|
Скачати 83.29 Kb.
|
Комунальний заклад освіти «Гімназія Ленінського району» Дніпропетровської міської ради Психологічні аспекти педагогічно збагаченого середовища Психолого-педагогічні моніторингові дослідження життєздатності та життєздійснення учнів 5(9)-х класів в школі життєтворчості Автори: Гусєва Олена Володимирівна, заступник директора з методичної роботи, вчитель російської мови та світової літератури; Василенко Алла Іванівна, практичний психолог Дніпропетровськ - 2013 Робота творчої групи «Психологічні аспекти педагогічно збагаченого середовища» є частиною всієї системної наукової роботи гімназії. До складу групи входять: Гусєва О.В., заст.директора з методичної роботи, Василенко А.І. , практичний психолог гімназії. Завдання групи:
В залежності від досліджень, які проводились, до роботи в групі залучались вчителі і класні керівники Дослідження рівня життєздатності учнів – випускників школи 2 ступеня (5 клас гімназії) є моніторинговою та аналітичною роботою психолога та педагогів в експерименті «Створення моделі школи життєтворчості в умовах гімназії великого міста» (2003 – 2013 р.р. – експериментальний термін роботи гімназії Ленінського району з проблем педагогіки життєтворчості). Життєздатність – одна з головних компетенцій людини, що включає в себе етапи від життєрозуміння і планування до життєздійснення. Аналіз підсумку роботи педагогів-вчителів, класних керівників за досягненням очікуваних результатів експерименту і є ця робота. Педагогічна проблема педколективу із завданням «Створення педагогічно збагаченого освітнього середовища» вимагає від учасників освітнього процесу - вчителів та учнів – реалізацію основного задуму : педагог забезпечує, а учень здійснює задуми життєздатності особистості : самовизначення, самоствердження, саморегуляція, самореалізація, самовиховання. Життєздатна особистість – стійка; відповідальна; здатна самостійно вирішувати проблеми, не ризикує життям даремно; прагне успіху, не загрожуючи життю інших. Ці дослідження неможливі без планування і здійснення соціальної практики учня. Соціальна практика учня – це дія цілеспрямована, усвідомлена, зорієнтована на дії інших суб’єктів і передбачає суспільну оцінку. Чого має навчитися учень у межах соціальної практики?
Отже, проведене дослідження – матеріал для корекційної роботи педколективу із 15 –річними підлітками, орієнтир для колективних та персоніфікованих програм розвитку учнів. Проведене дослідження розвиненості життєздатності особистості учня В дослідженні приймали участь 15 учнів 5(9)-А класу та 19 учнів 5(9)-Б класу. Методи дослідження :
Дослідження розвиненості життєздатності особистості проводилось за такими критеріями:
За результатами досліджень розвиненості життєздатності особистості необхідно створити тренінг-групу за «Програмою розвитку тимчасової перспективи та здібності до цілепокладання» («До дій практичного психолога. Психологічні програми розвитку особистості в підлітковому та старшому шкільному віці.» (за редакцією І.В.Дубровіної). Умовні позначки :
Проведено дослідження труднощів, що заважають самореалізації учнів та шляхів реалізації задуму учня. Методи дослідження :
Вивчення особливостей труднощів, які виникають у школярів і заважають реалізовуватися як учню, проводилось за наступними критеріями :
Вивчення шляхів реалізації задуму учня проводилось за такими критеріями :
Результати досліджень
5(9)-А : 5(9)-А : 1. Остапець М. «+» - 0 учнів 2. Шеханов Я. «+\-» - 2 учня (13%) «-» - 13 учнів (87%) 5(9)-Б : 5(9)-Б : 1. Покотиленко О. «+» - 0 учнів 2. Шаповал М. «+\-» - 2 учня (11%) «-» - 17 учнів (89%)
5(9)-А клас : «+» - 0 учнів 1. Трет’якова Я. «+\-» - 1 учень (7%) «-» - 14 учнів (93%) 5(9)-Б клас : Таких учнів немає «-» - 19 учнів Рекомендації вчителя щодо роботи з учнями 1, 2 груп.
Для груп учнів :
Проводити роботу щодо підвищення самооцінки та впевненості в собі :
Групи учнів, що часто відволікаються на уроках 5(9)-А : 5(9)-Б: 1. Піскунова Г. 1. Мінгальов П. 2. Лихачевська А. 2. Головня А. 3. Клокова О. «+» - 0 учнів «+» - 0 учнів «+\-» - 3 учня (20%) «+\-» - 2 учня (11%) «-» - 12 учнів (80%) «-» - 17 учнів (89%) Рекомендації :
Учнів, які відчувають страх перед учителем, в 5(9)-А і 5(9)-Б класах не виявлено. 5(9)-А: «-» - 15 учнів 5(9)-Б: «-» - 19 учнів
5(9)-А : «+» - 2 учня (13%) 1. Сотник В. «+\-» - 0 ученів 2. Хуруджі М. «-» - 13 учнів (87%) 5(9)-Б: Таких учнів немає «-» - 19 учнів Рекомендації :
Наступний замір параметрів травень 2012 року. Групи учнів, які відчувають страх самовираження 5(9)-А : «+» - 1 учень (7%) 1.Сотник В. «+\-» - 0 учнів «-» - 14 учнів (93%) 5(9)-Б : 1. Войт Б. «+» - 0 учнів «+\-» - 1 учень (5%) «-» - 18 учнів (95%) Рекомендації :
5(9)-А : Таких учнів немає «-» - 15 учнів 5(9)-Б : «+» - 1 учень (5%) 1. Комарова В «+\-» - 0 учнів «-» - 18 учнів (95%) Рекомендації :
Література
|
Рождественська Д. Б. До проблеми мисленнєвих образів в інтелектуальній... Рождественська Д. Б. До проблеми мисленнєвих образів в інтелектуальній діяльності дитини зі зниженим зором // Дидактичні та соціально-психологічні... |
ПРОФІЛАКТИКА ТА КОРЕКЦІЯ ПОСТТРАВМАТИЧНИХ СТРЕСОВИХ РОЗЛАДІВ: ПСИХОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ Затверджено вченою радою Інституту післядипломної педагогічної освіти Чернівецької області |
ПЛАН КОНСПЕК Т проведення занять з рядовим і молодшим начальницьким складом Тема: Фізіологічні і психологічні аспекти емоційного стресу і його вплив на особистість |
Методичні аспекти створення програми виховання класу Анотація. В... Завдання сучасної школи щодо формування творчої, соціальне активної, всебічно розвиненої особистості вимагають від педагогів нових... |
Заняття Концепція біобезпеки і ризику біомедичних технологій. Біоетичні аспекти та біобезпека впливу навколишнього середовища на людину |
„Психологічні аспекти розвитку творчих здібностей учнів” Для того, щоб бути затребуваним в сучасному суспільстві, потрібно вносити в нього нове своєю діяльністю, тобто бути " незамінним".... |
ПЛАН КОНСПЕК Т проведення заняття з рядовим та молодшим начальницьким Тема: Психологічні аспекти дій при ліквідації надзвичайних ситуацій. Характеристика екстремальних ситуацій. Алгоритм безпомилкових... |
ПЛАН-КОНСПЕКТ проведення заняття з психологічної підготовки з працівниками... Тема Психологічні аспекти дій по ліквідації надзвичайних ситуацій. Характеристика екстремальних ситуацій. Алгоритм без помилкових... |
ПРОБЛЕМА ІДЕНТИЧНОСТІ ОСОБИСТОСТІ СТУДЕНТІВ З ОСОБЛИВИМИ ПОТРЕБАМИ Анотація. У статті виділені і розглянуті соціально-психологічні аспекти розвитку особистості з особливими потребами. Розкриті особливості... |
Соціально-психологічні особливості колективу як об'єкту управління Внутрішній психологічний клімат формується сукупністю обставин, у межах яких відбувається діяльність людей. Ці обставини породжують... |