Психологічний супровід діяльності молодого вчителя


Скачати 18.34 Kb.
Назва Психологічний супровід діяльності молодого вчителя
Дата 27.03.2013
Розмір 18.34 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Психологія > Документи
Матеріали підготувала ст. викладач кафедри психології Боговарова О.І.
Психологічний супровід діяльності молодого вчителя
Завдання та форми роботи шкільного практичного психолога:


  • створювати умови для психологічної підтримки педагога під час адаптації до умов роботи в школі; допомагати, в разі потреби, знімати емоційне напруження в педагога, розв’язувати конфліктні ситуації;

  • брати активну участь у процесі формування адекватного уявлення молодого вчителя про свої професійні можливості (балінтовські групи для обговорення труднощів, з якими зустрічається вчитель-початківець у своїй діяльності; відвідування психологом уроків з наступним обговоренням з педагогом та ін.);

  • надавати допомогу вчителю у можливості зрозуміти свої обмеження, сильні та слабкі сторони (тестування за бажанням, з наступним індивідуальним обговоренням), пропонувати матеріали для отримання зворотнього зв’язку від учнів та їх батьків (анкетування “Вчитель – учень”, “Вчитель очима учнів та батьків”, “Основні показники діяльності педагога”); працювати, в разі потреби, над підвищенням самооцінки, формуванням позитивного “Я-бачення”;

  • давати рекомендації для врахування індивідуально-психологічних особливостей педагога адміністрації, методистам під час прийому педагога на роботу, розподілу навантаження та доручень, під час формування робочих творчих груп, атестації та просуванні в професійній кар’єрі (кар’єрне консультування, створення індивідуальних програм професійного та особистісного зростання);

  • допомагати у розв’язанні професійних та особистісних проблем (заключення контракту про взаємодію з метою дослідження та проектування діяльності, самоорганізації, саморозвитку, конструювання технологій педагогічної діяльності; індивідуальне психологічне консультування та психотерапія);

  • активне соціально-психологічне навчання педагогів з метою розвитку психологічної компетенції, формування стійкої мотивації до саморозвитку, становлення індивідуальної стратегії та тактики ефективного педагогічного спілкування (організація лекцій, семінарів, групових дискусій з актуальних проблем вікової та педагогічної психології; рольові та ділові ігри; спостереження за роботою більш досвідчених колег, відвідування відкритих уроків та виховних заходів з наступним детальним обговоренням та аналізом; проведення соціально-психологічних тренінгів: навичок ефективного спілкування, оволодіння навичками психологічної саморегуляції, організаційного, рефлексивності і т.ін.);

  • працювати над створенням сприятливого психологічного клімату у шкільному колективі.

Схожі:

Школа молодого вчителя – одна з ефективних форм становлення молодого спеціаліста
Школа молодого вчителя– одна з форм підвищення кваліфікації молодих учителів, які мають педагогічний стаж роботи до 3-х років. Школа...
2007 Науково-методичний та психологічний супровід упровадження зовнішнього...
...
Соціально психологічний супровід навчання і розвитку молоді з особливими...
...
ЗМІСТ Пояснювальна записка 4
Психологічний супровід впровадження Базової програми розвитку дитини дошкільного віку
Чернівецька обласна державна адміністрація Департамент освіти і науки НАКАЗ
Чернівці проведено обласний семінар з проблеми: «Психологічний супровід навчально-виховного процесу»
Без творчого життя особистість не може бути вихованою
Марківської ЗОШ І-ІІІ ступенів було проведено заняття школи професійної адаптації молодого вчителя математики під керівництвом методиста...
Мультимедійний супровід заняття. Листи А4, ручки, стікери, роздатковий...
Психолого-педагогічні аспекти взаємодії вчителя й учнів у спільній пошуково-пізнавальній діяльності в умовах особистісно-орієнтованого...
Психологічний супровід вірішення ґендерних проблем
Страцинська Ірина Анатоліївна, кандидат психологічних наук, представник психологічної служби ДНЗ „Одеське вище професійне училище...
Профілактика ВІЛ-інфекції/СНІДу
ВІЛ впливає на роботу організму, розглянути гіпотези походження вірусу, психологічний та юридичний супровід проблеми СНІДу, розглянути...
ЗМІСТ ДІЯЛЬНОСТІ ВЧИТЕЛЯ І УЧНІВ У ПРОЦЕСІ ПРОЕКТНО-ТЕХНОЛОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Учні уважно слухають вчителя і аналізують запропоновані ним проблеми Вчитель пропонує учням ряд проблем, орієнтовний перелік об'єктів...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка