"Вчимося бути толерантними" Мета


Скачати 57.61 Kb.
Назва "Вчимося бути толерантними" Мета
Дата 13.08.2013
Розмір 57.61 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Психологія > Документи
"Вчимося бути толерантними"
Мета: знайомство учасників із загальнолюдськими цінностями, розширення словникового запасу, розвиток гнучкості мислення, формування навичок толерантного спілкування.
Обладнання: аркуші формату А4, фломастери, маркери, бланки до тесту «Риси толерантності».
Перебіг заходу

1  Привітання

Психолог. Добридень усім присутнім! Рада бачити вас у гарному настрої. Сподіваюся, сьогоднішня спільна робота не буде марною, а знання, які ви отримаєте, знадобляться вам.

Ритуал привітання.

Усмішка по колу та потискання рук.
2  Вправа «Мій образ»

Мета: знайомство учасників групи, налаштування на сприйняття основного змісту завдання.

Психолог роздає всім учасникам аркуші А4, на яких кожному потрібно написати своє ім’я й намалювати власний образ (це може бути певний символ, предмет, будь-що).

Слід наголосити, що вміння малювати тут не важливе. Коли всі виконають завдання, ведучий пропонує кожному по черзі назвати своє ім’я й розповісти про власний образ.

Після закінчення презентацій створюємо «галерею портретів» учасників.

· Психолог. А тепер погляньмо на нашу галереюПодумайте і скажіть, який висновок ми можна зробити після виконання цієї вправи? (Усі люди різні.)

· А як же нам, таким різним, жити, навчатися й працювати разом, та ще й не сперечатись одне з одним? (Потрібно бути толерантними одне до одного.)

А що таке толерантність і як бути толерантною людиною, ви дізнаєтеся на сьогоднішньому занятті, тема якого — «Толерантність у нашому житті».

Кожен із нас незалежно від соціального статусу, віку й статі хоче, щоб його любили, поважали, цінували. Кожен мріє про те, щоб інші дарували йому тепло, добро, відчуття комфорту й радості спілкування. Водночас мало хто замислюється над значенням цих слів.

· Подумайте і скажіть, що таке добро?

· Що означає «бути доброю людиною і робити добро іншим»?

· А як можна подарувати тепло?

· Як ви думаєте, що таке захист?

· Що означає «бути захищеним»?
Психолог. У кожного з нас є дорогі серцю місця, куди завжди хочеться повернутися. Там нас люблять, захищають, поважають і завжди чекають. Найкомфортніше у сім’ї, в якій ми зростаємо.

· Поміркуймо, а де ще ми можемо відчути увагу інших людей? Так, це наша школа. Скільки б не минуло років, що б не сталося в житті, двері школи завжди відчинені. Ваші вчителі радо зустрінуть вас. Школа — це ще одна велика родина.

· Як ви думаєте, чи можна назвати ваш клас родиною?

· Що спільного є в усіх вас?

· Якими словами можна схарактеризувати стосунки в родині? (Любов, дружба, повага, поблажливість.)
Сьогодні ми познайомимося ще з одним поняттям, яке характеризує добрі взаємини між людьми, — толерантністю, що означає повагу, здатність без агресії сприймати думки, поведінку, форми самовираження та спосіб життя іншої людини, якщо вони відрізняються від наших.

Передусім «толерантність» — це доброзичливе й поблажливе ставлення до чогось. Але толерантна людина не повинна бути поблажливою до всього, наприклад, до порушення прав людини чи маніпуляцій і спекуляцій. Те, що порушує загальнолюдську мораль, не повинно сприйматися толерантно3 Вправа «Зашифровані слова»
Психолог. Отже, бути толерантною людиною — значить поважати людей. Наскільки ми поважаємо ту чи іншу людину, свідчить наше вміння ввічливо спілкуватися.

· Які слова потрібно використовувати, щоб із нами було приємно спілкуватися? (Ввічливі слова.) Зараз перевіримо, чи знаєте ви їх.

· На дошці заздалегідь записані слова ввічливої людини, але букви в них переставлені місцями:

· добрий день — йдбрио ньед;

· добрий ранок — окран бодийр;

· добрий вечір — ірчев борийд;

· дякую — куюдя;

· будь ласка — дубь сакал;

· пробачте — ропчебат;

· до побачення — няопчебан од.
4 Тест «Риси толерантної людини»
Мета: з’ясувати, як учасники групи сприймають себе, які свої риси вони оцінюють як позитивні, якими хочуть стати, які засоби досягнення мети знають і визнають; навчити учасників бути самокритичними та об’єктивними.

Інструкція. Спочатку в стовпчику «А» поставте знаки «+» навпроти тих трьох якостей, які, на вашу думку, у вас найбільше виражені: «0» — навпроти тих трьох якостей, які найменше виражені. Потім у стовпчику «Б» поставте знаки «+» навпроти тих трьох якостей, які, на вашу думку, найбільш характерні для толерантної особистості.

Кожен учасник одержує бланк тесту «Риси толерантної особистості» (додаток 1).

Психолог підраховує загальногрупову кількість позначених плюсом якостей у колонці «Б» за кожним параметром і записує в бланк, прикріплений на дошці. На погляд групи, три якості, які набрали найбільшу кількість балів,— це ядро толерантної особистості.

Потім дітям пропонується порівняти власні уявлення про толерантну особистість («+» у колонці «Б») з уявленнями групи.
Рефлексія вправи

Порівняйте уявлення про себе («+» у колонці «А») з портретом толерантної особистості, створеним групою.

Чи виникали труднощі під час виконання завдання? Для чого ми виконували це завдання?

Психолог вивішує плакат «Ознаки толерантної людини» (додаток 2).
5  Вправа «Асоціативний ряд»

Психолог на аркуші паперу по вертикалі записує слово «толерантність» і пропонує учасникам назвати слова-характеристики людини, які асоціюються зі змістом поняття «толерантність» і починаються з літери вертикального рядка. Характеристики записуються навпроти літер:

· Т — терпимість;

· О — об’єктивність;

· Л — ласкавість;

· Е — емпатійність;

· Р — рішучість;

· А — автентичність (насамперед це вираження щирості стосовно людини. Автентична людина бажає бути і є собою як у своїх безпосередніх реакціях, так і в поводженні загалом);
· Н — надійність;

· Т — творчість;

· Н — ніжність;

· І — ініціативність;

· С — спокійність;

· Ть — талановитість тощо.
6  Вправа «Рекомендації»
Мета: формування в учасників здатності бути об’єктивними стосовно себе, сприяння їхньому пошуку своїх сильних сторін із точки зору теми заняття.

Інструкція. Учасникам необхідно підготувати рекомендацію для того, щоб їх прийняли в закритий елітарний клуб для толерантних людей. У ній необхідно розкрити свої основні чесноти, сильні сторони, представити себе як людину, гідну стати членом клубу.

Ведучий нагадує, що йдеться про реальні, невигадані факти й сильні сторони.

Питання для обговорення:

· Чиї презентації сподобалися? Чим саме?

Якщо в когось виникали труднощі, то з чим це пов’язано? Як їх можна подолати?  

7  Рефлексія заняття

Питання для обговорення:

· Які ваші враження від виконаних завдань?

· Що нового ви дізналися?
8  Ритуал прощання

Психолог. Наше заняття завершується, і ми прощаємося. Але чи все ви встигли сказати одне одному? Зараз у вас є шанс сказати все, що хочете. Висловити свої думки можна так, щоб почули всі або лише той, кому ці слова адресовані.

Подякуймо оплесками собі та своїм однокласникам за те, що вони були тут разом із нами і продемонстрували неабияку толерантність у спілкуванні між собою.

Додаток 1
Тест «Риси толерантної особистості»
Інструкція. Спочатку в стовпчик «А» поставте «+» навпроти тих трьох рис, які, на вашу думку, у вас виражені найбільше.

«0» — навпроти тих трьох рис, які у вас виражені найменше.

Потім у стовпчик «Б» поставте «+» навпроти тих трьох рис, які, на вашу думку, найбільш характерні для толерантної особистості.
Додаток 2
Ознаки толерантної людини

· Успішно співпрацює з іншими на засадах партнерства.

· Готова прийняти думку інших.

· Поважає гідність людини.

· Поважає права інших.

· Приймає іншого таким, яким він є.

· Здатна поставити себе на місце іншого.

· Поважає право бути інакшим.

· Визнає різноманітність.

· Визнає рівність інших.
Терпима до чужих думок, вірувань, поведінки Відмовляється від домінування й насильства

Схожі:

«Вчимося бути здоровими» З досвіду роботи Проект
Основний та другорядні (дотичні) навчальні предмети: основи здоров'я, біологія, хімія, інформатика
Вчимося толерантності. Мета
...
Обласний конкурс учнівських проектів «Вчимося бути здоровими»
У наш час проблеми здоров’я набули особливої актуальності через стійку тенденцію погіршення фізичного та психічного стану дітей,...
План-конспект виховної години на тему: «Шкідливий вплив ГМО»
Мета: ознайомити учнів зі шкідливістю Гено Модифікованих Організмів (ГМО), що саме може бути наслідком вживання ГМО, які можуть бути...
План-конспект виховної години на тему: «Шкідливий вплив ГМО»
Мета: ознайомити учнів зі шкідливістю Гено Модифікованих Організмів (ГМО), що саме може бути наслідком вживання ГМО, які можуть бути...
Тема: Вчимося розуміти та поважати інших
Очікувані результати: після проведеної дискусії з елементами психотренінгу учасники зможуть
25. 05. 2010 №2147-13 Начальникам відділів (управлінь) освіти райдержадміністрацій
«Балки Миколаївщини» в рамках щорічного Всеукраїнського конкурсу «Вчимося заповідувати»
І. О. Ніколаєску, доцент кафедри
Відомі слова Я. Коменського свідчать, що “учителями повинні бути люди чесні, діяльні і працьовиті; не тільки для годиться, а й насправді...
«Бути готовим до школи вже сьогодні – не означає вміти читати, писати,...
Пріоритетним напрямком реалізації наступності дошкільної і початкової ланок освіти є формування готовності дошкільників до навчання...
Сценарій свята «ДОБРО ІДЕ ПО ЗЕМЛІ» Мета
Мета. Продовжувати формувати уявлення про доброту, прищеплювати учням високі моральні цінності людини, вчити бути милосердними, чемними,...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка