Навчально-виховний комплекс №8 дошкільний підрозділ ІНТЕРАКТИВНІ ТЕХНОЛОГІЇ РОЗВИТКУ МОВЛЕННЯ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ Інтерактивний семінар для вихователів


Скачати 212.26 Kb.
Назва Навчально-виховний комплекс №8 дошкільний підрозділ ІНТЕРАКТИВНІ ТЕХНОЛОГІЇ РОЗВИТКУ МОВЛЕННЯ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ Інтерактивний семінар для вихователів
Дата 14.12.2013
Розмір 212.26 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Психологія > Документи
Відділ освіти Єнакієвської міської ради

Навчально-виховний комплекс № 8

дошкільний підрозділ

ІНТЕРАКТИВНІ ТЕХНОЛОГІЇ РОЗВИТКУ МОВЛЕННЯ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ

Інтерактивний семінар для вихователів


2012

Мета: формування фахових компетенцій вихователів щодо впровадження інтерактивних технологій розвитку мовлення дітей дошкільного віку.
План роботи

1. Організаційний модуль

Реєстрація учасників семінару.

2. Підготовчий модуль

Відкриття семінару, знайомство з планом проведення семінару. Вхідне діагностування. Психологічна гра «Побажання».

3. Теоретичний модуль

Доповідь на тему: «Інтерактивні методи навчання як засіб формування навичок мовленнєвої взаємодії старших дошкільників».

Виставка методичних посібників із розвитку мовлення.

4. Рефлексійно-практичний модуль

Тестування педагогів «Розвиток мовлення дітей на основі вимог Базової програми "Я у Світі"».

Робота в групах. Інтерактивні ігри: «Перевтілення», «Побажання».

Підбиття підсумків роботи семінару. Вихідний моніторинг

Хід семінару

1. Організаційний модуль

2. Підготовчий модуль

Вхідне діагностування:

Анкета вхідного діагностування:

1. Освіта, педагогічний стаж, посада:_____________________________ _________________________________________________________________

2. З яким настроєм ви прийшли? ________________________________

______________________________________________________________

3. Ваші очікування від сьогоднішнього заходу: ______________________ __________________________________________________________________

4. Чи цікава вам запропонована тема? _____________________________ __________________________________________________________________

5. На які запитання ви б хотіли почути відповідь сьогодні? ____________ __________________________________________________________________
Психологічна гра «Побажання» (частина І)

Тривалість гри: 3-5 хвилин.

Відповідальний: практичний психолог.

Мета. Зняти емоційне напруження, позитивно налаштувати на роботу; створити комфортну, дружню атмое феру серед присутніх, належні умови для креативності. творчості.

Обладнання: однакові листівки (за кількістю присутніх), кошик.

Хід гри. Психолог: «Що таке життя? Це не прожиті роки, а кількість днів, які запам'ятались. Нам дуже хотілося б, щоб сьогоднішній день не минув безслідно, щоб ви не вважали витраченим його марно. Задля того щоб у кінці дня нам удалося підбити підсумок, пропонуємо саме зараз і визначити, що ми чекаємо від сьогоднішнього семінару. Давайте побажаємо собі... А втім, напишіть, будь ласка, свої бажання на листівках. І пам'ятайте, що будь-яке бажання здійснюється швидше, якщо його бажають не лише собі, а й тим, хто перебуває поруч. Отож напишіть побажання, я зберу ваші листівки, а наприкінці семінару ми до них повернемось.

3. Теоретичний модуль

Доповідь на тему: «Інтерактивні методи навчання як засіб формування навичок мовленнєвої взаємодії старших дошкільників» (з використанням мультимедійного обладнання)

Формування навичок мовленнєвої взаємодії з однолітками набуває у старшому дошкільному віці неабиякого значення. Адже саме комунікативно-мовленнєвий розвиток зумовлює здатність старших дошкільників, розв'язуючи певні завдання під час пізнавальної, образотворчої, трудової діяльності, планувати свої дії, узгоджувати їх з партнерами та домовлятися з ними про спільні дії для досягнення бажаного результату. Доктор психологічних наук Тамара Піроженко у «Коментарі до Базового компонента дошкільної освіти в Україні» зазначає, що мовленнєвий розвиток дитини дошкільного віку визначається мірою сформованості у дитини знань, умінь та навичок, пізнавальних і соціальних мотивів, потреб та інтересів, а також інших психічних новоутворень, які становлять базис її особистісної культури. Високий рівень мовленнєвих досягнень дає дитині можливість реалізувати як соціальну, так і інтелектуальну активність у колі однолітків. Спрямованість на комунікацію, потреба і прагнення зрозуміти інших і бути зрозумілим їм змушують дошкільника будувати і перебудовувати мовленнєві висловлювання у таких повних формах, які забезпечують взаєморозуміння.

Мовленнєві вміння — це мовленнєві дії, що реалізуються на основі мовних знань і способів діяльності під час вибору і поєднання мовленнєвих операцій залежно від мети, ситуації спілкування і співрозмовника, з яким відбувається комунікація. Оволодіти такими вміннями означає навчитися правильно обирати стиль мовлення, підпорядкувати форму мовленнєвого висловлювання завданням спілкування, вживати найефективніші для поставленої мети і відповідних умов мовленнєві засоби спілкування (вербальні і невербальні).

Мовленнєві навички — це автоматизовані відповідно до певної мовної норми мовленнєві операції, які здійснюються несвідомо і слугують для вираження думок, намірів, переживань. Сформувати навичку означає забезпечити правильну побудову і реалізацію висловлювання. Ці операції неусвідомлені, тому виникає потреба у створенні умов для їх формування та реалізації.

Мовленнєва взаємодія — це об'єднання, координація і взаємозбагачення зусиль учасників спілкування для визначення, наближення та досягнення комунікативної мети мовленнєвими засобами. Мовленнєва взаємодія є важливою умовою ефективної організації навчальної діяльності дошкільників у процесі занять. Активізуючи мовленнєву діяльність дітей, можна раціонально використати час заняття.

Особливості та значення мовленнєвої взаємодії дітей

На думку російського психолога Олени Смирнової, мовленнєва взаємодія між старшими дошкільниками має низку суттєвих особливостей, що якісно відрізняють її від мовленнєвої взаємодії дітей з дорослими. Розмовляючи з дорослими, діти дотримуються певних норм висловлювань, намагаються вживати загальноприйняті фрази і мовленнєві звороти. Вони більш-менш уважно слухають розповідь чи повідомлення дорослого, намагаються відповідати на його запитання, продовжувати розпочату з ним розмову.

Мовленнєва взаємодія дітей, насамперед, вирізняється яскравою емоційністю. Під час такого спілкування можна спостерігати майже вдесятеро більше експресивно-мімічних проявів і підкреслено яскравих виразних інтонацій, ніж у спілкуванні з дорослими. Спілкування дітей вирізняється нестандартністю, відсутністю жорстких правил і норм. З однолітками діти використовують несподівані, непередбачувані фрази, слова, поєднання слів і звуків. їм важливіше висловитися самим, ніж слухати товариша, вони перебивають одне одного, кожен розповідає про своє, відповіді і висловлювання співрозмовника не завжди беруться до уваги.

Під час спілкування з однолітками дитина вчиться виражати себе, свої бажання, настрій, керувати іншими, налагоджувати взаємини. У ході такої взаємодії у дитини складається образ світу й образ власного Я. Тому дуже важливими є ефективна організація і керівництво такою взаємодією з боку вихователя.

Методичні рекомендації щодо організації мовленнєвої взаємодії

Організовуючи спілкування дошкільників, педагог, як вважає відомий психолог Олена Кононко, має вчити дітей дотримуватись основних правил позитивного спілкування та взаємодії:

  1. розмовляти мовою партнера — учасники взаємодії мають спілкуватися між собою знайомою, доступною, зрозумілою всім мовою;

  2. поважати партнера, підкреслювати його значущість, адже базовими потребами кожної дитини є потреба у визнанні, прийнятті та повазі — проявляти повагу до однолітка слід щиро й у різні способи (брати до уваги його пропозиції, враховувати його знання і можливості, надавати право вибору, схвалювати його досягнення тощо);

  3. підкреслювати спільне — «ми з тобою схожі» (єдність інтересів, цілей, завдань, планів, думок, точок зору партнерів зі спілкування);

  4. проявляти інтерес до проблем партнера — інтерес має бути явним, тобто вираженим за допомогою слів, дій, учинків, адже байдужість до товариша гальмує конструктивне спілкування.

При цьому педагог, насамперед, має бути сам взірцем для дітей. Проте лише спілкування з однолітками створює умови для мовленнєвої творчості та прояву індивідуальності кожної дитини.

Щоб мовленнєва взаємодія дітей була ефективною, педагог має створити умови для розвитку комунікативних навичок вихованців. Однією з таких умов є інтерактивне навчання дошкільників — активне використання в освітньому процесі інтерактивних методів навчання.

Інтерактивні методи — це способи цілеспрямованої міжсуб'єктної взаємодії, що забезпечують оптимальні умови розвитку дітей. Існує низка інтерактивних методів, спрямованих на формування навичок мовленнєвої взаємодії.

Інтерактивні методи роботи з дошкільниками

№ з/п

Назва методу

Зміст методу

1

Мікрофон

Діти разом з вихователем утворюють коло та, передаючи одне одному імітований або іграшковий мікрофон, висловлюють свої думки на задану тему — запропоновані до розгляду питання чи проблеми.

Висловлювання не обговорюються.

2

Дебати

Діти разом з вихователем утворюють коло та, передаючи один одному імітований або іграшковий мікрофон, висловлюють свої думки на задану тему — запропоновані до обговорення питання чи проблеми. Висловлювання обговорюються: діти ставлять одне одному запитання, відповідають на них, шукаючи спосіб розв'язання проблеми.

3

Удвох

Діти утворюють робочі пари та виконують запропоноване завдання.

4

Ланцюжок

Діти утворюють робочі пари, обговорюють завдання та вносять свої пропозиції в імітований ланцюжок — скажімо, у таблицю, де представлений хід казки у малюнках або умовних позначках, або самі утворюють «ланцюжок дій», «потяг» тощо.

5

Снігова куля

Діти об'єднуються у малі групи і обговорюють проблемне питання, ситуацію або виконують спільне завдання, домовившись про чітку послідовність дій кожного члена групи.

6

Синтез думок

Діти об'єднуються у малі групи, виконують певне завдання, наприклад малюнок на аркуші паперу, та передають його в іншу групу, учасники якої доопрацьовують виконане завдання.

7

Коло ідей

Кожний учасник або кожна група виконує однакове завдання — обдумує певне питання, а потім вносить свої пропозиції, ідеї тощо.

8

Загальний проект

Діти об'єднуються у кілька груп. Групи отримують різні завдання, кожне з яких спрямоване на розв'язання певного аспекту однієї проблеми. А потім кожна група представляє свій варіант розв'язання цієї проблеми.

9

Асоціативнаквітка

Діти об'єднуються у кілька груп. На дошці закріплюють «середину» квітки з зображенням певного поняття. Кожна група добирає слова-асоціації, картинки-асоціації до цього поняття.

Характерними особливостями цих методів є:

  • оптимальна активізація дітей;

  • спільна діяльність вихователя та дітей у режимі рівноправного спілкування;

  • створення умов для переживання успіху кожним учасником педагогічної взаємодії;

  • обов'язкова рефлексія процесу навчання і виховання — осмислення доцільності обраних завдань, форм роботи, способів діяльності, причин невдач або досягнення цілей тощо.

Вихователі дошкільного закладу для розвитку мовленнєвої взаємодії широко застосовують мовленнєві вправи з використанням різних інтерактивних методів.

  1. Мовленнєві вправи з використанням різних інтерактивних методів

Вправа «Павутина»

з використанням інтерактивного методу «Мікрофон»

Мета:

  • учити дітей добирати мовленнєві засоби під час розповіді про себе, спілкуватися одне з одним;

  • розвивати зв'язне мовлення, уважність, пам'ять.

Обладнання:

- клубок ниток.

Хід вправи

Діти сідають колом. Вихователь тримає у руці клубок ниток та пропонує кожному учаснику коротко розповісти про себе. Розпочинає вихователь. Після розповіді, тримаючи кінець нитки у руці, він передає клубок дитині, яка сидить навпроти. Після розповіді ця дитина передає клубок іншій, міцно тримаючи нитку. Так клубок передається з рук у руки, поки всі діти не візьмуть участь у вправі і не стануть частиною однієї павутини.

Можна ускладнити вправу, пропонуючи дітям розплутати павутину, а для цього кожен учасник повинен повернути клубок попередній дитині, називаючи її ім'я.

Аналіз вправи:

  • Як ти себе почуваєш?

  • А на початку гри ти хвилювався?

  • Чи важко тобі було запам'ятовувати інші розповіді?

  • Чиї розповіді тобі сподобались?

Вправа «Доброго ранку!»

з використанням інтерактивного методу «Дебати»

Мета:

- учити дітей добирати мовленнєві засоби під час привітання одне з одним, прислухатися одне до одного.

Хід вправи

Діти сідають колом. Вихователь пропонує кожній дитині сказати усім іншим «Доброго ранку!» та повідомити, який у неї настрій та чому. Якщо у дитини поганий настрій або є проблема, інші пропонують способи, як підняти настрій або розв'язати проблему.

Аналіз вправи:

  • Чи подобається вам ділитися зі своїми друзями своїми почуттями, чому?

  • Як ви гадаєте як ліпше вийти з важкої ситуації — поодинці чи разом?

  • Кому ми з вами сьогодні допомогли?

Вправа «Ляльковий театр»

з використанням інтерактивного методу «Удвох»

Мета:

- учити працювати у парі;

- розвивати рефлексивні вміння.

Хід вправи

Діти утворюють пари. У кожній парі діти домовляються, хто з них буде Лялькою, а хто — Лялькарем. У цій вправі Лялькар керує діями Ляльки, щоб виконати запропоноване вихователем завдання. Наприклад: виконати танцювальний рух, погодувати Ляльку, зробити зарядку тощо. Потім Лялька та Лялькар міняються ролями.

Для ускладнення завдання можна запропонувати створити крамницю іграшок, у якій «продаватимуться» кілька Ляльок. Лялькареві, щоб купити Ляльок, треба керувати діями одразу всіх.

Аналіз вправи:

  • Чи сподобалося тобі бути Лялькою?

  • Ти одразу розумів, що має робити Лялька?

  • Лялькар добре з тобою поводився?

  • Що сподобалося тобі більше: бути Лялькою чи Лялькарем?

  • Чи слухалася тебе Лялька?

Вправа «Нічний потяг»

з використанням інтерактивного методу «Ланцюжок»

Мета:

  • учити дітей довіряти одне одному, відчувати командний дух;

  • розвивати навички мовленнєвої взаємодії.

Хід вправи

Діти домовляються між собою. Одна дитина бере на себе роль Локомотива, інші стають Вагонами і утворюють «потяг», який рухається по кімнаті, огинаючи перешкоди. Локомотив рухається з відкритими очима, Вагони заплющують очі. Вагони мають встановити контакт одне з одним та повністю довіряти Локомотиву. Для ускладнення вправи можна збільшити кількість Вагонів або пустити два «потяги».

Аналіз вправи:

  • Як ти почував себе у ролі Локомотива?

  • Чи легко тобі було «їхати» за Локомотивом?

  • Ким тобі більше подобається бути Локомотивом чи Вагоном?

  • Яким повинен бути Локомотив?

Вправа «Хмарочоси»

з використанням інтерактивного методу «Снігова куля»

Мета:

  • учити дітей домовлятись одне з одним.

Обладнання:

- будівельний матеріал.

Хід вправи

Діти об'єднуються у кілька команд. Кожна команда повинна побудувати свій хмарочос, домовившись між собою про черговість дій кожного члена команди щодо викладання будівельного матеріалу. Завдання можна ускладнити, використавши будівельний матеріал різного розміру. Важливо, щоб хмарочос не зруйнувався. Якщо діти зіб'ються з черги, або впаде хоча б один кубик чи цеглинка, роботу слід розпочати спочатку.

Аналіз вправи:

  • Чи сподобалася тобі ця гра?

  • Чи образився ти на когось під час гри?

  • Чому ваш хмарочос зруйнувався ?

Вправа «Вузлики» з використанням методу «Дебати»

Мета:

- учити дітей домовлятись і знаходити спільне рішення.

Хід вправи

Група дітей утворює коло. Кожній дитині треба з'єднати свої руки з руками дітей, які стоять не поруч з нею. Складність полягає у тому, що необхідно розплутати вузлик, не розриваючи рук, а домовляючись між собою про необхідні рухи.

Аналіз вправи:

  • Важко було розплутати вузлик?

  • Як ви гадаєте, легше поодинці розплутати вузлик, чи разом.

  • Чи варто прислуховуватися до думки інших, чому?

Вправа «Несподівані картинки»

з використанням інтерактивного методу «Синтез ідей»

Мета:

- учити дітей колективної роботи, під час якої учасники вправи можуть побачити, який внесок робить кожен член групи у загальний малюнок.

Обладнання:

- папір і кольорові олівці для кожної дитини.

Хід вправи

Діти групами сідають колом. У кожної дитини є папір та кольорові олівці. За сигналом діти починають малювати за заданою темою. Потім за сигналом діти обмінюються малюнками з сусідом ліворуч, а наступного разу — з сусідом праворуч, кожного разу домальовуючи чужий малюнок. Обмін малюнками триває доки кожен не поверне свій малюнок.

  • Чи подобається тобі малюнок, який ти почав малювати?

  • Чи сподобалося тобі домальовувати чужі малюнки?

  • Який малюнок тобі сподобався найбільше?

Вправа «Чарівна квітка»

з використанням інтерактивного методу «Асоціативна квітка»

Мета:

  • учити дітей створювати логічну схему на основі асоціацій;

  • розвивати логічне мислення, пам'ять, уяву.

Обладнання:

- картки у формі кружечків і пелюсток з зображеннями різних понять.

Хід вправи

Діти об'єднуються у команди. Кожна команда створює «чарівну квітку» за допомогою карток з зображеннями різних понять, що асоціюються з тим поняттям, зображення якого знаходиться в центрі «чарівної квітки». Кожна команда презентує свою «чарівну квітку». У центрі «чарівної квітки» можуть бути зображення будь-яких понять: «іграшки», «квіти», «домашні тварини», «фрукти», «цифри» тощо. Перемагає команда, яка створить найбільшу «чарівну квітку».

Аналіз вправи:

  • Чи сподобалося тобі створювати «чарівну квітку»?

  • Чи складно було?

  • Чи допомагала тобі команда?

  • На яку тему ви хотіли б створити чарівну квітку наступного разу?

Вправа «Що змінилось?» з використанням інтерактивного методу «Удвох»

Мета:

- учити дітей працювати у парах;

- розвивати спостережливість, увагу.

Хід вправи

Діти утворюють пари, роздивляються одне одного, потім повертаються спиною одне до одного. Кожен учасник змінює свій зовнішній вигляд — знімає бант, розстібає кілька ґудзиків, одягає кофточку тощо. Діти мають визначити, що змінилося у зовнішньому вигляді напарника. Аналіз вправи:

  • Чи складно було змінити свій зовнішній вигляд?

  • Як ти гадаєш, що складніше — змінити свій зовнішній вигляд чи відгадати, що змінилось у зовнішньому вигляді товариша?

  • Чи сподобалася тобі гра?


Такі вправи проводять не лише на заняттях, а й під час різних режимних процесів. Ігрова форма спонукає дітей до активності та мовленнєвої творчості, дає змогу створити умови, за яких старші дошкільники швидко набувають необхідного майбутнім школярам досвіду комунікативної діяльності.

Виставка методичних посібників із розвитку мовлення.

4. Рефлексійно-практичний модуль

Тестування педагогів «Розвиток мовлення дітей на основі вимог Базової програми "Я у Світі"»

Шановні педагоги! Цей тест спрямований на самоконтроль та подальшу саморегуляцію вашої компетентності щодо визначеної теми роботи. Не думайте довго над відповідями, довіряйте своїй інтуїції та компетентності.

З'єднайте лініями терміни з їхнім тлумаченням згідно з Базовою програмою.

А. Оригінальність 1. Самостійні прояви творчості,

відхід від соціально заданих зразків.

Б. Саморозвиток 2. Особливий вид активності

нерегламентованого,

перетворювального характеру.

В. Творчі дії 3. Здібність дитини робити

по-своєму, не спираючись на зразок.

Г. Творчість 4. Прояви оригінальної діяльності

дитини.

  1. Знайдіть визначення «креативності» за Базовою програмою:

А) самостійна реалізація творчості дитини;

Б) загальна здібність дитини, її здатність до творчості. Комплекс інтелектуальних та особистісних якостей, що сприяє становленню і прояву творчості;

В) особистість, здатна на творчі, оригінальні рішення. Необхідна складник сучасної дошкільної освіти;

Г) включення індивідуального досвіду дитини у виконанні певних завдань.

3. Оберіть показники сформованості креативності, які визначені в Базовій програмі (відповідей може бути декілька):

А) чутливість до проблем, готовність їх розв'язувати власними силами; відкритість новим ідеям, інтерес до невідомого;

Б) уміння підійти до проблеми з різних точок зору;

В) застосування власного життєвого досвіду;

Г) уміння дивуватися.

4. Розставте номери етапів творчого процесу, що визначені Базовою програмою «Я у Світі».

№ ... Виникнення ряду запитань до дорослого, однолітків, до самої себе.

№... Пошук і знаходження розв'язку.

№... Усвідомлення проблеми.

№... Виникнення в дитини відчуття неясності чогось (поява проблеми).

№... Формулювання гіпотези.

№... Виділення значущих для успішного розв'язаним проблеми елементів, диференціація головного й другорядного.

5. Скільки стадій прояву творчої активності дошкільника визначено в Базовій програмі?

А) 3;

Б) 4;

В)5;

Г) 6.

  1. Визначте чинники, які (за Базовою програмою) впливають на формування в дітей креативності (відповідей може бути декілька):

А) нерегламентоване середовище;

Б) надання зразків для відтворення;

В) демократичні стосунки;

Г) можливість наслідувати творчу особистість.

7. Впишіть у таблицю номери напрямів роботи за Базовими сферами:

  1. Інтимізувати життя дитини: збільшити кількість та тривалість індивідуальних довірчих розмов; з розумінням ставитись до її прагнення визначити та від стояти «своє місце».

  2. Підтримувати в дітей готовність звернутися по допомогу до знайомих дорослих.

  3. Оперативно реагувати на потреби дитини більше дізнатися про об'єкти природи, формувати культуру ознайомлення з невідомим.

  4. Демонструвати шанобливе ставлення до культур різних етнічних середовищ.

Сфера

напрямку

«Природа»




«Культура»




«Люди»




«Я Сам»







  1. Яке твердження є правильним?

А) Методика розвитку мовлення вивчає загальні закономірності розвитку, виховання й навчання дітей дошкільного закладу в умовах ДНЗ;

Б) методика розвитку мовлення визначає закономірності педагогічної діяльності з формування мовлення дітей дошкільного віку;

В) методика розвитку мовлення вивчає особливості мовлення дітей у домовний період;

Г) методика розвитку мовлення вивчає особливості системи дошкільної освіти.

  1. Який із напрямів роботи не належить до методики розвитку мовлення?

А) Формування уявлень про людей як про представників ноосфери;

Б) розвиток зв'язного мовлення;

В) розвиток лексичного аспекту мови;

Г) формування граматичного аспекту мови.

  1. Що не вважають словесною творчістю дітей?

А) Складання творчих переказів;

Б) створення слів-неологізмів;

В) читання віршів напам'ять;

Г) складання віршів.

  1. Яка з інструкцій до мовного завдання буде більшою мірою орієнтувати дитину на словесну творчу активність?

А) Склади розповідь за картинкою...;

Б) придумай нову історію про...;

В) розкажи про...;

Г) згадай історію про...

  1. Яке заняття найтриваліше за часом проведення?

А) Комплексне;

Б) інтегроване;

В) комбіноване;

Г) індивідуальне.

13. Створення нових комбінацій з відомих елементів —це:

А) ставлення до діяльності;

Б) якість результату дитячої діяльності;

В) характеристика мотиваційної основи діяльності;

Г) способи діяльності.

14. Що можна зарахувати до одного з етапів творчого акту?

А) Наслідування;

Б) кінцеву оцінку, аналіз отриманого результату;

В) розширення кругозору художника;

Г) створення умов для образотворчої діяльності.

15. Виберіть правильне визначення інтерактивних форм розвитку та виховання дітей дошкільного віку:

А) це форма роботи, яка будується на суб'єкт-суб'єктних відношеннях та міжособистісною взаємодією всіх учасників процесу під час роботи над спільною темою (вихователь — діти);

Б) це процес та результат поєднання окремих елементі її навчання й виховання в єдину цілісну систему з метою одержання якісно нового результату дошкільної освіти;

В) ця форма роботи складається з кількох частин, майже не пов'язаних між собою. Можуть комбінуватися різні види діяльності дітей;

Г) ці форми підпорядковані одній темі: вихованню звукової культури мовлення або формуванню граматично правильного мовлення.

16 Які з перерахованих нижче ТРВЗ-технологій можна використовувати з метою розвитку мовлення дітей дошкільного віку?

А) Плямографія;

Б) малювання долонькою;

В) малювання пальчиком;

Г) малювання зубною щіткою.

Перевірте свій рівень

До 7 правильних відповідей — «Незадовільно» — низький, недостатній рівень професійної діяльності.

8-10 правильних відповідей — «Задовільно» — середній рівень професійної діяльності.

11-13 правильних відповідей — «Добре» — достатній рівень професійної діяльності.

14-16 правильних відповідей — «Відмінно» — високий рівень професійної діяльності.

Робота в групах

Інтерактивна гра «Перевтілення»

Тривалість гри: 7-10 хвилин.

Відповідальний: практичний психолог.

Мета. Розвивати творчість та креативність вихователі«,

Обладнання: календарик, канцелярська скріпка, коректор, маркер, ручка, ножиці, файл, калькулятор, трафаретна лінійка, записник, фотокамера.

Хід гри. Психолог. Протягом дня ми всі граємо різні ролі, навіть не помічаючи цього. Сьогодні я пропоную вам виконати дещо незвичні для вас ролі. Зараз кожна команда витягне по три предмети. Завдання: уявити себе цим предметом та презентувати себе з точки зору обраної ролі як учасника сьогоднішнього семінару.

Приклад. «Я — телефонна трубка. Я дуже важлива річ, Якби не я та мої сестри, ви не мали б змоги приїхати сьогодні на такий цікавий семінар. Іноді зі мною буває моя менша сестричка — фотокамера, яка може лишити вам напам'ять багато чудових спогадів!».

Психологічна гра «Побажання» (частина II)

Тривалість гри: 3-5 хвилин.

Відповідальний: практичний психолог.

Мета. Зняти емоційне напруження; закріпити комфорт­ну, дружню атмосферу серед присутніх.

Обладнання: однакові листівки (за кількістю присутніх), кошик.

Хід гри. Психолог роздає листівки учасникам (які вони заповнили на початку семінару), намагаючись зробити це так, щоб листівка хазяїна не потрапила йому ж таки. Отримавши листівку, кожний читає, що йому побажав колега, та зазначає, чи здійснилось його бажання.

Підбиття підсумків роботи семінару. Вихідний моніторинг.

Анкета вихідного діагностування:

1. Чи здійснились ваші очікування від сьогоднішнього заходу? ____________ ______________________ _______________________________________________________________

2. З яким настроєм ви підете? ________________________________________ _______________________________________________________________ _______________________________________________________________

3. Поставте оцінку сьогоднішньому заходу (за п'ятибальною шкалою): _____ _____________________ ________________________________________________________________

4. На які запитання ви хотіли б почути відповіді на наступних семінарах? __________________________________________________________________

5. Які теми з Базової програми для вас найскладніші? ____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________Дякуємо за співпрацю!

Схожі:

Навчально-виховний комплекс №8 дошкільний підрозділ ЖИВІ КАЗКИ Автор:...
«Живі казки» відображають яскраві риси дітей «іскри» особистостей вихованців автора казок, різні аспекти з їх внутрішнього світу,...
РЕКОМЕНДАЦІЇ круглого столу вихователів дошкільних навчальних закладів...
«група ризику», обов’язковості дошкільної освіти для дітей старшого дошкільного віку, забезпечення необхідних умов функціонування...
ПЛАН РОБОТИ районного методичного об’єднання вихователів та музичних...
України «Про охорону життя і здоров’я дітей», Положенням про дошкільний навчальний заклад та Положенням про навчально-виховний комплекс,...
«Взаємозв’язок мовного та психічного розвитку дітей дошкільного віку»
Для характеристики відношень між трьома феноменами (мова – мовлення – мислення), що склалися у процесі людської комунікації в єдину...
Миролюбівський навчально-виховний комплекс «Загальноосвітній навчальний...
КЗО Миролюбівський навчально-виховний комплекс «Загальноосвітній навчальний заклад І-ІІІступенів – дошкільний навчальний заклад»
Інтерактивні технології навчання
Мозковий штурм” – це ефективний і добре відомий інтерактивний метод колективного обговорення, що використовується для стимуляції...
БЕЛЛЬ-ЛАНКАСТЕРСЬКА СИСТЕМА АКТУАЛЬНА Й СЬОГОДНІ
Реформування дошкілля відкрило перспекти­ву розвитку навчально-виховних комплексів, які стають другою домівкою для дітей дошкільного...
Моральне виховання дітей дошкільного віку
Моральне виховання дітей дошкільного віку 227226 Зміст і методи виховання дітей ДОШКІЛЬНОГО Віку
Назва навчального закладу
Боярський навчально-виховний комплекс «Дошкільний навчальний заклад – загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів» Лисянської районної ради...
"Шкільна бібліотека інформаційний центр навчального закладу"
Чаплинський навчально виховний комплекс "дошкільний навчальний заклад загальноосвітня школа І -ІІ ст." Лисянської районної ради Черкаської...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка