|
Скачати 488.82 Kb.
|
Описова частина проекту Створення і реалізація плану розвитку ліцею нерозривно пов’язано із загальною системою роботи, яка орієнтована на максимальну взаємодію дітей і дорослих. Для більш чіткого розуміння напрямків вдосконалення діяльності закладу необхідно висвітлити загальні аспекти роботи ліцею в сучасних умовах. Концептуально ліцейна ідеологія виходить з того, що дитина може отримати досвід, необхідний для повноцінного життя у суспільстві, лише при спілкуванні з однолітками та досвідченими дорослими. „Відтворення досвіду” тут вважається водночас і знаряддям і метою виховання. Сучасна школа має бути робочою соціальною спільнотою, в якій діти, як юні вчені, експериментують з природою та виробництвом. І коли діти самі, під час спільної роботи, відчують еволюцію знань і навчаться, крок за кроком, як їх застосовувати, тоді вони матимуть позитивне і прогресивне ставлення до навчання і життя. На жаль, на сьогоднішній день тенденція в педагогічній практиці до обмеження освіти передаванням існуючих „об’єктивних” (хоча і доволі якісних знань) є лише новітньою версією стародавньої звички відмежовувати дітей від суспільного досвіду і недооцінювати їхній творчий культурний і соціальний потенціал. Суспільство, яке вимагає від дорослих громадян певних поглядів і знань, має першочергове завдання навчити молодь необхідних навичок. У сучасній плюралістичній демократії громадянам, окрім іншого, треба вміти вести переговори, складати власну критичну думку з суспільних питань, діяти відповідно по відношенню до суспільства, поважати інших людей, їхні думки та інтереси, а також демонструвати солідарність і колективність. Оскільки демократичні цінності й навички можна вивчити лише на практиці, всі громадяни, старі і молоді, потребують цієї практики і можливості здобути потрібний досвід. Школа, яка залучає дитину, створює необхідні умови для задоволення основних потреб у соціальній прив’язаності й солідарності. Даючи дітям шанс зробити власний внесок і ставлячись до них як до цінних членів суспільства чи громадян, навчальний заклад має нагоду задовольнити як загальні так і індивідуальні цілі. Враховуючи подібні моменти, Черкаський гуманітарно-правовий ліцей будує власну систему навчання і виховання, спираючись, насамперед, на стратегію реального залучення учнів до суспільного життя ліцейної і територіальної громади. Важливим для адміністрації в цьому напрямку є створення відповідних умов в учнівському та педагогічному колективах. До таких умов слід віднести:
Для ліцею залучення є важливим, оскільки:
Створена система організації навчально-виховного процесу в ліцеї наочно демонструє розгалужену мережу чинників, які так чи інакше сприяють залученню дітей до шкільного (і не тільки) життя. Побудова такої системи, а особливо – нормальне функціонування, значною мірою залежать від бажання і можливостей адміністрації змінювати не тільки підходи управління школою, але і стосунки з вчителями, а найголовніше – з дітьми. Провідною ідеєю ліцейного життя є те, що учні є не лише пасивними споживачами турботи чи рішень з боку дорослих. Коли йдеться про здоров’я дітей, їхня можливість отримувати інформацію стає ключовою; якщо йдеться про освіту, їхня здатність набувати навички, досвід і відповідальність є вирішальними; якщо ми розглядаємо становище учнів у соціальній групі, їхній активний внесок у прийняття рішень, що можуть вплинути на їхнє життя, це є необхідним. Аналізуючи наслідки роботи ліцею за останні 12 років можна впевнено стверджувати, що головні завдання, які ставили перед собою адміністрація та педагогічний колектив у далекому 1997 році виконані. По перше, правильно вибрано спеціалізацію установи. Доказом цього є відсоток учнів, що вступають у ВНЗ за профілем навчального закладу, зацікавленість різноманітних правоохоронних, політичних, бізнес-структур в абітурієнтах з нашої установи. Вихованці ліцею по закінченню вищої школи знаходять висококваліфіковану роботу за профілем навчання, користуються повагою та авторитетом на своїй роботі, швидко просуваються по службі. По друге, забезпечена відповідна якість навчання та виховання наших вихованців. Установа постійно проводить моніторинг та враховує в практичній роботі, яким чином випускники ліцею у своєму дорослому житті себе почувають та як адаптуються в суспільстві. Вчорашні учні, які звиклі до систематичної та системної освіти, легко навчаються в вищих навчальних закладах, адаптуються до різних виробничих умов, швидко просуваються кар’єрними сходами, є патріотами країни та достойно стають представниками нової наукової, політичної та керівної еліти нашої держави. По третє, колектив ГПЛ у важких економічних умовах спромігся якісно покращити матеріальну базу навчально-виховної роботи, створити гідні умови освіти та відпочинку учнів, технічно наситити навчальний процес. По четверте, за ці роки розроблені цілі комплекси педагогічних заходів направлені на підвищення ефективності розвитку, адаптації учня у суспільну модель, покращення результативності роботи учнівського колективу, пошуки нових мотивацій до навчання. Такі комплекси-програми, як система навчально-виховних походів, система виховної роботи ліцею, система науково-практичної діяльності учня, система рейтингового заохочення, система роботи з обдарованими учнями, система швидкої корекції знань, система пропедевтики до майбутньої професії тощо, дають можливість за чотири роки створити серйозні мотиви учням не тільки на роки навчання в ліцеї, але і на майбутнє. По п’яте, вдалося підняти в ліцеї авторитет вчителя та його самооцінку, створити додаткові мотивації до професійного зростання. За дванадцять років роботи випробувано дві системи заохочення педагогічних та технічних працівників ліцею (кількісна та якісна). Остання система найбільш демократична та незалежна, працівник отримує матеріальні стимули в залежності від об’єму та якості виконаної роботи. Виважена кадрова політика адміністрації, ради ліцею та ПК дала можливість не проводити в ліцеї за всі роки існування жодного скорочення кадрів. Вчителі ліцею мають стабільну заробітну плату, впевненість у майбутньому. Аналіз сучасної освітньої та виховної ситуації в ліцеї Черкаський гуманітарно-правовий ліцей Черкаської міської ради Черкаської області заснований в 1997 році рішенням Черкаського виконавчого комітету № 500 (власність комунальна, засновник Черкаський міська рада та її виконавчий комітет). Власне приміщення відсутнє, використовується база ЗОШ №11 (частина корпусу). Ліцей функціонує в складі 1-4(5) курсів, що відповідає рівню 8-11(12) класів. На сьогодні в структурі ліцею працює 2 факультети: іноземна і право та історія і право. Поглиблено вивчаються: правознавство, історія, англійська мова. Є угода про співпрацю з 1996 року з фаховими лабораторіями ЧОІПОПП. За цей час сформувалася плідна спільна діяльність установ з правознавства, історії, інформатики. З 2000 року тісну співпрацю з історико-філософським та юридичним факультетом ЧНУ. З 2006 року ліцей є членом комплексу «Перспектива» ЧНУ, з 2008 року організована співпраця з лінгвістичним факультетом ЧДТУ. Окремі угоди регулюють порядок співпраці з Головним управлінням МВС, СБУ, прокуратурою, Головним управлінням юстиції в Черкаській області. Завдяки адаптації своїх начальних планів до потреб учнів, батьків та вищих навчальних закладів за профілем в ліцеї окрім стандартних предметів викладається: правознавство, практичне право, права дитини, права людини, основи філософії, громадянська освіта, формальна логіка, риторика, латинська мова, айкідо, історія держави та права, історичне краєзнавство, друга іноземна мова (німецька, французька), спецкурси англійської мови (граматика, література Англії та США, юридичний переклад). На сьогоднішній день в ліцеї ефективно діють:
Система діє 11 років і охоплює в собі накопичувальну комп’ютерну базу даних (електронної копії оцінок, первинний аналіз), аналітичну базу даних (моделювання та оперативного аналізу стану навчальних досягнень і стану виховання). 1.1. Технологія використання цифрових аналітичних даних:
Ефективність такої роботи доводить високий середній бал учнів по ліцею (зважаючи на те, що щороку ліцей оновлюється на 30%), контрольні зрізи знань, наслідки зовнішнього тестування, стан виховання та організованості. Як приклад, зовнішнє тестування 2007 року (за вибором участь приймали кращі учні) дало такі результати (середній бал): історія – 10,6, математика 10,5, укр. мова – 10,4). За 2 роки обов’язкової участі в такому виді оцінювання ліцей показує стабільно високі результати. Так в 2007-08 навчальному році ліцей посів 43 місце серед усіх шкіл України за результатами всіх предметів за рейтингами www.osvita.org.ua. В 2008-09 навчальному році показники ЗНО складають: з української мови – 9,5; з математики – 8,4; історії України – 9,6; географії – 9,2; англійської мови – 9,5; біології – 8,5. Вперше отримано показник 200 балів з історії України.
Навчально-виховна система гуманітарно-правового ліцею передбачає велику кількість практичних заходів до створення та закріплення навичок командної роботи та соціальної позиції випускника гуманітарно-правового ліцею: 2.1. Система навчально-виховних походів. Структура навчально-виховних походів:
Завдяки системі підготовки і проведення походів, учні виконують не менше 85% організаційної та керівної роботи. Підготовка до кожного походу займає не менше 2 місяців, табір займає 2-3 га, кількість учасників весняного походу складає до 250 учнів ліцею. На території табору працює пересувна електростанція, 2 польові кухні, стаціонарні пости безпеки з телефонним зв’язком, обладнані ігрові майданчики з футболу, волейболу, стріт-болу, бадмінтону, місце для стрільби з пневматичної зброї, спортивного лука. Можливо гарантувати, що такого досвіду в межах України не має ніхто.
Участь в подібних заходах дає учням досвід та навички організаційної роботи.
Структура школи складається з обов’язкових занять для кожного учня (ази самозахисту). Учні, яких зацікавила дисципліна можуть займатись в групі майстерності (приблизно 5% ліцеїстів). Ліцей має відповідну матеріальну базу для ефективного існування школи Айкідо.
В студії займаються школярі та студенти міста та області. За наслідками діяльності має в своєму арсеналі значну кількість нагород. В студії щороку навчаються в середньому 15% учнів ліцею. 2.5. Система сертифікатів. Працює за рішенням педагогічної ради, як експеримент з 2005 року. Таку систему має право використовувати учень ліцею, що не має поточних оцінок початкового рівня і має відповідний середній бал. Система привчає учнів до раціонального використання свого особистого часу. 2.6. Міжнародне співробітництво для вдосконалення комунікаційних навичок.
|
Етапи розробки процедури оцінювання На наш погляд, це пов’язано з відсутністю обґрунтованих підходів до розробки стратегії оцінювання, яка тісно пов’язана з підготовкою... |
2009 ЗМІСТ ПЛАНУ ПЕРСПЕКТИВНОГО РОЗВИТКУ Перспективний план розвитку ліцею має короткостроковий характер і розрахований на 3 роки |
Активні методи групової роботи Тренінг — це форма групової роботи, яка забезпечує активну участь і творчу взаємодію учасників між собою і з учителем |
Процедури контролю якості навчального процесс Організація контролю за якістю навчально-виховного процесу проводиться згідно річного плану роботи ліцею на основі плану, графіків... |
Н. В. Бугайчук методист лабораторії виховної роботи ЧОІПОПП Від створення умов сприятливих для творчої діяльності до співробітництва педагога і дітей, та до самостійної творчості, яка і формує... |
Уроках математики Звичайно, немає жодної дорослої людини, яка б не мріяла бути здоровою, бо «здоровому кожен день свято». Незаперечним є той факт,... |
Тема. Практична робота "Створення інформаційного бюлетеня і буклета" Мета: формування практичних навичок роботи із видавничою системою MS Publisher, створення інформаційних бюлетенів, буклетів, оформлення... |
СИСТЕМА РОБОТИ В ГУРТКАХ ТА ТВОРЧИХ ОБ Концепції Державної програми роботи з обдарованою молоддю на 2006-2010 роки, схваленою розпорядженням Кабінету Міністрів України... |
Ось вони Людина, яка вміє плавати, почуває себе у воді спокійно і впевнено. Але, на жаль, для декого відпочинок біля води закінчується трагедією.... |
РЕАЛІЗАЦІЯ РІВНИХ ПРАВ І МОЖЛИВОСТЕЙ ДІТЕЙ-ІНВАЛІДІВ В УМОВАХ РОЗВИТКУ СУЧАСНОГО ДОШКІЛЛЯ |