми мисленнєвих образів в інтелектуальній...
Рождественська Д. Б. До проблеми мисленнєвих образів в інтелектуальній діяльності дитини зі зниженим зором // Дидактичні та соціально-психологічні...
Психологічні аспекти педагогічно збагаченого середовища
До складу групи входять: Гусєва О. В., заст директора з методичної роботи, Василенко А.І., практичний психолог гімназії
ПЛАН КОНСПЕК Т проведення занять з рядовим і молодшим начальницьким складом
Тема: Фізіологічні і психологічні аспекти емоційного стресу і його вплив на особистість
Профілактика девіантної поведінки підлітків у процесі самовиховання...
РОЗДІЛ ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ ПРОФІЛАКТИКИ ДЕВІАНТНОЇ ПОВЕДІНКИ ПІДЛІТКІВ
„Психологічні аспекти розвитку творчих здібностей учнів”
Для того, щоб бути затребуваним в сучасному суспільстві, потрібно вносити в нього нове своєю діяльністю, тобто бути " незамінним"....
«Профілактика СНІДу та ВІЛ-інфекції.»
Оскільки ВІЛ не виліковується радикально, головним засобом у боротьбі з поширенням ВІЛ-інфекцією є профілактика – попередження нових...
ПЛАН КОНСПЕК Т проведення заняття з рядовим та молодшим начальницьким
Тема: Психологічні аспекти дій при ліквідації надзвичайних ситуацій. Характеристика екстремальних ситуацій. Алгоритм безпомилкових...
ПЛАН-КОНСПЕКТ проведення заняття з психологічної підготовки з працівниками...
Тема Психологічні аспекти дій по ліквідації надзвичайних ситуацій. Характеристика екстремальних ситуацій. Алгоритм без помилкових...
ПРОБЛЕМА ІДЕНТИЧНОСТІ ОСОБИСТОСТІ СТУДЕНТІВ З ОСОБЛИВИМИ ПОТРЕБАМИ
Анотація. У статті виділені і розглянуті соціально-психологічні аспекти розвитку особистості з особливими потребами. Розкриті особливості...
№21. Формування нервово-психічної стійкості працівників органів та...
Тема №21. Формування нервово-психічної стійкості працівників органів та підрозділів внутрішніх справ України до стресових життєвих...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка