Завідувач сектору реєстрації нормативно – правових актів, правоосвітньої діяльності та систематизації законодавства – Ярема Тетяна Володимирівна


Скачати 227.55 Kb.
Назва Завідувач сектору реєстрації нормативно – правових актів, правоосвітньої діяльності та систематизації законодавства – Ярема Тетяна Володимирівна
Дата 26.08.2013
Розмір 227.55 Kb.
Тип Закон
bibl.com.ua > Право > Закон


ІНФОРМАЦІЯ

про діяльність Головного управління юстиції у Волинській області

щодо здійснення методичного керівництва правовою роботою в територіальних органах міністерств, інших центральних органах виконавчої влади, місцевих державних адміністраціях, а також на державних підприємствах, в установах, організаціях та державних господарських об'єднаннях, територіальних

управліннях юстиції за І півріччя 2013 року
Здійснення методичного керівництва правовою роботою покладено на сектор реєстрації нормативно - правових актів, правоосвітньої діяльності та систематизації законодавства Головного управління юстиції у Волинській області. Відповідно до розподілу функціональних обов’язків за цей напрям роботи відповідає провідний спеціаліст сектору Омелянчук Діана Олегівна – освіта вища юридична, закінчила у 2008 році Київську національну академію внутрішніх справ України, в управлінні юстиції працює з 26 листопада 2012 року, на займаній посаді з 26 листопада 2012 року. Організацію роботи та контроль на цій ділянці забезпечує заступник начальника управління Остапчук Олексій Михайлович – освіта вища юридична, закінчив у 1982 році Харківський юридичний інститут імені Ф.Е.Дзержинського (тел. (0332) 78-47-99), на посаді заступника начальника управління з 01 червня 2010 року та завідувач сектору реєстрації нормативно – правових актів, правоосвітньої діяльності та систематизації законодавства – Ярема Тетяна Володимирівна, освіта вища юридична, у 2002 році закінчила Волинський державний університет імені Лесі Українки, в управлінні юстиції працює з 2003 року, на займаній посаді з 2011 року. Телефон (факс): (0332) 78-46-61, E-mail: [email protected].
І. Перевірки стану правової роботи в територіальних органах міністерств, інших центральних органах виконавчої влади, місцевих державних адміністраціях, а також на державних підприємствах, в установах, організаціях та державних господарських об'єднаннях.
Діяльність Головного управління юстиції у Волинській області протягом І півріччя 2013 року була спрямована на: удосконалення правової роботи в територіальних органах міністерств, інших центральних органах виконавчої влади, місцевих державних адміністраціях, а також на державних підприємствах, в установах, організаціях та державних господарських об'єднаннях; підвищення кваліфікації працівників юридичних служб територіальних органів міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, місцевих державних адміністрацій, державних підприємств, установ, організацій та державних господарських об'єднань; проведення стажувань, семінарів й нарад з працівниками юридичних служб, спільно з іншими органами виконавчої влади.

Одним з найбільш дієвих, а тому пріоритетним напрямком здійснення методичного керівництва правовою роботою, є проведення перевірок стану правової роботи.

Зокрема, на виконання підпункту 4.18, 4.20 пункту 4 Положення про Головні управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, в областях, містах Києві та Севастополі, затвердженого наказом Міністерства юстиції України 23 червня 2011 року № 1707/5 та Порядку проведення органами юстиції перевірок стану правової роботи та систематизації законодавства, затвердженого наказом Міністерства юстиції України 18 січня 2012 року № 91/5 (далі – Порядок проведення перевірок), у І півріччі 2013 року Головним управлінням юстиції у Волинській області було заплановано та проведено 18 перевірок стану правової роботи ( у І півріччі 2012 року – 18 ) з них:

  • на державних підприємствах, в установах, організаціях - 4;

  • в місцевих органах виконавчої влади - 2;

  • територіальних органах центральних органів виконавчої влади та урядових органах - 10 ;

  • територіальних управліннях юстиції – 2.

За звітний період Головним управлінням юстиції області було проведено 5 контрольних перевірок (у І півріччі 2012 року – не проводились), під час яких особлива увага зверталась на реалізацію наданих за результатами попередніх перевірок рекомендацій щодо удосконалення правової роботи. Контрольні перевірки проводилися в суб’єктах правової роботи у разі виявлення попередньою перевіркою значної кількості недоліків у правовій роботі та порушень законодавства, усунення яких може викликати сумніви, а також у разі відсутності повідомлення щодо вжиття заходів з виконання рекомендацій у встановлений термін.

З метою досягнення більш ефективних форм реалізації рекомендацій, наданих за наслідками перевірок стану правового забезпечення діяльності місцевих органів виконавчої влади, підприємств, установ, організацій, Головним управлінням юстиції у Волинській області направлено лист до Волинської обласної державної адміністрації з пропозиціями щодо проведення спільних перевірок.

За участю членів Методичної Ради з правової роботи при Головному управлінні юстиції у Волинській області здійснено 18 перевірок, під час яких перевірявся не тільки стан правової роботи в територіальних органах міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, місцевих державних адміністраціях, а також на державних підприємствах, в установах, організаціях та державних господарських об'єднаннях, але й дотримання законодавства щодо державної реєстрації нормативно - правових актів (Ярема Т.В.), правової освіти (Герасимик М.І.) та систематизації законодавства (Б’яла І.В.).

За результатами проведених перевірок Головним управлінням юстиції у Волинській області керівнику органу виконавчої влади, державного підприємства, установи, організації, де проводилась перевірка надсилались листи про наслідки перевірки із зазначенням в них оцінки стану правової роботи і діяльності юридичних служб, конкретні пропозиції щодо покращення стану цієї роботи, а також встановлені строки для розробки заходів щодо усунення виявлених недоліків. Крім того, результати перевірок після їх проведення обговорювались з працівниками та керівниками установ. В ході обговорень результатів перевірок зверталась увага керівників та відповідальних працівників на необхідність усунення виявлених недоліків, надавалися практичні та методичні рекомендації з питань організації правової роботи.

Так, протягом І півріччя 2013 року за результатами 18 перевірок було виявлено 27 (у першому півріччі 2012 року - 33) порушень чинного законодавства, направлено 18 письмових рекомендацій. На виконання зазначених рекомендацій Головним управлінням юстиції у Волинській області одержано 18 повідомлень про проведену роботу. Згідно з інформацією, письмові рекомендації Головного управління юстиції у Волинській області підприємствами, установами, організаціями виконані у повному обсязі.

Перед проведенням перевірки спеціалістами управління юстиції здійснюється: аналіз інформації об’єкту перевірки про стан організації правової роботи; аналіз матеріалів попередніх перевірок стану правової роботи та виконання наданих рекомендацій за наслідками попередніх перевірок; визначення, чи перевірятиметься стан правової роботи в цілому, чи окремі її напрями; вивчення законодавства, методичних рекомендацій та інших матеріалів, які доцільно використати під час перевірки стану правової роботи; визначається доцільність залучення до проведення перевірки стану правової роботи представників інших структурних підрозділів органу юстиції, органу виконавчої влади та фахівців (експертів), що відповідає вимогам підпункту 3.6 розділу 3 Порядку проведення перевірок.

Проведення перевірок стану правової роботи в місцевих органах виконавчої влади, територіальних органах центральних органів виконавчої влади, державних господарських об’єднаннях, на державних підприємствах, в установах та організаціях, в Головному управлінні юстиції у Волинській області здійснюється у відповідності з перспективним планом роботи, затвердженим заступником начальника Головного управління юстиції у Волинській області на один рік.

Відповідно до рекомендацій, наданих в Узагальненні про стан організації Головними управліннями юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, в областях, містах Києві та Севастополі правової роботи за І півріччя 2012 року (лист Мін’юсту від 16 серпня 2012 року № 10.3-32/567), підпункту 4.20 пункту 4 Положення про Головні управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, в областях, містах Києві та Севастополі, затвердженого наказом Міністерства юстиції України 23 червня 2011 року № 1707/5, підпункту 4.7 пункту 4 Положення про районні, районні у містах, міські (міст обласного значення), міськрайонні, міжрайонні управління юстиції, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 23 червня 2011 року № 1707/5, а також пункту 1.2 Порядку проведення органами юстиції перевірок стану правової роботи та систематизації законодавства, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 18 січня 2012 року № 91/5 спеціалістом з правової роботи Головного управління юстиції у Волинській області складено перелік об’єктів перевірок стану правової роботи.

В управлінні юстиції області ведеться облік здійснених перевірок в електронному вигляді та в журнальній формі (Журнал обліку перевірок стану правової роботи), все це дозволяє правильно визначати підприємства, установи, організації в яких перевірки ще не проводились або проводились давно.

З метою удосконалення правової роботи, при проведенні перевірок стану правової роботи зверталась особлива увага щодо:

  • дотримання керівниками державних підприємств, установ, організацій вимог постанови Кабінету Міністрів України від 26 листопада 2008 року № 1040, якою затверджено «Загальне положення про юридичну службу міністерства, іншого органу виконавчої влади, державного підприємства, установ, організації» ( далі - Загальне положення про юридичну службу), зокрема щодо створення на підприємстві, в установі, організації юридичної служби, як самостійного структурного підрозділу, в залежності від характеру та складності правової роботи (департамент, управління, відділ, сектор або введення до штату юрисконсульта відповідної категорії);

  • виконання юридичною службою органу виконавчої влади завдання щодо проведення антидискримінаційної експертизи проектів нормативно – правових актів, що розробляються органами виконавчої влади, відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 30 січня 2013 року № 61 «Питання проведення антидискримінаційної експертизи та громадської антидискримінаційної експертизи проектів нормативно – правових актів»;

  • відповідність документів, які регламентують діяльність юридичної служби, вимогам законодавства;

  • наявності фактів призначення осіб на посади керівника юридичної служби, його заступника, спеціалістів без дотримання кваліфікаційних вимог, встановлених пунктами 18 – 21 Загального положення про юридичну службу;

  • дотримання планів роботи юридичною службою, з урахуванням вимог законодавства;

  • повноту та достовірність виконання юридичною службою вимог органів юстиції за результатами перевірки;

  • виконання юридичною службою вимог щодо здійснення перегляду нормативно – правових актів та інших документів з метою приведення їх у відповідність чинним законодавством;

  • правильність застосування законодавства, що регулює трудові відносини, стан виконання юридичною службою завдань визначених у підпунктах 1, 16 пункту 10 та підпунктах 1, 14 – 16 пункту 11 Загального положення про юридичну службу;

  • наявність чи відсутність фактів недотримання законодавства при підготовці матеріалів щодо відряджень працівників та забезпечення цього напрямку роботи юридичною службою;

  • організацію роботи, пов’язаної з укладанням договорів (контрактів), участь у їх підготовці та здійсненні заходів, спрямованих на виконання договірних зобов’язань, забезпечення захисту майнових прав і законних інтересів органу виконавчої влади, а також погодження (візування) проектів договорів за наявності погодження (візування) керівників заінтересованих структурних підрозділів;

  • здійснення заходів з підвищення кваліфікації працівників юридичної служби; розгляд питань правової роботи на засіданнях колегій, нарадах органу виконавчої влади;

  • надання роз’яснень законодавства – обґрунтовність та повнота наданих роз’яснень;

  • належності здійснення роботи з представництва інтересів державного органу в судах України.

Як свідчать матеріали перевірок стану правової роботи підприємств, установ, організацій найбільш поширеними недоліками в їх роботі є:

  • призначення на посади працівників юридичної служби з порушенням кваліфікаційних вимог встановлених пунктами 18 – 21 Загального положення про юридичну службу;

  • порушення вимог до оформлення та порядку затвердження посадових інструкцій працівників юридичної служби встановлених наказом Національного агентства України з питань державної служби від 13 вересня 2011 року № 11 «Про довідник типових професійно – кваліфікаційних характеристик посад державних службовців»;

  • плани роботи юристів не відповідають вимогам пункту 39, абзацу 16 пункту 236 Типової інструкції з діловодства у центральних органах виконавчої влади, Раді міністрів автономної республіки Крим, місцевих органах виконавчої влади, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 30 листопада 2011 року № 1242 (далі – Типова інструкція з діловодства). Плани не містять грифа затвердження документа; відсутні графи «Виконавець», «Відмітка про виконання»;

  • недотримання встановленого порядку візування проектів наказів та проектів договорів юридичною службою, в порушення вимог підпунктів 3, 11 пункту 10, підпунктів 3, 6 пункту 11 Загального положення про юридичну службу;

  • спільне ведення наказів з основної діяльності та адміністративно – господарських питань, що не відповідає вимогам пункту 105 Типової інструкції з діловодства, пункту 16 І розділу «Документи, що створюються в управлінській діяльності» Переліку типових документів, що створюються під час діяльності державних органів та органів місцевого самоврядування, інших установ, підприємств та організацій, із зазначенням строків зберігання документів, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 12 квітня 2012 року № 578/5;

  • штатним розписом не передбачено посаду юрисконсульта (наприклад: у Службі у справах дітей Волинської обласної державної адміністрації).

Під час перевірки стану правової роботи в Державній екологічній інспекції у Волинській області встановлено, що мають місце недотримання вимог:

  • пункту 19 Загального положення про юридичну службу, згідно з яким на посаду головного спеціаліста юридичної служби органу виконавчої влади призначається особа з вищою юридичною освітою за освітньо – кваліфікаційним рівнем магістра, спеціаліста і стажем роботи за фахом на державній службі на посаді не нижче провідного спеціаліста не менше як один рік або стажем роботи за фахом в інших сферах не менше як три роки, на противагу зазначеному у посадовій інструкції головного спеціаліста – юрисконсульта встановлено кваліфікаційні вимоги, що не узгоджуються з вищезазначеною нормою законодавства;

  • не враховано Рекомендації щодо підготовки посадової інструкції державного службовця вказаних у додатку 1 до довідника типових професійно – кваліфікаційних характеристик посад державних службовців, затвердженого наказом Національного агентства України з питань державної служби від 13 вересня 2011 року № 11, а саме посадову інструкцію розроблено на конкретного працівника, а не на посаду;

  • пункту 62 Типової інструкції з діловодства, згідно з яким внутрішнє погодження оформляється шляхом проставляння візи. Віза включає: особистий підпис, ініціали (ініціал імені) і прізвище особи, яка візує документ, дату візування із зазначенням у разі потреби найменування посади цієї особи.

Слід зазначити, що загальний стан правової роботи свідчить, що юридичні служби більшості підприємств, установ, організацій, місцевих органів виконавчої влади, що охоплені правовим обслуговуванням, працюють на належному рівні.

Про результати перевірок стану правової роботи органів виконавчої влади, державних підприємств, установ, організацій області Головне управління юстиції інформує обласну державну адміністрацію. Так, протягом І півріччя 2013 року Головним управлінням юстиції підготовлено 1 таку інформацію (у І півріччі 2012 року - 2).

ІІ. Організація підвищення кваліфікації начальників

та спеціалістів територіальних управлінь юстиції,

юрисконсультів підприємств, установ, організацій області.
Одним із напрямків здійснення методичного керівництва правовою роботою є підвищення кваліфікації начальників та спеціалістів територіальних управлінь юстиції, усунення недоліків та активізації її діяльності. У зв’язку з цим, Головним управлінням юстиції у Волинській області постійно проводиться відповідна робота.

Так, у І півріччі 2013 року з начальниками та спеціалістами районних, міських, міськрайонних управлінь юстиції проведено 4 семінари (у І півріччі 2012 року - 4), на яких розглядались актуальні питання організації правової роботи, її вдосконалення та доведено першочергові завдання, що ставляться перед органами юстиції області з урахуванням рекомендацій Міністерства юстиції України.

Так, Головним управлінням юстиції у Волинській області 26 березня 2013 року, 27 березня 2013 року, 22 травня 2013 року, 06 червня 2013 року, було проведено кущові семінари з начальниками та спеціалістами територіальних управлінь юстиції на базі Головного управління юстиції у Волинській області, Горохівського, Ратнівського районних управлінь юстиції, відділу державної реєстрації актів цивільного стану реєстраційної служби Луцького міського управління юстиції Волинської області.

Семінари проведено за окремими планами, затвердженими заступником начальника Головного управління юстиції у Волинській області, який є куратором даного напрямку роботи, до яких були включені питання:

  • аналіз роботи територіальних управлінь юстиції щодо методичного керівництва правовою роботою в органах виконавчої влади, на державних підприємствах, в установах, організаціях;

  • діяльність територіальних управлінь юстиції щодо вдосконалення правової роботи юридичними службами підприємств, установ, організацій;

  • наказ Міністерства юстиції України від 11 березня 2013 року № 403/5 «Про затвердження Примірної програми проведення перевірок стану правової роботи та систематизації законодавства в міністерствах, інших органах виконавчої влади, на державних підприємствах, в установах, організаціях та державних господарських об’єднаннях»;

  • складення переліків об’єктів перевірок стану правової роботи;

  • огляд типових порушень та рекомендацій щодо їх усунення за результатами перевірок стану правової роботи;

  • перевірка виконання юридичною службою органу виконавчої влади завдання щодо проведення антидискимінаційної експертизи проектів нормативно – правових актів, що розробляються органами виконавчої влади, відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 30 січня 2013 року № 61 «Питання проведення антидискримінаційної експертизи та громадської антидискримінаційної експертизи проектів нормативно – правових актів»;

  • порядок оформлення результатів планової або позапланової перевірки стану правової роботи;

  • порядок розгляду результатів планової або позапланової перевірки.

Актуальність тематики занять забезпечувалась шляхом попереднього опитування працівників управлінь юстиції області та за результатами аналізу та узагальнення інформаційних матеріалів щодо діяльності з методичного керівництва правовою роботою в територіальних управліннях юстиції Волинської області.

Разом з тим, підвищенню професійного рівня та набуття практичного досвіду спеціалістами районних, міських, міськрайонних управлінь юстиції сприяє проведення стажувань в Головному управлінні юстиції у Волинській області.

  1. Таким чином, у звітному періоді проведено 7 стажувань працівників територіальних управлінь юстиції (у І півріччі 2012 року - 7).

Здійснення методичного керівництва правовою роботою територіальними управліннями юстиції області постійно знаходиться на контролі Головного управління юстиції у Волинській області. Так, у звітному періоді, з метою надання практичної та методичної допомоги Головним управлінням юстиції у Волинській області проведено 2 перевірки територіальних управлінь юстиції (у І півріччі 2012 року - 1), щодо здійснення ними методичного керівництва правовою роботою, а саме: Горохівське та Ратнівське районні управління юстиції Волинської області.

За результатами перевірок територіальним управлінням юстиції вказано на необхідність дотримання Порядоку проведення органами юстиції перевірок стану правової роботи та систематизації законодавства, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 18 січня 2012 року № 91/5, Загального положення про юридичну службу, активізувати роботу щодо проведення перевірок стану правової роботи в органах виконавчої влади, на державних підприємствах, в установах, організаціях, відслідковувати правову ситуацію в районі, місті, вимагати від перевірених підприємств, установ, організацій відповідей про виконання вказаних у довідках рекомендацій шляхом надсилання на підприємства, в установи, організації листів - нагадувань, проведення перевірок в порядку контролю, а також систематичного інформування місцевої райдержадміністрації про стан правової роботи на відповідній території.

З метою підвищення професійного рівня та кваліфікації працівників юридичних служб місцевих органів виконавчої влади, територіальних органів центральних органів виконавчої влади, державних підприємств, установ, організацій у І півріччі 2013 року Головним управлінням юстиції у Волинській області було організовано та проведено 6 (у І півріччі 2012 року – 6) постійно діючих семінарів. Заняття семінару проводилися щомісяця кожної останньої середи, на яких розглянуті наступні питання:

  1. Порядок проведення органами юстиції перевірок стану правової роботи та систематизації законодавства, затверджений наказом Міністерства юстиції України від 18 січня 2012 року № 91/5;

  2. Наказ Міністерства юстиції України від 11 березня 2013 року №403/5 «Про затвердження Примірної програми проведення перевірок стану правової роботи та систематизації законодавства в міністерствах, інших органах виконавчої влади, на державних підприємствах, в установах, організаціях та державних господарських об’єднаннях»;

  3. Постанова Кабінету Міністрів України від 30 січня 2013 року № 61 «Питання проведення антидискримінаційної експертизи та громадської антидискримінаційної експертизи проектів нормативно – правових актів»;

  4. Порядок проведення Головним управлінням юстиції у Волинській області перевірок діяльності територіальних органів юстиції, затверджений наказом Головного управління юстиції у Волинській області від 30 грудня 2011 року № 597;

  5. Надання вторинної правової допомоги малозахищеним верствам населення, відповідно до Закону України «Про безоплатну правову допомогу»;

  6. Дотримання вимог проходження державної служби відповідно до Закону України «Про державну службу» та Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції»;

  7. Закон України «Про доступ до публічної інформації»;

  8. Закон України «Про захист персональних даних»;

  9. Відповідність документів, які регламентують діяльність юридичної служби, вимогам законодавства. Розроблення посадових інструкцій працівників юридичної служби, відповідно до вимог Загального положення про юридичну службу міністерства, іншого органу виконавчої влади, державного підприємства, установи та організації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 листопада 2008 року № 1040 та наказу Національного агентства України з питань державної служби від 13 вересня 2011 року № 11 «Довідник типових кваліфікаційних характеристик посад державних службовців».

  10. Положення про порядок стажування у державних органах, затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 01 грудня 1994 року № 804, наказ Головного управління юстиції у Волинській області від 22 травня 2012 року №244 «Про затвердження Порядку стажування працівників юридичних служб територіальних органів міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, місцевих державних адміністрацій, державних підприємств, установ, організацій та державних господарських об’єднань в Головному управлінні юстиції у Волинській області, районних, міських та міськрайонних управліннях юстиції Волинської області».

Під час проведення семінарів зі спеціалістами юридичних служб здійснюється огляд нових актів законодавства України та міжнародних договорів, розглядаються конкретні ситуації, що виникають в практиці юристів.

У семінарах брали участь спеціалісти, завідувачі секторів та начальники відділів Головного управління юстиції у Волинській області, адвокат Волинської обласної кваліфікаційно – дисциплінарної комісії адвокатури, старший викладач, доцент кафедри цивільного права і процесу Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки, керівник юридичної клініки «АдАстра».

На семінарах були розповсюджені методичні рекомендації, розроблені Головним управлінням юстиції у Волинській області.

З метою вдосконалення правової роботи, набуття практичного досвіду, перевірки професійного рівня і ділових якостей працівників юридичних служб місцевих органів виконавчої влади, територіальних (місцевих, регіональних) органів центральних органів виконавчої влади, урядових органів в системі міністерств, державних господарських об’єднань, підприємств, установ, на виконання вимог п. 17 Загального положення про юридичну службу, на базі Головного управління юстиції у Волинській області у І півріччі 2013 року проведено 6 стажувань працівників юридичних служб області (у І півріччі 2012 року - 5).

Стажування проводиться відповідно до Положення про порядок стажування у державних органах, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01 грудня 1994 року № 804, наказу Головного управління юстиції у Волинській області від 22 травня 2012 року № 244 «Про затвердження Порядку стажування працівників юридичних служб територіальних органів міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, місцевих державних адміністрацій, державних підприємств, установ, організацій та державних господарських об’єднань в Головному управлінні юстиції у Волинській області, районних, міських та міськрайонних управліннях юстиції Волинської області». Зміст стажування визначається індивідуальним планом, який розробляється керівником стажування спільно з працівником юридичної служби, який проходить стажування та затверджується заступником начальника Головного управління юстиції у Волинській області, який є відповідальним за напрямок методичного керівництва правовою роботою.

З метою успішного засвоєння необхідної інформації юрисконсультам під час стажування надається збірка основних нормативно - правових документів, необхідних для організації правової роботи на підприємстві, в установі, організації, документи кращих форм організації правової роботи. Стажистам надаються для використання в роботі методичні рекомендації, розроблені Міністерством юстиції України та Головним управлінням юстиції у Волинській області з питань організації правової роботи та застосування норм чинного законодавства, копії нормативно - правових документів, інших правових актів.

За результатами проходження стажування стажисти проходять співбесіду з заступником начальника Головного управління юстиції у Волинській області, який є куратором даного напрямку роботи для встановлення рівня знань стажиста. Після чого складається довідка про результати стажування.

З метою поліпшення стану правової роботи Головним управлінням юстиції протягом звітного періоду підготовлено 6 (у І півріччі 2012 року - 7) методичних рекомендацій з питань правової роботи та діяльності юридичної служби. При виборі тематики були враховані найбільш розповсюджені недоліки і порушення, виявлені у ході перевірок стану правової роботи, зміни у законодавстві та питання, що порушувались під час проведення семінарських занять.

Методичні рекомендації підготовлені із наступних правових питань:

  • Надання первинної та вторинної безоплатної правової допомоги громадянам Волині;

  • Все про новий Кримінально – процесуальний кодекс України;

  • Правові аспекти розірвання трудового договору;

  • Податок на нерухомість: хто, за що і скільки платитиме?

  • Нові правила перевірки бізнесу правоохоронцями у зв’язку з прийняттям нового КПК України;

  • Медична реформа: первинна і вторинна допомога.

Зазначені методичні рекомендації надсилаються територіальним управлінням юстиції. Також вони розповсюджуються серед органів виконавчої влади, державних підприємств, установ, організацій на постійно діючих семінарах та під час проходження стажування працівників юридичних служб в Головному управлінні юстиції у Волинській області.

З метою надання методичної допомоги юрисконсультам та працівникам територіальних управлінь в Головному управлінні юстиції у Волинській області діє методичний кабінет, забезпечений нормативно – правовими актами, методичними матеріалами, добірками зразків документів, юридичною літературою, періодичними виданнями юридичної спрямованості, що за необхідністю використовуються працівниками юридичних служб у їх практичній діяльності. Поряд з цим, у методичному кабінеті управління юстиції встановлено комп’ютер із інформаційно - аналітичною програмою „ЛІГА-ЕЛІТ”. Це дає змогу оперативно надавати інформаційно - методичну допомогу юрисконсультам підприємств, установ, організацій та громадянам.

Протягом І півріччя 2013 року Головним управлінням юстиції у Волинській області здійснювався прийом громадян, а також надавалися роз’яснення на письмові звернення юридичних та фізичних осіб. Так, у звітному періоді надано 47 роз’яснень чинного законодавства (у І півріччі 2012 року - 32).

Зокрема, роз’яснення чинного законодавства малозахищеним верствам населення надаються через громадську приймальню при Головному управлінні юстиції у Волинській області, яка створена відповідно до наказу Головного управління юстиції у Волинській області від 17 жовтня 2011 року № 464 «Про організацію роботи громадської приймальні Головного управління юстиції у Волинській області з надання безоплатної первинної правової допомоги». Прийом громадян в громадській приймальні здійснюється двічі на тиждень, а саме у вівторок та четвер з 09 до 13 години, працівниками сектору реєстрації нормативно – правових актів, правоосвітньої діяльності та систематизації законодавства. Облік звернень ведеться у відповідному журналі.

Крім того, провідний спеціаліст з методичного керівництва правовою роботою залучений до роботи та прийому громадян у виїзній громадській приймальні, яка створена відповідно до наказу Головного управління юстиції в області від 27 грудня 2012 року № 70/48 «Про cтворення виїзної громадської приймальні Головного управління юстиції у Волинській області з надання безоплатної первинної правової допомоги при обласній універсальній науковій бібліотеці імені Олени Пчілки».

Виїзний прийом громадян спеціалістами Головного управління юстиції у виїзній приймальні проводитися за адресою: місто Луцьк, вулиця Шопена, 11 у другу та четверту середу кожного місяця з 15 години до 17 години 30 хвилин, а у першу та третю середу правничу консультацію надають представники юридичної клініки Східноєвропейського університету імені Лесі Українки «Ad Astra».

Для надання належної правової допомоги у Головному управлінні юстиції є інформаційні стенди, на яких постійно розміщуються законодавчі та інші нормативно – правові акти. Крім того, працівниками головного та територіальних управлінь юстиції області систематично проводиться роз’яснення чинного законодавства, що стосується прав та законних інтересів громадян через місцеві засоби масової інформації. Так, працівниками сектору реєстрації нормативно - правових актів, правоосвітньої діяльності та систематизації законодавства у звітному періоді було опубліковано 7 матеріалів з правової тематики у газеті Волинської обласної організації національної спілки журналістів України «Діалог».

Крім того, на веб - сайті Головного управління юстиції у Волинській області розміщується інформація про проведені заходи Головним управлінням юстиції.

ІІІ. Вивчення структури та чисельності юридичних кадрів

Волинської області.

Головним управлінням юстиції у Волинській області продовжується вивчення структури і чисельності юридичних служб територіальних органів міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, місцевих державних адміністрацій, а також на державних підприємствах, в установах, організаціях та державних господарських об'єднаннях. Дана робота проводиться у відповідності до рекомендацій Міністерства юстиції України щодо обліку працівників юридичних служб підприємств, установ, організацій обласними управліннями юстиції (супровідний лист Мін’юсту від 03 червня 2005 року № 35-14/854).

Головним управлінням юстиції у Волинській області ведеться облік даних про чисельність юридичних служб органів виконавчої влади, підприємств, установ, організацій. Двічі на рік направляються листи - запити керівникам територіальних органів міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, місцевих державних адміністрацій, а також державним підприємствам, установам, організаціям та державним господарським об'єднанням про поновлення структури та штатної чисельності працівників юридичних служб. Облік штатної чисельності працівників юридичних служб підприємств Головним управлінням юстиції у Волинській області підтримується в контрольному стані у вигляді картотеки. На підставі отриманої інформації, вносяться зміни до облікових даних працівників юридичних служб.

Зазначену інформацію працівники управління юстиції з’ясовують під час проведення перевірок стану правової роботи, семінарів, стажувань юрисконсультів.

Облікові картки працівників юридичних служб органів виконавчої влади, державних підприємств, установ, організацій, органів місцевого самоврядування сформовані у картотеку за таким порядком:

  • обласна державна адміністрація та її структурні підрозділи;

  • територіальні органи міністерств та інших центральних органів виконавчої влади;

  • державні підприємства, установи, організації;

  • органи місцевого самоврядування.

Всього у Волинській області за даними територіальних управлінь юстиції охоплено правовим обслуговуванням 16 місцевих державних адміністрацій, 140 територіальних органів центральних органів виконавчої влади, 56 органів місцевого самоврядування, 73 державних підприємства, установи, організації.

Всього в області станом на 25 червня 2013 року налічується 23 вакантні посади: з них 8 – на державних підприємствах, установах, організаціях; 8 - в територіальних органах центральних органів виконавчої влади; 5 - в місцевих державних адміністраціях, 2 - в органах місцевого самоврядування.

В Головному управлінні юстиції ведеться Журнал обліку підприємств, установ, організацій та кадрів юридичної служби.

Методичне керівництво правовою роботою, недоліки та перспективи, якість та строки виконання запланованих заходів розглянуті на 2 засіданнях колегії Головного управління юстиції у Волинській області (у І півріччі 2012 року – 1). Зокрема, розглянуті питання: «Про підведення підсумків діяльності органів юстиції Волинської області за 2012 рік та завдання на 2013 рік», «Здійснення методичного керівництва правовою роботою Горохівським районним управлінням юстиції Волинської області».

Питанням правової роботи в Головному управлінні юстиції у Волинській області приділяється значна увага: вказані питання, з метою забезпечення належного ведення цього напрямку роботи, аналізуються, узагальнюються та розглядаються на оперативних нарадах Головного управління юстиції у Волинській області. Так, протягом І півріччя 2013 року питання правової роботи розглянуті на 10 оперативних нарадах при керівництві Головного управління юстиції у Волинській області (у І півріччі 2012 року - 9).


Завідувач сектору реєстрації

нормативно - правових актів,

правоосвітньої діяльності та

систематизації законодавства Т.В. Ярема


Омелянчук 78 46 61


Схожі:

Інформація про роботу сектору реєстрації нормативно-правових актів,...
Державною реєстрацією нормативно-правових актів в Головному управлінні юстиції у Волинській області займається сектор реєстрації...
Аналіз роботи з державної реєстрації нормативно-правових актів
Державною реєстрацією нормативно-правових актів в Головному управлінні юстиції у Волинській області займається сектор реєстрації...
О. М. Остапчук «30» січня 2012 року
Завідувач сектору реєстрації нормативно -правових актів, право освітньої діяльності та систематизації законодавства
Підготовлено 3 Інформаційні листи про позитивний досвід роботи: Луцького...
Виступ завідувача сектору реєстрації нормативно-правових актів, правоосвітньої діяльності та систематизації законодавства Яреми Тетяни...
МІЖВІДОМЧА КОРДИНАЦІЙНО-МЕТОДИЧНА РАДА
Заслухавши інформацію головного спеціаліста сектору реєстрації нормативно – правових актів, правоосвітньої діяльності та систематизації...
РЕКОМЕНДАЦІЇ м. Луцьк 26 березня 2013 року Координаційно методичне забезпечення
Заслухавши інформацію головного спеціаліста сектору реєстрації нормативно – правових актів, правоосвітньої діяльності та систематизації...
Про вдосконалення порядку державної реєстрації нормативно-правових...
Затвердити Порядок подання нормативно-правових актів на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України та проведення їх державної...
М іністерство юстиції України ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ ЮСТИЦІЇ У ВОЛИНСЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ
Відповідно до Положення про державну реєстрацію нормативно правових актів міністерств, інших органів виконавчої влади, затвердженого...
Таблиця 1 Інформація
Головного управління юстиції у Волинській області щодо здійснення державної реєстрації нормативно-правових актів
НАКАЗ
Відповідно до Закону України "Про виконавче провадження" та з метою приведення нормативно-правових актів у відповідність до вимог...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка