|
Скачати 103.96 Kb.
|
Заняття № 21 на тему: «Спілкування з роботодавцем: крок за кроком». Мета: Навчити учасників правильно та ефективно спілкуватися з роботодавцем, викликати гарне враження під час телефонної розмови, навчитись складати резюме та проходити співбесіду з роботодавцем. Після заняття учасники й учасниці: • знатимуть, як правильно та ефективно спілкуватися з роботодавцем; • навчаться складати резюме; • підготуються до телефонної співбесіди та складання резюме. Основні поняття для засвоєння: типи професій, профорієнтація, роботодавець, вакансія, центр зайнятості. Хід заняття 1. Знайомство Продовжити фразу по колу: «Я хочу й буду працювати в…» 2. Повторення правил 3. Очікування: Проговорити очікування по колу. 4. Вправа «Телефонна розмова з роботодавцем» Тренер повідомляє учасникам: дзвінки роботодавцям — це один із найефективніших методів отримання інформації про вакансії та перший крок до працевлаштування. У вас можуть бути побоювання з приводу того, яку відповідь ви отримаєте, оскільки немає впевненості, що там є вільні робочі місця. Але треба мати на увазі, що для роботодавця сказати «ні» по телефону не так просто. Крім того, зателефонувавши, ви нічого не втрачаєте. Практика доводить, що телефонні дзвінки в більшості випадків дають шанс принаймні на подальшу співбесіду. (див. додаток №17) Поради, які стануть вам у нагоді не тільки під час виконання завдань:
І хоча після першого дзвінка домовитись про зустріч вдається не завжди, це не означає, що на цьому підприємстві для вас не знайдеться роботи. Зробіть іще декілька спроб. Коректна наполегливість є доброю рисою характеру, і вона сподобається більшості роботодавців. Індивідуальна робота «Підготовка до співбесіди з роботодавцем» У ході підготовки до спілкування з роботодавцем необхідно подумки змоделювати сценарій бесіди. Тренер просить учасників продумати й записати шість можливих запитань роботодавця до вас та його репліки під час телефонної розмови. Продумайте і запишіть там же інформацію про себе, яку ви будете використовувати у спілкуванні з роботодавцем. Напишіть відповіді на репліки роботодавця. Якщо зараз ви не готуєтесь до співбесіди щодо працевлаштування на конкретне підприємство — розгляньте уявну ситуацію. (див. додаток №18)
Чому ця вакансія вас зацікавила?_________________________________________________________ Чи виконували ви таку роботу раніше?_____________________________________________________ ____________________________________________________________________________________________________________________ Чому ви звернулися саме на це підприємство?__________________________________________ 2. Інформація про себе, яку ви будете використовувати у спілкуванні з роботодавцем (стисле резюме): Мене звуть_____________________________________________________ Я телефоную вам за рекомендацією________________________________ з приводу працевлаштування на ваше підприємство __________________ 1. (Запитання)___________________________________________________ (Відповідь) _____________________________________________________ 2. Запитання)___________________________________________________ (Відповідь) _____________________________________________________ 3. (Запитання)___________________________________________________ (Відповідь) _____________________________________________________ 4. (Запитання)___________________________________________________ (Відповідь) _____________________________________________________ 5. (Запитання)___________________________________________________ (Відповідь)______________________________________________________ 6. Вправа «Співбесіда з роботодавцем» Інформаційне повідомлення: Співбесіда з роботодавцем зазвичай передує прийняттю ним рішення про прийом людини на роботу. Тому вона є найвідповідальнішою ланкою всього процесу працевлаштування. Опанувавши цю тему, ви навчитесь формувати в роботодавця гарне уявлення про вас, отже, підвищите свої шанси влаштуватися на гарну роботу. Співбесіда з роботодавцем — це запланована з конкретною метою розмова. Мета роботодавця — підібрати найбільш прийнятну кандидатуру на посаду. Мета шукача роботи — переконати роботодавця, що саме його якості найбільше відповідають вимогам. Більшість роботодавців дотримуються певної схеми співбесіди. Знаючи це, шукач роботи має можливість добре підготуватися до співбесіди. Перша співбесіда, як правило, проходить із представником роботодавця, наприклад із працівником відділу кадрів, який може й не мати глибокого знання всіх аспектів роботи. Його обов’язок — визначити, чи відповідає кандидат за формальними критеріями даній посаді, та вирішити, чи варто запрошувати його на другу співбесіду. Друга співбесіда зазвичай проходить безпосередньо з тим, хто приймає остаточне рішення щодо працевлаштування (директор, начальник). Готуючись до зустрічі з роботодавцем, зверніть увагу на такі поради: 1. Будьте пунктуальними. Ви маєте вчасно прибути на співбесіду. Якщо треба, відвідайте місце зустрічі заздалегідь. 2. Перевірте, чи взяли ви з собою все необхідне, наприклад, трудову книжку, якщо вона є, ручку, записну книжку, носову хусточку, окуляри, резюме, свідоцтва, дипломи, інші документи, що підтверджують вашу освіту, професію, розряд. 3. Ви маєте дотримуватися певних правил поведінки (не палити, не жувати гумку та ін.). 4. Будьте готові вислухати співрозмовника до кінця, якщо навіть отримали негативну відповідь на початку спілкування. 5. Зовнішній вигляд має бути акуратним і не крикливим. Уникайте занадто яскравого сучасного одягу, зачіски. Оскільки при зустрічі з роботодавцем зовнішність шукача роботи має вирішальне значення, то вона має бути бездоганною. Вираз обличчя — привітно усміхнений та природний. Треба зробити крок уперед для привітання після того, як роботодавець, який проводить співбесіду, зробить перший жест (крок). 6. Не сідайте без запрошення. (див. додаток №20) Рольова гра: «Співбесіда» Тренер обирає 2 учнів (за бажанням), які будуть представниками державної агенції з працевлаштування, і доручає їм окремі завдання. Визначаються обставини прийому на роботу: підприємство та посади, де є вільні місця, умовний вік, наявність кваліфікації, попереднього досвіду тощо. Ця інформація повідомляється представникам агенції з працевлаштування (кількість вакантних місць завжди менша за кількість претендентів. До того ж вони мають бути різними за профілем, наприклад, учень слюсаря на заводі та секретар-референт у торгівельній фірмі). Завдання для групи Тренер пропонує учасникам уявити себе працівниками державної служби зайнятості та підготувати запитання для інтерв’ювання тих, хто звернувся до вас з питань працевлаштування. Решті учнів пропонується у парах підготувати 1 резюме на двох. Кільком учням пропонується спробувати пройти співбесіду в комерційній агенції з працевлаштування. Інші учні, спостерігаючи за інтерв’ю, мають визначити, чи візьмуть цих претендентів на роботу, чому (аргументувати свою думку). Перед початком роботи учні мають право ознайомитися з роздатковим матеріалом про співбесіду, наведеним нижче. Учасники розігрують інтерв’ю в агенції. Воно завершується, коли працівник агенції впевнений, що з’ясував усе, що його цікавило, щоб зробити вибір. Працівники державної служби мають зробити й аргументувати вибір, повідомивши про це претендентів. Вправа має закінчитись короткою загальною дискусією для з’ясування того, чи обґрунтований вибір зробили працівники державної служби. 7. Підсумки Наприкінці заняття тренер пропонує учасниками пригадати, що відбувалося на занятті. Ставить запитання: 1. Що нового, ви дізнались сьогодні? 2. Які висновки зробили для себе? СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ
|
КАТАЛОГ ІННОВАЦІЙНИХ ОСВІТНІХ ПРОЕКТІВ ТА ОСВІТНІХ ІННОВАЦІЙ – 2013 НАПН України, закладів післядипломної педагогічної освіти, Асоціації керівників шкіл м. Києва, Громадської організації «Агенція розвитку... |
План Спілкування і комунікація. Функції спілкування. Поняття ділового... Абрамович С. Д., Чікарьова М. Ю. Мовленнєва комунікація: Підручник. – К.: Центр навчальної літератури. – 472 с |
План Спілкування і комунікація. Функції спілкування. Види, типи і... Бацевич Ф. С. Основи комунікативної лінгвістики : підручник. – ВЦ «Академія», 2004. – 344 с |
ПЛАН СПІЛКУВАННЯ І КОМУНІКАЦІЯ. ФУНКЦІЯ СПІЛКУВАННЯ. ВИДИ,ТИПИ І... Важливо зазначити, що сфера людського спілкування включає комунікацію, яка останнім часом постає важливим предметом досліджень. Багато... |
Створення і реалізація плану розвитку ліцею нерозривно пов’язано... Має бути робочою соціальною спільнотою, в якій діти, як юні вчені, експериментують з природою та виробництвом. І коли діти самі,... |
Урок Тема. Мета спілкування і адресат мовлення; мовлення монологічне... Авилами спілкування; удосконалити вміння розрізняти такі поняття, як види мовленнєвої діяльності, монолог і діалог; розвивати вміння... |
Тема. Типові сервіси Інтернету. Спілкування в мережі. Використання програм спілкування в мережі Мета: ознайомитися з програмою для спілкування в мережі NetMeeting, навчитися створювати зустрічі, надсилати, одержувати документи... |
Тема 11. Психологія спілкування Поняття спілкування, форми, функції, рівні, засоби спілкування, види психологічних бар’єрів, особливості спілкування в підрозділах... |
Психологічні особливості віртуального спілкування Воно присутнє у нашому житті усюди: безпосереднє спілкування людей, спілкування за допомогою телефону, дитячі ігри, комп’ютерне спілкування.... |
План роботи Мета: показати шляхи застосування інтерактивних технологій на уроках іноземної мови, навчити різноманітних прийомів вербального та... |