План-конспект виховної години на тему: «Шкідливий вплив ГМО»


Скачати 57.8 Kb.
Назва План-конспект виховної години на тему: «Шкідливий вплив ГМО»
Дата 21.04.2013
Розмір 57.8 Kb.
Тип План-конспект
bibl.com.ua > Біологія > План-конспект
План-конспект

виховної години на тему:

«Шкідливий вплив ГМО»


  Мета: ознайомити учнів зі шкідливістю Гено Модифікованих Організмів (ГМО), що саме може бути наслідком вживання ГМО, які можуть бути алергії та їх прояви.

Генетично модифіковані організми (ГМО)- це широка група рослин, тварин і бактерій, які розроблені для широкого спектру використання, починаючи від виробництва сільськогосподарської продукції і закінчуючи науковими дослідженнями. Типи потенційних небезпек, пов'язаних з ГМО залежать від виду організму,в який вносяться зміни та його застосування. Занепокоєння щодо ГМО зумовлене їх потенціалом до негативного впливу на навколишнє середовище та здоров'я людини. Шкідливість ГМО та похідних продуктів є контраверсійним питанням – так як такі продукти мають і своїх прихильників і противників.

Всі генетично модифіковані продукти, які були офіційно затверджені для застосування, на думку уряду, не шкідливі. Однак є кілька можливих наслідків для здоров'я, які можуть виникнути в результаті введення нових генів в організм.

Шкідливість ГМО може заключатися в наступному: виникнення нових алергенів, підвищена токсичність, понижена поживність харчових продуктів, і резистентність до антибіотиків.

Харчова алергія


Харчовою алергією страждають приблизно 5% дітей і 2% дорослих у США, вона становить значну загрозу для здоров'я громадян. Алергічні реакції у людей відбуваються, коли звичайний нешкідливий білок потрапляє в організм і стимулює імунну відповідь. Відповідно змінені білки,до яких організм людини не звик можуть викликати посилену імунну реакцію.Хоча жодного випадку алергічних реакцій на генетично модифіковані продукти не було підтверджено,певні лабораторні дослідження спонукали біотехнологічні компанії припинити розробки деяких ГМО похідних культур.

Підвищена токсичність


Багато рослин виробляють речовини, які є токсичними для людини. Більшість рослин, що споживаються людьми, виділяють токсини, але в таких малих кількостях, що вони не шкодять здоровю. Існує думка, що включення екзотичних генів в рослину може викликати в ній синтез отруйних речовин в значно більших кількостях, що може бути небезпечно для людини. Це може статися в процесі вбудовування в геном рослини інородного гену. Якщо інші гени рослини були пошкоджені під час процесу залучення гену це може призвести до запуску виробництва рослиною отруйних речовин. Хоча ці ефекти не спостерігалися в ГМО рослинах, вони простежувались в процесі традиційних методів селекції якими намагались запобігти швидкому розвитку ГМО технологій. Наприклад, картопля,яку вивели селективно, для збільшення резистентності хворобам,виробляла більш високі рівні глікоалкалоїдів.

Зниження харчової цінності


Генетично модифіковані рослини теоретично мають більш низьку поживну цінність, ніж їх традиційні види, так як поживні речовини ГМО рослин можуть погано,або зовсім не засвоюватись травною системою людини. Дослідження показали, що генетично модифікована соя виробляє значно менші кількості фітоестрогенів (сполук,які як захищають людей від серцевих захворювань і раку), ніж традиційні соєві боби.

Стійкість до антибіотиків


В останні роки медики стурбовані збільшенням числа бактеріальних штамів, які виявляють стійкість до антибіотиків. Бактерії виробляють стійкість до антибіотиків, створивши ген резистентності до антибіотиків шляхом природних мутацій. Біотехнологи використовують гени резистентності до антибіотиків в якості маркерів при вбудовуванні нових генів в рослини. У ранніх стадіях процесу вченим не відомо, чи приживеться екзотичний ген у новому геномі. Приєднавши потрібний ген до гену стійкості до антибіотика нова ГМО рослина може бути досліджена,шляхом вирощування в середовищі,що містить відповідний антибіотик. Якщо рослина виживає, значить що вона взяла ген стійкості до антибіотика разом із вбудованим геном. Існує побоювання, що бактерії, що живуть у кишечнику людини і тварини можуть забрати ген стійкості до антибіотика із генетично модифікованої рослини.

Поки що не ясно, які ризики можливі при такому трансгенезі.Офіційні дослідження ГМО бактерій із застосуванням ДНК з травної системи в контрольованих лабораторних умовах не проводилися. Біотехнологами використовуються два типи генів резистентності до антибіотиків ті, які вже існують у бактерій в природі. Уряди багатьох країн заохочують біотехнологів до припинення експериментів в області резистентності до антибіотиків.

Але це не далеко все!



ГМО. ГМО? ГМО!

ГМО можуть чинити згубний влив не лише на здоров’я та розвиток нашого з вами потомства, як уважалося – в першому-другому поколінні, а негативно проявлятися в організмі людини вже незабаром – усе значною мірою залежить від кількості спожитих ГМО-продуктів. Тому то й українські виробники сьогодні навперебій чіпляють до своїх товарів „лейби”, на яких вказується непричетність даного продукту до генної інженерії.
Упаковок продукції, на яких би зазначався вміст відповідних геномів очевидно, що на кілька порядків менше, бо для товаровиробника така позначка означатиме аутсайдерство на ринку (особисто я, у порівнянні з першими – продуктами „Без ГМО”, таких, де зазначається їх відсоток, не зустрічала). У випадку відсутності ГМО в продукті або його вмісті в меншому, ніж було вказано, розмірі, якраз може бути використане відповідне маркування. Держспоживнагляд зобов’язаний перевіряти правдивість такої інформації. Відтак, харчові продукти, виробники яких приховують інформацію, про вміст у них трансгенів, будуть вилучені з обігу.
В Україні існує всього п’ять лабораторій, у яких можна провести відповідні дослідження. Куди більше існує суперечливих поглядів, щодо шкідливого впливу генетично-модифікованих організмів на власне організм людини. Проти науки не попреш, її результати можна підтверджувати або спростовувати, але значно гірше – замовчувати, що успішно робиться упродовж тривалого часу, до прикладу, в сусідній Росії. Саме там, як уже згадувалося, а також і в західних країнах, більше десяти років проводяться відповідні дослідження, висновки щодо яких далеко не втішні і щонайгірше, досі остаточно не підтверджені усіма європейськими сусідами. Таку тенденцію можна пояснити зростанням генетично модифікованих продуктів: овочів, фруктів, зернових та злакових сільськогосподарських культур і фактичне витіснення ними натуральних, тих, що не піддані генній інженерії.
Однак, така ситуація, мала би відбиватися у відповідній ціновій градації: хочеш вживати екологічно чистий натуральний продукт – будь ласка, але плати дорожче, геномодифікований – і ціна доступніша. Вибір за людиною. Інша річ, де гарантія того, що ми їмо саме той продукт, а не інакший? Хто реально зможе проконтролювати процес виробництва й з упевненістю сказати – тут немає ГМО! І чи взагалі можливою буде така процедура? Адже існує ймовірність, що з плином часу генетично змінені рослини можуть продовжувати мутувати далі й поряд з ними в свої первозданній „чистоті” не втримаються й ті, що ростуть неподалік.
Ще 1988 році було вперше було посаджено трансгенні злакові культури, а у 1993 році у продажу з’явилися продукти харчування з геномодифікованими компонентами. Відтоді продукти з вмістом ГМО поступово починають завойовувати світові продовольчі ринки. Такі країни як США, Канада, Аргентина, Китай, Португалія, Іспанія, зайняли під виробництво ГМ-культур до половини своїх посівних площ. На той час вважалося, що це великий прогрес, нечуваний прорив науки, що зможе назавжди вирішити проблему з продовольством.
З часом неконтрольоване використання трансгенізованих компонентів у продуктах, а також в ліках, парфумерії та косметиці, й відповідні досліди провідних біотехгнологів світу щодо шкоди для здоров’я людини та її майбутнього потомства, породили ряд дискусій та протестів з боку лікарів та екологів. Також ця проблема почала поставати у багатьох країнах світу на державному рівні, як і на рівні природоохоронних, екологічних організацій, населення в цілому. Однак, потяг уже вирушив.
Як і більшість протиприродних людських експериментів (мається на увазі втручання людини у природній стан і розвиток), трансгенізація сьогодні вийшла з-під контролю її першовідкривачів. Багаторічні досліди на щурах, вважається, не є вагомим аргументом для роздування паніки навколо генетично модифікованих організмів. Одні країни оголошують себе зонами вільними від ГМО, інші – навіть не бажають підтвердити проведені дослідження своїми іноземними колегами. Коло замикається і стає порочним. Бо сьогодні на світовому рівні є запущений інший – значно небезпечніший експеримент, участь у якому беремо ми з вами і за наслідками якого ніхто на жаль не прослідкує, не кажучи вже про якусь відповідальність.

Схожі:

План-конспект виховної години на тему: «Шкідливий вплив ГМО»
Мета: ознайомити учнів зі шкідливістю Гено Модифікованих Організмів (ГМО), що саме може бути наслідком вживання ГМО, які можуть бути...
План-конспект виховної години на тему: «Цигарки повільна смерть»
«Цигарки – повільна смерть» Мета: довести учням шкідливість куріння та негативний його вплив на організм людини. Форма проведення:...
План-конспект виховної години на тему: «Цигарки повільна смерть»
«Цигарки – повільна смерть» Мета: довести учням шкідливість куріння та негативний його вплив на організм людини. Форма проведення:...
План-конспект виховної години на тему: " Життя людини найвища цінність"
Формувати високу мовну культуру, встановлювати тісні стосунки з рідними, однолітками. Виховувати чесність, довіру, відвертість, людяність,...
План-конспект виховної години до дня української мови та літератури...
Мета: познайомити учнів з геніальною людиною, агіографом і літописцем. Основоположником давньоруської історіографії, першим вітчизняним...
План-конспект виховної години на тему: "ЗАПОБІГАННЯ НАСИЛЬСТВА НАД ДІДЬМИ"
Мета: ознайомити учнів з основними правовими документами, що захищають дитину від жорстокої поведінки, зокрема концепція ООН про...
План-конспект виховної години на тему: «Що я знаю про рідний край»
Мета: поглибити знання учнiв про Україну; прищеплювати любов до рідного краю; розширити змiст поняття громадянин України; розвивати...
План-конспект виховної години Тема
Обладнання: ноутбук, презентація, вирізки з журналів, прислів'я, записані на окремих аркушах, картки
План-конспект виховної години Тема
Обладнання: ноутбук, презентація, вирізки з журналів, прислів'я, записані на окремих аркушах, картки
План-конспект виховної години Тема
Виховувати в учнів гуманність, справедливість і вимогливість до людей, уміння цінувати дружбу, здатність до самооцінки й потребу...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка