Євтушевська Таїсія Семенівна, методист Канівського міського методичного кабінету


Скачати 434.2 Kb.
Назва Євтушевська Таїсія Семенівна, методист Канівського міського методичного кабінету
Сторінка 1/5
Дата 05.09.2013
Розмір 434.2 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Психологія > Документи
  1   2   3   4   5




Євтушевська Таїсія Семенівна, методист Канівського міського методичного кабінету


ПСИХОЛОГІЧНІ ПРИЧИНИ ТА ШЛЯХИ ПОДОЛАННЯ АГРЕСІЇ В ОСВІТНЬОМУ СЕРЕДОВИЩІ

Проект засідання педагогічної ради
Актуальність та доцільність обраної теми.

Світ став украй небезпечний у багатьох відносинах. На першому місці у низці дестабілізуючих чинників стоїть ескалація агресії у різних формах. Важко уявити собі газету, статтю, часопис або програму новин, де не було б повідомлення про акт агресії чи насильства. Статистика свідчить: з якою частотою люди ранять, вбивають одне одного, приносять біль і страждання ближнім. Насильство процвітає. З року в рік збільшується кількість терористів в усьому світі. У країнах спалахують війни. Нині деякі держави мають можливість змести з лиця землі все живе, завдяки застосуванню сучасних потужних видів озброєння. Усе це може призвести до глобальної катастрофи.

В останній час через нестабільну ситуацію у країні, затяжну економічну кризу рівень життя населення різко знизився. Люди мають затримки по виплатах заробітної плати, немає стимулу працювати. Чимало їх не мають можливості заробити гроші, а ціни на товари все підвищуються й підвищуються. Усе це природно віддзеркалюється в населенні та його стосунках. Люди стали дратівливими, агресивними. Через неприємності на роботі вони «зривають зло» на своїх близьких, що зумовлює скандали у сімʼях, збільшення кількості розводів.

У цих тенденціях неможливо не визнати, що насильство і конфлікт відносяться до найсерйозніших проблем, яки сьогодні має людство. Збільшується кількість приводів агресивної поведінки в закладі, вербальна агресія прогресує.

У звʼязку з цим варто розібратися, чому саме люді діють агресивно, які заходи необхідно ухвалити, щоб уникнути або взяти під контроль подібну деструктивну поведінку. Це формує актуальність і доцільність аналізу проблеми людської агресії на засіданні педради.

Мета:

  1. Визначити суть понять «агресивність», «агресія», види агресії, зовнішні та внутрішні причин її виникнення в освітньому середовищі.

  2. Познайомити педагогів з різними точками зору психологів, вчених на дитячу агресивність, психологічні особливості важковиховуваних підлітків, можливості подолання агресивності.

  3. Виходячи із сучасних тенденцій в еволюції людства, обґрунтувати необхідність цілісного підходу в освітньому процесі, в основі якого лежать принципи Гуманної педагогіки.

  4. Виробити рекомендації для педагогів щодо ефективного спілкування, зменшення агресивних проявів.

  5. Сприяти підвищенню професіоналізму та фахової майстерності практичних психологів, соціальних педагогів, вчителів та педагогів-організаторів усвідомленню обʼєктивної реальності управління гнівом як шляху до власного здоровʼя.

  6. Пропагувати серед педагогів демократичні цінності, визнання права іншого на особисте судження.

  7. Формувати вміння цивілізовано дискутувати, переконувати, не навʼязуючи власної думки; бути активним, не викликаючи роздратування в інших.

  8. Навчитися ідентифікувати мотиви поведінки людини, управляти власним гнівом.

Завдання:

  • розглянути сучасні теоретичні підходи до проблеми агресії в освітньому середовищі;

  • розробити рекомендації для підлітків, батьків, педагогів з ефективного спілкування;

  • вдосконалювати вміння позитивного вирішення педагогічних ситуацій

Очікувані результати в аспекті теми. Після засідання педради учасники зможуть:

  • враховувати принципи, основні прийоми і методи гуманної педагогіки для роботи з агресивними дітьми, батьками, колегами;

  • обґрунтувати обʼєктивну реальність управління гнівом як шляху до власного здоровʼя;

  • набути навички управління стресом та гнівом;

  • обґрунтувати необхідність цілісного підходу в освітньому процесі, в основі якого лежать принципи Гуманної педагогіки;

  • складати рекомендації батькам, учням;

  • дати відповіді на наступні питання:

  1. Які причини виникнення агресії?

  2. Чи може ідентифікація мотивів неправильної поведінки бути кроком до профілактики агресивності?

  3. Яку роботу треба проводити з подолання конфліктності в класному колективі, серед педагогів?

  4. Як ефективно спілкуватися з агресивною дитиною?

Форма проведення: засідання-експлікація з використанням елементів тренінгу.

Функції: інформаційно-аналітична, методична, діагностично-комунікативна.

Методи отримання інформації:

Спостереження.

Анкетування педагогів.

Співбесіди з батьками.

Бліцопитування.


Організація і проведення виставки малюнків.

Вивчення наукової та спеціальної літератури.

Діагностика підлітків, педагогів.

Соціологічне опитування учнів старшої школи.

Виконання домашнього завдання педагогами.

Оформлення та обладнання:

Модель дерева (без листви).

Виставка публікацій, що має шкільна бібліотека .

Виставка дитячих малюнків «Як захистити себе, не образивши інших».

Фрагмент мультфільму режисера Олега Чуркина «Крихітка Єнот» (з 19 сек. - 4 хв. 59 сек.)

Відеофільм «Батьківство в радість» (з Програми «Родина для дитини» Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих АПН України, Державної соціальної служби для сімʼї, дітей та молоді та Державного інституту розвитку сімʼї та молоді)

Проектор, фліпт-чарт, олівці, ватман, маркери, стикери.

Тривалість педагогічної ради за часом 1год. 50 хв.

II етап - етап підготовки.

Підготовку до педагогічної ради одночасно проводять робоча, творчі та динамічні групи разом з адміністрацією, предметні методичні обʼєднання, Рада методичного кабінету. Видається наказ, розробляється план підготовки педагогічної ради, проводяться певні дослідження, спостереження.

Кожна група одержує завдання: вивчити стан проблеми на своїй ділянці. До роботи групи підключаються (допомагають) члени адміністрації, керівники методичних обʼєднань.

Наказ

Від _______________р. № _______
Про підготовку засідання педагогічної ради

«Психологічні причини та шляхи подолання

агресії в освітньому середовищі»

Відповідно до річного плану роботи школи та з метою визначення причин виникнення агресії в освітньому середовищі, шляхів її соціалізації, сприяння підвищенню професіоналізму та фахової майстерності педагогів з усвідомлення обʼєктивної реальності управління гнівом як шляху до власного здоровʼя

НАКАЗУЮ:

  1. Провести засідання педагогічної ради ____ року в приміщенні методичного кабінету школи.

  2. Відповідальним за підготовку засідання педради призначити заступника директора з навчально-виховної роботи .

  3. Затвердити такий склад творчих груп для підготовки засідання педради:

голова групи - директор школи ;

члени групи:

заступники директора з НВР ;

практичний психолог ;

учителя ______________________ _____________ .

Голова Ради методичного кабінету _____________.

  1. Створити робочу групу педагогів, затвердити її склад:

Голова групи ___________________________;

______________________________________ ;

______________________________________ ;

______________________________________ .

  1. Створити динамічну групу, затвердити її склад

Голова групи ___________________________;

______________________________________ ;

______________________________________ ;

______________________________________ .

  1. Створити фокус-групу, затвердити її склад

Модератор , соціальний педагог _________________;

Учні 9-11 класів.

  1. Створити аналітичну групу, затвердити її склад

Голова групи ___________________________;

______________________________________ ;


  1. Відповідальному за підготовку засідання педради, заступникові директора з навчально-виховної роботи _________________________:

8.1. Провести засідання творчих, динамічних та робочої груп, окреслити коло питань та зміст роботи.

8.2. Розробити разом із методичною радою школи робочий план підготовки засідання педради.

8.3. Підготувати проекти виступів.

  1. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.

Директор школи_______________________________
План підготовки до засідання педради




Зміст роботи

Завдання

Термін виконання

Виконавці

1

Створити робочу групу в складі (прізвища, ініціали, посади членів групи)

  • Скласти список рекомендованої літератури з теми засідання педради;

  • оформити виставку науково-методичної літератури в шкільному методичному кабінеті;

  • оформити виставку дитячих малюнків;

  • підібрати відеофільми, відео-фрагменти з питань, що розглядатимуться;

  • підготувати електронні презентації в PowerPoint для виступів;

  • підготувати модель дерева

За 1-2 місяці до засідання

Заступник директора з ВР,

бібліотекар, педагог-організатор, учитель інформатики

2

Створити творчу групу в складі (прізвища, ініціали, посади членів групи)

Забезпечити теоретичну компетенцію учасників засідання педагогічної ради щодо психологічних причин агресії в освітньому середовищі, підготувати виступи на педагогічну раду

За 2 місяці до засідання

Директор. Заступники директора з НВР, практичний психолог

3

Створити творчу групу в складі (прізвища, ініціали, посади членів групи)

Розробити рішення педради та скласти рекомендації для педагогів, батьків «Педагогічну скарбничку»

За 2 тижня до засідання

Заступники директора з НВР, учителя

4

Створити динамічну групу в складі (прізвища, ініціали, посади членів групи)

Провести діагностичні дослідження проявів видів агресії за методикою Басса-Дарка.

Підготувати виступ на педраді за результатами досліджень

За 1 місяць до засідання

Практичний психолог

5

Створити фокус-групу в складі учнів-старшокласників

Провести соціологічні дослідження по вивченню біологічного джерела агресії, впливу сімʼї на становлення агресивної поведінки дітей.

За 1 місяць до засідання

Соціальний педагог

6

Створити фокус-групу з числа педагогів закладу

Провести психологічні дослідження емоційного вигорання педагогів за методикою В.В.Бойко (компʼютерна версія С.Г. Крівенкова); спостереження на уроках та анкетування педагогів, щодо проявів професійної деформації

За 2 місяця до засідання педради

Практичний психолог, заступник директора з НВР

7

Створити динамічну групу в складі (прізвища, ініціали, посади членів групи)

Провести бліц-опитування, підготувати демонстраційний матеріал та аналітичну довідку за результатами.

Провести аналіз виконання домашнього завдання учасниками засідання педагогічної ради.

Під час засідання педагогічної ради

Соціальний педагог, учитель

8

Випустити Методичний бюлетень» «Агресія як психологічний феномен»

Забезпечити теоретичну компетенцію педагогів

За місяць до засідання

учителя

9

Проаналізувати і узагальнити матеріали роботи творчих, динамічних робочих груп

Сформувати програму засідання педагогічної ради;

остаточно визначити форму проведення

За 2 тижня до засідання

Директор, заступник директора з НВР, практичний психолог

10

Підготувати матеріали роботи груп до засідання педради

Узагальнити матеріали вивчення і підготувати їх презентацію на педраді

За тиждень до засідання

Учитель інформатики

11

Підготувати домашнє завдання учасникам засідання

Для роздумів: «Мої досягнення в роботі з подолання власних

агресивних проявів»

За 1 місяць до засідання педради

Заступник директора з НВР, практичний психолог
  1   2   3   4   5

Схожі:

Євтушевська Таїсія Семенівна, методист Канівського міського методичного кабінету
Насильство процвітає. З року в рік збільшується кількість терористів в усьому світі. У країнах спалахують війни. Нині деякі держави...
Методичні рекомендації Черкаси 2010
Автор – Валентина Чередніченко, методист Черкаського міського методичного кабінету установ освіти
Структура роботи методичного кабінету ДНЗ «Решетилівський професійний...
Безпосереднє керівництво роботою методичного кабінету здійснює методист ліцею Раїса Іванівна Рафальська
Урок 1-2 «Електрична енергія. Джерела та споживачі. Провідники та...
Прокопенко Степан Самійлович – методист черкаського міського методичного кабінету установ освіти
ПОЛОЖЕННЯ ПРО БІБЛІОТЕКУ МЕТОДИЧНОГО КАБІНЕТУ РАЙОННОГО (МІСЬКОГО) ВІДДІЛУ ОСВІТИ
Положення визначає рівень базових вимог до бібліотеки (бібліотечно-інформаційного центру) методичного кабінету районного (міського)...
О. М. Ніколенко (керівник колективу)
С. П. Фоміна, зав навчально-методичного кабінету світової літератури та російської мови Кіровоградського ОІППО імені В. Сухомлинського...
10-й (11-й) клас ЕТИКА ДІЛОВОЇ КОМУНІКАЦІЇ
Г. Р. Уперенко, методист методичного кабінету відділу освіти виконавчого комітету Смілянської міської ради Черкаської області; С....
СОЦІОЛОГІЯ
Лутак Н. А., голова Дніпропетровського міського методичного об’єднання викладачів суспільних дисциплін, викладач-методист Дніпропетровського...
Тема досвіду: використання інформаційно-комунікаційних технологій...
Досвід вивчався у 2009-2011 роках завідувачем методичного кабінету міського відділу освіти Трохименко І. М
«Науково-методичний супровід зростання професійної компетентності...
...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка