ВИЯВЛЕННЯ СУЇЦИДАЛЬНОГО РИЗИКУ В УЧНІВ


Скачати 48.02 Kb.
Назва ВИЯВЛЕННЯ СУЇЦИДАЛЬНОГО РИЗИКУ В УЧНІВ
Дата 15.04.2013
Розмір 48.02 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Інформатика > Документи
ВИЯВЛЕННЯ СУЇЦИДАЛЬНОГО РИЗИКУ В УЧНІВ

Профілактика самогубств - ціла наука: витиснення болю, зняття стресів, зміни орієнтирів, зміни цінностей, відродження духовності й моральності. Для раннього виявлення ознак суїцидальної поведінки особливе значення мають:

- облік перенесених захворювань або травми мозку;

- вплив складних стосунків у родині на психіку дитини як додаткового стрес-чинника;

- аналіз причин підвищення дратівливості, підвищеної вразливості, появи боязкості, почуття власної неповноцінності, перебільшення своїх недоліків, приниження успіхів і достоїнств.

Є чотири групи суїцидальної активності:

  • ті, що страждають депресивними розладами (кожний шостий цієї групи скоює самогубство);

  • ті, що страждають іншими психічними захворюваннями (зокрема, шизофренією);

  • ті, що скоїли суїцидальну спробу (1% повторює суїцидальні дії протягом року, 10%-пізніше);

  • ті, що страждають хронічним алкоголізмом, яким-небудь видом токсикоманії або залежністю від ліків.

ВИЗНАЧЕННЯ СТУПЕНЯ ДЕПРЕСІЇ

Прочитайте кожне з тверджень, і виберіть таке, яке найточніше визначає самопочуття в даний момент. У рамках пронумерованих позицій можна вибрати кілька тверджень.

1.а) я почуваюся добре;

б) мені погано;

в) мені весь час сумно, і я нічого не можу із собою зробити;

г) мені так нудно і сумно, що я не в силах більше цього терпіти.

2. а) майбутнє не лякає мене;

б) я боюся майбутнього;

в) мене ніщо не радує;

г) моє майбутнє безпросвітне.

3. а) у житті мені здебільшого таланило;

б) невдач і провалів було в мене більше, ніж у когось іншого;

в) я нічого не досяг у житті;

г) я зазнав повного фіаско - як батько, партнер, дитина, на професійному рівні - словом усюди.

4. а) не можу сказати, що я не задоволений;

б) як правило, я нудьгую;

в) що б я не робив, ніщо мене не радує, я - машина;

г) мене не задовольняє абсолютно все.

5. а) у мене немає відчуття, начебто я когось скривдив;

б) може, я і скривдив когось, сам того не бажаючи, але мені про це нічого не відомо;

в) у мене таке почуття, начебто, я всім і приношу лише нещастя;

г) я погана людина, занадто часто кривдив інших

6. а) я задоволений собою;

б) іноді я почуваюся нестерпним;

в) часом я відчуваю комплекс неповноцінності;

г) я нікчема.

7. а) у мене не складається враження, начебто я зробив щось таке, що заслуговує на покарання;

б) я відчуваю, що покараний або буду покараний за якусь провину;

в) я знаю, що заслуговую на покарання;

г) я хочу щоб життя мене покарало.

8. а) я ніколи не розчаровувався в собі;

б) я багато разів розчаровувався в собі;

в) я не люблю себе;

г) я себе ненавиджу.

9. а) я нічим не гірший за інших;

б) часом я допускаю помилки;

в) просто жахливо, як мені не таланить;

г) я сію навколо одні нещастя.

10. а) я люблю і не кривджу себе;

б) іноді в мене виникає бажання зробити рішучий крок, але не наважуюся;

в) краще було б зовсім не жити;

г) я подумую про те, щоб покінчити життя самогубством.

11. а) у мене немає причин плакати;

б) буває, що я й поплачу;

в) я плачу тепер постійно, так, що не можу виплакатися;

г) раніше я плакав, а тепер якось не виходить, навіть коли дуже хочеться.

12. а) я спокійний;

б) я легко дратуюся;

в) я постійно напружений, що готовий вибухнути, як паровий казан;

г) мені тепер усе байдуже: речі, що раніше дратували мене, нині мене не стосуються;

13. а) ухвалення рішення не доставляє мені особливих проблем;

б) іноді я відкладаю рішення на потім;

в) приймати рішення для мене проблематично;

г) я взагалі ніколи нічого не вирішую.

14. а) мені не здається, начебто я виглядаю або гірше, ніж колись;

б) мене хвилює, що я погано виглядаю;

в) справи йдуть все гірше, я виглядаю погано;

г) я потворний, у мене просто гидка зовнішність.

15. а) зробити вчинок - для мене не проблема;

б) мені доводиться змушувати себе, щоб зробити який-небудь крок;

в) щоб зважитися на що-небудь, я повинен дуже багато працювати над собою;

г) я взагалі не здатний що-небудь реалізувати.

16. а) я сплю спокійно і добре висипаюся;

б) я прокидаюся ще втомленішим, ніж учора звечора;

в) я прокидаюся рано і не висипаюся;

г) іноді я страждаю безсонням, іноді прокидаюся по кілька разів за ніч, у цілому я сплю не більше 5 годин на добу.

17. а) у мене збереглася колишня працездатність;

б) я швидко втомлююся;

в) я почуваюся втомленим, навіть якщо майже нічого не роблю,

г) я настільки втомився, що нічого не можу робити.

18. а) апетит у мене такий, як завжди;

б) у мене пропав апетит;

в) апетит у мене набагато гірший, ніж колись;

г) у мене взагалі немає апетиту.

19. а) бувати на людях для мене приємно, як і раніше;

б) примушую себе зустрічатися з людьми;

в) у мене немає ніякого бажання бувати в товаристві;

г) я ніде не буваю, люди не цікавлять мене, мене взагалі не хвилює ніщо стороннє.

20. а) мої еротико-сексуальні інтереси збереглися на колишньому рівні;

б) секс уже не цікавить мене так, як колись;

в) зараз я міг би спокійно обходитися без сексу;

г) секс взагалі не цікавить мене, я зовсім утратив до нього потяг.

21. а) я почуваю себе цілком здоровим і піклуюся про своє здоров'я так само, як раніше;

б) у мене постійно щось болить, я живу на одній воді;

в) зі здоров'ям у мене щось не гаразд, я постійно про це думаю;

г) моє фізичне самопочуття жахливе.

ОЦІНЮВАННЯ РЕЗУЛЬТАТІВ

За відповідь "а" - 0 балів; "б" - 1 бал; "в"-3 бали; "г" - 4 бали. Якщо в окремих позиціях ви вибирали не одне, а кілька тверджень, враховуйте їх теж.

Отже, якщо ви набрали: 0-4 бали - у вас відсутня депресія;

5-7 балів - ступінь депресії легка; 8 — 15 балів - ступінь депресії середня; 16 і більше - висока.

Схожі:

Рекомендації щодо розробки індивідуальних програм психолого-педагогічного...
...
Розробка моделей складових аудиторського ризику в ході планування аудиту
Доведено, що виконання аналітичних процедур на етапі планування аудиту дозволяє виявити найбільш значущі області аудиту, встановити...
Організація роботи з обдарованими учнями у школі-родині
У матеріалі представлена система роботи з виявлення та сприяння розвитку обдарованих учнів у навчальному закладі
Особливості застосування методів поведінкової терапії у соціально-педагогічній...
Особливості застосування методів поведінкової терапії у соціально-педагогічній роботі з дітьми «групи ризику»Вступ
«Початкова школа – своєрідна перша нота шкільного життя»
Головним напрямком роботи нашого методичного об`єднання є раннє виявлення нахилів і здібностей учнів, надання можливостей кожній...
Уроку: Антивірусні засоби
Познайомити учнів з видами комп’ютерних вірусів, способами їх розповсюдження, профілактичними засобами та методами боротьби з нами....
Індивідуальна робота (10 годин)
Методика оцінки небезпек за допомогою матриці ризику складається з наступних етапів
Заняття
Концепція біобезпеки і ризику біомедичних технологій. Біоетичні аспекти та біобезпека впливу навколишнього середовища на людину
Орієнтовний перелік тем науково-дослідницьких робіт
Екологічне забруднення – загроза зростання онкогенного ризику і злоякісних захворювань
Ризик менеджмент у міжнародному бізнесі ”, 3 курс М. Б
Поняття та категорії економічної ризикології : невизначеність, ризикова аверсія,, експонованість до ризику
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка