Школа молодого вчителя – одна з ефективних форм 
           
          становлення молодого спеціаліста 
           
          Школа молодого вчителя– одна з форм підвищення кваліфікації молодих учителів, які мають педагогічний стаж роботи до 3-х років. Школа покликана формувати майстерність, творчу індивідуальність молодих педагогів. 
           
          Коло молодого вчителя створюється на базі навчального закладу, де працює досвідчений учитель з даного фаху, який має досвід наставницької роботи. Керівник школи складає навчальний план і програму занять, розраховану на 3-5 років (додаток 8). 
           
          До занять у школі молодого вчителя з періодичністю раз на місяць залучають постійні слухачі (3-8 осіб) – учителі (бажано) одного фаху. 
           
          Мета «Школи молодого вчителя» – сприяння підвищенню фахового рівня, розвитку творчого потенціалу вчителя, удосконаленню майстерності, озброєнню новітніми знаннями, методикою та технологією навчання. 
           
          Актуальність організації ШМВ зумовлена: 
          
             
            неготовністю випускників ВНЗ до практичного розв’язання соціально-педагогічних і психологічних проблем з учнями, батьками, громадськістю;
  
             
            недостатньою орієнтацією у навчальних планах і програмах;
  
             
            низьким рівнем обізнаності молодих працівників у сфері педагогічних технологій;
  
             
            неготовністю брати активну участь у загальному функціонуванні навчального закладу;
  
             
            низькою спроможністю молодих педагогів у формуванні навчальної мотивації у школярів;
  
             
            низьким рівнем знань та практичних навичок щодо особливостей у роботі з обдарованими, гіперактивними учнями, дітьми з обмеженими можливостями.
  
            
           
          Завдання діяльності ШМВ: 
          
             
            формування вмінь застосовувати теоретичні знання, одержані під час навчання у ВНЗ, у конкретній практичній діяльності;
  
             
            створення умов для швидкої та ефективної адаптації молодих освітян до професійної діяльності в умовах зміни вимог до фахових компетенцій;
  
             
            набуття молодими та новопризначеними педагогами теорії та практики щодо організації навчально-виховної діяльності у класі;
  
             
            вивчення молодими педагогами перспективного педагогічного досвіду;
  
             
            ознайомлення із сучасними методами і прийомами навчання, формами організації навчальної діяльності дітей на уроці, інноваційними педагогічними технологіями;
  
             
            ознайомлення із сучасними засобами навчання, засвоєння методики їх використання;
  
             
            ознайомлення із психолого-педагогічними особливостями роботи з обдарованими учнями та дітьми з особливими потребами;
  
             
            формування позитивних комунікативних якостей;
  
             
            формування спрямованості особистості молодого педагога на безперервне професійно-педагогічне самовдосконалення.
  
            
           
          Основні напрями роботи 
           
          1. Здійснення заходів з поглиблення педагогічних знань, методології навчання, вивчення директивних матеріалів, документів Міністерства освіти і науки України. 
           
          2. Вивчення теорії, практики та методики виховання, психології, етики, аналіз програмних документів з питань виховної роботи, формування у молодих учителів необхідних умінь і навичок. 
           
          3. Поглиблення науково-теоретичної підготовки з предмета та методики його викладання, поповнення знань із суміжних предметів. 
           
          4.Науково-методична робота з вивчення узагальненого передового педагогічного досвіду, визначення шляхів творчого його використання. 
           
          5.Здійснення заходів щодо підвищення освітнього, науково-методичного та культурного рівня молодого вчителя. 
           
          6.Організація проведення семінарів, оглядів, конкурсів, екскурсій, вечорів відпочинку, спортивних змагань тощо. 
          Основні форми навчально-методичної роботи в школі молодого вчителя: 
           
          – відвідування уроків і позакласних заходів, які проводять керівник школи (перший рік навчання), інші досвідчені вчителі (другий-третій рік навчання); 
           
          – індивідуальні консультації; 
           
          – практичні заняття, на яких здійснюється моделювання та обговорення запропонованих моделей уроків, позаурочних заходів, виготовлення зразків дидактичних матеріалів; 
           
          – співбесіди з керівником ШМВ, методистом РМК, за круглим столом. 
           
          Робота «Школи молодого вчителя» регламентована законами України та основними нормативними документами в галузі освіти: «Про освіту», «Про загальну середню освіту», Указами Президента: «Про додаткові заходи щодо підвищення якості освіти в Україні», Національною доктриною розвитку освіти України у ХХІ столітті та іншими діючими документами. 
           
          Методичне керівництво школою молодого вчителя здійснюється методичними радами шкіл, РМК (додаток 11). 
           
          Керівником школи молодого вчителя призначається заступник директора з навчально-виховної роботи. 
           
          Організація роботи з молодими вчителями передбачає дотримання принципів науковості, доступності, варіативності, новизни, зворотного зв'язку за інтересами педагогів.
         |