Школа молодого вчителя – одна з ефективних форм становлення молодого спеціаліста


НазваШкола молодого вчителя – одна з ефективних форм становлення молодого спеціаліста
Дата13.04.2013
Розмір34.7 Kb.
ТипДокументи
bibl.com.ua > Психологія > Документи



Школа молодого вчителя – одна з ефективних форм

становлення молодого спеціаліста

Школа молодого вчителя– одна з форм підвищення кваліфікації молодих учителів, які мають педагогічний стаж роботи до 3-х років. Школа покликана формувати майстерність, творчу індивідуальність молодих педагогів.

Коло молодого вчителя створюється на базі навчального закладу, де працює досвідчений учитель з даного фаху, який має досвід наставницької роботи. Керівник школи складає навчальний план і програму занять, розраховану на 3-5 років (додаток 8).

До занять у школі молодого вчителя з періодичністю раз на місяць залучають постійні слухачі (3-8 осіб) – учителі (бажано) одного фаху.

Мета «Школи молодого вчителя» – сприяння підвищенню фахового рівня, розвитку творчого потенціалу вчителя, удосконаленню майстерності, озброєнню новітніми знаннями, методикою та технологією навчання.

Актуальність організації ШМВ зумовлена:

  • неготовністю випускників ВНЗ до практичного розв’язання соціально-педагогічних і психологічних проблем з учнями, батьками, громадськістю;

  • недостатньою орієнтацією у навчальних планах і програмах;

  • низьким рівнем обізнаності молодих працівників у сфері педагогічних технологій;

  • неготовністю брати активну участь у загальному функціонуванні навчального закладу;

  • низькою спроможністю молодих педагогів у формуванні навчальної мотивації у школярів;

  • низьким рівнем знань та практичних навичок щодо особливостей у роботі з обдарованими, гіперактивними учнями, дітьми з обмеженими можливостями.


Завдання діяльності ШМВ:

  • формування вмінь застосовувати теоретичні знання, одержані під час навчання у ВНЗ, у конкретній практичній діяльності;

  • створення умов для швидкої та ефективної адаптації молодих освітян до професійної діяльності в умовах зміни вимог до фахових компетенцій;

  • набуття молодими та новопризначеними педагогами теорії та практики щодо організації навчально-виховної діяльності у класі;

  • вивчення молодими педагогами перспективного педагогічного досвіду;

  • ознайомлення із сучасними методами і прийомами навчання, формами організації навчальної діяльності дітей на уроці, інноваційними педагогічними технологіями;

  • ознайомлення із сучасними засобами навчання, засвоєння методики їх використання;

  • ознайомлення із психолого-педагогічними особливостями роботи з обдарованими учнями та дітьми з особливими потребами;

  • формування позитивних комунікативних якостей;

  • формування спрямованості особистості молодого педагога на безперервне професійно-педагогічне самовдосконалення.


Основні напрями роботи

1. Здійснення заходів з поглиблення педагогічних знань, методології навчання, вивчення директивних матеріалів, документів Міністерства освіти і науки України.

2. Вивчення теорії, практики та методики виховання, психології, етики, аналіз програмних документів з питань виховної роботи, формування у молодих учителів необхідних умінь і навичок.

3. Поглиблення науково-теоретичної підготовки з предмета та методики його викладання, поповнення знань із суміжних предметів.

4.Науково-методична робота з вивчення узагальненого передового педагогічного досвіду, визначення шляхів творчого його використання.

5.Здійснення заходів щодо підвищення освітнього, науково-методичного та культурного рівня молодого вчителя.

6.Організація проведення семінарів, оглядів, конкурсів, екскурсій, вечорів відпочинку, спортивних змагань тощо.
Основні форми навчально-методичної роботи в школі молодого вчителя:

– відвідування уроків і позакласних заходів, які проводять керівник школи (перший рік навчання), інші досвідчені вчителі (другий-третій рік навчання);

– індивідуальні консультації;

– практичні заняття, на яких здійснюється моделювання та обговорення запропонованих моделей уроків, позаурочних заходів, виготовлення зразків дидактичних матеріалів;

– співбесіди з керівником ШМВ, методистом РМК, за круглим столом.

Робота «Школи молодого вчителя» регламентована законами України та основними нормативними документами в галузі освіти: «Про освіту», «Про загальну середню освіту», Указами Президента: «Про додаткові заходи щодо підвищення якості освіти в Україні», Національною доктриною розвитку освіти України у ХХІ столітті та іншими діючими документами.

Методичне керівництво школою молодого вчителя здійснюється методичними радами шкіл, РМК (додаток 11).

Керівником школи молодого вчителя призначається заступник директора з навчально-виховної роботи.

Організація роботи з молодими вчителями передбачає дотримання принципів науковості, доступності, варіативності, новизни, зворотного зв'язку за інтересами педагогів.

Схожі:

Без творчого життя особистість не може бути вихованою
Марківської ЗОШ І-ІІІ ступенів було проведено заняття школи професійної адаптації молодого вчителя математики під керівництвом методиста...
ПЛАН РОБОТИ школи молодого педагога
Мета «Школи молодого педагога» – надати молодим вчителям методичну допомогу в розв’язанні першорядних проблем, подоланні труднощів,...
ШКОЛА МОЛОДОГО КЛАСНОГО КЕРІВНИКА
Організація роботи класного керівника з учителями з профілактики відхилень у поведінці учнів. Мистецтво робити зауваження
Психологічний супровід діяльності молодого вчителя
Вчитель – учень”, “Вчитель очима учнів та батьків”, “Основні показники діяльності педагога”; працювати, в разі потреби, над підвищенням...
Професійне здоров’я молодого вчителя. Як його зберегти
Тільки педагог, який усвідомлює цінність цілеспрямованої роботи над своїм здоров’ям, може передавати свій досвід учням, створювати...
Процес державотворення та розбудови суверенної України вимагає нових...
Школа покликана виконати соціальне замовлення держави: виховати громадянина-патріота, озброєного правовими знаннями, який розуміє...
Особливості навчання сучасних молодших школярів
Сьогодні перед нами, учителями, постає проблема не «чого учити», а «як учити», тобто проблема організації ефективних сумісних форм...
ВСТУП
Формування особистості молодого керівника в сучасному суспільстві: проблеми самоактуалізації 23
Україна
Враховуючи важливу роль педагогів у вихованні молодого покоління громадян незалежної України, з метою відзначення професійного свята...
Стати на місце іншої людини означає допомогти їй
Особливо важливим є питання навчання і дотримання толерантності в житті дітей та молоді – молодого покоління, від якого залежить...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка