|
Скачати 48.24 Kb.
|
Тема: Узагальнення та систематизація вивченого про «Прислівник». Мета уроку: узагальнити й систематизувати знання учнів з розділу "Прислівник", його вживання, правопис; сформувати цілісну систему особистих знань учнів з теми; удосконалювати орфографічні навички; розвивати творчі вміння самостійно розв'язувати пізнавальні завдання; удосконалювати мисленнєві дії аналізувати, порівнювати, узагальнювати; розвивати образне мислення, спостережливість, уважність, кмітливість як важливі елементи розумової діяльності людини; виховувати повагу і любов до рідної мови. Тип уроку : закріплення знань і вмінь Обладнання : підручник, картки Хід уроку І. Організаційний момент Слово вчителя Дзвенить дзвінок Починається урок, Будемо старанно працювати Щоб мову рідну гарно знати. На уроці ми будемо працювати в парах . За кожну правильну відповідь ви будете отримувати сову. Ви знаєте, що сова – це символ мудрості. ІІ. Оголошення теми та мети уроку Ознаку дій називає, А також місце, час, причину, Цієї дії визначає, І кожен цю частину знає Бо це прислівник – всім відомий Незмінна ця часина мови На запитання як? коли? Готова всім відповісти. Сміється сонце як – ласкаво, Мандрує небом величаво, А небо голубіє дивно, Пливуть хмарини тихо, мрійно. Дзвенить кохана мова чисто, А кожне слово – урочисто, Земля стрічає нас святково, Сміються зорі загадково. Сади цвітуть коли? – весною, У літку трав моря шовкові, А восени врожай збирають, У зимку снігу всі чекають. Прислівників багато в мові, Всі яскраві, всі чудові! Щоб здобути знань основи, Вивчім цю частину мови! ІІІ. Мотивація навчальної діяльності школярів
ІУ. Актуалізація опорних знань учнів
Учитель проказує речення. Учні, почувши прислівник, Плескають у долоні. Виграє той, хто найменше помилиться.
Учитель пропонує написати п’ять прислівників, що відповідають на питання як? і п’ять прислівників, що відповідають на питання коли? Виграє той хто першим правильно виконає завдання.
1пара . Утворіть від поданих слів прислівники ліва,рука; не,наче; о, півночі; об, мало; до,низ; по, другий; по,мій; в,зима; 2 пара. Записати прислівники розкриваючи дужки. Рано(вранці); довго(довго); кінець(кінцем); час(від)часу; з, дня (на, день); по (нашому); по(друге); десь(то); рік(у)рік. 3 пара. Дібрати до поданих слів антоніми – Високо, швидко, далеко, вдень, темно, добре, весело, влітку, солодко. 4 пара. Утворіть від поданих слів за допомогою НЕ слова-антоніми, до кожного з них доберіть синоніми. Зразок: Весело-невесело (сумно) Рано, мало, високо, добре, далеко, правильно, дешево, рідко, спокійно. 5 пара. Утворіть від поданих прислівників форми вищого і найвищого ступенів порівняння, запишіть їх. Довго,тепло, далеко, старанно, глибоко, гарно, багато. Гра «Відгадай Загадку»
У. Закріплення вивченого матеріалу. 1. Тестові завдання з метою корекції знань. 1. Прислівник – це а) особлива форма дієслова; б) змінна самостійна частина мови; в) незмінна самостійна частина мови. Скласти (пригадати) й записати речення з прислівником, поставити до прислівника питання. 2. Укажіть правильне твердження а)У прислівниках пишеться скільки н, скільки їх було у прикметниках та дієприкметниках, від яких вони утворені. б) Прислівники завжди пишуться з не окремо. в) Прислівники, утворені шляхом злиття основ, пишуться окремо. Складіть і запишіть речення з прислівниками в яких пишуться дві і одна н. 3. Прислівник виражає а) ознаку предмета за дією; б) ознаку або приналежність предмета якійсь особі; в) ознаку дії, ознаку іншої ознаки, ознаку предмета. Скласти (пригадати) й записати речення з прислівником, підкреслити в ньому прислівник як член речення. 4.Укажіть прислівник, утворений префіксально-суфіксальним способом: а)задовго; б)по-французьки; в) нечасто. Складіть і запишіть з цим прислівником речення. 5.Укажіть прислівник, утворений шляхом злиття основ слів: а)назустріч; б)утрьох; в) насамперед. Складіть і запишіть з цим прислівником речення. 6.Укажіть рядок прислівника, кожен з яких пишеться через дефіс: а) (по)англійськи, коли(сь), де (небудь); б) (по)друге, (по) українськи,(більш)менш; в) (по)троху, (на)вздогін, (за)рохунок. З одним із прислівників скласти речення. УІ Підбиття підсумків уроку Всі ми разом міркували, Самостійно працювали, І старанно всі писали, Помилок не допускали, Вийшов добрий результат. Ось і пролунав дзвінок – Закінчився наш урок За роботу по заслузі Щиро дякую вам друзі. УІІ Домашнє завдання. Виписати з художніх творів 10 речень з прислівником. Підготуватися до контрольної роботи. |
Урок № Тема: Узагальнення та систематизація вивченого про прислівник Мета: повторити й систематизувати вивчене про прислівник як частину мови та його пра |
Урок узагальнення та систематизації вивченого з використанням комп’ютерних технологій у 9 класі Тема. Безсполучникове складне речення. Узагальнення та систематизація вивченого з використанням комп’ютерних технологій |
Уроку: узагальнення та систематизація навчальних досягнень учнів.... Тема уроку. Узагальнення та систематизація знань учнів з теми «Лінійні рівняння з однією змінною» |
Контрольна робота №6 з теми «Сучасний літературний процес. Узагальнення... Укажіть стиль у літературі, про який йдеться: Відзначається художньою яскравістю |
Тема: Головні члени речення. Узагальнення та систематизація вивченого. Мета Отже, епіграфом нашого уроку є така народна мудрість: «Найдорожчий діамант – чистої води, найдорожча людина – чистої душі»(Українське... |
Тема. Узагальнення і систематизація вивченого з теми «Іменник» Мета: допомогти учням узагальнити, систематизувати і закріпити вивчене з теми, розвивати навички правильного вживання іменників у... |
Узагальнення і систематизація вивченого про відокремлені члени речення Мета: узагальнити і систематизувати знання про відокремлені члени речення; формувати вміння визначати їх у реченнях, розставляти... |
УРОК № ОДНОРІДНІ ЧЛЕНИ РЕЧЕННЯ. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ВИВЧЕНОГО З ТЕМИ За допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу розвивати спостережливість, уважність, кмітливість як важливі елементи... |
ПОВТОРЕННЯ ТА УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО РЗМ №1. Повторення вивченого про мовлення і спілкування. Ведення діалогу в ситуації неофіційного спілкування |
ТЕМА: робота над помилками, допущеними в контрольній роботі. Узагальнення... ТЕМА: робота над помилками, допущеними в контрольній роботі. Узагальнення теми,, повторення вивченого в початкових класах |