|
Скачати 48.02 Kb.
|
ВИЯВЛЕННЯ СУЇЦИДАЛЬНОГО РИЗИКУ В УЧНІВ Профілактика самогубств - ціла наука: витиснення болю, зняття стресів, зміни орієнтирів, зміни цінностей, відродження духовності й моральності. Для раннього виявлення ознак суїцидальної поведінки особливе значення мають: - облік перенесених захворювань або травми мозку; - вплив складних стосунків у родині на психіку дитини як додаткового стрес-чинника; - аналіз причин підвищення дратівливості, підвищеної вразливості, появи боязкості, почуття власної неповноцінності, перебільшення своїх недоліків, приниження успіхів і достоїнств. Є чотири групи суїцидальної активності:
ВИЗНАЧЕННЯ СТУПЕНЯ ДЕПРЕСІЇ Прочитайте кожне з тверджень, і виберіть таке, яке найточніше визначає самопочуття в даний момент. У рамках пронумерованих позицій можна вибрати кілька тверджень. 1.а) я почуваюся добре; б) мені погано; в) мені весь час сумно, і я нічого не можу із собою зробити; г) мені так нудно і сумно, що я не в силах більше цього терпіти. 2. а) майбутнє не лякає мене; б) я боюся майбутнього; в) мене ніщо не радує; г) моє майбутнє безпросвітне. 3. а) у житті мені здебільшого таланило; б) невдач і провалів було в мене більше, ніж у когось іншого; в) я нічого не досяг у житті; г) я зазнав повного фіаско - як батько, партнер, дитина, на професійному рівні - словом усюди. 4. а) не можу сказати, що я не задоволений; б) як правило, я нудьгую; в) що б я не робив, ніщо мене не радує, я - машина; г) мене не задовольняє абсолютно все. 5. а) у мене немає відчуття, начебто я когось скривдив; б) може, я і скривдив когось, сам того не бажаючи, але мені про це нічого не відомо; в) у мене таке почуття, начебто, я всім і приношу лише нещастя; г) я погана людина, занадто часто кривдив інших 6. а) я задоволений собою; б) іноді я почуваюся нестерпним; в) часом я відчуваю комплекс неповноцінності; г) я нікчема. 7. а) у мене не складається враження, начебто я зробив щось таке, що заслуговує на покарання; б) я відчуваю, що покараний або буду покараний за якусь провину; в) я знаю, що заслуговую на покарання; г) я хочу щоб життя мене покарало. 8. а) я ніколи не розчаровувався в собі; б) я багато разів розчаровувався в собі; в) я не люблю себе; г) я себе ненавиджу. 9. а) я нічим не гірший за інших; б) часом я допускаю помилки; в) просто жахливо, як мені не таланить; г) я сію навколо одні нещастя. 10. а) я люблю і не кривджу себе; б) іноді в мене виникає бажання зробити рішучий крок, але не наважуюся; в) краще було б зовсім не жити; г) я подумую про те, щоб покінчити життя самогубством. 11. а) у мене немає причин плакати; б) буває, що я й поплачу; в) я плачу тепер постійно, так, що не можу виплакатися; г) раніше я плакав, а тепер якось не виходить, навіть коли дуже хочеться. 12. а) я спокійний; б) я легко дратуюся; в) я постійно напружений, що готовий вибухнути, як паровий казан; г) мені тепер усе байдуже: речі, що раніше дратували мене, нині мене не стосуються; 13. а) ухвалення рішення не доставляє мені особливих проблем; б) іноді я відкладаю рішення на потім; в) приймати рішення для мене проблематично; г) я взагалі ніколи нічого не вирішую. 14. а) мені не здається, начебто я виглядаю або гірше, ніж колись; б) мене хвилює, що я погано виглядаю; в) справи йдуть все гірше, я виглядаю погано; г) я потворний, у мене просто гидка зовнішність. 15. а) зробити вчинок - для мене не проблема; б) мені доводиться змушувати себе, щоб зробити який-небудь крок; в) щоб зважитися на що-небудь, я повинен дуже багато працювати над собою; г) я взагалі не здатний що-небудь реалізувати. 16. а) я сплю спокійно і добре висипаюся; б) я прокидаюся ще втомленішим, ніж учора звечора; в) я прокидаюся рано і не висипаюся; г) іноді я страждаю безсонням, іноді прокидаюся по кілька разів за ніч, у цілому я сплю не більше 5 годин на добу. 17. а) у мене збереглася колишня працездатність; б) я швидко втомлююся; в) я почуваюся втомленим, навіть якщо майже нічого не роблю, г) я настільки втомився, що нічого не можу робити. 18. а) апетит у мене такий, як завжди; б) у мене пропав апетит; в) апетит у мене набагато гірший, ніж колись; г) у мене взагалі немає апетиту. 19. а) бувати на людях для мене приємно, як і раніше; б) примушую себе зустрічатися з людьми; в) у мене немає ніякого бажання бувати в товаристві; г) я ніде не буваю, люди не цікавлять мене, мене взагалі не хвилює ніщо стороннє. 20. а) мої еротико-сексуальні інтереси збереглися на колишньому рівні; б) секс уже не цікавить мене так, як колись; в) зараз я міг би спокійно обходитися без сексу; г) секс взагалі не цікавить мене, я зовсім утратив до нього потяг. 21. а) я почуваю себе цілком здоровим і піклуюся про своє здоров'я так само, як раніше; б) у мене постійно щось болить, я живу на одній воді; в) зі здоров'ям у мене щось не гаразд, я постійно про це думаю; г) моє фізичне самопочуття жахливе. ОЦІНЮВАННЯ РЕЗУЛЬТАТІВ За відповідь "а" - 0 балів; "б" - 1 бал; "в"-3 бали; "г" - 4 бали. Якщо в окремих позиціях ви вибирали не одне, а кілька тверджень, враховуйте їх теж. Отже, якщо ви набрали: 0-4 бали - у вас відсутня депресія; 5-7 балів - ступінь депресії легка; 8 — 15 балів - ступінь депресії середня; 16 і більше - висока. |
Рекомендації щодо розробки індивідуальних програм психолого-педагогічного... ... |
Розробка моделей складових аудиторського ризику в ході планування аудиту Доведено, що виконання аналітичних процедур на етапі планування аудиту дозволяє виявити найбільш значущі області аудиту, встановити... |
Організація роботи з обдарованими учнями у школі-родині У матеріалі представлена система роботи з виявлення та сприяння розвитку обдарованих учнів у навчальному закладі |
Особливості застосування методів поведінкової терапії у соціально-педагогічній... Особливості застосування методів поведінкової терапії у соціально-педагогічній роботі з дітьми «групи ризику»Вступ |
«Початкова школа – своєрідна перша нота шкільного життя» Головним напрямком роботи нашого методичного об`єднання є раннє виявлення нахилів і здібностей учнів, надання можливостей кожній... |
Уроку: Антивірусні засоби Познайомити учнів з видами комп’ютерних вірусів, способами їх розповсюдження, профілактичними засобами та методами боротьби з нами.... |
Індивідуальна робота (10 годин) Методика оцінки небезпек за допомогою матриці ризику складається з наступних етапів |
Заняття Концепція біобезпеки і ризику біомедичних технологій. Біоетичні аспекти та біобезпека впливу навколишнього середовища на людину |
Орієнтовний перелік тем науково-дослідницьких робіт Екологічне забруднення – загроза зростання онкогенного ризику і злоякісних захворювань |
Ризик менеджмент у міжнародному бізнесі ”, 3 курс М. Б Поняття та категорії економічної ризикології : невизначеність, ризикова аверсія,, експонованість до ризику |