Тема: Профілактика стресів у педагогічній практиці


Скачати 188.33 Kb.
Назва Тема: Профілактика стресів у педагогічній практиці
Дата 26.03.2013
Розмір 188.33 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Психологія > Документи
Тренінгове заняття.
Тема: Профілактика стресів у педагогічній практиці.
Кількість учасників: 10 учасників.

Час: 1,5 години.
Мета:

1.поінформувати про методи профілактики та боротьби зі стресом;

2.психологічна профілактика негативних особистісних утворень, які заважають підвищенню адекватності самосвідомості й знижують рівень соціальної і психологічної компетентності;

3.зниження рівня ситуативної і особистісної тривожності;

4.сприяння формуванню адекватної самооцінки;

5.формування позитивної світоглядної позиції особистості;

6.сприяння формуванню практичних навичок опанування себе в різних ситуаціях, оволодіти елементарними прийомами релаксації та аутотренінгу.
Завдання:

  1. створити механізми конструктивних взаємовідносин із негативними імпульсами,

  2. сприяти профілактиці негативних, агресивних проявів,

  3. формувати вміння самоаналізу, контролю над негативними емоційними проявами,

  4. розвивати емпатійні якості,

  5. підкріпити позитивний образ „Я”,

  6. створення умов для опрацювання учасниками тренінгу власних проблемних зон та переживання щоденності власних проблем,

  7. оволодіти методами релаксації, спрямованими на зменшення страху і стану підвищеної тривожності в емоційно травмуючи ситуаціях,

  8. провести психологічне тестування „Прихований стрес”.


Матеріали: маркери, фломастери, аркуші паперу, бейджі, стікери, плакати, дошки, роздаткові матеріали.

Хід заняття.
Вступна частина.
Вправа – знайомство „Історії з торбинки” 3 -5 хв.

Мета: настроїти учасників па роботу за темою, активізувати відчуття особистості.

Хід вправи.

На початку заняття кожен учасник оформлює картку-візитку, де вказує своє ім'я. На оформлен­ня дається 3—5 хв.

Учасники сідають у коло і по черзі витягують з тор­бинки, не заглядаючи в неї, один з наявних там пред­метів (олівець, ручка, ґудзик, гумка, кубик, котушка ниток, заколка, цукерка тощо). Після того, як усі отри­мали якусь річ, кожен по черзі промовляє фразу, яка починається з «Я», презентуючи те, що дісталося з тор­бинки. Наприклад: «Я - цукерка, солоденька, смачнень­ка, мене всі люблять». Коли всі скажуть свої фрази, можна зробити ще одне коло: передати свій предмет сусіду праворуч і промовити іншу фразу, вже «від імені» нового предмета, але починаючи знову з «Я».
Прийняття правил роботи групи. 7 – 10 хв.

Тренер звертається до групи з питанням: «Для чого в на­шому житті існують різні правила?».Після відповідей учасників він пропонує прийняти правила роботи групи під час тренінгу, які записуються на плакаті «Правила групи».

Обговорення.

  • Для того, щоб наша робота була ефективною, давайте напрацюємо правила.

  • Отож, які ви пропонуєте варіанти? Що це правило означає?

  • Чи всі погоджуються ?

  • Приймаємо дане правило?



ДО УВАГИ ТРЕНЕРА!!!

Орієнтовними правилами тренінгу можуть бути такі:

- приходити вчасно, відвідувати всі тренінги;

- брати участь у виконанні вправ і завдань добровільно;

- говорити від свого імені, про себе, висловлювати власні думки;

- один говорить — усі слухають;

- обговорювати дію, а не особу.

Учасники тренінгу обговорюють записані правила, складають їх остаточний варіант. Далі тренер підсумовує роботу і записує останнє правило: ці правила мають силу протягом усіх наших тренінгів.

Доцільно вивісити правила на видному місці і починати кожний тренінг з їх повторення.

Вступ. 5 хв.

Тренер звертається до учасників: „Сьогодні ми з вами зібралися, щоб краще познайомитись, розглянути питання „Що ж таке стрес, як ми його переживаємо, і як його подолати”. У цьому нам допоможуть сьогоднішня зустріч”.

Ознайомлення учасників з основними питаннями заняття. Тренер розповідає про зміст тренінгового заняття, зазначає, чому сьогодні необхідно говорити про стрес та навички саморегуляції.
Очікування. Вправа «Чарівна скринька» 5 – 7хв.

Учасникам роздають невеликі аркуші паперу (можна липкого). Тренер просить написати на них, чого саме педагоги чекають від тренінгу. Після цього кожен учасник зачитує свій напис і прикріплює аркуш на підготовлений тренером плакат із зображенням скриньки. (проговорення відбувається на місці, а тоді всі вивішують).

Тренер звертається до учасників: Отож, чого саме ви очікуєте від сьогоднішньої зустрічі? На аркушах паперу напишіть ваші очікування. А тоді помістіть свої очікування в „чарівну скриньку”.
Основна частина.
Мозковий штурм „Що для мене означає стрес ?” 10 - 12 хв.

Мета: привернути увагу до внутрішнього стану оточення, з'ясувати головні стресори присутніх.

Запитання тренера: ”На плакаті ви бачите напис „Що для мене означає стрес ?” Що для вас означає поняття стрес. Як ви можете його охарактеризувати ?” Усі відповіді учасників записують на плакаті. Після цього тренер разом з усіма узагальнює їх.

Рефлексія: стреси, які виникають у жит­ті, можна уявити як коридори, якими тре­ба пройти: хто швидше, хто повільніше, хто важче, хто легше, однак пройти їх усе одно доведеться.

Стрес – це:

  • проблеми на роботі

  • особистісні негаразди

  • нестабільне матеріальне становище

  • психічне напруження

  • невдачі, страхи, зриви

  • відчуття небезпеки

  • ДТП, аварії і т.д.


Інформаційне повідомлення «Стрес» 10 хв.

Тренер вивішує основні поняття на плакат, розповідаючи та надаючи інформацію учасникам.

Стрес — це захисна реак­ція організму, що має допо­могти йому подолати складні життєві ситуації.

Викид у кров спеціальних гормонів («глюко-кортикоїдів») підвищує тонус м'язів, збільшує кількість глю­кози, зменшує потяг до сну. Але така мобілізація організму відбу­вається за принципом «бороти­ся — зараз, лікуватися — пізні­ше», тому ті самі гормони, що мобілізують організм на бороть­бу, паралізують функції, які не є життєво необхідними в період стресу: страждає, насамперед, імунна систе­ма, порушуються процеси регенерації тканин, блокується вироблення статевих гормонів та гормонів росту тощо.
Стан стресу викликають стресори:

фізіологічні та психологічні.

Стресорами можуть бути фізичні та психічні подразники, ре­альні чи уявні. Людина реагує не тільки на справжню фізичну небезпеку, але й на погрозу чи нагадування про неї.

При фізіологічних стресових впливах змінюється режим роботи багатьох органів та систем організму, наприклад, пришвидшується ритм серця, підвищується згортуваність крові, змінюються захисні властивості організму.
Психологічні стресори — це фактори, що діють через сигнали: погрозу, небезпеку, об­разливість. Психологічний стрес поділяють на інформаційний та емоційний.
Інформаційний стрес виникає в ситуаціях інформаційних перевантажень, коли людина не може впоратися із завданням, не встигає приймати правильні рішення при високому ступені відповідальності за їхні наслідки. Емо­ційний стрес виникає в ситуаціях небезпеки, погрози.
Розробив теорію стресу канадський психо­лог Ганс Сельє.

Він виділив три стадії стресу: фаза тривоги, фаза опору та виснаження.

Пер­ша — реакція тривоги, коли організм починає досить слабко опиратися змінам чи пристосо­вується до них. Друга фаза — опір, коли здій­снюється адаптація до нових умов, організм у повній мірі чинить опір впливу стресора. Третя фаза—виснаження—настає після три­валого впливу стресора, всі резерви адаптації вичерпуються, і організм гине. Звичайно, що остання фаза розвивається не завжди.
Часте або тривале перебування людини у стресовому стані призводить до виснажен­ня, розвитку типових психосоматичних роз­ладів.

Патогенний вплив надмірного стресу на здоров'я людини відбувається за такими трьома основними напрямками.

Розлади опорно-м'язового апарату. Пос­тійне напруження м'язів спричиняє порушен­ня іннервації тканин, внаслідок чого розвива­ються запалення в м'язах, зв'язках, суглобах, людина може відчувати болі в спині, шиї, пле­чах, ногах, головний біль через порушення кровопостачання мозку.

Порушення обміну речовин. Підвище­не вироблення глюкози порушує регуляцію обміну речовин: у людей може зникати або зростати потреба в їжі, виникати надмірний потяг до солодкого, хтось може набирати вагу, навіть якщо не переїдає, а хтось — відчува­ти знесилення, сонливість, хронічну втому тощо.

Погіршення психоемоційної регуляції. Надмірна активізація організму не тільки спричиняє безсоння (на яке скаржаться 70% учителів), а й знижує якість сну. Людина не висипається, навіть якщо вона проспала не­обхідні вісім годин. Неповноцінний сон підви­щує нервозність, збудливість, дратівливість, знижує уважність, пам'ять, самоконтроль.
Стрес є складовою життя кожної людини і його неможливо уникнути так само, як по­треби пити чи спати. Стрес, на думку канадсь­кого психолога Ганса Сельє, створює «смак до життя». Дуже важливий і його стимулюючий, формуючий вплив у складних процесах вихо­вання та навчання і всього нашого життя. Але стресові впливи не повинні перевищувати адаптаційні можливості людини, бо тоді може погіршитися самопочуття.
Різні люди реагують на однакові стресори по-різному. У когось реакція активна — під час стресу ефективність їхньої діяльності і далі росте до певної межі («стрес лева»), а в інших — реакція пасивна, ефективність їх­ньої діяльності спадає («стрес кролика»).
Характер реакції тісно пов'язаний з хво­робами, що виникають внаслідок стресу. Уза­гальнення клінічних матеріалів дозволило лікарям припустити, що широке коло впливів, які призводять до стресу, викликає у людей гіпертонічну хворобу, виразку шлунку, деякі інші форми судинної патології з глобальними чи локальними проявами (інфаркт, інсульт, стенокардія, серцева аритмія, нефросклероз).
Так, поряд зі стресорами, спільними для всіх людей, у діяльності педагога є професійні стрес-чинники:

  • відповідальність,

  • необхідність бути спостережливим,

  • постійно підтверд­жувати свою компетентність,

  • а також тимча­сова мінливість діяльності.


Психічне напруження, невдачі, страхи, зриви, відчуття небезпеки є найбільш руй­нівними стресорами для людини. Вони, крім фізіологічних змін, які призводять до сома­тичних хвороб, дають ще й психічні наслідки емоційного перенапруження — неврози.
Вправи на релаксацію

МЕТОДИКА «ПРОСТА РЕЛАКСАЦІЯ»

Основна інструкція.

Розміщуйтесь якомога зручніше, нехай вам нічого не заважає, закрийте очі. Зосередьтесь на вашому диханні… (30 сек.).

У кожному випадку, коли ми будемо фокусувати увагу на певній групі м`язів, перед початком виконання вправи я буду давати детальні пояснення відносно того, як її треба робити. Тому не починайте вправу, перш ніж я не скажу «Готові ? Почали !»

1.Грудина.

Розслаблення почнемо з грудини. Раджу вам, але тільки за моїм сигналом, і не раніше, зробити дужу-дуже глибокий вдих. Спробуйте вдихнути все повітря, яке вас оточує. Зробимо це зараз. Готові ? Почали !

Зробіть дуже глибокий вдих. Затримайте дихання…і розслабтесь. Тепер видихніть все повітря з легень і поверніться до нормального дихання. Чи відчули ви напруження у грудині під час вдихання повітря ? Чи помітили розслаблення після видиху ? Давайте запам’ятаємо це відчуття, усвідомимо, оцінимо його, оскільки доведеться повторити цю вправу. Готові ? Почали !

Вдихніть дуже глибоко ! Глибше, ніж будь-коли. Затримайте дихання і розслабтесь. Швидко вдихніть і поверніть вихідне дихання. Відчули тепер напруження ? Відчули розслаблення ? Спробуйте розслабитися на різниці ваших відчуттів, щоб пізніше з більшим успіхом повторити все спочатку.

(Між вправами пауза в 10-15 сек.).
2. Кисті рук.

Перейдемо до рук. Спочатку я вас попрошу одночасно обидві руки стиснути в кулаки. Стисніть їх настільки сильно, наскільки це можливо. Готові ? Почали !

Стисніть кулаки дуже міцно. Затримайте ! І розслабте. Це прекрасна вправа для тих, чиї руки втомилися від писання протягом дня. Тепер давайте повторимо. Готові ? Почали !

Стисніть кулак дуже міцно. Затримайте і розслабте…

Для того щоб розслабити протилежну групу м`язів, треба просто розчепірити пальці настільки широко, наскільки це можливо. Готові ? Почали !

Розчепірте ваші пальці широко ! Затримайте їх у цьому стані. Розслабте… Повторимо ще раз. Готові ? Почали !

Розчепірте ваші пальці широко ! Максимально широко ! І розслабте… Зверніть увагу на відчуття теплоти чи поколювання у кистях рук та передпліччі. Запам’ятайте ці відчуття.

(Пауза 20 сек.).

3.Плечі.

Тепер давайте попрацюємо над плечами. Ми несемо на наших плечах великий вантаж напруження і стресів. Дана вправа полягає у стинанні плечима у вертикальній площині у напрямку до вух (подумки спробуйте дотягнутися до мочок вух вершинами плечей). Давайте спробуємо. Готові ? Почали !

Підніміть плечі. Підніміть їх вище. Ще ! Затримайте ! Розслабте… Повторимо ще раз. Готові ? Почали !

Піднімайте ваші плечі якомога вище. І розслабте. Дуже добре ! Сконцентруйте увагу на відчутті важкості у плечах. Опустіть плечі, повністю дайте їм розслабитися. Нехай вони стануть усе важчі та важчі.

(Пауза 10 сек.).

ВПРАВА «ТЕПЛО».

Займіть зручне положення. Закрийте очі. Розслабте м`язи обличчя і тіла за допомогою вправи «Я розслабляюсь». Відчуйте повне розслаблення і важкість вашого тіла. А тепер уявіть, як теплішає ваша права рука, вона стає теплою. Ви відчуватимете тепло 1-2 хвилини.

Повторіть процедуру з лівою рукою.

Відчуйте тепло в обох руках.

Відчуйте тепло в обох руках і ногах.

Відчуйте тепло в усьому тілі.

Потім уявіть собі, як тепло і важкість виходять з рук. Відчуйте вивільнення і легкість. Повторіть процедуру з ногами, з усім тілом. Відчуйте, як тепло і важкість залишили тіло, м`язи зміцніли. Ви в нормі. Відкрийте очі. Вправу можна виконувати поетапно з окремими частинами тіла.

ВПРАВА «ГОРА – З ПЛЕЧЕЙ»

Вправа виконується стоячи. Широко розставте ноги, підніміть плечі, відведіть їх назад, злегка напружуючи і зводячи в лопатках. Тримайте плечі напруженими 5-10 секунд. Після цього різко опустіть плечі, «скинувши» гору з плечей. Повторіть цю процедуру 5-6 разів.

ВПРАВА «ПРУЖИНА» АТ тренування 5 хв.

Мета : оволодіння навичками швидкого розслаблення м`язів.

  • Спочатку сядьте, закрийте очі і зробіть кілька обертань головою : зробіть чотири обертання за годинниковою стрілкою, і стільки ж – проти. Потім швидко лягайте на спину і підніміть догори, на малу відстань від підлоги, праву ногу. Тепер напружте м`язи так, наче ви натягуйте пружину – 5-7 сек., - а потім відпустіть ногу з усією вагою униз. Те ж саме – з лівою ногою. Максимально напружте усі її м`язи, повністю переключіть на них увагу. Пройдіться поглядом вздовж ноги. Потім дайте нозі впасти – важко і повільно. Повторіть кілька разів.

Вправу краще робити із закритими очима. Для досягнення повного розслаблення певної групи м`язів, треба відключити свідому увагу.

- Підніміть угору праву руку (стисніть кулак, максимально напружте м`язи). Потримайте її так, подумки проходячись вздовж неї поглядом. Потім дайте їй вільно впасти. Те ж саме зробіть із лівою рукою. Також можна напружувати і розслаблювати інші групи м`язів.

ВПРАВА «ПОВІТРЯНА КУЛЬКА». АТ тренування 5 хв.

Мета : досягти швидкого розслаблення і відчуття легкості в тілі.

- Сядьте зручно, розслабтесь. Закрийте очі, зосередьте свою увагу на диханні. Уявіть, що під час вдиху ваше тіло як повітряна кулька піднімається вгору, під час видиху - опускається вниз. Вдих – видих, вдих – видих… Вдих – видих, вдих – видих…

Методичний коментар. Через кілька тренувань можна досягти швидкого розслаблення і стану легкості в тілі, викликаючи в уяві образ повітряної кульки чи будь-який образ, пов'язаний із станом розслаблення.

ВПРАВА «ДИМОК». АТ тренування 5 хв.

Мета : емоційний відпочинок, швидке відновлення сил.

  • Станьте рівно, ноги на ширині плечей, закрийте очі. Почніть повільно розкачуватись з ноги на ногу, оберіть свій ритм розкачування. Поступово почніть обертання по спіралі, розкачуючись по колу у зручному напрямку.

Уявіть, що ви – струмінь, легкого, невагомого диму… повільно, по спіралі ви піднімаєтесь угору, все вище і вище… Ви відчуваєте свободу і легкість, ви відпочиваєте…запам’ятайте цей стан. А тепер повільно, по спіралі повертайтеся назад. Як тільки ви торкнетесь землі, ви можете відкрити очі.


Вправа «Самовизнання» 10 хв.

Інструкція: людина повинна вміти са­мостійно підтримувати свою мотивацію на належному рівні й спонукати себе до діяль­ності. Велике значення має вміння схвалювати самого себе, визнавати результа­ти своєї діяльності. Самовизнання, самосхвалення дуже корисні методи фор­мування самоповаги, оскільки ви вчитеся помічати щось позитивне в своїх діях і роз­виваєте почуття самоповаги. Враховуючи принципи й правила, які використовува­лися для схвалення інших, поміркуйте, як ви схвалювали себе та визнавали б певні конкретні результати дій і результати своєї діяльності.

Відзначте свої сильні сторони (здібності), позитивні риси характеру й те, як вони допомагали вам у навчанні.




Сильні сторони

Як допомагають у роботі

1







2







3







4








Поміркуйте й запишіть, як ви може най­кращим чином (де саме і як) скористатися ними, щоб досягти успіху.




Сильні сторони

Де і як ними можна скористатися

1







2







3







4








Завдання прописуються і вивішують на плакат.


Вправа «Ти молодець тому, що...» 7хв.

Мета: отримати навички надання до­помоги, підтримки людині в складній си­туації, усвідомити наявність цих проявів з власного досвіду.

Інструкція: розбийтеся, будь ласка, на пари. Зараз одному з вас необхідно сказати З фрази, які розпочи­наються словами «Мене не люблять за те, що ...». Ваш парт­нер повинен на кожну з них відповісти фра­зою «Все одно, ти мо­лодець тому, що ...». Потім потрібно по­мінятися ролями й повторити вправу.

Обговорення. Що ви відчули під час ви­конання цієї вправи? Чи всі змогли відреагувати на слова парт­нера таким чином? Чому? Чи сподобалося вам надавати допомогу іншій людині в такій формі? Що ви відчували, коли підтримували вас? Як часто ви реагуєте на прояви інших людей таким чином? Часто ви отримуєте підтримку від інших людей?

Завдання готуються кожній парі.
Вправа – розминка "Австралійський дощ". 5 хв.

Мета: забезпечення психологічного розвантажен­ня учасників. Учасники стають у коло. Інструкція: Чи знаєте ви, що таке австралійський дощ? Ні? Тоді да­вайте послухаємо разом, який він. Зараз по колу лан­цюжком ви будете передавати мої рухи, Як тільки во­ни повернуться до мене, я передам наступні. Слідкуй­те уважно!

• В Австралії піднявся вітер. (Ведучий тре до­лоні)

• Починає накрапувати дощ. (Клацає пальцями)

• Дощ посилюється. (Почергово плескання доло­нями по грудях)

• Починається справжня злива. (Плескання по стегнах)

• А ось і град - справжня буря. (Тупіт ногами)

• Але що це? Буря стихає. (Плескання по стег­нах)

• Дощ стихає. (Плескання долонями по грудях)

• Рідкі краплі дощу падають на землю. (Клацання пальцями)

• Тихий шелест вітру. (Потирання долонь)

• Сонце! (Руки догори)
Вправа „Як подолати стрес.” Пам’ятки. 10 хв.

Робота в групах. Учасники об’єднуються у 2 групи за принципом: троянда, ромашка.

Запитання тренера ”Як ви вважаєте чи можливо подолати стрес ?”. Отож ми об’єдналися в групи, для того щоб напрацювати Поради як подолати стрес.” У кожної групи для цього є 10 хв., тоді визначте по учаснику який буде презентувати ваші напрацювання. Відбувається обговорення.

Після вправи, усім учасникам роздаються пам’ятки Поради про подолання стресу.” Тренер: Я пропоную вам долучити поради психолога, які допоможуть вам знімати емоційне напруження, змінювати власне відношення до різних ситуацій.

Вправа «Відпускання каміння» (Під музику пісні «Берега» у виконанні О.Малініна) 5 – 7хв.

Мета: знизити рівень ситуативної та особистісної тривожності, використовуючи методи експресивно-емоційної дії.

Інструкція: сідайте зручно. Розслабте­ся. Уявіть собі апельсин, його колір, склад і запах. Зніміть з нього шкірку відломіть дольку й відкусить шматочок, відчуйте яка вона на смак. Потім поверніться в уяві на­зад так, щоб знову побачити цілий, нечищений апельсин.

Уявіть собі, що ви стоїте у гірській річці з дуже швидкою течією. Щоб вас не відніс стрімкий потік, ви тримаєтеся за великий камінь — схопіть його і напружтеся. Слу­хайте притчу, намагаючись утриматися за камінь.

Притча: у Ричарда Баха в «Ілюзіях» один із героїв розповідає притчу про підвод­них жителів. На дні річки з дуже швидкою течією жили істоти, схожі на людей, тільки могли дихати під водою. Все своє життя вони проводили там, чіпляючись за вели­ке каміння, що лежало на дні. Таким чи­ном, стримуючись від швидкої течії, вони народжувались, їли, кохали та помирали. Вважалося, що той, хто відпустить камінь, обов'язково загине, його понесе стрімкий потік води. Та все ж таки один із них відпу­стив свій камінь, але не загинув, а поплив за течією. Йому зустрілись інші такі ж по­селення, в яких люди проводили своє жит­тя так, як у його рідному поселенні. Вони дивувалися: «Дивіться! Він літає! Це над­людина!». Нащо «надлюдина» відповідала: «Це не так, я така людина як і ви. Просто відпустіть ваші каменюки, й ми полетимо». Але ніхто не відважився зробити так як він...

Ваш камінь — це ваш страх. Відпустіть його (учасники відпускають свої камені, напруження спадає, всі розслабляються).

Обговорення:

  • Що дає ця вправа вам?

  • Як ви себе почуваєте?



Заключна частина.
Підсумок заняття 5 хв.

Підбиття підсумків

Вправа „Скринька підсумків»”

Мета: усвідомлення учасниками того, якою мірою реалізовані їхні очікування щодо тренінгу.

Матеріали: кольоровий папір (бажано липкі аркуші), папір А1, скотч, плакат із зображенням скриньки.

На столі лежать два стосики липкого паперу різного ко­льору, наприклад, синього і рожевого.

Тренер інструктує учасників:

ви бачите на столі аркуші. Вони стануть нам у пригоді для підведення підсумку. На аркушах рожевого кольору ви напишете свої позитивні враження від тренінгу (що сподобалось найбільше), а на синіх аркушах - побажання щодо поліпшення нашої роботи або про те, що сьогодні вам не сподобалося ( які були недоліки )(не забудьте вка­зати, чому саме).

Не обов'язково брати і рожевий, і синій аркуші. Ви мо­жете скористатися (при бажанні) тільки одним кольором. Після того, як ви опишете власні враження, підійдіть, будь ласка, до скриньки і наклейте свої аркуші на нього.

Тренер:

— Чи здійснились ваші очікування?

— Які знання ви здобули?

— Як ці знання ви використаєте у своєму подальшому житті?

— Що ви взяли особисто для себе?

  • Оцініть вашу особисту активність під час тренінгу?


Вправа на завершення «Крок—раз!» 5 хв.

Мета: створення позитивної атмосфери.

Тренер: я пропоную вам стати в коло.

Учасники групи стають у широке коло, тримаючись за руки. Кожен по колу гово­рить: «Сьогодні я...(навчився, відчув, зро­зумів тощо)», і вся група робить крок уперед. Після промовляння всіх досягнень коло має стати щільним.

Тренінгове заняття підготовлено практичним психологом ДНЗ № 7 – Тарасюк Наталією Володимирівною.


Пам’ятка.

Поради щодо подолання стресу.
1. З'ясуйте, що саме вас тривожить і за­чіпає за живе. Розкажіть про те, що вас тур­бує, близькій людині. Це особливий психо­логічний прийом: проаналізувавши свою проблему вголос, ви дістанетеся до кореня своїх проблем і знайдете вихід із ситуації.

2. Сплануйте свій день. Учені помітили, що для людини, стан якої наближається до стресового, час прискорює свій біг. Тому вона відчуває непомірну завантаженість і нестачу часу.

3. Навчіться керувати своїми емоція­ми. Вирвати­ся зі стресового кола допоможе найпрості­ша йогівська вправа. Заплющить очі й подумки перенесіться на берег океану. Підніміть руки вгору й розведіть у сторони, уявляючи, як у них входить енергія. Складіть їх одна на іншу — ліва знизу. Цього цілком достатньо, щоб повноцінно відпочити, наситити мозок киснем і зас­покоїтися. Не забувайте хвалити себе що­разу, коли вам удасться впоратися з хви­люванням.

4. Усміхайтеся, навіть якщо вам не дуже хочеться. Сміх позитивно впливає на імун­ну систему, активізуючи Т-лімфоцити крові. У відповідь на вашу посмішку, організм продукуватиме бажані гормони радості.

5. Відпочивайте разом із сім’єю.

6. Фізичні вправи знімають нервове напруження.

7. Музика – це теж психотерапія. Слухайте спокійну музику.

8. Бувайте на дворі, гуляйте, сидіть в парку, бігайте.

9. Аби запобігти розчаруванню, невдачам, не треба братися за непосильні завдання.

10. Постійно концентруйтеся на світлих сторонах життя та подіях – це збереже здоров’я і сприятиме успіху.

11. Не зловживайте кавою, алкоголем.

12. Їжте морозиво – там є компонент, який покращує настрій. І банан – в ньому є сиротин, гормон щастя.

13. Вживайте вітамін Е. Він підвищує імунітет і стійкість до стресу. До речі, цей вітамін міститься у картоплі, сої, кукурудзі, моркві, ожині, волоських горіхах.

14. Є багато різних систем аутотренінгу. На жаль, на те, щоб опанувати їх, у нас ча­сто не вистачає терпіння й часу. А ось зас­воїти кілька формул самозаспокоєння зовсім не важко.

Формули для самозаспокоєння

Відкинь цю думку.

Все буде добре.

Проблема вирішиться.

Це не варте хвилювання.

Я зосереджуюся на своєму диханні.

Я почуваюся здоровою.

Я абсолютно спокійна.

Як я могла хвилюватися через дріб­ниці.

Думки розважливі. Спокійно обмірко­вую свої подальші дії.

На перший погляд, все це може зда­тися примітивним. Але чому б не спробува­ти потренуватися. Опанувати себе ? зна­чить оволодіти ситуацією.

Схожі:

ВИЯВЛЕННЯ СУЇЦИДАЛЬНОГО РИЗИКУ В УЧНІВ
Профілактика самогубств ціла наука: витиснення болю, зняття стресів, зміни орієнтирів, зміни цінностей, відродження духовності й...
ЗАТВЕРДЖЕНО
На рубежі тисячоліть в Україні створюється нова система вищої освіти, орієнтована на входження у світовий освітній простір. Цей процес...
Технологія спільного проектування як прийом педагогічної техніки навчання
Так і технологія спільного проектування є синтез позитивних напрацювань шкільного виховання, допомагає вирішувати актуальні завдання...
Тема уроку. Сила в природі Мета уроку
Перевірити вміння знаходити при розвязані задач, визначити силу на практиці, зображати її за допомогою вектора. Показати широке викорестання...
Інститут інформаційних технологій і засобів навчання АПН України...
Цей процес супроводжується суттєвими змінами в педагогічній теорії і практиці навчально-виховного процесу, пов'язаними з внесенням...
ПЛАН-КОНСПЕКТ проведення заняття з психологічної підготовки з особовим...
Головна причина самогубств – дезадаптація особистості, що настає внаслідок збігу обставин, а також у результаті суб'єктивної оцінки...
Тема дослідницької роботи
Розділ Традиції українського виховання у психологічній та педагогічній науках
«Профілактика СНІДу та ВІЛ-інфекції.»
Оскільки ВІЛ не виліковується радикально, головним засобом у боротьбі з поширенням ВІЛ-інфекцією є профілактика – попередження нових...
Тема : «Профілактика захворювань»
Мета : Засвоєння базових понять, відпрацювання профілактичних навичок. Розвивати навички здорового способу життя
«Профілактика шкідливих звичок (алкоголізму, тютюнопалыння та наркоманії)...
...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка