«Вчимося бути здоровими» З досвіду роботи Проект


Скачати 141.9 Kb.
Назва «Вчимося бути здоровими» З досвіду роботи Проект
Дата 11.12.2013
Розмір 141.9 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Інформатика > Документи
Відділ освіти Великоновосілківської районної державної адміністрації

Краснополянська загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів

«Вчимося бути здоровими»
З досвіду роботи
Проект

антиалкогольної,

антитютюнової,

антинаркотичної реклами

очима дітей.
Виконали учні 8 класу

Краснополянської ЗОШ

І – ІІІ ступенів

Координатор: Воробцова М.Ю.


с. Красна Поляна 2013 рік
Тема: Проект антиалкогольної, антинаркотичної та антитютюнової реклами.

Координатор: учитель біології та основ здоров'я

Воробцова Марина Юріївна.

Основний та другорядні (дотичні) навчальні предмети: основи здоров'я, біологія, хімія, інформатика.

Вид проекту: інформаційний, методичний

Проблема: чи замислювалися ви, для чого необхідно берегти своє здоров'я? Який вплив на здоров'я мають шкідливі звички?
Концепція проекту

  1. Актуальність обраної теми:

Актуальність обраної теми не викликає сумнівів у зв’язку зі значною поширеністю паління та вживання алкоголю як серед дорослого населення, так і серед підлітків. Незважаючи на певні зусилля санітарно – профілактичних організацій, шкіл, учителів, батьків, проблема паління та вживання алкоголю на сьогодні є дуже гострою. Статистичні дані свідчать про те, що в середньому в Європі приблизно 30% усіх підлітків у віці 15 років курять. Перші спроби взяти сигарету в руки спостерігаються із 7 – 10 років, а в 12 – річному віці намагаються курити до 70% дітей.

Дуже поширене паління серед дівчаток, у деяких країнах навіть більше, ніж серед хлопчиків. До 65% усіх курців набувають цієї шкідливої звички ще в шкільні роки. Цікаво, що чоловіки, які не почали курити до 20 років, як правило, не курять і надалі.

Сьогодні дуже актуальними є медико – соціологічні дослідження різних вікових груп учнів у зв’язку із проблемою паління та вживання алкоголю з метою з’ясування сучасної ситуації, яка склалася в Україні, що допоможе грамотно будувати стратегію антитютюнової, антиалкогольної та антинаркотичної пропаганди й захищати здоров'я нації (7).



  1. Ідея проекту 

Найбільшим багатством кожного з нас - це є здоров'я. Його не купиш за гроші. Ми що маємо – не оберігаємо, а якщо втрачаємо то плачемо. Незважаючи на скорочення  тривалості життя, збереження здоров'я є далеко не першою серед проблем, що хвилюють і владу, і пересічених громадян. А "правда життя" проста: турбота про своє здоров'я – особиста справа кожного.

Навчаючись у школі, учні мають одержувати достатню кількість інформації та вчитися використовувати її  у своїй практичній діяльності. Разом з цим, одним з найважливіших завдань школи є виявлення в учнів задатків до певного виду діяльності та створення умов для її розвитку у відповідні здібності. При цьому слід ураховувати те, що учні мають різні задатки. Деякі учні із задоволенням оволодівають знаннями, які їм подають у готовому вигляді. Інші ж ,навпаки, прагнуть здобувати знання не з вуст вчителя, а в ході самостійних пошуків, велике задоволення вони одержують від власних спостережень за перебігом певного явища або процесу.

Робота над проектом підвищує інтерес до науки біології, поглиблює знання, спонукає до пошуку в дослідницькій роботі, залучає комп'ютерні технології, інтегрує в собі проблемний підхід, групову, дослідну, презентативну, пошукову форми роботи.


  1. Мета проекту:

  • Підвищення рівня поінформованості підлітків щодо формування навичок здорового способу життя;

  • Сприяння розвитку творчого потенціалу;

  • Популяризація корисних звичок.




  1. Завдання проекту:

  • Вивчення рівня поінформованості підлітків щодо формування навичок здорового способу життя;

  • Інформування учасників щодо принципів збереження здоров'я і ризиків його втратити;

  • формування навичок здорового способу життя підлітків;

  • виготовлення антиреклами учасниками проекту;

  • оцінка ефективності проекту;

  • проведення конкурсу реклам і творів профілактичного спрямування.




  1. Тип проекту

  • За діяльнісною спрямованістю – здоров’язберігаючий;

  • За географією контактів – загальношкільний;

  • За кількістю учасників – колективний;

  • За тривалістю проведення – довготривалий.




  1. Зміст проекту:

  • розробка положення про проект;

  • проведення роз’яснювальної роботи серед учнів ЗОШ стосовно умов виконання проекту;

  • проведення конкурсу – визначення кращих робіт на рівні навчального закладу;

  • проведення соціологічного опитування (анкетування та тестування) з метою виявлення рівня поінформованості учнів щодо формування навичок здорового способу життя;

  • проведення дослідів, які доводять негативний вплив шкідливих звичок.




  1. Учасники і партнери проекту.

Ініціаторами проекту є учні 8 класу Краснополянської ЗОШ І – ІІІ ступенів.

Список членів проекту:

Бізбіз Тетяна,

Білан Юлія,

Землянський Микола,

Золото Андрій,

Зіпір Ірина,

Круголь Юрій,

Пічахчі Віра,

Фонотов Дмитро.

Партнер проекту: фахівець із соціальної роботи на території Краснополянської селищної ради Великоновосілківського районного центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді Уласкіна Л.В.

Керівник проекту: учитель біології та основ здоров'я Краснополянської ЗОШ І – ІІІ ступенів Воробцова Марина Юріївна.


  1. Адресна направленість: учні школи, вчителі, класні керівники, батьки.

  2. Об’єкт: підлітки 12 – 15 років.



  1. Шляхи реалізації проекту:

  • Інформаційно - аналітична робота

  • збір інформації про існуючі проблеми сучасності щодо збереження та зміцнення здоров'я;

  • проведення соціологічного дослідження – анкетування (додаток 1) з метою виявлення рівня знань учнів з формування здорового способу життя;

  • проведення дослідів, які підтверджують негативний вплив алкоголю та нікотину на живі організми.

  • Інформаційно – просвітницька робота

  • Привернення уваги учнів до проблем здорового способу життя;

  • Виступи учнів на класних виховних годинах;

  • Розповсюдження інформаційних листків, пам’яток (додаток 5, 6, 7), буклетів щодо формування корисних звичок;

  • Випуск листівок – антиреклам (додаток 3);

  • Розробка рекомендацій для батьків, вчителів щодо виявлення ранніх ознак наркоманії серед підлітків (додаток 19)

  1. Етапи реалізації проекту:

І. Підготовчий етап:



Вивчення актуальних проблем збереження здоров'я, вибір проблеми, визначення мети, цілей, завдань.

Дослідження проблеми, анкетування, збір інформації щодо визначеної теми


Створення списку справ для розвязання проблеми.

Створення груп, розподіл обовязків між учасниками проекту.




Поширення інформації про проект. Визначення способів представлення результатів: виставки антиреклам, презентація проекту.



  • Розподіл обов'язків між членами групи

1 група «Історики» - надати інформацію про історію виникнення тютюнопаління, алкоголізму, наркоманії.

2 група «Лікарі»" – ознайомити учнів з негативним впливом шкідливих звичок на організм людини.

3 група «Психологи» - розповісти про найбільш розповсюджені причини вживання наркотиків, алкоголю, а також, чому діти починають палити.

4 група «Дослідники» - демонстрація дослідів, які підтверджують негативний вплив тютюнового диму та спирту на живі організми.

5 група «Хіміки» - які поясність наскільки небезпечний склад хімічних речовин.
ІІ. Планування:

  • Розробка та планування конкретних дій відповідно до визначеної проблеми.


ІІІ. Практичний етап:

  • Проведення дослідів та ознайомлення з їх результатами;

  • Поширення інформації про негативний вплив алкоголю, нікотину, наркотиків на живі організми;

  • Накопичення всієї інформації з урахуванням теми.


ІV. Підсумковий етап.


Обмін враженнями.

Створення власних рекомендацій

Систематизація та оформлення комп’ютерної презентації проекту


Планування подальшої роботи

Само – та взаємооцінювання роботи.




  1. Очікувані результати:

  • загострення уваги учнів школи на проблему формування здорового способу життя та можливих шляхах розв’язання цієї проблеми;

  • формування ціннісного ставлення до здоров'я, здатності піклуватися про інших, толерантності;

  • формування досвіду соціальної поведінки, активної життєвої позиції;

  • насичення життя спілкуванням, цікавими подіями та культурними заходами.




  1. Моніторинг ефективності проекту здійснюється шляхом аналізу кількості учасників конкурсу, кількістю творів за темою збереження та зміцнення здоров'я.


Стислий опис проекту:

Навчальний «Проект антиалкогольної, антитютюнової, антинаркотичної реклами очима дітей» присвячений профілактиці здорового образу життя. На початку проекту учні формують декілька груп, кожна з яких займається дослідженням своєї теми – «Куріння», «Алкоголь», «Наркотики». Серед них є історики, лікарі, психологи, хіміки, дослідники. У результаті роботи над проектом учні виясняють вплив на здоров’я людини шкідливих звичок; досліджують, чому саме у людей виникають такі звички; проводять анонімне анкетування та тестування учнів школи з метою виявлення їх відношення до кожної з трьох шкідливих звичок; проводять аналіз результатів проведених опитувань; створюють буклети та шкільну газету антирекламного характеру; створюють пам’ятки для учнів школи з метою профілактики; створюють мультимедійні презентації для захисту проекту.

Захист проекту перед шкільною громадою

І. Інформаційні повідомлення

Вступ

«Здорова людина є найціннішим

витвором природи»

Т. Карлейль

англ.. письменник

Що не купиш за гроші? Звичайно, здоров'я! Усі знають, але...

Життя найцінніше, що є у людини. Людина... Вона прийшла в цей світ творити лише добро й дарувати прекрасне, на це здатна лише здорова людина. Усі ми молоді, сповнені мрій, хочемо все осягнути, рухаємось вперед, мріємо про успіх. Усе життя для нас - попереду . Від сьогоднішніх наших рішень залежить наше майбутнє. Ми повинні бути здоровими. Але статистика на сьогодні повідомляє, щодо ситуації на території України:

  • Кожна третя дитина має відхилення у фізичному та психічному розвитку;

  • Високий рівень смертності немовлят

  • За тривалістю життя Україна посідає  108 місце у світі і відстає від економічно розвинутих країн на 10 – 15 років

  • Темпи зменшення кількості населення в Україні найвищі в світі, тому українців слід занести до Червоної книги як народ, що зникає.

Тема роботи  обрана не випадково – за останні роки населення України страждає на величезну кількість захворювань, абсолютно здорових людей немає.



  1. Історія виникнення нікотину (виступ істориків) додаток 8.

  2. Властивості нікотину (виступ хіміків) додаток 9.

  3. Вплив паління на організм людини (виступ лікарів) додаток 10.

  4. Психологія паління (виступ психологів) додаток 11.




  1. Що таке наркотики? (виступ хіміків) додаток 12.

  2. Історія наркотиків (виступ істориків) додаток 13.

  3. Механізм дії наркотиків (виступ лікарів) додаток 14.




  1. Історія алкоголю (виступ істориків) додаток 15.

  2. Вплив алкоголю на організм (виступ лікарів) додаток 16.

  3. Причини алкоголізму (виступ психологів) додаток 17.



ІІ. Практична частина:

Виступ дослідників про вплив алкоголю та тютюну на організм


  1. Дослід: «Руйнування формених елементів крові під впливом алкоголю» (додаток 20)

  2. Дослід «Вплив тютюнового диму на ріст і розвиток насінин квасолі» (додаток 20)

Робота над реалізацією проекту.

Ініціаторами та виконавцями проекту «Створення антитютюнової, антинаркотичної, антиалкогольної реклами очима дітей» є учні 8 класу Краснополянської ЗОШ І – ІІІ ступенів. Вони добровільно присвячують свій час здійсненню отриманих завдань, тому що часу, який виділено програмою з основ здоров'я на вивчення цієї теми недостатньо для вирішення всіх питань. На підготовчому етапі ініціативна група учнів вивчила актуальні проблеми здорового способу життя і обрала найактуальнішу проблему, реалізації якої присвятили «Проект антитютюнової, антинаркотичної, антиалкогольної реклами очима дітей». Дослідження проблеми почалося зі збору інформації, анкетування учнів 7 – 11 класів з приводу наявності шкідливих звичок. У результаті проведеного соціологічного дослідження виявлено поінформованість учнів школи щодо здорового способу життя, ставлення до шкідливих звичок та готовності від них відмовитися, якщо такі є.

Визначені основні напрями роботи: збір та накопичення інформації з урахуванням теми, підготовка наочного матеріалу, презентації, співпраця з фахівцем із соціальної роботи Уласкіної Л.В.. Виходячи з актуальності й важливості проблеми, здоров'язберігаючий проект діяв під девізом «Здорова людина є найціннішим витвором природи». Для реалізації проекту було складено план роботи, де передбачено конкретні види діяльності, виконання яких сприятиме досягненню поставленої мети та приведе до очікуваних результатів. У ході проекту ми організували виставку листівок – антиреклам, залучивши до неї класні колективи. Переможцями цього конкурсу стали Боярська Ніна (7кл.), Білан Юлія (8кл), Бізбіз Тетяна (8кл.).

За час реалізації проекту вдалося привернути увагу дітей, батьків до проблем здорового способу життя. Проект сприяв особистісній реалізації учнів, розширенню кола їх спілкування, морально – психологічний підтримці виступаючих учнів через насичення їх життя спілкуванням, цікавими подіями та культурними заходами.

Крім того, реалізація даного проекту мала значний вплив і його учасників – школярів. Участь у проектній діяльності сприяла вихованню соціально активних молодих громадян, здатних працювати в команді, брати на себе відповідальність за свої дії, толерантно ставитися до інших. Проект стимулював громадянську активність школярів, сприяв накопиченню ними досвіду роботи.


Висновки:

Вивчаючи літературу про вплив паління та алкоголю на живі організми, ми дійшли висновку, що ця проблема є актуальною для сучасного суспільства.

Проаналізувавши методики дослідження можна із впевненістю сказати, що їх можна використовувати для дослідницької роботи з учнями.

Результати анкетування.

У нашому анкетуванні брали участь 138 учнів, які погодилися відповісти на всі питання анкети. Серед обстежуваних виявлено 26 (18 %) курців і 112 (72 %) некурців. У цілому, відсоток курців досить високий. Серед хлопчиків курять 21 учень, а серед дівчаток – 5 учениць.

Аналіз анкет показав такий розподіл школярів за мотивами, які призвели до паління та вживання алкоголю:

  • наслідування – 18%;

  • прагнення бути таким, як всі –26%;

  • прагнення все в житті попробувати – 50%;

  • поганий емоційний стан – 6%.

Як видно з анкет, найчастіше починають палити діти з тих родин, де батьки курять. Але можна припустити, що паління батьків загалом не впливає на бажання дитини взяти сигарету в руки. Рішення закурити приймається найчастіше за межами родини, у підлітковому середовищі. А ось спиртних напоїв (пива, вина) більшість дітей спробували вдома, за святковими столами.

Як свідчать дані анкети, учні – курці набагато рідше займаються спортом, а то й взагалі не займаються. Але дуже велика кількість курців хотіла б позбутися шкідливої звички, бо знають про її негативний вплив на здоров'я, і у подальшому житті хотіли б вести здоровий спосіб життя.

З анкет також видно, що учні хотіли б більше дізнатися про шкідливий вплив куріння та алкоголю від медичних працівників, від батьків. Слід звернути на це увагу, і проводити якомога більше бесід з запрошеними працівниками медичних установ, з батьками.

З проведених дослідів встановлено, що тютюновий дим та алкоголь негативно впливають на живі організми.

Розроблені пам’ятки з відмови від куріння та запропонували її учням та їх батькам. (додаток 5, додаток 18, додаток 19)

Розробили план шкільних заходів з профілактики куріння та вживання алкоголю.

Завершення:

  • У ході написання проекту ми не тільки оцінили вплив паління та алкоголю на живі організми, але й допомогли набути нові наукові знання та практичні навички.

  • Своєю роботою ми довели учням нашої школи та їх батькам, що шкідливі звички негативно впливають на розвиваючийся організм.

  • Серед учнів молодшого шкільного віку необхідно проводити просвітницьку роботу, серед учнів середнього та старшого шкільного віку – пропагувати здоровий спосіб життя, показати неактуальність паління та вживання алкоголю у сучасний час, у своєму подальшому особистому житті та професійній кар’єрі.

  • Склали план шкільних заходів з профілактики шкідливих звичок.

  • Плануємо проводити більше дослідів, які доводять шкідливий вплив наркотичних речовин, алкоголю, тютюну на живі організми.

Бібліографія:


  1. Безбородько Б.М., Белінський В.П. Алкоголь і серцево – судинна система. – К.; Здоров'я, 1985.




  1. Бєляєв І.І. Тютюн – ворог здоров'я. – М.; Медицина, 1979.



  1. Левитский П.М., Опыты, доказывающие вред табачного дыма и алкоголя// Биология в школе. - 1982.- №5.- стр. 48 – 54.



  1. Хрипкова А.Г., Колесов В.Д. Анатомия и физиология подростка. – М.; Просвещение, 1982.



  1. Ягодинский В.Н. О вреде никотина и алкоголя. – М.; Просвещение, 1986.



  1. Заготова С.Н., Валеология. Справочник школьника. – Р.; Баро – пресс, 1999.



  1. Тагліна О.В. Метод проектів на уроках біології. – Х.; Ранок, 2009.



  1. Ф. Блум, А. Лейзерсон, Л. Хорстелтер, «Мозг, разум и поведение», М.: Мир, 1995 г.




  1. Н.А. Пугал, Р.А. Маш, В.И. Беляев «Практикум по гигиене», М.: Дрофа, 2000 г.


ПРЕЗЕНТАЦІЯ «Проект антитютюнової, антиалкогольної та антинаркотичної реклами очима дітей»

Схожі:

Обласний конкурс учнівських проектів «Вчимося бути здоровими»
У наш час проблеми здоров’я набули особливої актуальності через стійку тенденцію погіршення фізичного та психічного стану дітей,...
Методичні рекомендації щодо організації виховної роботи в загальноосвітніх...
У кабінетах заступників директорів з виховної роботи мають бути створені паперові, електронні картотеки передового педагогічного...
Навчально – методичні кабінети
Доречно оформити стенди або папки: " Здобутки педагогів закладу", "Заняття. Яким йому бути?", "На діагностичній основі", "3 досвіду...
"Вчимося бути толерантними" Мета
Мета: знайомство учасників із загальнолюдськими цінностями, розширення словникового запасу, розвиток гнучкості мислення, формування...
Показати значення здоров'я в житті людини, формувати в учнів прагнення...
А здійснити свої мрії, повністю реалізуватися в світі. Тому темою і девізом сьогоднішньої гри буде народне прислів'я «Здоровим будеш...
Центральна районна бібліотека Методично-бібліографічний відділ З...
Бібліотека – моя доля: з досвіду роботи / Долинська ЦРБ, метод бібліогр від.; уклад. З. В. Тарантюк, Н. П. Кушнірчук, відп за вип....
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ МЕТОДИКА ПРОВЕДЕННЯ БІНАРНОГО УРОКУ ТЕОРЕТИЧНОГО...
Методичні рекомендації з досвіду роботи викладачів Державного навчального закладу
План навчального проекту «Бути чи не бути Україні?»
Якщо ваш навчальний проект виберуть для збереження у базі даних програми „Intel® Навчання для майбутнього”, чи бажаєте ви, щоб було...
Досвіду роботи

Дорогі друзі! Сьогодні у нас незвичайна подорож країною спорту. Всі...
Всі ви діти мрієте вирости гарними,культурними,здоровими, сильними, розумними, хоча все залежить від вас самих. У нас сьогодні вікторина,...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка