Інститут інформаційних технологій і засобів навчання АПН України Інформаційно-аналітичний відділ педагогічних інновацій


Скачати 82.72 Kb.
Назва Інститут інформаційних технологій і засобів навчання АПН України Інформаційно-аналітичний відділ педагогічних інновацій
Дата 24.03.2013
Розмір 82.72 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Інформатика > Документи

І Н Ф О Р М А Ц І Й Н И Й Б Ю Л Е Т Е Н Ь

4, 2011







Інститут інформаційних технологій і засобів навчання

АПН України

Інформаційно-аналітичний відділ педагогічних інновацій


Цифрові освітні ресурси для організації роботи вчителя
В даний час в Україні йде становлення нової системи освіти, орієнтованої на входження у світовий інформаційно-освітній простір. Цей процес супроводжується суттєвими змінами в педагогічній теорії і практиці навчально-виховного процесу, пов'язаними з внесенням коректив у зміст технологій навчання, які повинні бути адекватні сучасним технічним можливостям, і сприяти гармонійному входженню дитини в інформаційне суспільство.

Комп'ютерні технології покликані стати не додатковим важелем у навчанні та організації освіти, а невід'ємною частиною цілісного освітнього процесу, що значно підвищує його ефективність. Тому в даний час в області інформатизації освіти основна увага фокусується на проблемах створення ефективних електронних освітніх ресурсах (ЕОР).

Створення або накопичення електронних джерел інформації нарівні зі спрощенням процедури доступу до них є найбільш актуальним завданням. При цьому вчитель повинен вміти не тільки вибирати оптимальний набір засобів навчання та організації своєї роботи, а й створювати їх, використовуючи різні електронні ресурси.

Під цифровими освітніми ресурсами (ЦОР) будемо розуміти навчальні матеріали, які представлені у цифровому вигляді та призначені для використання в навчально-виховному процесі з допомогою комп’ютера.

Розв’язання проблеми створення і використання цифрових освітніх ресурсів для загальноосвітніх навчальних закладів України, які сприяли б підвищенню ефективності використання ЦОР і досягненню проголошених цілей реформування освіти, потребує розв’язання таких задач:

  • визначення переліку ЦОР, які необхідні для підтримки вивчення всіх предметів, передбачених стандартами загальної середньої освіти;

  • встановлення вимог до параметрів кожного виду ЦОР, які визначають їх якість, яка необхідна для підвищення ефективності навчання і досягнення цілей реформування освіти;

  • розробка порядку створення ЦОР;

  • розробка ЦОР і їх систематизація;

  • забезпечення необхідної якості ЦОР;

  • методичне забезпечення використання ЦОР;

  • встановлення порядку забезпечення загальноосвітніх навчальних закладів ЦОР;

  • фінансування проекту створення і використання ЦОР.

Використання ЦОР в сфері освіти дозволяє педагогам якісно змінити зміст, методи і організаційні форми навчання. Удосконалюються інструменти педагогічної діяльності, підвищуються якість і ефективність навчання. Метою цифрових освітніх ресурсів є посилення інтелектуальних можливостей учнів в інформаційному суспільстві, а також підвищення якості навчання на всіх ступенях освітньої системи.

Відповідно до цілей застосування ЦОР в освітньому процесі та їх можливостями розрізняють такі види ЦОР:

  • Електронна бібліотека - розподілена інформаційна система, що дозволяє надійно зберігати і ефективно використовувати різнорідні колекції електронних документів (електронні видання, що містять твори літератури, довідники тощо)

  • Бібліотека електронних наочних посібників - посібник, в якому вміст передається за допомогою набору мультимедіа компонентів, що відображають об'єкти, процеси, явища в даній предметній області.

  • Електронна енциклопедія - посібник, що містить величезну кількість інформації з різних напрямків, що охоплюють певні галузі знань. Видання забезпечені великою кількістю ілюстрацій, відео-та аудіо-фрагментами, анімаціями і тривимірними моделями.

  • Репетитори, тренажери, практикуми - це навчально-методичні комплекси, які дозволяють самостійно підготуватися до занять, іспитів, об'єктивно оцінити свої знання.

  • Мультимедійні підручники - це програмно-методичний комплекс, що забезпечує можливість самостійного або за участю викладача засвоєння навчального курсу або його великого розділу з допомогою комп'ютера.

  • Віртуальні лабораторії - являє собою навчальний комплекс, дозволяє здійснювати предметні експерименти, в тому числі ті, проведення яких в умовах школи утруднено та вимагає додаткового устаткування або є занадто дорогим.

Для більш ефективного застосування ресурсів ЦОР, вони повинні бути розміщені в режимі відкритого доступу в сучасних освітніх середовищах (порталах, електронних бібліотеках). Щоб забезпечити їх ефективне використання необхідні нові підходи до рубрикації й метаопису цих специфічних ресурсів.

Наведемо приклади деяких цифрових освітніх ресурсів для вчителів, які містять вищезазначені види ЦОР.
Українські цифрові ресурси для організації роботи вчителя:




http://www.onlandia.org.ua/pages/educational-resources-for-teachers

Мережа «Партнерство в навчанні» має на меті допомогти освітянам та школярам реалізувати свій потенціал повною мірою шляхом доступу до найсучасніших інформаційних технологій. Мережа налічує 4,066,946 педагоги, 107 країн та 2,076 спільнот. За допомогою своєї Мережі та веб-сервісу компанія Microsoft забезпечує доступ до різноманітних ресурсів, включаючи засоби розробки, матеріали для завантаження, форуми та інформаційні продукти. Необхідна реєстрація у мережі




http://lib.dndz.gov.ua/?pid=428

Сайт Дніпродзержинської міської бібліотеки ім Т.Г. Шевченка містить перелік корисних сайтів для вчителів біології, математики, української мови та літератури, фізики, хімії, історії, географії, інформатики та технології, російської мови, астрономії, зоології, англійської мови, фізичної культури, трудового навчання, креслення, образотворчого мистецтва. А також матеріали для вчителів початкових класів, організаторів дозвілля, для управлінців та викладачів.
http://shkolaonline.net/

Освітній портал "Школа Онлайн" поєднує в собі шкільну соціальну мережу та освітній сайт. Він призначений для створення шкільної субкультури в мережі Інтернет, а також для впровадження сучасних технологій в освіті. Мета порталу - створити Інтернет-платформу, що допоможе налагодити постійні стосунки між батьками та вчителями, учнями та вчителями, а також дати змогу випускникам зберегти контакт зі своєю "альма-мати". На порталі існує бібліотека з матеріалами для вчителів та учнів.




http://shodennik.ua/

Це інструмент, який багато в чому робить процес управління освітою більш оперативним і зручним, дозволяючи швидко і одночасно інформувати про поточні зміни в школі всіх учасників освітнього процесу. Доступ в систему здійснюється тільки за спеціальним кодом, отриманим в освітній установі. Зміст загальнодоступних розділів контролюється системними адміністраторами щоб уникнути появи небажаної інформації і реклами. Щоденник надає різноманітні функції для школярів, учителів і батьків, він містить розклад уроків, електронний журнал, електронний щоденник, шкільний сайт, шкільну медіатеку. Підключення школи до мережі Щоденника безкоштовне, а також школа може зберігати в Щоденнику необмежений об'єм даних.




http://www.metodportal.net/

Методичний портал це спеціалізований ресурс призначений для вчителів. Відмінність даного ресурсу від аналогічних це: категоризація матеріалів (глибока, багаторівнева), зручність пошуку, тематичність, потужна платформа, яка дозволить розвивати та вдосконалювати проект. Портал містить матеріали за предметами, за класами, за жанром, а також на ньому знаходяться тести та бібліотека
http://yrok.at.ua/index/0-2

Cайт вчителя початкових класів Кресак Наталі Миколаївни «Урок». Сайт присвячений вчителям та батькам. Цей сайт покликаний об'єднати зусилля батьків і вчителів для підвищення ефективності навчання і виховання дітей. На сайті ви можна знайти уроки, заходи, пам'ятки, методичні розробки, ігри, загадки, посилання на довідники, словники, енциклопедії.
http://konserg.ucoz.ua/

Слово вчителя. Сайт містить матеріали в електронному вигляді як для вчителів так і для учнів школи, від електронних підручників та презентацій до конспектів уроків, а також матеріали, які допомагають організувати роботу вчителя (виховна робота, робота з батьками та учнями, охорона праці тощо).
Російські цифрові ресурси для організації роботи вчителя:
Спільнота взаємодопомоги вчителів http://pedsovet.su/ - це російський сайт, який містить велику кількість матеріалів і розробок для вчителів, можливість скачати їх, опублікувати свої, а також взяти участь в різних конкурсах. У тому числі сайт містить матеріали для адміністративної роботи вчителя, в саме: організація класних годин, батьківських зборів, планів виховної роботи, роботи з сім'єю, портфоліо кл. керівника та учнів.

http://12.pedsovet.org/

12-й Всеросійська інтернет-педрада «Педсовет.org» - це засіб масової інформації, яка створюється зусиллями самих працівників освіти, які виступають цивільними журналістами. Крім новин, публікацій, сайт пропонує соціальні сервіси - внутрішню електронну пошту, блоги, форуми, консультації і календар подій.

Метою проекту є популяризація інформаційних технологій для професійного розвитку вчителів; обговорення педагогічним співтовариством пріоритетів розвитку освіти; налагодження діалогу між батьками, учнями та вчителями; поширення інноваційних методів та технологій у вчительському середовищі; згуртування педагогічної спільноти, спонукання до обміну досвідом та ідеями. На сайті педради зареєстровано понад 80000 учасників (вчителі-предметники та викладачі вузів, методисти та громадські діячі, управлінці, школярі та студенти, батьки, журналісти, представники бізнесу). Щотижнева аудиторія сайту - більше 175 000 унікальних відвідувачів. Сайт надає користувачам можливості ведення власних блогів, консультаційних ліній, розміщення матеріалів в медіатеці.
http://festival.1september.ru/

Фестиваль педагогічних ідей «Відкритий урок» проводиться Видавничим домом «Перше вересня» з метою представлення та популяризації педагогічного досвіду працівників освіти - вчителів, адміністраторів, працівників дошкільних установ, психологів тощо. У Фестивалі беруть участь педагоги. З 2003 року в фестивалі взяли участь понад 90 `000 працівників освіти. Всі надіслані на фестиваль роботи знаходяться на сайті фестивалю, вони розподіляються по розділах, які відповідають самим різним областям шкільного життя.
http://www.it-n.ru/

Мережа творчих вчителів створена для педагогів, які цікавляться можливостями поліпшення якості навчання за допомогою застосування інформаційних і комунікаційних технологій (ІКТ).

На сайті мережі знаходяться різноманітні матеріали і ресурси, що стосуються використання ІКТ у навчальному процесі, а також існує можливість поспілкуватися зі своїми колегами. Також доступні такі ресурси як: бібліотека готових навчальних проектів із застосуванням ІКТ, різноманітні проектні ідеї, на основі яких можна розробити свій власний проект; бібліотека методик проведення уроків з використанням різноманітних електронних ресурсів; керівництва і корисні поради щодо використання програмного забезпечення в навчальному процесі; добірка посилань на цікаві аналітичні та тематичні статті для педагогів. Після реєстрації в Мережі творчих вчителів є можливість прийняти участь у роботі вчительських громад та творчих груп, обговорити важливі питання на тематичних форумах.

Матеріал підготувала молодший науковий співробітник Інформаційно-аналітичного відділу Інституту інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України

Кравчина О.Є.

Адреса: Україна, 04060, м. Київ, вул. Максима Берлінського, 9

тел/факс: (044) 440–96–27

http://ime.edu-ua.net e-mail: [email protected]





Схожі:

Інститут інформаційних технологій і засобів навчання АПН України...
ЗН АПН України пропонують у випуску цікаві та корисні джерела, які б допомогли не тільки ознайомитися з науковими дослідженнями,...
“Тенденції розвитку освітньої політики в Україні в контексті інновацій”
Модернізація освіти в Україні: педагогічні інновації та ІКТ”, організований Інформаційно-аналітичним центром педагогічних інновацій...
Інститут засобів навчання АПН України Інформаційно-аналітичний центр педагогічних інновацій
Бібліотеки з педагогічної документації у Флоренції. Європейська Агенція (Фраскатті, Італія) обробляє ці данні та робить їх доступними...
Про відділ педагогічних технологій неперервної професійної освіти
АПН України звітувався на Президії АПН України про результати комплексного дослідження „Психолого-педагогічні основи особистісного...
: 004. 9 Дунаєвська Н. В. Використання інформаційно-комунікаційних...
Постановка проблеми. Характерним для майбутнього суспільства є широке використання інформаційних і комунікаційних технологій (ІКТ),...
Затверджено Вченою Радою Інституту інформаційних технологій і засобів...
Матеріали для публікації в електронному виданні повинні бути написані українською мовою й оформлені наступним чином
Інститут інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України
Доповідь «Володимир Іванович Вернадський – перший президент Української Академії наук, філософ, природознавець, мислитель» (Кільченко...
СТВОРЕННЯ ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА ДЛЯ ПІДГОТОВКИ ПЕДАГОГІВ ЗАСОБАМИ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ
Т педагогічних наук, доцент кафедри інноваційних та інформаційних технологій. Шевченко Людмила Станіславівна – кандидат педагогічних...
О. В. Стрілець Мистецтво вишивки українського рушника
Л. А. Онищук, кандидат педагогічних наук, завідувач лабораторії педагогічних інновацій Інституту педагогіки АПН України
ПСИХОЛОГІЧНІ НАУКИ
Актуальні проблеми навчання та виховання людей з особливими потребами (Відкритий міжнародний університет розвитку людини “Україна”,...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка